جاهای دیدنی اتریش؛ ۱۵ جاذبه گردشگری پایتخت ورزش‌های زمستانی

0

اتریش کشوری با زبان آلمانی واقع در اروپای مرکزی است. اتریش به‌عنوان پایتخت‌ ورزش‌های زمستانی شناخته می‌شود و علاوه‌بر زمستان‌های پرگردشگر در فصل گرما نیز بازدیدکنندگان زیادی دارد. اتریش به‌دلیل داشتن طبیعت و مناظر بکر و مسحورکننده و بناهای تاریخی زیبا یکی از بهترین مقاصد گردشگری اروپاست. در این مقاله شما را با جاهای دیدنی اتریش آشنا خواهیم کرد.

۱. وین

وین در گذشته محل امپراتوری خاندان هابسبورگ بود که زمانی بر مهم‌ترین مناطق اروپای مرکزی فرمانروایی می‌کردند. این شهر تاریخی پر از بناهای باشکوهِ سبک باروک و کاخ‌ها و پارک‌های مجلل و رؤیایی است. در مرکز شهر، کاخ نئوکلاسیکی هافبورگ قرار دارد و مقابلش هم هِلدِنپلاتز ((Heldenplatz) میدان دلاوران) پیداست.

رونیکس

جاهای دیدنی اتریش - وین

می‌توانید در همین نزدیکی از محله‌ی موزه‌ها (Museumsquartier) و آثار هنرمندان نام‌آشنایی همچون کلیمت، پیکاسو و وارهول دیدن کنید. علاوه‌براینها لذت گردش در خیابان‌های اینِر اِشتات (Innere Stadt) یا همان منطقه‌ی قدیمی شهر را نیز از دست ندهید. انگار کافه‌ها و قهوه‌خانه‌های این قسمت از شهر هنوز هم روح فروید، ویتگِنِشتاین و تروتسکی را در خود به‌همراه دارند. بله، وین شهری سراسر دیدنی است!

۲. قلعه‌ هوکوستِرویتس

جاهای دیدنی اتریش - قلعه‌ی هوکوستِرویتس

قلعه‌ی هوکوستِرویتس (Hochosterwitz) یکی از معروف‌ترین قلعه‌های قرون وسطایی اتریش است که بر فراز صخره‌ی مرتفعی در میان دشت‌های آلپ جولیان و آلپ شرقی قرار دارد.

هوکوستِرویتس در بین تمام قلعه‌های نظامی اروپا زبانزدست و حتی گفته می‌شود که این قلعه‌ی افسانه‌ای الهام‌بخش قلعه‌ی معروف داستان زیبای خفته بوده است.

برای اینکه خودتان را به بالای قلعه برسانید، باید از ۱۴ دروازه‌ای عبور کنید که در گذشته هر کدام‌شان به حیله‌ای برای حمله به مهاجمان مجهز شده بودند تا کسی نتواند به داخل قلعه راه پیدا کند.

همچنین می‌توانید در طول مسیر از چشم‌انداز پانورامای اسلوونی و اتریش شرقی لذت ببرید. در این قلعه موزه‌ای نیز شامل زره‌ها و جنگ‌افزارهای قدیمی وجود دارد که می‌تواند برای علاقه‌مندان به اشیای تاریخی بسیار جذاب باشد.

۳. گروسگلوکنِر

جاهای دیدنی اتریش - گروسگلوکنِر

گروسگلوکنِر (Grossglockner) با ارتفاع ۳٬۷۹۸ متر از سطح دریا بلندترین کوه اتریش و نیز بلندترین کوه منطقه‌ی گذرگاه برِنِر (Brenner Pass) در آلپ شرقی، یکی از زیباترین جاهای دیدنی اتریش است و بخشی از رشته‌کوه‌های هوهه تائِرن (Hohe Tauern) محسوب می‌شود.

کوه‌های گروسگلوکنِر در مرز بین کارینتیا (Carinthia) و ارتفاعات آلپی زیلِرتال (Zillertal) در ایالت تیرول (Tyrol) قرار دارد. وسیع‌ترین یخچال طبیعی اتریش نیز در شیب‌ شرقی گروسگلوکنِر واقع است. گروسگلوکنِر بعد از کاخ شونبرون (Schönbrunn) در وین پرطرفدارترین جاذبه‌ی گردشگری اتریش محسوب می‌شود.

