جاهای دیدنی ونکوور؛ ۲۰ جاذبه گردشگری یکی از زیباترین شهرهای جهان

0

جاهای دیدنی ونکوور شما را شگفت‌زده می‌کند. ونکوور با داشتن طبیعت بکر و مسحورکننده، کوهستان‌های دیدنی و سرسبز، سواحل زیبا، پارک‌ها، موزه‌ها و تفریحات زمستانی و تابستانی متعدد یکی از زیباترین شهرهای جهان به‌شمار می‌رود. در این مقاله شما را با جاهای دیدنی ونکوور آشنا خواهیم کرد.

۱. پارک استنلی

«پارک استنلی» (Stanley Park) یکی از بزرگترین پارک‌های شهری در آمریکای شمالی و یکی از جاهای دیدنی ونکوور است که تقریبا به‌طور کامل با آب احاطه شده است و امکان شنا در آن فراهم است. در این پارک جاذبه‌های فراوانی وجود دارند که باید دید و لذت برد، جاذبه‌هایی همچون سواحل، تالاب و دریاچه، با چشم‌اندازهایی خیره‌کننده از هر سو و همین‌طور دیواری دریایی.

رونیکس

پارک استنلی، از جاهای دیدنی ونکوور

«پارک استنلی» طولانی‌ترین مسیر پیوسته‌ی کناردریاییِ جهان را هم در خود جای داده، که حدود ۲۸ کیلومتر طول دارد.

۲. فلای اُور کانادا

فلای‌اُور کانادا، از جاهای دیدنی ونکوور

«فلای‌اُور کانادا» (FlyOver Canada) را بزرگترین وسیله‌ی سواری پروازی می‌دانند. این وسیله گردشگران را با استفاده از فناوری مدرن خود، به سفری برفراز این کشور می‌برد، درحالی‌که پاهایشان آویزان است و بالای یک صفحه‌ی نمایش مدور قرار دارند! جلوه‌های ویژه و حرکت فلای‌اُور، این تجربه را فراموش‌نشدنی می‌کند.

۳. گستاون

گستاون، از جاهای دیدنی ونکوور

«گستاون» (Gastown) تاریخی‌ترین محله‌ی ونکوور است و درست کنار مرکز شهر واقع شده است. جاهای دیدنی ونکوور در این منطقه، علاوه‌بر غذاها و نوشیدنی‌های فوق‌العاده‌ی آن، عبارتند از: ساعت بخار که یکی از معدود ساعت‌های باقیمانده از این نوع در جهان است، نمای خاص هتل اروپا (Hotel Europe) و مجسمه‌ی «گسی جک» (Gassy Jack).

۴. مترو پلیس متروتاون

متروپلیس متروتاون، از جاهای دیدنی ونکوور

ونکوور برای عاشقان خرید هم جذابیت‌های فراوانی دارد. متروپلیس «متروتاون» (Metropolis at Metrotown) در «برنابی» (Burnaby) سومین مرکز خرید بزرگ در کاناداست که بیش از ۴۰۰ فروشگاه در چهار طبقه دارد. این مرکز خرید برای هر فردی با هر بودجه‌ای، فروشگاهی از برندهای مختلف دارد.

۵. گرانویل آیلند

گرانویل آیلند، از جاهای دیدنی ونکوور

«گرانویل آیلند» (Granville Island) شبه‌جزیره‌ی کوچکی است که با یک پُل به مرکز شهر ونکوور وصل می‌شود. شهرت این محله به‌واسطه‌ی رفت‌وآمد هنرمندان و بازار محلی آن است. این بازار هر روز باز است و فودکورت و غرفه‌هایی دارد که خوراکی‌های تازه و لذیذ و محصولات دست‌ساز می‌فروشند. موقعیت ویژه‌ی این منطقه، آن را به محل فوق‌العاده‌ای برای عکاسی تبدیل کرده است.

۶. آکواریوم ونکوور

آکواریوم ونکوور، از جاهای دیدنی ونکوور

«آکواریوم ونکوور» (Vancouver Aquarium) که در پارک استنلی واقع شده، از جاهای دیدنی ونکوور است. این آکواریوم سازمانی غیرانتفاعی محسوب می‌شود که به حفاظت از زندگی دریایی از طریق آموزش، تحقیق و اقدام مستقیم اختصاص یافته است. برخی از حیوانات موجود در این آکواریوم عبارتند از: دلفین، خزه‌های دریایی، پنگوئن، کوسه‌ی ریف، پرتوماهی و شیردریایی.

