راهنمای جامع دریافت ویزای شینگن فرانسه از VFS Global تهران

آن‌چه برای دریافت ویزا گردشگری تضمینی فرانسه نیاز داریم

1

ویزای گردشگری فرانسه یکی از محبوب‌ترین ویزاهایی است که ایرانیان در طول سال از سفارتخانه اروپایی در تهران درخواست می‌کنند. درخواست ویزا از سفارت‌های فرانسه، آلمان، ایتالیا و سوئد زیاد است. همۀ این کشورها در فهرست کشورهای منطقه شینگن قرار دارند. شما با داشتن ویزای یکی از ۲۶ کشور عضو پیمان شینگن می‌توانید در بازۀ زمانی روادید صادرشده، در منطقه شینگن اقامت کنید. مهم‌ترین نکته‌ای که برای درخواست ویزای شینگن از کشورهای این حوزه باید بدانید آن است که به سفارت کمک کنید تا پاسخ این سؤال را پیدا کند: چرا پس از دریافت ویزای شینگن، به ایران باز خواهید گشت؟ برای دریافت پاسخ این سؤال، با ما همراه باشید.

ویزای شینگن TYPE C این امکان را به شما خواهد داد که ظرف ۹۰ روز، در منطقه شینگن تردد و از کشورهای مختلف بازدید کنید. اما با این ویزا، حق کار و تحصیل نخواهید داشت. هرقدر مدارک شما برای درخواست ویزای شینگن قوی‌تر و مستندتر باشد، سفارت در اعطای ویزای شینگن به شما بیشتر ترغیب می‌شود.

رونیکس

چرا پس از دریافت ویزای شینگن، به ایران باز خواهید گشت؟ این مهم‌ترین سؤالی است که پیش از درخواست رسمی برای دریافت ویزای شینگن باید از خود بپرسید. مدارک شما نیز باید به گونه‌ای باشد که سفارت را در پاسخ به این سؤال مهم یاری کند. ما در طول این گفتار، هرچه را برای پاسخ خوب به این سؤال نیاز دارید ارائه کرده‌ایم تا شانس دریافت ویزای شینگن به‌ویژه برای شینگن‌اولی‌ها افزایش یابد.

نویسنده این مطلب، پیش‌ازاین، ده‌ها ویزای شینگن از سفارت‌های اروپایی در تهران و خارج از کشور دریافت کرده و با همین پشتوانه، تلاش کرده است بهترین و به‌روزترین اطلاعات را در اختیار متقاضیان ویزای پرمخاطب فرانسه قرار دهد.

از اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی، کارگزاری هندی بین‌المللی وی. اف. اس. گلوبال (VFS Global) نمایندۀ رسمی سفارت فرانسه و چندین کشور اروپایی در تهران است. اگر درخواست دریافت ویزای گردشگری فرانسه دارید، به‌جای کنسول فرانسه در خیابان فردوسی تهران، به این کارگزاری رسمی مراجعه کنید و مدارک درخواست ویزای شینگن گردشگری را ارائه دهید. نکته‌ای که باید درنظر بگیرید این است که این کارگزار فقط نقش نماینده و دریافت‌کنندۀ مدارک متقاضیان را دارد و هیچ نقشی در فرایند بررسی و تصمیم‌گیری اپلیکیشن‌ها نخواهد داشت.

 دریافت ویزای شینگن فرانسه - وی اف اس گلوبال
وی اف اس گلوبال، کارگزار هندی ده ها سفارت خانه در ایران از جمله سفارت اوکراین بوده و رابط سفارت خانه ها و متقاضیان (applicant) محسوب می شود. این شرکت هندی، سال ۲۰۰۱ میلادی تاسیس شد و چند سالی است که در ایران فعالیت دارد

برای ارائه درخواست ویزای فرانسه، به کارگزاری VFS GLOBAL‌ مستقر در طبقه ۴ هروی‌سنتر تهران مراجعه کنید. اگر قصد دریافت ویزای گردشگری فرانسه در تهران دارید، تنها راه شما، مراجعه به دفتر وی اف اس گلوبال در هروی سنتر بوده و سفارت فرانسه در تهران، پذیرش متقاضی ویزای گردشگری یا ویزای تجاری یا ویزای دیداری ندارد. البته شما با ویزای گردشگری فرانسه می‌توانید در دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی شرکت کنید.

چرا ویزای گردشگری فرانسه؟

فرانسه میعادگاه مُد و لباس جهان و یکی از مقصدهای فوق‌العاده دیدنی برای گردشگری در قاره سبز است. سالانه میلیون‌‌ها نفر عازم اروپا می‌‌شوند تا از فراز برج ایفل به رود سن و پاریس بنگرند و با گشت‌وگذار در موزه لوور، به تماشای تاریخ و تمدن‌‌های کهن از جمله تمدن پرافتخار پارسیان بنشینند و در گالری های گران‌ قیمت آثار هنری جهان، صبح را شب کنند. این زیبایی امروز پاریس مدیون پذیرش ذلت فرانسو‌ی‌ها در رژه تاریخی ارتش نازی در خیابان شانزه‌لیزه است. اما فرانسه فقط پاریس نیست! فرانسه مقصد های گردشگری زیبا و جذابی، هم برای طبیعت‌‌گردها و هم برای گردشگران خودمانی و شکم‌گردها (شهر لیون) دارد تا با هر بودجه‌ای، یکی از دیدنی‌‌ترین مقصدهای توریستی جهان را تماشا کنند.

 دریافت ویزای شینگن فرانسه - برج ایفل
برج ایفل نماد گردشگری در قاره اروپا است. سالانه ده‌ها میلیون نفر از گردشگران فرانسه برای عکس گرفتن با ایفل، رهسپار این منطقه پاریس می‌شوند. با مترو نیز می‌توان به این نقطه خاص رسید.

