ثروتمندترین سلبریتی های جهان و میزان دارایی خالص آنها (۲۰۲۰)

7

شاید برایتان جالب باشد بدانید که چه کسانی ثروتمندترین سلبریتی های جهان هستند؟ مدونا، پل مک‌کارتنی، اپرا وینفری یا شاید هم کانیه وست. بی‌شک با نام ثروتمندترین سلبریتی های جهان در فهرست ما آشنا هستید، ولی ارزش خالص دارایی آنها شما را شگفت‌زده خواهد کرد. کمترین دارایی خالص برای قرارگرفتن در این فهرست در سال ۲۰۲۰، ۶۰۰ میلیون دلار است. اگر کنجکاوید و می‌خواهید بدانید چه کسانی ثروتمندترین سلبریتی های جهان هستند و ارزش دارایی آنها چقدر است، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با ۳۰ نفر از ثروتمندترین سلبریتی های جهان آشنا کنیم.

راهنمای مطالعه نمایش

۳۰. سایمون کاول (Simon Cowell)، دارایی خالص ۶۰۰ میلیون دلار

سایمون کاول ابتدا در آمریکا و با برنامه امریکن آیدل (American Idol) که از سال ۲۰۰۲ پخش آن شروع شد به شهرت رسید. او پس از مدتی، چندین برنامه تلویزیونیِ پربیننده را ایجاد کرد که ایکس فاکتور (X Factor)، امریکاز گات تلنت (America’s Got Talent) و بریتینز گات تلنت (Britain’s Got Talent) از معروف‌ترین برنامه‌هایش هستند.

رونیکس

سایمون کاول یکی از ثروتمندترین سلبریتی های جهان

او مالک برنامه امریکن آیدل نبود، ولی در مقام داوری و تهیه‌کنندگی دستمزد بالایی دریافت می‌کرد. امروزه او با مدیریت و مالکیت برترین برنامه‌های تلویزیونی، ۶۰۰ میلیون دلار ثروت دارد و یکی از ثروتمندترین سلبریتی های جهان است.

۲۹. مت گرینیگ (Matt Groening)، دارایی خالص ۶۰۰ میلیون دلار

مت گرینیگ یکی از ثروتمندترین سلبریتی های جهان

مت گرینیگ نویسنده و کارتونیست و تهیه‌کننده‌ای با دارایی خالص حدود ۶۰۰ میلیون دلار است. او بیشتر به‌دلیل خلق طنزهای تلویزیونی «سیمپسون‌ها» (Simpsons) و «فیوچراما» (Futurama) شناخته می‌شود. هر دوی این مجموعه‌های تلویزیونیْ انتقادی و از نظر تجاری نیز موفق بودند. «سیمپسون‌ها» یکی از طولانی‌ترین برنامه‌ها در تاریخ تلویزیون است که هنوز هم طرف‌داران فراوانی دارد. مت گرینیگ به‌تازگی برنامه‌ای با نام افسون‌زدایی یا طلسم‌شدگان (Disenchantment) را برای نتفلیکس (Netflix) خلق کرده است.

۲۸. خولیو ایگلسیاس (Julio Iglesias)، دارایی خالص ۶۰۰ میلیون دلار

خولیو ایگلسیاس یکی از ثروتمندترین سلبریتی های جهان

خولیو ایگلسیاس خواننده و ترانه‌سرای اسپانیایی است که دارایی خالصش حدود ۶۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود. با رکورد فروش بیش از ۳۰۰ میلیون نسخه، ایگلسیاس عنوان پرفروش‌ترین هنرمند لاتین در شرکت سونی میوزیک را به خود اختصاص داده است. او ابتدا در کشورش اسپانیا به شهرت رسید و سپس طرف‌دارانی در اروپا و آمریکای لاتین به دست آورد و در نهایت نیز در اوایل دهه ۱۹۸۰ نامی محبوب و آشنا در آمریکا شد. خولیو ایگلسیاس علاوه بر محبوبیت فراوانی که در خوانندگی کسب کرده است، املاک و مستغلاتی به‌ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون دلار نیز دارد.

۲۷. جیمی بافت (Jimmy Buffett)، دارایی خالص ۶۰۰ میلیون دلار

جیمی بافت از ثروتمندترین سلبریتی های جهان

جیمی بافت خواننده، نوازنده و کارآفرینی است که ارزش دارایی خالصش ۶۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود. گرچه او زمان زیادی را در صدر جدول موسیقی سپری نکرده، طرف‌داران وفادار فراوانی را به دست آورده است که به آنها Parrotheads گفته می‌شود (Parrotheads نام مستعار رایجی برای طرف‌داران جیمی بافت است)؛ طرف‌دارانی که در برنامه‌هایش شرکت می‌کنند و محصولات فراوان موجود در وب‌سایت Margaritaville را می‌خرند. همین استفاده از روش‌های دیگر کسب درآمد (مثل رستوران و هتل و غذاهای منجمد) است که این ثروت را برای او به ارمغان آورده است.