همچنین به‌طور ویژه به‌خاطر جاده‌ی کوهستانی معروفی به‌اسم گروسگلوکنِر های آلپاین رُد (Grossglockner High Alpine Road) که از گردنه‌های این کوه می‌گذرد، بسیار محبوب طبیعت‌گردهاست. این جاده‌ در قسمتی از مسیر به نقطه‌ای به‌اسم کایزِر فرانز جوزِفس هوهه (Kaiser-Franz-Josefs-Höhe) می‌رسد که دارای چشم‌اندازی دیدنی است و به‌خاطر همین چشم‌اندازها گردشگران زیادی را تا بالای کوه می‌کشاند.

۴. آلپباخ

جاهای دیدنی اتریش - آلپباخ

اتریش دارای تفریحگاه‌های زمستانی بسیاری است که از این میان آلپباخ (Alpbach) به‌عنوان خوش‌منظره‌ترین‌شان شناخته می‌شود. آلپباخ شهری در غرب اتریش واقع در تیرول است و در بین ارتفاعات آلپی این ناحیه قرار دارد. تابستان‌ها آلپباخ با انبوهی از گل‌های آلاله، خشخاش و یاسمن پر می‌شود و زمستان‌ها نیز با بیش از ۱۴۵ کیلومتر مسیر اسکی میزبان اسکی‌دوست‌هاست.

گردشگران می‌توانند در اینجا در کلبه‌های چوبی یا خانه‌های سنتی اتریش اقامت کنند و لذت نظاره‌ی طبیعت از بالکن‌های رؤیایی آلپباخ را بچشند. حتما سری هم به کلیسای سِنت اوسوالد (St Oswald) بزنید و مزار اِروین شرودینگِر (Erwin Schrödinger) فیزیکدان معروف اتریشی را ببینید.

۵. فینکِنبِرگ

جاهای دیدنی اتریش - فینکِنبِرگ

فینکِنبِرگ (Finkenberg) شهر کوچکی واقع در تیرول اتریش است که به کلبه‌های چوبی روستایی و میخانه‌های سنتی‌اش شهرت دارد. زمستان‌ها سرتاسر فینکِنبِرگ در سفیدی برف فرو می‌رود و در ماه‌های گرم‌تر سال نیز زیبایی طبیعی قله‌های سرسبز آلپ پیداست. این دهکده‌ی کوچک همچنین محل تله‌کابین فینکِنبِرگِر آلمبانِن (Finkenberger Almbahnen) است که گردشگران را به پیست اسکی مایِرهوفِن (Mayrhofen) هدایت می‌کند.

کمی آن‌طرف‌تر از زیلِرتال نیز یخچال طبیعی هینتِرتوکس (Hintertux) قرار دارد که در تمام طول سال میزبان ورزش‌های زمستانی است و نیز از چشم‌انداز بی‌نظیری برخوردارست.

۶. ایمست

جاهای دیدنی اتریش - ایمست

ایمست (Imst) شهر کوچکی در قلب تیرول غربی واقع در دره‌ی مرکزی رودخانه‌ی این (Inn) است که پای کوه‌های آلپ قرار دارد. پیست اسکی هوچ‌-‌ایمست (Hoch-Imst) نیز در همین محل واقع است. ایمست را بیشتر به‌خاطر مناظر هنرمندپسندانه‌اش می‌شناسند. کارناوال شیمِنلاوفِن (Schemenlaufen) یکی از رویدادهای جالب‌توجهی است که هر چهار سال در ایسمت برگزار می‌شود و گردشگران زیادی را به این منطقه می‌کشاند. ایمست در میان طبیعت‌گردها نیز محبوبیت زیادی دارد و به‌ویژه در ماه‌های گرم سال میزبان راه‌نوردانی است که طبیعت بی‌نظیر ایمست را انتخاب می‌کنند.

۷. اینسبروک

جاهای دیدنی اتریش - اینسبروک

ایسنبروک (Innsbruck) مرکز ایالت تیرول در غرب اتریش، پنجمین شهر بزرگ این کشور و یکی از جاهای دیدنی اتریش است که در دره‌‌ای میان کوه‌های بلند قرار دارد.

اینجا در سطح بین‌المللی به‌عنوان مرکز ورزش‌های زمستانی شناخته می‌شود و در سال‌های مختلفی نیز محل برگزاری المپیک زمستانی بوده است. ازجمله‌ دیدنی‌های تاریخی اینسبروک می‌توان به بنای سقف‌ طلایی اشاره کرد که به‌مناسبت ازدواج امپراتور ماکسیمیلیان اول با بیانکا ماریا اِسفورزا با کاشی‌های مسی زینت‌ داده شد. سایر دیدنی‌های معروف اینسبروک عبارت‌اند از کاخ هافبورگ، اسلحه‌خانه و قلعه‌ی آمبراس.