فرانسه برای ما ایرانی‌ها، مقصدی نوستالژیک از زمان ناصرالدین‌ شاه قاجار است. سلطان صاحبقران قصد داشت لاله‌زار تهران را همچون شانزه‌لیزه پاریس، زیبا و پر رونق کند و با اعزام دانشجویان و محققان ایرانی به فرنگ، مدرنیته را به جامعۀ سنتی کشور تقدیم کند. در آن زمان، او موفقیت چندانی کسب نکرد، اما امروزه شاهد تبادلات فرهنگی و اقتصادی گسترده‌ای بین ایران و فرانسه در حوزه‌های مختلف هستیم. همین‌ که در ایران امروز، صدها هزار هم‌وطن ایرانی زبان فرانسه را به‌خوبی صحبت می‌ کنند و تجربۀ فرانسه‌ گردی دارند، خود نشان‌‌دهندۀ علاقۀ ایرانی‌ها به فرانسه و تمدن و فرهنگ این کشور است. البته نباید در این بین، تورقی در کتاب غرب‌زدگی مرحوم آل‌احمد را هم فراموش کنیم.

خوب! اگر رهسپار فرانسه شدید و تنها بودید، می‌توانید از سایت لونلی پلنت، برای خود هم‌سفر (TRAVEL BUDDY) پیدا کنید. اگر دربارۀ فرانسه و مقصدهای گردشگری‌‌اش اطلاعات خوبی ندارید، توصیه می‌‌کنیم به بزرگ‌‌ترین اجتماع اینترنتی گردشگران جهان بروید و با فرانسه‌‌گردهای تریپ ادوایزر آشنا شوید. از بهترین رستوران‌‌ها و کافه‌‌ها و مقصد‌های گردشگری و دانشگاه‌‌های فرانسه تا رمانتیک‌ ترین روستاهای فرانسه تا اطلاعات هاستل‌‌ها و هتل‌‌ها و بوتیک‌‌های لاکچری را در تریپ ادوایزر دنبال کنید.

اگر در مسیر فرانسه‌‌گردی‌‌تان دوست دارید با گردشگران متخصص سایر کشور‌ها در حوزه‌های مختلف آشنا شوید، حتما به رویداد‌هایی که هر هفته و هر ماه در شهر‌های مختلف فرانسه توسط اینترنیشن برگزار می‌ شود سر بزنید و رایگان در آنها ATTEND کنید. برخی از این رویداد‌ها که در کافه‌‌ها و باشگاه‌‌های شبانه پاریس و شهر‌های بزرگ برگزار می‌شود، مخاطبان صدها و بلکه هزاران‌نفری دارد و شما می‌‌توانید با صد‌ها نفر از ده‌‌ها ملیت جهان آشنا شوید.

اگر عزیمت شما به پاریس یا به‌طور کلی، شهرهای فرانسه در حد چند روز است، از ده‌ها هزار میزبان مهمان‌نواز فرانسوی استفاده کنید. آنها حاضرند در حد چند ساعت یا چند روز، شما را به‌صورت رایگان میزبانی (HOST) کنند. بله! به همین راحتی! با این کار، شما از مراجعه به hostel.com و hostels.com و expedia.com برای پیدا کردن اقامتگاه‌ها، از ارزان تا متوسط، خلاص می‌شوید!

 دریافت ویزای شینگن فرانسه - هرم شیشه‌ای
هرم شیشه ای، ورودی موزه لوور پاریس، پر مراجعه ترین موزه جهان است

اگر دوست داشتید سبک زندگی فرانسوی‌ها را از نزدیک مشاهده کنید و با خانواده‌ای فرانسوی زندگی کنید، به ایر. بی. ان. بی بروید، خانه‌های اجاره‌ایِ فرانسه را مشاهده و گزینۀ موردنظرتان را انتخاب کنید. البته، داشتن کارت اعتباری ارزی برای پرداخت هزینۀ اجاره نیز الزامی است.

خوب! تا اینجا اطلاعات جالبی دربارۀ فرانسه و فرانسه‌گردی در اختیار شما قرار گرفت. اگر قصد دریافت ویزای گردشگری فرانسه را دارید، ادامۀ این مطلب را از دست ندهید.

کشورهای منطقه شینگن کدام‌اند؟

معاهده شینگن یکی از بهترین معاهده‌ های تسهیل گردشگری و روابط بین‌الملل در قرن بیستم است. پرتقاضاترین ویزای جهان، ویزای شینگن است. این ویزا برای بازدید از ۲۶ کشور اروپایی معتبر است. طبق این معاهده، ساکنان ۲۶ کشور و افرادی که ویزای تردد در این منطقه دارند، می‌توانند بدون کنترل مرزی تردد کنند.

شما ویزای شینگن هر کشوری را که در تهران دریافت کنید، باید ورود شما اول به کشور صادرکنندۀ روادید شینگن باشد. مثلا اگر ویزای شینگن فرانسه را دریافت کردید، ورود شما باید اول به فرانسه باشد و از آنجا به نقاط دیگر بروید. در عین حال، می‌توانید مسافر ترانزیتی فرودگاه برلین باشید و از آنجا به پاریس پرواز کنید.

کشورهای حوزه شینگن - دریافت ویزای شنگن فرانسه
قبرس، صربستان، اوکراین، انگلستان، روسیه، ترکیه و بلاروس، عضو منطقه شینگن نیست اما با داشتن گذرنامه این کشورها، امکان تردد آسان و بدون نیاز به اخذ روادید جهت ورود به منطقه شینگن وجود دارد.

شما نمی‌توانید با ویزای گردشگری فرانسه، اول وارد وینِ اتریش شوید و سپس به پاریس بروید؛ این‌ کار سبب جلوگیری از ورود شما به اتریش خواهد شد. اگر ویزای شما SINGLE باشد، حق یک‌ بار ورود به منطقه شینگن را دارید. اگر ویزای شما MULTIPLE باشد، شما می‌توانید به‌دفعات به منطقۀ شینگن بروید و از آن خارج شوید. ویزای «تک‌ورود» را با «S» و ویزای «چندبارورود» را با «M‌» نشان می‌دهند.

کشورهای عضو این پیمان عبارت‌اند از:

اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک (به‌جز بخش گرینلند و جزایر فارو)، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، سوئیس، ایتالیا، لتونی، لیختن‌اشتاین، لوکزامبورگ، نروژ، هلند (به‌جز منطقۀ آرویا، کواسائو، سنت‌مارین و جزایر کارائیب هلند)، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا و سوئد.

ترکیه، قبرس، انگلیس، ایرلند، اوکراین و گرجستان عضو منطقه شینگن و عضو اتحادیه‌ اروپا نیستند.