حتما بخوانید: معرفی کتاب شما هم می‌توانید کارآفرین باشید

۲۶. دالی پارتن (Dolly Parton)، دارایی خالص ۶۰۰ میلیون دلار

دالی پارتن از ثروتمندترین سلبریتی های جهان

دالی پارتن خواننده، بازیگر و کارآفرینی با دارایی خالصی به‌ارزش حدود ۶۰۰ میلیون دلار است. او یکی از شناخته‌شده‌ترین خواننده‌ها در سبک کانتری است. پارتن علاوه بر ارائه آهنگ‌ها و آلبوم‌های موفق و پرفروش، مجری تلویزیونی موفقی نیز بود و حتی در اواخر دهه ۱۹۷۰ توانست برنامه خودش را داشته باشد. حرفه بازیگریِ پارتن نیز مدت کوتاهی پس از آن شروع شد. بخش زیادی از ثروت پارتن از فروش آهنگ‌های او و همچنین درآمد حاصل از استفاده سایر هنرمندان از آهنگ‌های او به دست آمده است؛ معروف‌ترین آنها نسخه آهنگ «همیشه تو را دوست خواهم داشت» (I Will Always Love You) ویتنی هیوستون (Whitney Houston) برای فیلم «بادیگارد» است.

۲۵. هاوارد استرن (Howard Stern)، دارایی خالص ۶۵۰ میلیون دلار

هاوارد استرن از ثروتمندترین سلبریتی های جهان

هاوارد استرن نویسنده، بازیگر و شخصیت رادیویی و تلویزیونی است که دارایی خالصش ۶۵۰ میلیون دلار برآورد می‌شود. گرچه بیشترِ ثروتش از برنامه‌های گفت‌وگوی رادیویی به دست آمده، او در رسانه‌های دیگر نیز موفقیت‌های چشمگیری داشته است. خودزندگی‌نامه وی با نام «بخش‌های خصوصی» (Private Parts) پس از انتشار به پرفروش‌ترین کتاب انتشارات سایمون اَند شوستر (Simon & Schuster) تبدیل شد و فیلمی نیز بر اساس این کتاب ساخته شد که در آن خود استرن ایفای نقش کرد. استرن در چهار فصل برنامه امریکاز گات تلنت (America’s Got Talent) نیز از داوران بوده است. او اکنون شخصیتی رادیویی با بالاترین دستمزد در آمریکاست.

۲۴. مت استون (Matt Stone)، دارایی خالص ۷۰۰ میلیون دلار

مت استون از ثروتمندترین سلبریتی های جهان

مت استون نویسنده، صداپیشه و تهیه‌کننده‌ای با دارایی خالصی به‌ارزش ۷۰۰ میلیون دلار است. او بیشتر به‌دلیل خلق مجموعه ساوت پارک (South Park) در کنار تری پارکر (Trey Parker) شناخته می‌شود. این زوج در فیلم و تئاتر موزیکال نیز با یکدیگر همکاری کرده‌اند. تئاتر موزیکال طنز «کتاب مورمن» (Book of Morman) آنها هنوز هم با فروش بلیت در سراسر جهان درآمد زیادی را نصیب آنها می‌کند. بیشتر ثروت استون از قرارداد هوشمندانه‌ای در روزهای اول فعالیت او در کمدی سنترال (Comedy Central، از شبکه‌های تلویزیونی کابلی آمریکایی) به دست آمده است که به استون و پارکر امکان داد ۵۰ درصد از درآمد حاصل از حق‌پخش دیجیتال را برای خود نگه دارند. دلیل اینکه نام تری پارکر را در این فهرست نمی‌بینید این است که او و همسرش، که سال‌ها باهم زندگی کرده بودند، در سال ۲۰۱۹ از یکدیگر جدا شدند و این طلاق هزینه‌ی زیادی برای پارکر دربرداشت.