۸. زِل آم سی

جاهای دیدنی اتریش - زِل آم سی

زِل آم سی (Zell am See) شهری واقع در کرانه‌ی دریاچه‌ی زِل با آب‌های آبی لاجوردی در حاشیه‌ی رشته‌کوه‌های هوهه تائِرن است. ارتفاعات درخت‌پوش و قله‌های برفی کوه‌های اطراف نمای بی‌نظیری به شهر بخشیده‌اند و بسیار گردشگرپسندند.

هر سال میلیون‌ها گردشگر از این شهر بازدید می‌کنند و با تفریحاتی همچون قایق سواری، راه‌نوردی، دوچرخه سواری و رانندگی در مسیرهای کوهی و اسکی سواری وقت می‌گذرانند. اقامت در کلبه‌های ییلاقی زِل آم‌ سی نیز قطعا تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است.

۹. موندسی

جاهای دیدنی اتریش - موندسی

موندسی (Mondsee) یکی از شهرهای رؤیایی منطقه‌ی ووکلابروک (Vöcklabruck) اتریش است که در کرانه‌ی دریاچه‌ی موندسی قرار دارد. قسمت‌هایی از مناظر موندسی لوکیشن فیلم موزیکال آوای موسیقی یا همان اشک‌ها و لبخندها بوده است. کلیسای قرون‌وسطایی موندسی نیز که در فیلم، لوکیشن صحنه‌ی ازدواج بود، ازجمله معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی این شهر کارت‌پستالی است.

تفریحات متنوعی همچون قایق‌سواری و بازی در زمین‌های گلف نیز برای گردشگرانی که از هیاهوی شهر به اینجا فرار می‌کنند، مهیا شده‌ است. جالب‌تر اینکه در موندسی همچنین می‌‌توانید از سکونتگاه‌های ماقبل تاریخ در حوالی آلپ دیدن کنید و حداقل یکی دو مورد از میراث جهانی یونسکو را ببینید.

۱۰. گراتس

جاهای دیدنی اتریش - گراتس

گراتس (Graz) دومین شهر بزرگ اتریش پس از وین و یکی از دیدنی های اتریش است و به‌خاطر وجود دانشگاه‌هایش، دانشجویان زیادی در این شهر سرزنده اقامت دارند. در قسمت قدیمی شهر می‌توانید شاهد ساختمان‌های تاریخی با سبک‌های متنوع باشید. از سبک رنسانس و گوتیک گرفته تا معماری اسلاوی در جای‌جای خیابان‌های سنگ‌فرش گراتس به‌چشم می‌خورند.

بسیاری از ساختمان‌های نیز سقف‌پوش‌های قرمز دارند و اگر از بالا به شهر نگاه کنید، دریایی از ساختمان‌های سقف‌قرمزی را خواهید دید. ازجمله جاهای دیدنی گراتس عبارت‌اند از تپه‌ی اِشلاسبِرگ (Schlossberg) و برج ساعتی که آنجاست و همچنین اسلحه‌خانه‌ی اِشتایریا (Styrian) که شامل ۳۲ هزار تفنگ، شمشیر و زره است و موقعیت پرخطر شهر را زمانی که مرز بین امپراتوری عثمانی و اروپای غربی بود نشان می‌دهد.

۱۱. هال اِشتات

جاهای دیدنی اتریش - هال‌اِشتات

هال‌اِشتات (Hallstatt) دهکده‌ی کوچکی با مناظر کارت‌پستالی است که به‌عنوان یکی از چشم‌نوازترین شهرهای اتریش شناخته می‌شود. تماشای منظره‌ی کوه‌های اطراف و انعکاس مناظر در آب‌های آرام دریاچه‌ی اِشتات قطعا تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است. اما هال‌اِشتات را فقط به طبیعت زیبای آن نمی‌شناسند، بلکه این شهر از پیشینه‌ی تاریخی دورودرازی برخوردارست که به اوایل عصر آهن می‌رسد. هال‌اِشتات علاوه‌‌بر چشم‌اندازهای وصف‌ناپذیر به‌ویژه به‌خاطر تولید نمک در دوران ماقبل تاریخ شهرت دارد. گفته می‌شود که این شهر در هزاره‌ی اول قبل از میلاد، مرکز استخراج نمک در منطقه‌ی اتریش علیا (Upper Austria) بود. گردشگران می‌توانند از تونل‌های ۲٬۵۰۰ ساله‌ی معادن نمک در اینجا دیدن کنند و با بازدید از موزه‌ی میراث باستانی شهر با فرهنگ هال‌اِشتات آشنا شوند.