کارگزاری وی. اف. اس. گلوبال

«کارگزاری وی. اف. اس. گلوبال» مسئول رسمی دریافت مدارک متقاضیان ویزای گردشگری فرانسه در تهران است. این کارگزاری در هروی‌سنتر پایتخت واقع شده است و بخشی از کارهایی را انجام می‌دهد که ایرانیان قبلا در کنسول فرانسه باید طی می‌کردند مثل جمع‌آوری اطلاعات بیومتریک، عکس‌برداری، انگشت‌نگاری و بررسی صحت مدارک.

این کارگزاری هیچ نقشی در تصمیم‌گیری روی پروندۀ درخواستی شما ندارد. پس نباید انتظار خاصی از این کارگزاری داشته باشید. سفارت فرانسه در تهران، به‌جز این کارگزاری، هیچ نمایندۀ رسمی یا غیررسمی دیگری در تهران یا دیگر شهرهای کشور ندارد. اگر با آگهی‌های ویزای شینگن تضمینی فرانسه مواجه شدید،‌ مراتب را به پلیس فتای استان محل سکونت خود اطلاع دهید. مراقب باشید که شیادان از بی‌اطلاعی شما سوءاستفاده نکنند.

مدارک موردنیاز برای درخواست ویزای گردشگری/کنفرانسی/دیداری فرانسه

نمونه ویزای مالتی‌پل دریافت ویزای شینگن فرانسه
نمونه ویزای مالتی‌پل فرانسه را مشاهده می کنید که در سال ۲۰۱۸ میلادی صادر شد. طبق این ویزا، دارنده حق دارد به‌مدت ۹۰ روز، از ۱۴ ژوئن تا ۱۰ دسامبر ۲۰۱۸ میلادی در منطقه شینگن تردد کند. این ویزا، multi بوده و type c دارد. شماره گذرنامۀ دارنده نیز روی آن درج شده است و دارای هولوگرام، مهر سفارت فرانسه و امضا کنسول است. از این‌رو، جعل برچسب شینگن که اخیرا برای دریافت ویزای مولتی پل کانادا انجام می‌شود، به‌راحتی قابل‌شناسایی و پیگرد قانونی است.

مدارک زیر حداقل مدارکی است که باید به‌ همراه داشته باشید. شاید کنسول فرانسه یا وی. اف. اس. گلوبال از شما بخواهد که مدارک بیشتری را نیز ارائه دهید.

  • اصل گذرنامه با ۶ ماه اعتبار که ۲ صفحه خالی داشته باشد. بهتر است رونوشت ویزاهای قبلی را هم به‌همراه داشته باشید.
  • ۲ قطعه عکس (اگر نداشته باشید به‌ازای هر عکس، باید در VFS GLOBAL عکس بگیرید). گرفتن عکس در وی. اف. اس، مستلزم پرداخت هزینه به یورو است. پس یوروی خُرد به‌همراه داشته باشید.
  • پر کردن اپلیکیشن درخواست ویزا فرانسه. این اقدام بهتر است به زبان فرانسه باشد، اما الزامی وجود ندارد و می‌تواند به زبان انگلیسی هم پر شود. نمونه تکمیل فرم درخواست ویزا فرانسه را از اینترنت جستجو کنید.
  • رزرو محل اقامت در مدت‌زمان درخواست ویزا در یکی از شهرهای فرانسه (از BOOKING بگیرید). معمولا سفارت فرانسه، از هتلِ رزروکنندۀ محل اقامت شما استعلام نمی‌گیرد اما بهتر است اطلاعات صحیح و واقعی با رزرو و شماره رهگیری (reservation confirmation) ارائه شود تا اگر سفارت فرانسه در تهران، خواستار راستی‌آزمایی اطلاعات رزرواسیون شما شد، صحت اطلاعات را مشاهده کند.
  • ترجمه‌ رسمی کلیۀ صفحات شناسنامه (کارت‌ملی الزامی نیست). اگر همسر دارید، سند ازدواج هم مدرک خوبی برای افزایش شانس دریافت ویزا است.
  • بلیط رفت‌وبرگشت هواپیما به‌مقصد فرانسه منطبق بر تاریخ رفت‌وبرگشت اعلامی در SCHENGEN APPLICATION. این مورد اجباری است. معمولا آژانس‌های گردشگری، بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان برای صدور بلیط موقت ممهور به مهر آژانس دریافت می‌کنند.
  • بیمه مسافرتی به مبلغ ۳۰ هزار یورو به‌ازای هر متقاضی؛ این را از آژانس هواپیمایی صادرکننده بلیط دریافت کنید. رقمش هم طبق تعرفه است. اگر با درخواست ویزای شما موافقت نشد، این مبلغ قابل‌استرداد است.
  • رونوشت روادید قبلی درصورت وجود (همه روی برگه A4 باشد). اگر روی برگه A5 باشد، وی. اف. اس. گلوبال از شما نخواهد پذیرفت.
  • تمکن مالی که مدرک آن به‌صورت لاتین و ارزی از بانک‌های کشور دریافت می‌شود. تمکن مالی شما باید نشان دهد که پول لازم برای سفر را دارید و آن‌قدر سرمایه و دارایی در ایران دارید که حاضرید به‌خاطرش به کشور بازگردید. البته این تمکن بهتر است بالای ۲۰ هزار یورو به‌ازای هر نفر باشد. اما شرط لازم یا شرط کافی برای دریافت ویزای فرانسه، تمکن مالی نیست و عوامل دیگری هم اهمیت دارد.
  • موجود بودن ۱۰۰ تا ۱۲۰ یورو در حساب شما به‌ازای هر روز بازدید شما از فرانسه. این رقم هر سال تغییر می‌کند.
  • گردش‌حساب ۳ماهه اخیر به لاتین. حتما از حسابی گردش بگیرید که بیش از ۹۰ روز پیش، آن را افتتاح کرده باشید. شما می‌توانید در یکی از شعبِ بانک‌های کشور، حساب ارزی به دلار، یورو و درهم امارات افتتاح کنید و سالانه بین ۳ تا ۵ درصد هم سود ارزی بگیرید. این حساب، یکی از گواهی‌های خوب برای نشان دادن تمکن مالی شما است. باوجود این، موجودی ارزی حسابِ شما همان مقدار ارزی است که در حساب شما وجود دارد. مثلا اگر در حساب ارزی خود ۲۰۰۰ یورو داشته باشید، همان ۲۰۰۰ یورو اعلام می‌شود، اما تمکن لاتین از حساب‌های ریالی، براساس نرخ مرجع بانک مرکزی است که با ارز آزاد فرق دارد.