۲۳. جیمز کامرون (James Cameron)، دارایی خالص ۷۰۰ میلیون دلار

جیمز کامرون از ثروتمندترین سلبریتی های جهان

جیمز کامرون فیلم‌سازی است که دارایی خالصش حدود ۷۰۰ میلیون دلار است. او کارگردانی است که به‌دلیل سبک نوآورانه و مهارت‌های داستان‌گویی قوی خود شناخته می‌شود. از فیلم‌های مطرح او می‌توان به بیگانه‌ها (Aliens)، نابودگر (Terminator) و دروغ‌های حقیقی (True Lies) اشاره کرد. همچنین دو مورد از فیلم‌های او تایتانیک (Titanic) و آواتار (Avatar) نیز در فهرست پردرآمدترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار گرفته‌اند. تصمیم‌ها و انتخاب‌های کاری عاقلانه درمورد سودها و درآمدهای حاصل از فیلم تایتانیک موجب شده است که جیمز کامرون صدها میلیون دلار از ثروت خود را تنها از این فیلم به دست بیاورد.

۲۲. بونو (Bono)، دارایی خالص ۷۰۰ میلیون دلار

بونو از ثروتمندترین سلبریتی های جهان

بونو خواننده، ترانه‌سرا و نیکوکاری ایرلندی با دارایی خالصی به‌ارزش حدود ۷۰۰ میلیون دلار است. بونو که خواننده اصلی گروه یوتو (U2) است، در تبدیل این گروه به یکی از موفق‌ترین گروه‌های راک مؤثر بوده است. این گروه از اواخر دهه ۱۹۷۰ به‌طور پیوسته به انتشار موسیقی پرداخته است و آثار آن همچنان از پرفروش‌ترین آثار در سراسر جهان به شمار می‌رود. شرکت سرمایه گذاری Elevation Partners بونو با سرمایه‌گذاری بزرگی در پیش‌فروش اولیه سهام (pre-IPO) فیسبوک، که برای این گروه بیش از ۱٫۵ میلیارد دلار به دست آورد، سروصدای زیادی به پا کرد. البته سهم بونو از این مبلغ احتمالا چیزی بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون دلار بوده است.

۲۱. کایلی جنر (Kylie Jenner)، دارایی خالص ۷۰۰ میلیون دلار

کایلی جنر از ثروتمندترین سلبریتی های جهان

کایلی جنر کارآفرین و یک شخصیت تلویزیون واقع‌نما (نوعی برنامه زنده که به زندگی واقعی افراد می‌پردازد) است. گرچه او در ابتدا به‌عنوان مدل به موفقیت رسید و قراردادهایی را به دست آورد، بیشترِ ثروتش از خط تولید محصولات آرایشی خود او، که لوازم آرایشی کایلی (Kylie Cosmetics) نام دارد، به دست آمده است. این شرکت از همان ابتدا نیز بسیار محبوب بود و بی‌شک این موفقیت را مدیون حضور کایلی جنر در شبکه های اجتماعی است. البته پس از فروش ۵۱ درصد از سهام این شرکت به شرکت کوتی اینکورپویتد (Coty Inc.) در سال ۲۰۱۹، ثروت شخصی کایلی جنر به‌شدت افزایش یافت.

۲۰. تایگر وودز (Tiger Woods)، دارایی خالص ۸۰۰ میلیون دلار

تایگر وودز از ثروتمندترین سلبریتی های جهان

حالا سؤالی مطرح می‌شود که آیا می‌توانیم تایگر وودز و مایکل جردن را در فهرست ثروتمندترین سلبریتی های جهان قرار دهیم؟ در پاسخ باید بگوییم هر دوی آنها باید در این فهرست قرار بگیرند، زیرا (۱) هر دو شخصیت‌های شناخته‌شده و مشهوری‌اند و (۲) گرچه ورزشکارند، هر دو ۹۰ درصد ثروتشان را بیرون از ورزش به دست آورده‌اند. تایگر وودز بیش از یک میلیارد دلار را در طول دوران حرفه‌ای خود از قراردادها به دست آورده است و گرچه در سال‌های اخیر دچار شکست‌هایی در زندگی شخصی شده است، هنوز هم در زمین گلف بازی می‌کند. تا زمان نگارش این مقاله ارزش دارایی خالص تایگر وودز ۸۰۰ میلیون دلار بوده است.

۱۹. جیم دیویس (Jim Davis)، دارایی خالص ۸۰۰ میلیون دلار

جیم دیویس از ثروتمندترین سلبریتی های جهان

جیم دیویس خالق یکی از محبوب‌ترین کُمیک استریپ یا داستان‌های مصور تاریخ یعنی «گارفیلد» (Garfield) است. او کارتونیستی با دارایی خالصی به‌ارزش حدود ۸۰۰ میلیون دلار است. داستان مصور گارفیلد از سال ۱۹۷۸ منتشر شد و عنوان پرفروش‌ترین داستان مصور در جهان را از آن خود کرد. این محبوبیت موجب خلق آثاری بر اساس این شخصیت شد، مانند مجموعه تلویزیونی گارفیلد و چندین فیلم دیگر.