۷. دنیای علم

دنیای علم، از جاهای دیدنی ونکوور

دنیای علم (Science World) درون ساختمان گنبدی جالب خود، صدها اثر نمایشی تعاملی را جای داده است. نمایشگاه‌های هنری، نمایش‌های زنده‌ی علمی، معماها، نمایشگاه ساخت کانادا (Made in Canada) و محل‌هایی برای سروکله‌زدن عملی با علوم مختلف، از بخش‌های مختلف دنیای علم هستند. سالن نمایش «اُمنیمَکس» (OMNIMAX) هم از دیگر بخش‌های جذاب دنیای علم است که هربار فیلم جذابی را روی پرده برای تماشاگران به نمایش می‌گذارد.

۸. موزه‌ی انسان شناسی

موزه‌ی انسان‌شناسی، از جاهای دیدنی ونکوور

موزه‌ی انسان‌شناسی (Museum of Anthropology) از جاهای دیدنی ونکوور است که در «پوینت گری» (Point Grey)، در محوطه‌ی زیبای دانشگاه بریتیش کلمبیا واقع شده است. این موزه به‌خاطر یکی از بهترین مجموعه‌های هنری دنیا از بومی‌های کانادایی سواحل شمال غربی معروف است. طراحی ساختمان این موزه هم که توسط «آرتور اریکسون» (Arthur Erickson)، معمار کانادایی ساخته شده، جوایز متعددی را از آنِ خود نموده است.

۹. پارک کوئین الیزابت

پارک کوئین الیزابت، از جاهای دیدنی ونکوور

پارک «کوئین الیزابت» (Queen Elizabeth Park) زیر سایه‌ی پارک استنلی پنهان شده است. این پارک در زمینی به‌ مساحت ۱۳۰ هکتار در حومه‌ی ونکوور واقع شده و مناظر شگفت‌انگیزی از شهر و کوه‌های اطراف آن را پیش چشم گردشگران قرار می‌دهد. این پارک به‌ لطف چشم‌اندازهای مدام درحال تغییرش، در هر فصلی جذابیت‌های خاص خودش را دارد. گردشگران هم می‌توانند در میان سبزه‌زارهای فضای باز، و هم باغ‌های گرمسیری سرپوشیده‌ی آن به گشت‌وگذار بپردازند.

۱۰. کوهستان گِروز

کوهستان گِروز، از جاهای دیدنی ونکوور

کوهستان «گِروز» (Grouse Mountain) یکی از جاهای دیدنی ونکوور و یکی از سه کوهستان بزرگ در شمال ونکوور است که تله‌کابین دارد، یعنی هم در زمستان و هم در تابستان می‌توان از این کوهستان دیدن کرد. کوهستان «گروز» در ایام تعطیلات سال نو میلادی سروشکلی کریسمی به خود می‌گیرد. گردشگران در چنین روزهایی اسکیت روی یخ را تجربه می‌کنند، با بابانوئل عکس می‌گیرند، سورتمه‌سواری می‌کنند و از فعالیت‌های معمول زمستانی این منطقه لذت می‌برند. تابستان‌ها هم به بالای کوهستان می‌روند و نمایش هیجان‌انگیز هیزم‌شکن (Lumberjack Show) را تماشا می‌کنند.

۱۱. بی سی پِلیس

بی‌سی پِلیس، از جاهای دیدنی ونکوور

«بی‌سی پِلیس» (BC Place) قطعه‌ی درخشانی از چشم‌انداز شهری ونکوور و یکی از جاذبه های گردشگری ونکوور است و آن را بهترین مکان برای برنامه‌های زنده در غرب کانادا می‌دانند. سقف «بی‌سی پلیس»، بزرگترین سقف از نوع جمع‌شدنی در دنیاست. این استادیوم تماشایی، میزبان کنسرت‌ها و همین‌طور بازی‌های باشگاه فوتبال ونکوور «وایتکپس» (Vancouver Whitecaps) و باشگاه فوتبال کانادایی «بی‌سی لاینز» (BC Lions) است. سالن مشاهیر «بی‌سی اسپورتز» (BC Sports Hall of Fame) هم در این استادیوم قرار گرفته است.

۱۲. گالری هنری ونکوور

گالری هنری ونکوور، از جاهای دیدنی ونکوور

گالری هنری ونکوور (Vancouver Art Gallery) یکی از دیدنی های ونکوور و بزرگترین گالری در غرب کاناداست و آثار نمایشی تاریخی و معاصر از هنرمندان منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی را در خود جای داده است. ساختمان این گالری قبلا متعلق به دادگاه ایالتی بوده و نمای بیرونی آن در فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی بسیاری استفاده شده است.

۱۳. ساحل کیتسیلانو یکی از زیباترین جاهای دیدنی ونکوور

ساحل کیتسیلانو، از جاهای دیدنی ونکوور

ساحل «کیتسیلانو» (Kitsilano Beach) که محلی‌ها آن را «کیتس» یا «ساحل کیتس» می‌نامند، یکی از جاهای دیدنی ونکوور و محل فوق‌العاده‌ای برای حمام آفتاب است. فضای وسیعی هم برای پیک‌نیک‌های خانوادگی در این ساحل در نظر گرفته شده که تور والیبال و استخر هم دارد. استخر روباز ۱۳۷ متری ساحل «کیتسیلانو»، تنها استخر شنای آب شور ونکوور است که از اواسط می تا اواسط سپتامبر پذیرای علاقه‌مندان است.