فرآیند دریافت ویزای شینگن فرانسه

  • هولوگرام‌ دار بودن گواهی تمکن مالی (BANK STATEMENT) و صدور از طریق واحد بین‌المللی بانک خود، حداکثر تا ۱۴ روز قبل از تسلیم مدارک به کنسول. سعی کنید بیش از این زمان نباشد تا سفارت به اعتبار تمکن مالی‌تان شک نکند. تمکنی که متعلق به ۳۰ روز پیش است، احتمالا موثق نیست. شاید سفارت از شما بخواهد که تمکن جدید ارائه دهید. شاید هم تمکن ضعیف یکی از عوامل رد درخواست ویزای شما شود.
  • برای دانشجویان: ترجمه‌ رسمی گواهی اشتغال‌ به‌ تحصیل الزامی است. البته دانشجویانی که سابقه شینگن ندارند، اگر تمکن مالی ضعیف دارند و عزیمت آنها به فرانسه، الزام بالا ندارد، شانس کمی در وضعیت کنونی برای دریافت ویزای شینگن دارند.
  • برای کارمندان: ترجمه‌ رسمی نامه مرخصی، ترجمه‌ رسمی گواهی سابقه تأمین‌اجتماعی و فیش حقوقی حتما باید ارائه شود. از کارفرما بخواهید که شما را به سفارت فرانسه معرفی کند. آنچه کارفرما باید در معرفی‌نامه قید کند، به این شرح است: تاریخ استخدام، مسئولیت سازمانی، کد سازمانی، شماره بیمه، حقوق ماهانه یا سالانه به دلار، مدت قرارداد، سابقۀ کاری در شرکت، اعلام موافقت با مرخصی ماهانه.
  • برای مدیران: ترجمه‌ رسمی اساس‌نامۀ شرکت یا مؤسسه یا سازمان، به‌همراه گواهی‌ بیمه تأمین‌اجتماعی. اگر بیمه‌پرداز سازمان تأمین‌اجتماعی نیستید و در صندوق بازنشستگی یا صندوق فولاد یا دیگر مراکز، بیمه می‌پردازید، از همان نهاد، گواهی سابقه بگیرید و ترجمه رسمی‌اش کنید.
  • برای دانش‌ٖآموزان: ترجمه رسمی گواهی اشتغال‌به‌تحصیل در مدرسه با تأیید ادارۀ آموزش‌وپرورش الزامی است. دانش‌آموزان باید به‌همراه خانواده اپلای کنند و سرپرست و قیم‌شان اسپانسر مالی آنان در سفر باشد.
  • برای بازنشستگان لشکری و کشوری: آخرین حکم بازنشستگی و فیش حقوقی الزامی است.
  • برای کسبه: ترجمه‌ رسمی پروانه‌ کسب و معرفی اتحادیه و گواهی بیمه تأمین‌اجتماعی الزامی است. اینکه شما بیمه اختیاری صاحبان حرف و مشاغل آزاد هستید، تأثیر منفی روی درخواست ویزای شما به‌نسبتِ بیمه‌پردازان اجباری ندارد. به شایعات توجه نکنید!
  • برای ورزشکاران: ترجمه رسمی دعوت‌‌نامه متقاضی و برنامه سفر ورزشی الزامی است.
  • برای مهندسان: پروانه نظام‌مهندسی یا دیگر گواهی‌های فعالیتْ ضروری است.
  • برای وکلا: پروانه وکالت باید ترجمه رسمی و تسلیم شود. وکلا و قضات به‌نسبتِ دیگر صنوف، شانس مضاعفی برای دریافت ویزا ندارند.
  • برای فرزندان زیر ۱۸ سال: رضایت‌نامه محضری والدین الزامی است. این رضایت‌نامه باید ترجمه رسمی شود.
  • برای پزشکان: گواهی مطب و نظام‌پزشکی الزامی است و باید ترجمه رسمی شوند. گواهی نظام‌پزشکی برای ترجمه رسمی باید ممهور به مهر نظام‌پزشکی استان محل سکونت شما باشد.
  • به‌روز بودن گواهی سابقه تأمین‌اجتماعی. حتی‌المقدور سعی کنید که ۱ ماه پیش از مراجعه به وی. اف. اس. گلوبال به‌منظور تسلیم مدارک (appointment time)، گواهیِ بیمه‌ای دریافت و ترجمه رسمی‌اش کنید. با این کار، سابقۀ شما بیشتر نشان داده می‌شود. توجه کنید که برخی از شرکت‌ها بیمۀ پرسنل را ۱ ماه دیرتر پرداخت می‌کنند.
  • مربوط به ۳ ماه اخیر بودنِ فیش‌ حقوقی. فیش حقوقی شما باید به‌روز باشد.
  • ارائۀ دعوت‌نامه از اشخاص حقیقی یا حقوقی فرانسوی (اگر دارید). این گزینه وقتی لازم است که فردی در فرانسه شما را دعوت کرده باشد. اگر چنین شخصی شما را دعوت کرده باشد، بهتر است که اسپانسر مالی شما هم باشد. اگر دعوت‌کننده شما در فرانسه حضور دارد، کپی کارت اقامت و صفحه اول گذرنامۀ او باید ارائه شود. دولت فرانسه در این باره توضیحاتی منتشر کرده است که در این صفحه قابل‌دسترسی است.

خدمات وی. اف. اس. گلوبال به متقاضیان دریافت ویزا فرانسه

خدماتی که این کارگزاری هندی در تهران ارائه می‌دهد، فقط منحصر به سفارت فرانسه نیست؛ بلکه سفارتخانه‌های جمهوری چک، نیوزیلند، نروژ، یونان، فنلاند، دانمارک، قطر، آفریقای جنوبی، قبرس اروپایی (جنوبی)، مجارستان، هلند و اتریش نیز تاکنون به جمع کشورهایی پیوسته‌اند که خدمات خود را به این کارگزار هندی برون‌سپاری کرده‌اند. شما برای دریافت ویزا گردشگری TYPE C‌ باید به این کارگزاری مراجعه فرمایید. این کارگزاری از طبقه ۱۱ پاساژ پالادیوم تهران به طبقه ۴ هروی‌سنتر نقل‌مکان کرده است، .