دیویس علاوه بر خلق کارتون، کارهای خیرخواهانه‌ای مانند حمایت از سوادآموزی و تحصیل کودکان نیز انجام می‌دهد.

۱۸. جیمز پترسون (James Patterson)، دارایی خالص ۸۰۰ میلیون دلار

جیمز پترسون از ثروتمندترین سلبریتی های جهان

جیمز پترسون رمان‌نویسی آمریکایی است که ارزش دارایی خالصش ۸۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود. کمتر نویسنده‌ای توانسته است به‌اندازه او، کتاب موفق و پرفروش بنویسد. موفقیت کتاب‌های پترسون به‌دلیل جریان سریع حوادث داستان‌های او و برنامه انتشار کتاب‌هایش است، طوری که هر سال چند کتاب از او منتشر می‌شود. از زمان انتشار نخستین کتاب این نویسنده در سال ۱۹۷۶ تا کنون، ۹۵ رمان از او منتشر شده است؛ رمان‌هایی که بسیاری از آنها در صدر تعدادی از فهرست‌های پرفروش‌ها قرار گرفته‌اند. در سال‌های اخیر، پترسون با نویسندگان دیگری نیز همکاری کرده است و این همکاری موجب شده رمان‌های بیشتری بنویسد و ثروت حاصل از انتشار کتاب‌هایش را بیشتر کند.

۱۷. سلین دیون (Celine Dion)، دارایی خالص ۸۰۰ میلیون دلار

سلین دیون از ثروتمندترین سلبریتی های جهان

سلین دیون خواننده‌ای کانادایی است که با ارزش دارایی خالص حدود ۸۰۰ میلیون دلار، در فهرست ثروتمندترین و بهترین خوانندگان جهان قرار می‌گیرد. سلین دیون در نوجوانی در محل اقامت خود، استان کِبِک (Quebec)، توجه‌ها را به خود جلب کرد و پیش از ۱۸سالگی ۹ آلبوم به زبان فرانسوی منتشر کرد. او در طول دهه ۹۰ به موفقیت بین‌المللی رسید؛ موفقیتی که با آهنگ «قلب من خواهد تپید» (My Heart Will Go On) فیلم تایتانیک، به اوج رسید. سپس در شهر لاس‌وگاس ساکن شد و برنامه‌های محبوب و پرطرف‌داری در این شهر اجرا کرد و از فروش بلیت این برنامه‌ها میلیون‌ها دلار به دست آورد.

۱۶. دکتر دره (Dr. Dre)، دارایی خالص ۸۲۰ میلیون دلار

دکتر دره از ثروتمندترین سلبریتی های جهان

دکتر دره خواننده رپ، کارآفرین و تهیه‌کننده‌ای آمریکایی است که ثروتی با ارزش خالص حدود ۸۲۰ میلیون دلار جمع‌آوری کرده است. دکتر دره، که در نخستین روزهای هیپ‌هاپ ساحل غربی (West Coast hip hop) به شهرت رسید، عضو جدایی‌ناپذیری از گروه رپ تأثیرگذار N.W.A بوده است. پس از جداشدن از این گروه نیز کارش را به‌صورت انفرادی ادامه داد و بسیار موفق بود و دث رو ریکوردز (Death Row Records، یک شرکت آمریکایی نشر موسیقی) و پس از مدتی نیز Aftermath Entertainment (یک شرکت ضبط موسیقی آمریکایی) را به‌طور مشترک تأسیس کرد. بخش زیادی از ثروت او از فروش هدفون و سرویس اشتراک موسیقی Beats در اپل به دست آمده است و حدود ۵۰۰ میلیون دلار از این قرارداد نصیب او شده است.

۱۵. مدونا (Madonna)، دارایی خالص ۸۵۰ میلیون دلار

مدونا از ثروتمندترین سلبریتی های جهان

مدونا خواننده و بازیگری با دارایی خالصی حدود ۸۵۰ میلیون دلار است. مدونا در اوایل دهه ۸۰ به شهرت رسید و شخصیت مرزشکن و ویژه‌اش در طول سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ او را در صدر جدول نگاه داشت. او علاوه بر موسیقی، در باکس‌آفیس و گیشه نیز تأثیرگذار بوده است. فیلم‌هایی که مدونا در آنها بازی کرده شامل «ناامیدانه در جست‌وجوی سوزان» (Desperately Seeking Susan)، «لیگ خودشان» (A League of Their Own) و «اویتا» (Evita) است و آخرین فیلم او نیز جایزه گلدن گلوبِ (Golden Globe Award) بهترین بازیگر زن را برایش به ارمغان آورد. مدونا همچنان به انتشار موسیقی ادامه می‌دهد و هنوز هم دستمزدهای بالایی برای اجرای زنده دریافت می‌کند.