۱۲. فِلدکِرش

جاهای دیدنی اتریش - فِلدکِرش

فِلدکِرش (Feldkirch) یکی از شهرهای قرون‌وسطایی غرب اتریش در حاشیه‌ی ایالت فورالبِرگ (Vorarlberg) است که هر کس لذت قدم‌زدن در کوچه‌ها، گذرگاه‌های طاقی‌ و میدان‌های سنگ‌فرشش را بچشد، هرگز تجربه‌ی سفر به این شهر تاریخی را فراموش نخواهد کرد.

آنچه در کوچه‌پس‌کوچه‌های فِلدکِرش انتظارتان را می‌کشد، آمیزه‌ی منحصربه‌فردی از میراث سوئیسی، فرانکوفونی و آلمانی است. مارکتگاسه (Marktgasse) به‌عنوان یکی از معروف‌ترین خیابان‌های فِلدکِرش شناخته می‌شود که پر از کافه و غذاخوری است. قلعه‌ی شاتِنبورگ (Schattenburg Castle) را نیز حتما ببینید. این قلعه‌ی مستحکم شامل بناهای محافظت‌شده‌ای است که زمانی اقامتگاه اِرل‌های مونتفورت بود.

۱۳. باد گاشتاین

جاهای دیدنی اتریش - باد گاشتاین

باد گاشتاین (Bad Gastein) شهری در ایالت زالتسبورگ اتریش است که در دره‌ای بلند در میان رشته‌کوه‌های هوهه تائِرن قرار دارد. ازجمله محبوب‌ترین دیدنی‌های باد گاشتاین می‌توان به آبشار گاشتاین اشاره کرد که حدود ۳۴۰ متر ارتفاع دارد. هتل‌ها و رستوران‌های قرن نوزدهمی باد گاشتاین نیز به نمای تاریخی شهر اضافه کرده‌اند.

تمام اطراف شهر را هم جنگل‌های پردرخت احاطه کرده‌اند و با سرسبزی چشم‌نوازشان باد گاشتاین را دوست‌داشتنی‌تر جلوه می‌دهند. زمستان‌ها بسیاری از گردشگران به‌قصد اسکی‌ به اینجا می‌آیند. البته اسپاهای باد گاشتاین نیز خیلی معروف‌اند. همین چشمه‌های طبیعی بودند که دره‌ی گاشتاین را نخستین بار به یکی از مقاصد گردشگری بین‌المللی تبدیل کردند. جالب است بدانید که این اسپاها در گذشته تفرجگاه ملکه سی سی، ملکه‌ی معروف اتریش بودند.

۱۴. زالتسبورگ

جاهای دیدنی اتریش - زالتسبورگ

مگر می‌شود به اتریش سفر کرد و زالتسبورگ را ندید؟! زالتسبورگ چهارمین شهر بزرگ اتریش و مرکز ایالت زالتسبورگ و یکی از جاذبه های گردشگری اتریش است. در زالتسبورگ نیز مثل گراتس دانشجویان زیادی اقامت دارند. این شهر آمیزه‌ی منحصربه‌فردی از بناهای قرون‌وسطایی و باروک را در خود جای داده است و نیز در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. زالتسبورگ همان جایی است که روح موسیقی بر موتسارت الهام شد و همچنین محل قلعه‌ی هوهِن‌زالتسبورگ (Hohensalzburg Castle) است که اسقف‌های شهر به‌منظور حکمرانی بر مناطق نمک‌خیز اطراف برپا کردند. اینجا به‌ویژه برای اهالی هنر و موسیقی شهری سراسر خاطره خواهد بود.

۱۵. وینِروالد

جاهای دیدنی اتریش - جنگل وین

وینِروالد ((Wienerwald) جنگل وین) منطقه‌ای جنگلی واقع در نواحی شمال‌غربی و جنوب‌غربی وین و یکی از جاهای دیدنی اتریش است و در ردیف یکی از آرامش‌بخش‌ترین نقاطی قرار دارد که اگر قصد کردید از هیاهو و شلوغی شهر فاصله بگیرید، می‌توانید برای گردش انتخاب کنید. این جنگل در قسمتی از حاشیه‌ی رودخانه‌ی دانوب می‌گذرد و در طول مسیر به ارتفاعات آلپ آهکی شمالی و اتریش علیا می‌رسد. وینِروالد زمانی شکارگاه سلطنتی وین بود و اکنون نیز منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ی تعدادی از گونه‌های جانوری کمیاب است. در نقاط مختلف این جنگل دهکده‌های بکری هم وجود دارند که قطعا به دیدن‌شان می‌ارزند.


در ادامه بخوانید: جاهای دیدنی آمستردام و ۸ کاری که در این شهر باید انجام داد

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع thecrazytourist.com
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.