دریافت ویزای شینگن فرانسه

همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، بخش فرانسوی سایت وی. اف. اس. گلوبال از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است. این بخش‌ها را به‌اختصار معرفی می‌کنیم:

  • بخش SCHENGEN VISA‌: شما را با ۴ نوع ویزا گردشگری (توریستی‌، ورزشی‌، بازدید از دوستان‌، تجاری) آشنا می‌کند و مدارک هریک از انواع ویزا را به شما یادآوری خواهد کرد؛
  • بخش ONLINE VISA APPLICATION FORM: قسمتی است که شما باید برای دریافت وقت از وی. اف. اس. گلوبال ایران پر کنید تا به شما وقت مصاحبه داده شود؛ بدون وقت مصاحبه، نمی‌توانید مدارک‌تان را تسلیم کنید؛
  • بخش SCHEDULE IN APPOITMENT: توضیحاتی دربارۀ وقت‌های خالی و نیز ملاحظاتی را در اختیار شما قرار می‌دهد که در زمان مراجعه به وی. اف. اس. گلوبال به‌عنوان مکانی امنیتی و خدماتی باید رعایت کنید؛
  • بخش BIOMETRIC DATA COLLECTION: به شما می‌گوید که براساس چه قانونی و چه روشی، اطلاعات بیومتریک شما به‌محض ورود به وی. اف. اس. گلوبال دریافت خواهد شد؛
  • بخش TRACK YOUR APPLICATION: به شما امکان می‌دهد که براساس شمارۀ رسید گذرنامه و تحویل مدارک، آخرین وضعیت اپلیکیشن خود را بررسی کنید؛
  • بخش GENERAL INFORMATION: به شما اطلاعات لازم دربارۀ درخواست ویزای شینگن و خدمات عادی و ویژۀ وی. اف. اس. گلوبال را ارائه می‌دهد؛
  • بخش FAQ: پاسخ به سؤالات متداولی است که مراجعان پس از تسلیم مدارک دارند.

خدماتی که وی. اف. اس. گلوبال به متقاضیانِ ویزا فرانسه می‌دهد به شرح زیر است:

  • ارائۀ وقت اینترنتی برای زمان مصاحبۀ متقاضیان ویزا گردشگری فرانسه؛
  • ارائۀ خدمات اثرانگشت متقاضیان ویزا گردشگری فرانسه؛
  • ارائۀ خدمات عکس‌برداری از متقاضیان ویزا گردشگری فرانسه؛
  • دریافت هزینه ویزا گردشگری فرانسه؛
  • بررسی مدارک متقاضیان ویزا گردشگری فرانسه و اعلام رفع نقص؛
  • ارسال گذرنامه متقاضیان ویزا گردشگری فرانسه به آدرس درخواستی.

بنابراین، این مؤسسه هیچ خدمات مشاوره‌ای به متقاضیان ویزا گردشگری شینگن نمی‌دهد و فقط نقش رابط را ایفا می‌کند.

هزینۀ خدمات وی. اف. اس. گلوبال به متقاضیان دریافت ویزا فرانسه

هزینۀ خدماتی که مؤسسه هندی وی. اف. اس. گلوبال در اختیار متقاضیان دریافت ویزا قرار می‌دهد ۲۸ یورو است. اگر در زمان تحویل مدارک، نیاز به کپی از مدارک باشد، نیم یورو به‌ازای هر کپی و ۲ یورو به‌ازای هر عکس از متقاضی دریافت می‌شود. همچنین، هزینه‌های درخواست ویزا فرانسه که باید به VFS GLOBAL پرداخت گردد تا این درخواست به سفارت تحویل داده شود، به شرح زیر است:

  • هزینۀ درخواست ویزا نوع TOURIST: شصت یورو؛
  • هزینۀ درخواست ویزا فرانسه نوع BUSINESS: شصت یورو؛
  • هزینۀ درخواست ویزا فرانسه نوع بازدید از خانواده و دوستان (VISIT FAMILY): شصت یورو؛
  • هزینۀ درخواست ویزا فرانسه برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال: سی‌وپنج یورو؛
  • هزینۀ درخواست ویزا فرانسه برای کودکان زیر ۶ سال: رایگان.

این قیمت‌ها ثابت نیستند و احتمالا هرسال تغییر می‌کنند. طبق اعلام اتحادیه اروپا، هزینه صدور ویزای شینگن از اول ژانویه ۲۰۲۰ میلادی، به ۸۰ یورو افزایش خواهد یافت. این احتمال وجود دارد که بتوان ویزای شینگن ۵ ساله مثل مولتی پل کانادا دریافت کرد.

چگونه از طریق وی. اف. اس. گلوبال برای دریافت ویزای شینگن فرانسه اقدام کنیم؟

اگر قصد شما برای سفر به فرانسه، بازدید از دوستان و گردشگری و شرکت در کنفرانس‌ ها و کارگاه‌ های کنفرانسی و شرکت در نمایشگاه‌ های صنعتی و تجاری در این کشور و کشورهای دیگرِ عضو شینگن است و اقامت شما کمتر از ۹۰ روز است، درخواست ویزای گردشگری TYPE C‌ کنید. ویزای TYPE D‌ ویژۀ افرادی است که قصد اقامت بیش از ۹۰ روز در منطقه شینگن دارند. ویزای TYPE D ویزای اقامتی است و ویژۀ افرادی است که خواهان اقامت بیش از ۹۰ روز در منطقه شینگن هستند. به این نوع ویزا، NATIONAL VISA نیز گفته می‌ شود.

با ویزای گردشگری فرانسه نمی‌توانید کار یا ازدواج یا تحصیل کنید. برای این اقدامات باید CATEGORY‌ ویزای خود را تغییر دهید. برای تقاضای ویزا گردشگری فرانسه، اول باید وقت ملاقات (APPOINTMENT TIME)‌ بگیرید. این وقت به‌صورت اینترنتی ارائه می‌ شود؛ یعنی شما نخست باید مشخصات زیر را به وی. اف. اس. گلوبال اعلام کنید:

  • نام (NAME)؛
  • نام‌خانوادگی (SURNAME)؛
  • تاریخ‌ تولد (DATE OF BIRTH)؛
  • شماره گذرنامه (PASSPORT NUMBER)؛
  • تاریخ انقضای گذرنامه (EXPIRY DATE)؛
  • جنسیت (SEX)؛
  • ملیت (NATIONALITY)؛
  • تاریخ سفر (ARRIVAL/DEPARTURE TIME)؛
  • مدت اقامت (DURATION OF STAY)؛
  • شماره تماس (TEL)؛
  • ایمیل (EMAIL)؛
  • نوع ویزای موردنظر که خود شامل موارد زیر است:

Business (Short Stay) Tourism / Others (Short Stay) Visiting Family and Friends (Short Stay) Study Visa (Short Stay) Family Reunion (Residence Permit – Long Stay) Work Permit (Residence Permit – Long Stay) Study Visa (Residence Permit – Long Stay).