۱۴. هرب آلپرت (Herb Alpert)، دارایی خالص ۸۵۰ میلیون دلار

هرب آلپرت از ثروتمندترین سلبریتی های جهان

هرب آلپرت موسیقی‌دان و کارآفرین آمریکایی است. ارزش دارایی خالص آلپرت ۸۵۰ میلیون دلار برآورد می‌شود. او بیشتر به‌دلیل آلبوم‌های بسیار موفقش با گروه موسیقی هرب آلپرت و تیجوانا برس (Herb Alpert & the Tijuana Brass) شناخته می‌شود. ۷۵ میلیون نسخه از آلبوم‌های این گروه در سراسر جهان فروخته شده است. بیشتر ثروت آلپرت از تأسیس و فروش رکورد لیبل یا ناشر موسیقیِ اِی‌اند‌اِم رکوردز (A&M Records) به دست آمده است. این شرکت نشر موسیقی با بسیاری از هنرمندان محبوب کار کرده و بسیاری از آلبوم‌های پرفروش را روانه بازار کرده است. فروش این شرکت صدها میلیون دلار را برای آلپرت و شریک تجاری‌اش، جری موس (Jerry Moss) به ارمغان آورده است.

۱۳. دیدی (Diddy)، دارایی خالص ۸۸۵ میلیون دلار

دیدی از ثروتمندترین سلبریتی های جهان

دیدی، با نام اصلیِ جان کامز (Sean John Combs)، خواننده رپ، کارآفرین و طراحی است که ارزش دارایی خالصش حدود ۸۸۵ میلیون دلار برآورد می‌شود. او پس از اخراج از یک شرکت ناشر موسیقی در نیویورک، شرکت نشر موسیقی خود را با نام Bad Boy Entertainment تأسیس کرد. یکی از نخستین هنرمندان موفق این شرکت نوتوریوس بی. آی. جی (The Notorious B.I.G) بود. البته آنها در ادامه با تعدادی از برترین هنرمندان زمان نیز کار کردند. خود کامز نیز هنرمند موفقی بوده است و تعدادی از پرفروش‌ترین‌های بازار موسیقی و فروش میلیون‌ها آلبوم را در کارنامه خود دارد. فعالیت‌های تجاری دیدی مانند خلق برند لباس «شان جین» (Sean Jean) نیز ثروت او را افزایش داده است.

۱۲. جری ساینفلد (Jerry Seinfeld)، دارایی خالص ۹۵۰ میلیون دلار

جری ساینفلد از ثروتمندترین سلبریتی های جهان

جری ساینفلد از ثروتمندترین بازیگران جهان است. او بازیگر، نویسنده و طنزپردازی است که به‌دلیل خلق یکی از محبوب‌ترین کمدی‌های موقعیت یا سیت‌کام، یعنی مجموعه تلویزیونی ساینفلد (Seinfeld)، به شهرت رسیده است. جری ساینفلد مدت کوتاهی پس از کالج، حرفه‌اش در طنز را شروع کرد و بی‌وقفه برای به‌دست‌آوردن طرف‌داران بیشتر و پیشرفت در حرفه خود تلاش کرد. در ۱۹۸۱ حضور موفق او در برنامه «امشبِ جانی کارسون» (Johnny Carson’s Tonight Show) شهرتش را بیشتر کرد و به اجراهای بیشتری در برنامه‌های دیگر منجر شد. خلق مجموعه تلویزیونی ساینفلد در کنار خالق مشترک آن، لری دیوید (Larry David)، بزرگ‌ترین موفقیت ساینفلد بود. حتی پس از گذشت دوران محبوبیت و شکوفایی مجموعه ساینفلد نیز این برنامه همچنان برای ساینفلد و دیوید بازدهی و درآمد دارد.

