مراکز خرید پوکت؛ ۱۲ مرکز خرید بهشت روی زمین

0

پوکت یکی از پرطرفدارترین مناطق گردشگری و تفریحی آسیا برای ایرانیان است. از آنجا که همه پوکت را با سواحل معروفش می‌شناسند، شاید خیال کنید که همه‌ی تفریحات این شهر به گردش‌های ساحلی ختم می‌شوند. اما نه! پوکت با مجموعه‌ی مفرحی از مراکز خرید و بازارهای محلی در انتظار شماست، به‌طوری‌که با گشتن در این مراکز خرید متوجه گذر زمان نخواهید شد. با ما همراه باشید تا بهترین مراکز خرید پوکت و بازارهای محلی آن را به شما معرفی کنیم.

۱. مرکز خرید جانگسیلون (Jungceylon Shopping Mall)

مراکز خرید پوکت - مرکز خرید جانگسیلون

مرکز خرید جانگسیلون در قلب ساحل پاتونگ، روبه‌روی جاده‌ی بانگلا قرار دارد. ازجمله مهم‌ترین فروشگاه‌های مستقر در این مرکز خرید می‌توان به سوپرمارکت بیگ سی (Big C) و فروشگاه زنجیره‌ای رابینسون (Robinson) اشاره کرد.

رونیکس

در این مرکز خرید چند سالن سینما، بیش از ۲۰۰ بوتیک و ده‌ها رستوران و کافه وجود دارد؛ به‌علاوه هتل لوکس میلِنیوم ریزورت (Millennium Resort) نیز در همین‌ مکان قرار دارد. خلاصه اینکه جانگسیلون برای خودش شهری است و اگر نتوانید چیزی را که می‌خواهید در اینجا بیابید، کل تایلند را هم که بگردید آن را پیدا نخواهید کرد!

ساعات کاری: ۱۱ صبح تا ۱۰ شب

۲. بازار آخر هفته‌ی پوکت (Talad Tairod)

مراکز خرید پوکت - بازار آخر هفته‌ی پوکت

بازار آخر هفته‌ی پوکت که محلی‌ها به آن ناکا مارکت (Naka Market) می‌گویند، در جاده‌ی چائو فا وِست در خارج از شهر پوکت قرار دارد و زیاد از مرکز خرید سِنترال فِستیوال دور نیست.

اگر بگوییم که در این بازار شلوغ از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود، دروغ نگفته‌ایم! اینجا وسایل دست‌دوم بسیاری برای فروش وجود دارد و غذاهای تایلندی هم که جای خودشان را دارند. حتی اگر قصد خرید نداشته باشید هم شک نکنید که بازدید از این بازار خالی از لطف نیست.

ساعات کاری: شنبه‌ها و یک‌شنبه‌ها از ۴ بعدازظهر تا ۹ شب

۳. مرکز خرید سِنترال فِستیوال (Central Festival Phuket)

مراکز خرید پوکت - مرکز خرید سِنترال فِستیوال

مرکز خرید سِنترال فِستیوال در حومه‌ی غربی شهر پوکت قرار دارد. سِنترال فِستیوال برای کسانی که از پاتونگ وارد شهر می‌شوند، در سمت چپ‌ و کمی قبل‌تر از تقاطع ورودی پوکت قرار دارد.

این مرکز خرید با دو مجتمع تجاری (به‌زودی یک ساختمان دیگر هم اضافه خواهد شد) بزرگ‌ترین مرکز خرید پوکت است. همه‌ی برندهای معروف از برندهای نام‌آشنای پوشاک و لوازم منزل گرفته تا برندهای شناخته‌شده‌ی آرایشی‌، بهداشتی و ورزشی در ساختمان اصلی این مرکز خرید به‌ چشم می‌خورند. فودکورت واقع در این مرکز خرید، انواع غذاهای تایلندی، ژاپنی و حتی غربی را ارائه می‌دهد.

