کتاب قورباغه را قورت بده؛ ۲۱ راه عملی مقابله با تنبلی

0

کتاب قورباغه را قورت بده (!Eat That Frog) نوشته‌ی برایان تریسی راهنمایی است که به شما کمک می‌کند در بهره وری و مدیریت زمان مهارت کسب کنید و بتوانید از وقت‌تان بیشترین بهره را ببرید. با ما همراه باشید تا بدانید این کتاب معروف و محبوب، چطور به شما کمک می‌کند که بهترین برنامه ریزی روزانه ممکن را برای هر روزتان داشته باشید.

شناسنامه‌ی کتاب

عنوان اصلی کتاب: !Eat That Frog

رونیکس

عنوان کتاب به فارسی: قورباغه را قورت بده

نویسنده: برایان تریسی

تعداد صفحات: ۱۵۸

درباره‌ی کتاب قورباغه را قورت بده

شاید کاری سخت‌تر و بدتر از قورت دادن یک قورباغه در برنامه‌ی روزانه‌تان نباشد. برای همین است که از قدیم گفته‌اند اگر قورباغه‌ات را در اول صبح قورت بدهی، دیگر هیچ کار سخت و غیرقابل‌تحملی برای بقیه‌ی روز باقی نمی‌ماند. نویسنده نیز به‌درستی از این نام استفاده کرده است.

«قورباغه را بخور» یا «قورباغه را قورت بده» اثر معروف نویسنده‌ی موفق کانادایی، برایان تریسی است. ایده‌های فوق‌العاده‌ی مطرح‌شده در کتاب برای برنامه‌ریزی روزانه‌تان بسیار مفید خواهد بود.

کتاب با ۲۱ اصل ساده به شما می‌آموزد که چطور زمان‌تان را مدیریت کنید و به همه‌ی فعالیت‌ها و وظایف‌تان برسید. نویسنده اعتقاد دارد، کلید موفقیت در دست‌به‌کار شدن و عمل کردن است. درنتیجه تریسی در کتابش راه‌های عملکرد سریع و انجام به‌موقع فعالیت‌هایتان را به شما خواهد آموخت.

آیا این کتاب برای شماست؟

همه‌ی ما در دنیای امروز دچار کمبود وقت هستیم. می‌خواهیم زمان‌مان را مدیریت کنیم و فرصتی داشته باشیم تا به کارهای عقب‌مانده‌مان بپردازیم. برایان تریسی به شما نشان می‌دهد که چنین زمانی هرگز فرانمی‌رسد و باید روش تفکرتان را نسبت به مسائل تغییر بدهید.

بخش‌هایی از کتاب

«تنها با تغییر شیوه فکر کردن، کار کردن و پرداختن به جریان ناتمام مسئولیت‌هایی که هرروزه بر سرتان سرازیر می‌شود، می‌توانید زمان و زندگی‌تان را کنترل کنید… در تمام دوره‌ی کاری‌ام یک حقیقت را فهمیدم: کلید موفقیت، کامیابی، احترام، جایگاه و شادی در زندگی، توانایی تمرکز بر مهم‌ترین کار، انجام درست آن و به‌اتمام‌رساندن آن است. این بینش کلیدی، روح و قلب این کتاب است.»

«برای هر کار و هر فعالیتی یک سیستم فشار برای خود درست کنید. درجه‌ی فشار بر خود را بالا ببرید و شانه از زیر فشار خالی نکنید. وقتی مهلت برای خود مقرر کردید بدان پایبند باشید و حتی سعی کنید زود‌تر از موعد مقرر کار را تمام کنید.»

«تنها عامل مشخص برای موفقیت آن است که خدمتی که ارائه می‌دهید، بیشتر و بهتر از حد موردانتظار از شما باشد؛ مهم نیست که کارتان چه باشد.»

اولویت‌بندی کارها را بیاموزید تا در زمان کمتر، بهینه‌تر کار کنید.
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.