۱۱. جی. کی. رولینگ (JK Rowling)، دارایی خالص ۱ میلیارد دلار

جی کی رولینگ از ثروتمندترین سلبریتی های جهان

جی. کی رولینگ نویسنده، فیلم‌نامه‌نویس و نیکوکاری است که بیشتر به‌دلیل خلق هری پاتر (Harry Potter) شناخته می‌شود. او که ابتدا مادری تنها و فقیر بود، پس از خلق هری پاتر یکی از بزرگ‌ترین ثروت‌های ادبی در تاریخ را به دست آورد. مجموعه کتاب‌های هری پاتریِ او پدیده‌ای جهانی بود که موجب خلق شهربازی‌هایی با تِم هری پاتر و فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی شد. رولینگ به‌دلیل بخشش‌ها و کمک‌های خیرخواهانه‌اش نیز شناخته می‌شود و تاکنون ۱۵۰ میلیون دلار را صرف کارهای خیریه و کمک به دیگران کرده است.

۱۰. جِی-زی (Jay-Z)، دارایی خالص ۱ میلیارد دلار

جی-زی از ثروتمندترین سلبریتی های جهان

جی-زی خواننده رپ، کارآفرین و از شخصیت‌های مطرح موسیقی در آمریکاست که ارزش دارایی خالصش ۱ میلیارد دلار برآورد می‌شود. نام اصلی او شان کارتر (Shawn Carter) است. جی-زی در بروکلین نیویورک متولد شده است. او در گذشته فروشنده موادمخدر بود، ولی توانست یکی از بزرگ‌ترین خواننده‌های رپ بشود و بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه از آلبوم‌هایش را به فروش برساند.

همچنین جی-زی از بنیان‌گذاران شرکت ناشر موسیقی Roc-A-Fella Records است؛ شرکت موفقی که در نهایت زیرمجموعه شرکت دف جم رکوردز (Def Jam Records) قرار گرفت.

جی-زی با چند تصمیم هوشمندانه تجاری توانست درآمد موسیقی خود را حفظ کند و این از عوامل اصلی افزایش مستمر ثروت خالص او بوده است. او در سال ۲۰۰۸ با بیانسه (Beyonce) خواننده ازدواج کرد. ارزش دارایی خالص این زوج ۱٫۴ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

۹. دیوید کاپرفیلد (David Copperfield)، دارایی خالص ۱ میلیارد دلار

دیوید کاپرفیلد از ثروتمندترین سلبریتی های جهان

دیوید کاپرفیلد یکی از ثروتمندترین سلبریتی های جهان و بهترین تردست آمریکا است. نام اصلی او دیوید سِت کاتکین (David Seth Kotkin) است. دیوید شهرتش را برای برنامه‌هایی مانند ناپدیدکردن مجسمه آزادی و عبور از دیوار بزرگ چین به دست آورده است. او برنامه‌هایی را در تلویزیون و صحنه اجرا کرده است که میلیون‌ها نفر را مجذوب و شیفته خود کرده‌اند و جوایزی را نیز برای او به ارمغان آورده‌اند. کاپرفیلد مالک مجموعه‌ای از اشیای خاطره‌انگیز جادویی و نادر است. برخی ارزش این مجموعه را بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار برآورد می‌کنند.

۸. پل مک‌کارتنی (Paul McCartney)، دارایی خالص ۱٫۲ میلیارد دلار

پل مک کارتنی از ثروتمندترین سلبریتی های جهان

پل مک‌کارتنی از ثروتمندترین خوانندگان جهان است. او که نویسنده برخی از مشهورترین آهنگ‌های جهان به شمار می‌رود، در جایگاه یکی از اعضای بنیان‌گذار گروه بیتلز (The Beatles) و خواننده انفرادی به موفقیت دست یافت. همکاری او با جان لنون در ساخت آهنگ‌ها و نقشی که در موفقیت گروه بیتلز داشت سبب خلق بسیاری از محبوب‌ترین آهنگ‌های این گروه شد. حتی پس از جداشدن اعضای گروه بیتلز از یکدیگر در سال ۱۹۷۰ نیز مک‌کارتنی با آلبوم‌های موفق و پرفروش و تورهای جهانی همچنان در صدر جدول‌های موسیقی قرار داشت.

۷. مایکل جردن (Michael Jordan)، دارایی خالص ۲٫۲ میلیارد دلار

مایکل جردن از ثروتمندترین سلبریتی های جهان

ثروت ۲٫۲میلیارددلاری مایکل جردن او را به ثروتمندترین ورزش‌کار جهان تبدیل کرده است. با وجود اینکه او بهترین بازیکن بسکتبال در طول تاریخ است، این ثروت زیاد را از درآمد خود در NBA به دست نیاورده است. او در مجموع فقط حدود ۹۴ میلیون دلار از ثروت خود را از دستمزدهایش در NBA کسب کرده است؛ پس چگونه به این ثروت رسیده است؟

