آیا رژیم دارچین و عسل برای لاغری مفید است؟

0

وقتی از کاهش وزن حرف می‌زنیم طبیعی است به‌دنبال تأثیر سریع و نیز طولانی‌مدت باشیم. همه می‌دانیم ورزش و رژیم غذایی سالم، بهترین روش کاهش وزن است اما آیا راه‌حل بهتر و ساده‌تری هم وجود دارد؟

استفاده از دارچین و عسل در رژیم غذایی روزانه، امروزه به یکی از رایج‌ترین روش های لاغری تبدیل شده‌ است. شما می‌توانید از این ترکیب در چای، به‌عنوان چاشنی در غذا یا به‌طور مستقیم استفاده کنید. اما آیا واقعا فقط با استفاده از عسل و دارچین می‌توان وزن کم کرد؟

رونیکس

چرا عسل خوب است؟

کلمه‌ی عسل با عشق، زندگی و سلامت همراه است. عسل خواص بسیاری برای سلامتی دارد، مثلا زمانی که آن را به‌صورت موضعی استفاده کنید خاصیت ضدمیکروبی دارد و به دلیل ضخامتش، پی‌اچ پایین و آب اکسیژنه‌ی تولیدشده توسط آنزیم‌هایش، از عفونت باکتریایی جلوگیری می‌کند.

فواید عسل

تحقیقات نشان می‌دهد عسل در درمان زخم‌های عفونی و سوختگی بسیار مؤثر است. همچنین به‌عنوان یک داروی بدون نیاز به نسخه می‌تواند سرفه‌های شما را بهبود ببخشد.

چرا دارچین خوب است؟

آوازه‌ی عطر و طعم دارچین به‌اندازه‌ی تاریخ قدمت دارد. مصری‌های باستان از دارچین برای مومیایی کردن استفاده می‌کردند و در زمان امپراطوری روم، قیمت آن ۱۵ برابر نقره بود.

فواید دارچین

مانند عسل، دارچین نیز خواص دارویی بسیاری دارد. تحقیقات نشان داده است دارچین می‌تواند نقش آنتی‌بیوتیک‌ها و ضد‌انگل‌ها را ایفا کند و به دلیل دارا بودن آنتی‌اکسیدان، در بهبود زخم‌ها مؤثر است و فشار‌خون و کلسترول را نیز کاهش می‌دهد. مانند عسل، تحقیقات اندکی دارچین را نیز عامل کاهش وزن می‌دانند.

کاهش وزن با دارچین و عسل

هرچند ادعاهای زیادی درباره‌ی کاهش وزن با رژیم دارچین و عسل وجود دارد، اما تحقیقات این موضوع را اثبات نکرده‌اند. بااین‌حال به برخی از مطالعات می‌توان امیدوار بود. برای مثال، تحقیقی نشان می‌دهد جایگزین کردن عسل با سقز از افزایش وزن جلوگیری می‌کند، درصورتی‌که بعضی از تحقیقات مدعی هستند این ترکیب فقط باعث فعال شدن هورمون‌هایی می‌شود که اشتها را سرکوب می‌کنند. بنابراین هیچ تحقیقی اثر کاهش وزن عسل و دارچین را تأیید نمی‌کند.

هشدار!‌

یکی از معمول‌ترین انواع دارچین یعنی دارچین چینی، حاوی مقادیر قابل‌توجهی کومارین است. این ماده در بسیاری از گیاهان وجود دارد و برای درمان آماس و احتباس آب مفید است. به گزارش مؤسسه‌ی فدرال ارزیابی ریسک در آلمان، حتی مصرف مقادیر خیلی کم کومارین به‌مدت بیشتر از دو هفته، باعث آسیب کبدی، (به‌خصوص در افرادی که کبدشان بیمار است) می‌شود.

بنابراین آیا باید از مصرف دارچین اجتناب کرد؟ نه! اما اگر دارچین را با عسل و روزانه مصرف می‌کنید مطمئن شوید از دارچین سیلان یا همان دارچین اصیل استفاده می‌کنید که حاوی مقادیر کمتری کومارین است. تشخیص این دو ادویه در شکل پودری غیرممکن است؛ پس برای اطمینان از اینکه دارچین سیلان استفاده می‌کنید آن را از ادویه‌فروشی‌های معتبر یا فروشگاه‌های مواد‌غذایی طبیعی بخرید.

یک راه‌حل خوب و سریع

درحالی‌که محققان همچنان درباره‌ی اثر رژیم دارچین و عسل روی کاهش وزن مطالعه می‌کنند، بد نیست روزانه یک قاشق چای‌خوری عسل و نصف قاشق چای‌خوری دارچین را در یک فنجان چای سبز یا آب جوش مخلوط کنید و بنوشید، حداقل خوش‌طعم است!


در ادامه بخوانید: لاغری با دارچین؛ آیا مصرف دارچین به کاهش وزن کمک می‌کند؟
بیاموزید که چگونه اعتماد به نفس داشته باشید و خجالت را کنار بگذارید تا از موفقیت‌های جدید خود لذت ببرید

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
منبع healthline
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.