راهی مناسب برای پیدا کردن یک شغل ایده آل

0

پیدا کردن شغل خوب یکی از دغدغه‌های بزرگ بسیاری از جوانان است، شغل خوب می‌تواند نیازهای افراد را برطرف سازد و عزت نفس آنها را افزایش بدهد. بازار کار امروز نسبت به قبل، شرایط متفاوتی دارد و تعداد متقاضیان پست‌های شغلی خوب دائما در حال افزایش است. با ما همرا باشید تا راه آسانی برای یافتن شغل به شما نشان بدهیم.

یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین دغدغه‌های انسان یافتن شغلی مناسب برای امرار معاش است. در اینجا قصد داریم تا درباره‌ی یکی از ضروری ترین مشکلات حال حاضر جوانان؛ یعنی پیدا کردن یک شغل مناسب و ایده آل با شما صحبت کنیم. این یک واقعیت غیرقابل انکار است که هرچه در رشته‌ی خود متخصص‌تر باشید راحت‌تر می‌توانید شغل مورد نظر خود را به‌دست بیاورید و آن را حفظ کنید. یک واقعیت غیرقابل انکار دیگر این است که همه‌ی میلیاردها انسانی که روی کره‌ی زمین وجود دارند دارای تخصص خاصی نیستند و بسیاری از آنها به‌دنبال کاری هستند که تخصص خاصی لازم ندارد.

رونیکس

برای مثال یک کارگر نیاز ندارد تا تخصص یک مهندس را کسب کند. او می‌تواند به مهارت‌های فیزیکی خود اتکا کند. اما هرچه جهان بیشتر در راه مدرنیته قدم برمی‌دارد، نیاز به کارگر ساده کمتر و در ازای آن نیاز به کارگر حرفه‌ای و با مهارت بیشتر می‌شود. همچنین داشتن مهارت بیشتر امکان چانه‌زنی بر سر منافع را به کارگر می‌دهد.

یک کارگر ماهر آینده‌ی شغلی بهتری از یک کارگر ساده دارد، زیرا وقتی در جست‌وجوی آگهی استخدام است می‌تواند کمی تخصصی‌تر جست‌وجو کند. ولی یک کارگر ساده مجبور است به‌دنبال کارهایی باشد که همه می‌توانند انجام بدهند و مسلما شانس یافتن شغل برایش کمتر می‌شود.

آگهی استخدام

همچنین با پیشرفت جوامع و حرکت به سمت مدرنیته،‌ لزوم استفاده از کارگر ماهر چه برای بالا بردن کیفیت کار و چه برای پایین آوردن وقت و هزینه بیش از پیش حس می‌شود. بنابراین بهتر است برای حفظ امنیت شغلی خود مهارت‌های کاری‌تان را بالا ببرید. فرقی نمی‌کند یک کارگر ساختمانی باشید یا یک کارگر کارخانه‌ی مواد غذایی یا یک سرایدار جویای کار سرایداری. سعی کنید مهارت خود را در هر زمینه‌ای که در آن مشغول هستید تا جایی که می‌توانید بالا ببرید.

حالا اگر نگاه‌مان ناظر به آینده هم نباشد و به همین آگهی‌های استخدام برای کارگران ساده بسنده کنیم باز هم کسب مهارت برای یک کارگر می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد و همین امر لزوم توجه به آن را مشخص می‌کند. برای مثال یکی از معدود راه‌های یک کارگر ساده برای افزایش حقوق و مزایای خود این است که مهارت‌های لازم را برای یک کار تخصصی به دست آورد.

در استخدام کارگر ماهر این امکان وجود دارد که در مورد حقوق و مزایا و همچنین ساعات کاری خود با کارفرما وارد چانه‌زنی شوید. زیرا کارفرما به تخصص شما نیاز دارد؛ پس بیشتر به حرف‌تان گوش می‌دهد. اما این کار از عهده‌ی یک کارگر ساده بر نمی‌آید زیرا عدم داشتن مهارت و تخصص خاص این اختیار را به کارفرما می‌دهد تا هر گاه بخواهد او را اخراج کند و نگران جایگزین هم نباشد. به‌خاطر همین وضعیت است که کارگران ساده معمولا با حداقل‌ها کنار می‌آیند. زیاد بر سر حقوق اساسی مانند حق بیمه چانه‌زنی نمی‌کند و در صورتی که کارفرما در پرداخت حقوق بدقولی کند بیشتر از سایر افراد وضعیت موجود را تحمل می‌کند.

منبع: www.dezfun.com

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.