تا امروز مایکل جردن بیش از ۱٫۶ میلیارد دلار را از قراردادهایش به دست آورده که بیشترِ آن از قرارداد با شرکت‌های نایک (Nike) و گیترید (Gatorade/ نوعی نوشابه غیرگازدار پرطرف‌دار در آمریکا) بوده است. باقی دارایی او نیز به‌لطف سرمایه‌گذاری زیرکانه‌اش در تیم شارلوت هورنتس (Charlotte Hornets، یکی از تیم‌های حاضر در NBA) حاصل شده است. او مالک بیش از ۵۰ درصد سهام این تیم است و این سهام را نخستین بار در سال ۲۰۰۶ با کمترین و نازل‌ترین قیمت خریده است. در سال ۲۰۱۹ او ۲۰ درصد از سهام تیم را با قیمت ۱٫۵ میلیارد دلار به گروهی از سرمایه‌گذاران فروخت.

۶. جیمی گرتز (Jami Gertz)، دارایی خالص ۳ میلیارد دلار

جیمی گرتز از ثروتمندترین سلبریتی های جهان

جیمی گرتز بازیگر، نیکوکار و مالک تیم‌های ورزشی آمریکایی است که ارزش دارایی خالص او حدود ۳ میلیارد دلار است. بیشترِ ثروت گرتز به‌دلیل ازدواج او با میلیاردری به‌نام تونی رسلر (Tony Ressler)، بنیان‌گذار مشترک شرکت Ares Management، به دست آمده است. گرتز و رسلر سهام مالکیت تیم بسکتبال آتلانتا هاوکس (Atlanta Hawks) و تیم بیسبال میلواکی برورز (Milwaukee Brewers) را دارند. گرتز هنوز هم بازیگر است و علاوه بر آن، خیری مشتاق است که در کارهای خیریه شرکت می‌کند و معمولا در بالای فهرست‌های مربوط به سلبریتی های خیر و نیکوکار قرار می‌گیرد.

۵. دونالد ترامپ، دارایی خالص ۳٫۱ میلیارد دلار

دونالد ترامپ از ثروتمندترین سلبریتی های جهان

شاید بگویید نباید دونالد ترامپ را در فهرست ثروتمندترین سلبریتی های جهان قرار دهیم. او پیش از اینکه رئیس‌جمهور آمریکا شود، تاجر و سلبریتی بود. دو هویت او یعنی تجارت و شهرت، درهم‌تنیده و جدایی‌ناپذیرند. ترامپ به‌دلیل تاجربودن معروف شد و تجارتِ بسیار موفقش را تا حد زیادی به‌لطف شهرتش به دست آورد. سپس او وارد دنیای سیاست شد که البته بسیار عجیب بود، ولی شاید بتوان گفت دونالد ترامپ حتی پس از رئیس‌جمهورشدن نیز بیش از هرچیز دیگری سلبریتی است.

۴. کانیه وست (Kanye West)، دارایی خالص ۳٫۲ میلیارد دلار

کانیه وست از ثروتمندترین سلبریتی های جهان

کانیه وست در طول دوران حرفه‌ای‌اش تا به امروز فقط حدود ۴۰۰ میلیون دلار از موسیقی به دست آورده است. او در سال ۲۰۲۰ و به‌لطف موفقیت چشمگیر برند پوشاک Yeezy میلیاردر شد. در سال ۲۰۱۹ برند Yeezy مبلغ ۱٫۵ میلیارد دلار درآمد داشت و از این مبلغ، ۱۵۴ میلیون دلار به‌عنوان حق امتیاز این برند به کانیه وست رسید. در سال ۲۰۲۰ حتی با وجود بحران ویروس کرونا نیز این برند در مسیر رسیدن به درآمد ۱٫۷میلیارددلاری قرار دارد. پیش‌بینی می‌شود بین ۲۰۲۰ و ۲۰۲۶ کانیه وست ۲٫۲ میلیارد دلار را فقط از حق امتیاز برند Yeezy به دست بیاورد.

اینجاست که تفاوت اصلی میان Yeezy و برند کفش جردن مشخص می‌شود. تصور کنید در سال ۲۰۲۶ مایکل جردن شخصا مالک ۱۰۰ درصد برند کفش خود شود! این چیزی است که کانیه وست می‌تواند در آینده به دست بیاورد. او مالک ۱۰۰ درصد Yeezy است.