۱۴. کامرشال درایو

کامرشال درایو، از جاهای دیدنی ونکوور

«کامرشال درایو» (Commercial Drive) یکی از مناطق مُد در ونکوور است که مرکز اصلی آن از خیابان «ونابلز» (Venables Street) در شمال آغاز شده و تا خیابان سیزدهم (13th Avenue) در جنوب ادامه دارد. در این منطقه بیش از ۴۰۰ کسب‌وکار فعال هستند که بیشترشان توسط خود مالکین اداره می‌شوند. چه به دنبال بوتیک‌های دیدنی باشید و چه خوراکی و نوشیدنی، «کامرشال درایو» می‌تواند مقصد مناسبی برای‌تان باشد.

۱۵. پارک لایت هاوس

پارک لایت‌هاوس، از جاهای دیدنی ونکوور

پارک «لایت‌هاوس» (Lighthouse Park) که در غرب ونکوور واقع شده، یکی از جاهای دیدنی ونکوور و همچنین یکی از خوش‌منظره‌ترین پارک‌های سواحل غربی است. مسیرهای پیاده‌روی زیادی وجود دارند که مردم می‌توانند در خط ساحلی یا از طریق اراضی «داگلاس» (Douglas) از آنها استفاده کنند، اما بهترین قسمت این گردش، تماشای فانوس است که بر فراز صخره‌ها قرار گرفته است.

۱۶. پُل معلق کاپیلانو

پُل معلق کاپیلانو، از جاهای دیدنی ونکوور

پُل معلق «کاپیلانو» (Capilano Suspension Bridge) یکی از بهترین جاهای دیدنی ونکوور است. علاوه‌بر خود پُل که بر فراز جنگل‌های شمال ونکوور معلق است، مسیر پیاده‌روی صخره‌ای، پُل‌های متعدد، یک نمایشگاه و امکان حرکت بالای درخت‌ها، از دیگر جاذبه‌های این منطقه هستند.

۱۷. موزه‌ ونکوور

موزه‌ی ونکوور، از جاهای دیدنی ونکوور

رسالت موزه‌ی ونکوور «ایجاد درک عمیق‌تری از ونکوور از طریق قصه‌ها، اشیا و تجربه‌های مشترک است». این موزه با به نمایش‌گذاشتن تاریخ این شهر و همین‌طور مجموعه‌ی فوق‌العاده‌ای از صنایع دستی اقوام اولیه‌ی کانادا، سعی می‌کند این رسالت را به انجام برساند.

۱۸. انگلیش بی

انگلیش بی، از جاهای دیدنی ونکوور

«فرست بیچ» (First Beach) «انگلیش بی» (English Bay) یا خلیج انگلیسی، پرطرفدارترین ساحل در مرکز ونکوور است. اینجا به محل برپایی جشنواره‌ی سالیانه‌ی جشن نورها (Celebration of Lights) معروف است، از طرفی به خیابان «دنمان» (Denman) هم راه دارد که پُر از خوراکی و نوشیدنی است. آنهایی که به «فرست بیچ» رفته‌اند، می‌گویند غروبش فراموش‌نشدنی است!

۱۹. ونکوور لوک اوت

ونکوور لوک‌اوت، از جاهای دیدنی ونکوور

ونکوور «لوک‌اوت» (Vancouver Lookout) نمایی ۳۶۰ درجه از ونکوور و فراتر از آن را پیش چشم گردشگران قرار می‌دهد. بالاترین نقطه‌ی ونکوور «لوک‌اوت» که می‌توان از آن شهر را تماشا کرد، ۱۶۸/۸ متر بلندی دارد. طراحی این «لوک‌اوت» که شبیه سفینه‌های فضایی است، از نمادهای شهر ونکوور محسوب می‌شود.

۲۰. باغ گیاه شناسی ون دیزن

باغ گیاه‌شناسی ون‌دیزن، از جاهای دیدنی ونکوور

باغ گیاه‌شناسی «ون‌دیزن» (VanDusen Botanical Garden) در نزدیکی پارک «کوئین الیزابت» در حومه‌ی ونکوور قرار گرفته است. اگرچه «ون‌دیزن» چشم‌اندازهای پارک را ندارد، اما باغ بزرگی است پُر از گیاهان و گل‌های رنگارنگ. این باغ در تعطیلات به سرزمین عجایبی پر از نورهای رنگی تبدیل می‌شود.


در ادامه بخوانید: بوم گردی چیست و چه اهدافی دارد؟

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع theculturetrip.com
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.