کتاب نبرد من؛ پاسخی به تمام سوالات شما درمورد آدولف هیتلر

2

آدولف هیتلر، آغازگر جنگ جهانی دوم و رهبر نازی‌ها، کتابی به نام «نبرد من» نوشته است. کتاب نبرد من یک سند تاریخی فوق‌العاده‌ و راهنمایی خوب برای شناختن هیتلر و افکارش است. اگر همیشه دانستن درباره سرگذشت یک دیکتاتور و فرازونشیب زندگی‌اش جذاب بوده، نبرد من، درباره یکی از بزرگترین دیکتاتورهای جهان، اطلاعات جذابی به شما خواهد داد.

شناسنامه‌ی کتاب

  • عنوان اصلی کتاب: Mein Kampf
  • عنوان کتاب به فارسی: نبرد من
  • نویسنده‌ی کتاب: آدولف هیتلر
  • تعداد صفحات: ۵۳۷

درباره‌ی کتاب نبرد من

هیتلر که بود و چه کرد؟ چه تفکری پشت جنگ‌ها و خون‌ریزی‌هایی که هیتلر مسبب اصلی آن بوده، وجود داشت؟ نازیسم چگونه به‌وجود آمد؟

رونیکس

شاید جواب سؤال اول را اغلب ما جسته‌و‌گریخته بدانیم و درمورد آن شنیده باشیم، اما جواب سؤال‌های بعدی را چطور؟
«کتاب نبرد من»، پاسخ جامعی به همه‌ی سؤالات ناتمام شماست. درواقع این کتاب حاوی اندیشه‌های سیاسی و انقلابی هیتلر از زبان خود اوست. جلد نخست کتاب که در سال ۱۹۲۵ چاپ شد، توسط «رودلف هس» نوشته‌ شده بود. هیتلر که به‌اتهام خیانت به کشور در زندان به سر می‌برد، به هم‌بندی خود نوشته‌ها را دیکته می‌کرد.

جالب است بدانید این کتاب در سال‌های نخست انتشار موفقیت چندانی نداشت، ولی از سال ۱۹۳۳ و کسب قدرت توسط نازی‌ها، به‌شدت معروف شد. همچنین کتاب هیتلر به‌خرج دولت و به‌رایگان به زوج‌های جوان داده می‌شد، فروش کتاب به‌صورت دست‌دوم ممنوع شده و در مدارس هم تدریس می‌شد. تا پایان جنگ جهانی دوم نزدیک به یازده میلیون نسخه از کتاب نبرد من به فروش رسید. با خودکشی هیتلر و روزهای پایانی جنگ جهانی دوم بازنشر این کتاب به‌مدت هفتاد سال ممنوع شد. این ممنوعیت در سال ۲۰۱۵ به پایان رسید و کتاب بالاترین مقام فروش را در سایت «آمازون» کسب کرد. در حال حاضر نیز، کتاب صوتی نبرد من در وبسایت نوار قابل تهیه است.

بخش‌هایی از کتاب

آنچه را که امروز به‌نام دولت به ما تحمیل می‌کنند، محصول وحشتناک اشتباهات گذشته‌ای است که غیر از رنج و بدبختی برای ما سودی نخواهد داشت.

وقتی ملتی از اشتباهاتی که مرتکب شده رنج می‌برد و در برابرش سر تسلیم فرود آورد و می‌داند که با ناتوانی تمام تسلیم‌شده و تنها بهانه‌اش این است که غیر از تسلیم شدن چاره‌ای ندارد و کاری از دستش ساخته نیست؛ به‌طور مسلم چنین نسلی و ملتی محکوم‌ به زوال و نابودی است.

شاید افرادی هم گاهی فکر می‌کنند که باید از جای خود تکان بخورند، اما دیگران و کسانی که در ناامیدی فرورفته و همه‌چیز را مشکل می‌دانند به آن‌ها خواهند گفت این کار غیرممکن است و ما در این مجاهدت پیروز نخواهیم شد و پیروزی ما چیزی است که به دست آوردن آن محال است.

اما ما به آن‌ها خواهیم گفت این دلایل بی‌پایه است و احمق‌ها هستند که ناتوانی و ضعف را به خود تلقین می‌کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 2 دیدگاه)
  1. رخسار می‌گوید

    سلام
    این کتاب را کجا میتوانیم دریافت کنیم

    1. رقیه محمدی می‌گوید

      درود بر شما
      نسخه‌ی صوتی این کتاب رو می‌تونید در وب‌سایت نوار تهیه کنید. لینکش در انتهای مطلب هست.