۳. اپرا وینفری (Oprah Winfrey)، دارایی خالص ۳٫۵ میلیارد دلار

اپرا وینفری از ثروتمندترین سلبریتی های جهان

اپرا وینفری از شخصیت‌های مطرح رسانه‌، و نیکوکار و کارآفرین است. ارزش دارایی خالص وینفری حدود ۳٫۵ میلیارد دلار است. این یعنی او یکی از ثروتمندترین سلبریتی های جهان است. وینفری که از جایگاهی پایین شروع کرد، با برنامه اپرا (The Oprah Winfrey Show) به شهرت رسید. او این برنامه را به یکی از موفق‌ترین برنامه‌های گفت‌وگومحور (تاک‌شو) در آمریکا تبدیل کرد و خود نیز به یکی از تأثیرگذارترین زنان جهان بدل شد. این سلبریتی ثروتمند از طریق شرکت خود به نام Harpo Production توانست چنین ثروتی را به دست بیاورد و به حوزه‌های دیگری شامل فیلم، انتشارات و راه‌اندازی یک شبکه تلویزیونی وارد شود.

۲. استیون اسپیلبرگ، دارایی خالص ۳٫۷ میلیارد دلار

استیون اسپیلبرگ از ثروتمندترین سلبریتی های جهان

استیون اسپیلبرگ یکی از ثروتمندترین سلبریتی های جهان، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده‌ است. اساسا مفهوم فیلم پرفروش هالیوودی (Hollywood Blockbuster) را او به وجود آورده است. اسپیلبرگ که از جوانی از طرف‌داران مشتاق فیلم بود، با انتشار فیلم «آرواره‌ها» در سال ۱۹۷۵ به شهرت رسید. پس از آن، فیلم‌های موفق دیگری را نیز ساخت، از جمله سری فیلم‌های «ایندیانا جونز»، «ئی. تی. موجود فرازمینی» و «پارک ژوراسیک». ثروت او محصول مستقیم موفقیت‌هایش و همچنین تهیه‌کنندگی تعدادی از فیلم‌های بسیار موفق و محبوب شامل گونیز (The Goonies)، گرملین‌ها (Gremlins) و بازگشت به آینده (Back to the Future) است.

۱. جرج لوکاس (George Lucas)، دارایی خالص ۶٫۵ میلیارد دلار

جرج لوکاس از ثروتمندترین سلبریتی های جهان

جرج لوکاس کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده‌ای با دارایی خالص حدود ۶٫۵ میلیارد دلار است. او به‌دلیل خلق بعضی از موفق‌ترین مجموعه فیلم‌های دنباله‌دار تاریخ مانند «جنگ ستارگان» و «ایندیانا جونز» شناخته می‌شود و تعدادی از فیلم‌های موفق و پرفروش دیگر مانند گرمای بدن (Body Heat)، هزارتو (Labyrinth) و بید (Willow) را نیز تولید کرده است.

او در اوایل دوران حرفه‌ای‌اش با ساخت مجموعه فیلم‌های موفق و به‌دلیل تصمیم‌های تجاری هوشمندانه، ثروت زیادی کسب کرد؛ ولی در سال ۲۰۱۲ با فروش شرکت فیلم‌سازی «لوکاس فیلم» (تولیدکننده و صاحب حقوق معنوی مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان) به شرکت دیزنی، مبلغ بسیار زیاد ۴٫۱ میلیارد دلار به دست آورد و نام خود را به‌عنوان یکی از موفق‌ترین فیلم‌سازان تاریخ سینما ثبت کرد.


در ادامه بخوانید: ۷ درس موفقیت که باید از دیویس راکفلر، ثروتمندترین مرد تاریخ آمریکا بیاموزیم
اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع celebritynetworth
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 7 دیدگاه)
  1. MAHSHID می‌گوید

    چرا شاهرخ خان رو نذاشتید؟

  2. ستی می‌گوید

    مايکل جکسونو همیشه جا میزارید توی خیریه بزرگترین خیر دنیاس و بعد از مرگشم که کسی هنوز رو دستش نیومده و ثروتمنده البته نخواهد آمد کسی روی دستش توی هنر ولی کاش سعی کنیم مث اون خوب باشیم کامل باشیم و چرندیات رو باور نکنیم

    1. DisiPiti می‌گوید

      چی میگی مایکل جکسون تنها هنری که داشت رقصش بود که بهیدم نیس کسی جاشو بگیره

  3. ستایش می‌گوید

    عالی بود دم شما گرم ممنونم
    چقدر آدم ثروتمند وجود داره
    چقدر آدم های هنرمندی که به آسانی بیش از چند صد میلیون دلار و بعضا چند میلیارد دلار دارایی دارن وجود دارن
    چقدر فراوانی و ثروت نامحدود
    تعداد ثروتمندان هر روز داره بیشتر میشه
    جهان پر از ثروت و این ثابت میکنه منم میتونم جزو اونها باشم