درخواستی شامل اطلاعات بالا که از روی گذرنامۀ شما تهیه شده باشد، به این نشانی ایمیل کنید. ظرف ۷۲ ساعت کاری پس از دریافت ایمیل شما، ایمیلی برای‌تان ارسال می‌ شود که در آن، یک فایل PDF‌ بارگذاری شده است. در این فایل، زمان و مکان و روز وقت مصاحبه/ملاقات (APPOINTMENT TIME)‌ شما و مدارکی که باید به‌همراه داشته باشید ذکر شده است.

نامه موافقت - دریافت ویزای شینگن فرانسه
تصویری از APPOINTMENT CONFIRMATION LETTER یا نامه تأیید درخواست وقت ملاقات

اگر قصد ازدواج با یکی از اتباع فرانسه را دارید، درخواست خود را با اطلاعات بالا به این نشانی ایمیل کنید. هم چنین، اگر گذرنامه دیپلماتیک دارید، درخواست خود را به این نشانی ارسال کنید. اگر به‌ منظور معاینات‌ پزشکی و خدمات درمانی به فرانسه می‌روید، درخواست پزشکی خود را باید به این نشانی ارسال کنید.

آنچه برای دریافت وقت مصاحبه از VFS‌ جهت ویزا فرانسه باید بدانیم

  • هر نفر باید جداگانه وقت مراجعه به وی اف اس گلوبال دریافت کند. اگر خانواد‌ه‌ای ۵نفره هستید، باید ۵ وقت جداگانه درخواست کنید.
  • هزینۀ درخواست وقت ملاقات به یورو دریافت خواهد شد و نه ارز دیگر. به این موضوع توجه کنید و یوروی خُرد به‌همراه داشته باشید.
  • فقط تا ۹۰ روز مانده به زمان مسافرت خود به فرانسه، فرصت دارید وقت مصاحبه بگیرید. از اول ژانویه ۲۰۲۰، این فرصت به ۶ ماه افزایش یافته است.
  • اگر برای دریافت وقت مصاحبه با سؤالی روبه‌رو شدید، به franceiran@vfshelpline.com ایمیل بزنید و درخواست خود را به زبان انگلیسی مطرح کنید. معمولا ظرف ۴۸ ساعت پاسخ‌تان را دریافت خواهید کرد.
  • برای دریافت وقت می‌‌توانید یک ایمیل هم به نشانی ذکرشده ارسال کنید. در نامه شما باید اطلاعات گذرنامه‌‌ای‌‌تان مثل نام، نام‌خانوادگی، تاریخ انقضای گذرنامه، ملیت، جنسیت، تاریخ‌ تولد، شماره تلفن‌ همراه و تاریخ سفر قید شود.
  • در زمان دریافت وقت درخواست ویزای گردشگری فرانسه باید مشخص کنید که منظور شما از ویزای کوتاه‌مدت، ویزای BUSINESS است یا TOURISM یا PRIVATE VISIT یا CONFERENCE/SCIENTIFIC.

چگونه وضعیت درخواست ویزای شینگن خود از وی. اف. اس. گلوبال را بررسی کنیم؟

شما می‌توانید از روزی که مدارک را به کانترهای وی. اف. اس. گلوبال در هروی‌سنتر تهران تحویل داده‌اید و منتظر دریافت نظر کنسول فرانسه دربارۀ ویزای خود هستید، به سامانۀ France-Visas بروید و به‌صورت آنلاین، آخرین وضعیت پروندۀ خود را بررسی کنید. البته، امکان دریافت علت رد یا قبولی ویزا و اعتراض آنلاین برای‌تان فراهم نیست.

نحوه بررسی وضعیت اپلیکیشن - دریافت ویزای شینگن فرانسه
سامانه France-Visas برای بررسی وضعیت اپلیکیشن

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌ کنید، برای بررسی آنلاین آخرین وضعیت درخواست ویزای گردشگری فرانسۀ خود، باید به سایت رسمی TRACK APPLICATION بروید. در این سایت، همان‌‌گونه که در فلش نارنجی مشخص شده است، روی TRACKING APPLICATION کلیک کنید تا صفحه‌ای باز شود که در عکس زیر مشاهده می‌کنید:

دریافت ویزای شینگن فرانسه - کد کشور

در این صفحه از شما درخواست می‌شود که کشوری را که درخواست ویزای فرانسه را از آنجا داده‌اید از طریق منوی آبشاری انتخاب کنید. با انتخاب IR یعنی ایران و کلیک روی دکمۀ GO به صفحه‌ای ارجاع داده خواهید شد که عکس آن را در زیر مشاهده می‌ کنید.

دریافت ویزای شینگن فرانسه - track your application
مشاهده وضعیت اپلیکیشن

در این صفحه از شما خواسته می‌شود که به‌منظور بررسی آخرین وضعیت بررسی اپلیکیشن‌‌تان جهت دریافت ویزای شینگن فرانسه، شماره رسید (REFERENCE NUMBER) و نام‌خانوادگی خود را وارد و گزینۀ SUBMIT را کلیک کنید. رفرنس نامبر شماره‌ای است که به شما در کارگزاری وی. اف. اس. گلوبال در هروی‌سنتر به‌عنوان رسید دریافت مدارک داده شده است.

شما برای مراجعه به این کارگزاری در روز دریافت گذرنامه، آن را باید همراه خود داشته باشید. با این روش متوجه می‌ شوید که وضعیت بررسی پرونده ویزای شینگن فرانسه شما به چه صورت است. اگر ویزا به شما داده شود یا با درخواست ویزای شما موافقت نشود، این موضوع در این سامانه قابل‌مشاهده نیست و باید تا زمان دریافت گذرنامه از VFS GLOBAL صبر کنید.