سالن سینما هم از دیگر امکانات این مرکز خرید است. در این سینما، نه‌تنها فیلم‌های تایلندی بلکه فیلم‌های بین‌المللی نیز نمایش داده می‌شوند. ضمنا سِنترال فِستیوال سیستم تهویه‌ی مطبوعی دارد و ساعت‌ها می‌توانید در طبقات مختلفش گردش کنید.

ساعات کاری: ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۰ شب

۴. بازار چیلوا (Chillva Market)

مراکز خرید پوکت - بازار چیلوا

بازار چیلوا یک بازار شبانه‌ی تروتمیز با تم بوهِمیایی است و علی‌رغم وسعت کم، از بسیاری از غرفه‌های خوراکی، لباس و غرفه‌های متنوع دیگر میزبانی می‌کند. این بازار سرزنده در حاشیه‌ی جاده‌ی یائووارات قرار دارد و به‌خاطر رنگارنگ بودن کانتینرهای حمل‌ونقلی که به‌عنوان پیشخوان غرفه‌ها استفاده می‌شوند، ظاهر متمایز و چشم‌نوازی دارد.

بازار چیلوا به‌نسبت سایر بازارهای شبانه‌ی معرفی‌شده در این فهرست جایگاه ویژه‌تری دارد و علت آن حس‌وحال بارز محلی‌ بودن بازار و قیمت‌های محلی کالاهاست.

ساعات کاری: قسمت کانتینری بازار از ۴ بعدازظهر تا ۱۰ شب و کل بازار فقط پنج‌شنبه‌ تا شنبه از ۴ بعدازظهر تا ۱۱ شب

۵. بازار واکینگ اِستریت (Phuket Walking Street)

مراکز خرید پوکت - بازار واکینگ اِستریت

بازار واکینگ اِستریت جزو جدیدترین جاذبه‌های گردشگری شهر قدیمی پوکت است و به‌ اسم لاردیای (Lardyai) که به گویش جنوبی‌های تایلند به‌معنای بازار بزرگ است نیز شناخته می‌شود.

این بازار هفتگی که از اکتبر سال ۲۰۱۳ آغاز به‌ کار کرده است در جاده‌ی زیبا و بازسازی‌شده‌ی تالانگ، در مرکز محله‌ی چینی‌-‌پرتغالی شهر قدیمی پوکت قرار دارد.

ساعات کاری: یک‌شنبه‌ها از ۴ بعدازظهر تا ۱۰ شب

۶. بازار بانزان (Banzaan Market)

مراکز خرید پوکت - بازار بانزان

بازار بانزان در پاتونگ با ظاهری مدرن و تنوع بی‌نظیر محصولات، یکی از بازارهای سرگرم‌کننده‌‌ای است که در جاده‌ی نانای و پشت مرکز خرید بزرگ جانگسیلون قرار دارد.

در این بازار تقریبا هر چیزی که از یک بازار محلی انتظار می‌رود، در فضایی دلپذیر و با قیمتی معقول به‌ فروش می‌رسد.

ساعات کاری: از ۷ صبح تا ۵ بعدازظهر

۷. مغازه‌های صنایع دستی

مراکز خرید پوکت - مغازه‌های صنایع دستی

در شهر قدیمی پوکت نه‌تنها می‌توان حال‌وهوایی تاریخی را تجربه کرد، بلکه می‌توان از مغازه‌‌های صنایع‌دستی، پارچه و لباس دیدن کرد. همچنین چندین هنرمند در امتداد جاده‌ی فانگ‌نا و یائووارات، اقدام به برپایی استودیوهایی کرده‌اند که در آنها آثار هنری کلاسیک و همچنین مدرن به هنردوستان عرضه می‌شود.

۸. جیم تامپسون (Jim Thompson)

مراکز خرید پوکت - جیم تامپسون

جیم تامپسون تاجری آمریکایی بود که در دهه‌‌های ۵۰ و ۶۰ به احیای صنعت ابریشم تایلند خدمت کرد.