در روز دریافت گذرنامه چه باید کرد؟

این سؤال بسیار رایجی است. شما برای دریافت مدارک (passport collection) یک پیامک یا ایمیل دریافت خواهید کرد. در این پیام به شما گفته شده است که خودتان یا نماینده‌تان باید با رسید دریافت مدارک، در هروی‌‌سنتر حاضر شوید. اگر از جانب کسی مراجعه می‌کنید، باید نامه رسمی به‌همراه داشته باشید.

شما باید منحصرا بین ساعت ۳ تا ۵ عصر روزهای یکشنبه تا پنج‌ شنبه به این مکان مراجعه کنید. کانترهای این مؤسسه مسئولیتی برای توضیح علت صدور یا عدم صدور ویزا ندارند.

خدمات ویژه وی. اف. اس. گلوبال به متقاضیان ویزای فرانسه

در این مؤسسه، خدمات زیر با پرداخت هزینه (به یورو)، در اختیار متقاضیان ویزا فرانسه قرار می‌گیرد:

  • خدمات سالن PREMIUM، که تسریع و تسهیل در فرایند بررسی درخواست شما را درپی خواهد داشت و از ساعت‌ها معطل شدن در صف، خلاص می‌شوید؛ بدین‌منظور باید ۵۰ یورو پرداخت کنید؛
  • خدمات ارسال پستی گذرنامه، که شما را از مراجعه به VFS GLOBAL در روز دریافت گذرنامه (VISA COLLECTION) بی‌نیاز خواهد کرد؛
  • خدمات کپی؛
  • خدمات عکاسی.

مترجمان موردتأیید سفارت فرانسه در ایران

اگر قصد دارید مدارک خود را به زبان فرانسه ترجمه کنید، می‌توانید به مترجمان رسمی موردتأیید سفارت فرانسه در تهران مراجعه کنید (البته، ترجمۀ رسمی مدارک به زبان انگلیسی نیز امکان‌پذیر است).

پاسخ به سؤالات متداول دربارۀ درخواست ویزای گردشگری فرانسه

شاید در زمان درخواست ویزای گردشگری فرانسه از طریق وی. اف. اس. گلوبال چنین پرسش‌هایی برای‌تان ایجاد شود:

چگونه متقاضی دریافت ویزا گردشگری فرانسه باید از صدور یا عدم صدور روادید مطلع شود؟

توجه داشته باشید که پس از تحویل گذرنامه و دریافت فیش دریافت مدارک، کانتر ها به شما برگه‌ ای می‌دهند که روی آن زمان و مکان visa collection درج شده است. طبق توضیحات مندرج در همان برگه به وی. اف. اس. گلوبال مراجعه کنید و گذرنامه خود را دریافت کنید. البته، پس از تحویل درخواست خود می‌ توانید وضعیت پرونده‌تان را از وب‌سایتی که در بالا توضیح دادیم، پیگیری کنید.

همچنین، اگر گزینۀ «خدمات پیک برای پاسپورت» را در طی فرایند تحویلِ درخواست برگزیده باشید، گذرنامه شما پس از پردازش درخواست ویزا توسط سفارت، با پیک به شما تحویل داده می‌شود. این خدمت بین ۱۰ تا ۱۴ یورو هزینه خواهد داشت. این گزینه برای کسانی که خارج از تهران سکونت دارند، مناسب است. البته اگر دوست و آشنایی در تهران دارید، می‌توانید اصل رسید را به ایشان بسپارید تا در روز تحویل گذرنامه (PICKUP)، رسید را تحویل دهد و گذرنامه شما را بگیرد و ۱۰ یورو را هم پرداخت نکنید.

آیا درخواست ویزا برای بازدید شخصی، حتی درصورتی‌ که هزینه‌ها را میزبان پوشش دهد، نیازمند پول است؟

متقاضی باید بودجۀ کافی برای هزینه‌‌های غیرمنتظره داشته باشد، به‌ویژه که فرانسه کشور گرانی است.

آیا روز ورود به فرانسه یکی از روزهای اقامت محسوب می‌شود و جزء حق امتیاز ویزا (مدت‌زمان بازدید) است؟

روز ورود به فرانسه (ARRIVAL TIME) و روز ترک فرانسه (DEPARTURE TIME) جزء مدت بازدید محسوب می‌شوند. زمانی که شخصی از طریق کشور دیگر عضو شینگن به فرانسه می‌رسد، مدت اقامت از تاریخ رسیدن به منطقه شینگن حساب می‌شود.

پس از دریافت پاسپورت از VFS GLOBAL، چه اطلاعاتی را باید در آن بررسی کنم؟

هر متقاضی باید فوراً اطلاعات درج‌ شده در ویزای صادرشده را بررسی کند: نام و نام‌‌خانوادگی، عکس، مدت‌‌زمان اعتبار، تعداد روزها و تعداد دفعات مجازِ ورود.

آیا با ویزای گردشگری فرانسه می‌توان در این کشور تحصیل کرد؟

خیر. راهنمای تحصیل در فرانسه را در www.iran.campusfrance.org ببینید.

 دریافت ویزای شینگن فرانسه - کمپوس فرانسه
سایت کمپوس فرانسه سایتی عالی برای آشنایی با فرصت‌های تحصیلی فرانسه و شیوه درخواست ویزای دانشجویی فرانسه است

آیا با ویزای گردشگری فرانسه می‌توان در این کشور کار کرد؟

خیر.

اگر در زمان گردش در فرانسه در دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت ثبت‌نام کنم، قانونی است؟

بله. در محدودۀ زمانی ویزا می‌توانید در این کشور تحصیل کنید.

اگر درخواست روادید گردشگری من رد شد، چه باید بکنم؟

شما در یک بازۀ رمانی مشخص ۲۱روزه مهلت دارید که به نظر سفارت از طریق مجاری قانونی اعتراض کنید. علت رد شدن درخواست ویزای شما در یک فرم به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی اعلام شده است. آدرس و سازمانی که باید شکایت مکتوب خود را در بازۀ زمانی موردنظر ارسال کنید نیز در آن فرم مشخص شده است. بنابراین، طبق اطلاعات مندرج در زمان دریافت گذرنامه، شکایت کنید. جزئیات بیشتر را در همین گفتار توضیح داده‌ایم.

اگر با درخواست ویزای گردشگری فرانسه‌ام موافقت نشود، هزینه ویزا عودت خواهد شد؟

خیر.