او به‌طرز مرموزی در سال ۱۹۶۷ در ارتفاعات کامِرون مالزی ناپدید شد، اما برند او همچنان مشغول به فعالیت است و نام جیم تامپسون، معرف محصولات ابریشمی باکیفیت است. این برند محصولات متنوعی از لباس تا روتختی و اسباب‌بازی را شامل می‌شود.

ساعات کاری: ۹:۳۰ صبح تا ۱۰ شب

۹. بازار معبد کارون (Karon Temple Market)

مراکز خرید پوکت - بازار معبد کارون

معبد کارون با وسعتی بالغ‌بر ۱۲ هزار متر مربع، دو بار در هفته میزبان بازار پرشوری است که در آن انواع محصولات و خوراکی‌های محلی به‌ فروش می‌رسند.

این بازار نمود فرهنگ محلی پوکت است و محصولات آن نیز کاملا گردشگرپسند هستند و سوغاتی‌های تایلندی هم در بین‌شان پیدا می‌شود.

ساعات کاری: سه‌شنبه‌ها و جمعه‌ها از ۴ بعدازظهر تا ۱۰ شب

۱۰. مرکز خرید پوکت پریمیوم اوتلِت (Premium Outlet Phuket)

مراکز خرید پوکت - مرکز خرید پوکت پریمیوم اوتلِت

مرکز خرید پوکت پریمیوم اوتلِت در شمال‌ غربی حومه‌ی شهر پوکت و در جاده‌ی بای‌پَس قرار دارد. مهم‌ترین ویژگی این مرکز خرید که به دهکده‌ شباهت دارد، این است که همه‌ی بوتیک‌هایش برند هستند و محصولات تخفیف‌خورده‌ی برندها را به پایین‌ترین قیمت ممکن می‌فروشند.

گاهی تخفیف‌ها به ۷۰ درصد هم می‌رسند و قطعا برای کسانی که عاشق خرید از برندهای معروف‌ هستند، جای جذابی خواهد بود.

ساعات کاری: ۱۰ صبح تا ۹ شب

۱۱. مرکز خرید لایم‌لایت اَوِنیو (Limelight Avenue)

مراکز خرید پوکت - مرکز خرید لایم‌لایت اَوِنیو

مرکز خرید مدرن لایم‌لایت اَوِنیو در جاده‌ی دیباک قرار دارد و فاصله‌ی چندانی با شهر قدیمی پوکت ندارد.

این مرکز خرید با سیستم تهویه‌ی مطبوع، محل مناسبی برای فرار از گرماست. در اینجا علاوه‌بر خرید می‌توانید خودتان را به صرف انواع غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه‌ مهمان کنید. ضمنا بازار شبانه‌ی ایندی (Indy Market) نیز در همین محل برپا می‌شود.

ساعات کاری: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب (بعضی رستوران‌ها تا نیمه‌شب باز هستند)

۱۲. مرکز خرید بنانا واک (Banana Walk)

مراکز خرید پوکت - مرکز خرید بنانا واک

مرکز خرید بنانا واک در ۱۰۰ متری جنوب جاده‌ی بانگلا و در جاده‌ی ساحل پاتونگ قرار دارد. قسمت عمده‌ی این مرکز خرید با سازه‌های فلزی طراحی شده است و وقتی شب‌ها با چراغ‌های ‌LED رنگی نورپردازی می‌شود جلوه‌ی خاصی پیدا می‌کند. در این مجتمع سه‌طبقه علاوه‌بر بوتیک‌های برند، چندین رستوران نیز مستقر است و یک فروشگاه خواروبارفروشی کوچک هم در طبقه‌ی دوم وجود دارد که می‌توانید وسایل دم‌دستی مورد نیازتان را به‌راحتی از آنجا خریداری کنید.

ساعات کاری: ۱۱ صبح تا ۱۱ شب


در ادامه بخوانید: سواحل تایلند؛ ۲۵ ساحل شگفت‌انگیز در سرزمین هزار معبد

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع phuket phuket
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.