درخواست ویزای ۲۰روزه داده‌ام اما ویزای ۹۰روزه گرفته‌ام. منظور چیست؟

سفارت به شما حداکثر زمانی را داده است که برای بازدید از منطقه شینگن در قالب ویزا گردشگری TYPE C می‌توانسته ارائه دهد. شما می‌توانید در بازۀ زمانی ۱۸۰روزه از زمان دریافت ویزا، ۹۰ روز در منطقه شینگن تردد کنید.

آیا امکان چند بار ورود به فرانسه هست؟

بله. این موضوع را در زمان تکمیل APPLICATION FORM مشخص کنید و گزینه MULTIPLE ENTRY را برگزینید.

چگونه شانس دریافت ویزا گردشگری فرانسه را افزایش دهیم؟

پاسخ به این سؤال آسان نیست؛ باوجود این، باید توجه کنید که افرادی که سابقه دریافت روادید شینگن ندارند و شینگن‌اولی هستند، به‌سختی می‌توانند ویزا فرانسه یا سوئیس را بگیرند. برای افزایش شانس دریافت روادید گردشگری شینگن از جمله فرانسه، به موارد ۱۰گانۀ زیر توجه کنید:

  • کلیه مدارک خود را ترجمه‌ رسمی معتبر کنید؛ بعضی از این مدارک لازم است به تأیید وزارت خارجه و دادگستری نیز برسند؛
  • مدارک شغلی شما باید شفاف و واضح باشد؛ مشخصات کارفرما نیز باید با اساس‌نامه هم‌خوانی داشته باشد؛
  • اگر ملک یا مغازه‌ای به‌نام شماست (حتی ۱ دانگ)، با ترجمه‌ رسمیِ سند و مهر دادگستری ارائه دهید؛
  • هرقدر تمکن مالی شما بیشتر باشد، شانس دریافت ویزا فرانسه افزایش خواهد یافت؛
  • داشتن ویزای شینگن شرط لازم یا شرط کافی دریافت ویزای شینگن فرانسه نیست؛
  • سفارت فرانسه باید از بازگشت شما به کشور، پس از اتمام زمان ویزا، مطمئن شود. پس با مدارک مثتبه و مستند و مستدل، سفارت را کاملا توجیه کنید. مدارکی که می‌تواند به شما کمک کند عبارت‌اند از: گواهی مرخصی که بازگشت به کار شما را توسط کارفرما تأیید کرده باشد، گواهی ازدواج، سند ملک، سند مغازه، پروانه کسب، پروانه مطب، پروانه فعالیت مهندسی (از نظام‌مهندسی) و … ؛
  • اگر یکی از اتباع فرانسه شما را دعوت کرده است، دعوت او باید توجیه‌پذیر باشد و بین شما و دعوت‌کننده ارتباط معناداری وجود داشته باشد؛
  • سفارت فرانسه را گول نزنید! مدارک جعلی تسلیم نکنید و واقعیت را آن‌طور که هست، بیان کنید؛
  • اگر سابقه تحصیل و تردد به کشورهای مختلف جهان را داشته‌اید، اعلام کنید؛
  • تحصیل در سوئد یا فنلاند یا فرانسه هیچ تضمینی برای دریافت روادید شینگن فرانسه نیست؛

توجه کنید که اگر کارمند هستید، در معرفی‌نامه کارفرما باید موارد زیر قید شود:

  • تاریخ استخدام شما مشخص شود؛
  • مدت‌زمان موافقت‌شده با مرخصی شما مشخص شود؛
  • مسئولیت شما در شرکت مشخص شود؛
  • علت بازگشت شما پس از اتمام زمان ویزا مشخص شود؛ مثلا گفته شود که شما قرار است در مأموریتی داخل‌ِاستانی شرکت کنید؛
  • میزان حقوق ماهانه مشخص شود. فیش حقوقی و گواهی حق بیمه تأمین‌اجتماعی، مستندات ادعای پرداخت حقوق ماهانه است.

آدرس، تلفن، نمابَر و ایمیل سفارت فرانسه در تهران

  • نشانی سفارت فرانسه: تهران، میدان فردوسی، خیابان فردوسی (از ایستگاه مترو فردوسی استفاده کنید)؛
  • تلفن سفارت فرانسه: ۶۴۰۹۴۰۰۰؛
  • نمابَر سفارت فرانسه: ۶۴۰۹۴۰۹۳؛
  • آدرس سایت سفارت فرانسه: HTTP://ir.ambfrance.org
  • ساعت کار سفارت فرانسه: ۸ تا ۴ عصر یکشنبه تا پنج‌شنبه.

اطلاعات تماس وی اف اس گلوبال تهران (نماینده سفارت فرانسه)

  • شماره تماس: ۸۵۳۱۹۴۷۶؛
  • پست الکترونیک: FINLANDIRAN@VFSHELPLINE.COM
  • ساعات کاری: روزهای دوشنبه تا پنج‌شنیه از ۸ تا ۴ عصر؛
  • آدرس: میدان هروی (گلستان ۵)، هروی‌سنتر، طبقه ۴؛
  • سایت: com/FRANCE/iran

مخاطب گرامی!

آیا شما هم به راهنمایی برای اخذ ویزای گردشگری، تجاری و تحصیلی فرانسه نیاز دارید و شینگن‌اولی هستید؟ پس از بررسی کامل مطالب این گفتار، پرسش خود را ارسال کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت به آن پاسخ دهند. فراموش نکنید که تحصیل رایگان در فرانسه، اجازه اقامت دانشجویی همراه با کار آزاد است. پس از پرداخت مالیات به‌مدت ۴ سال، ویزای اقامت شما به permanent card و حق شهروندی و گذرنامه فرانسه خواهد انجامید.

دنیای تحصیل و بورسیه تحصیلی و مهاجرت را در سایت چطور دنبال کنید.


در ادامه بخوانید: جاهای دیدنی ونیز؛ ۱۵ جاذبه گردشگری شاعرانه‌ترین شهر روی آب

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

۱ دیدگاه
  1. سعید رضایی می‌گوید

    سلام. من حدود یک ماه پیش برای سفارت فرانسه اقدام کرده ام ولی هنوز جواب ویزا را دریافت نکرده ام. هتلی که رزرو کرده ام به صورت قطعی بوده و اگر تا دو روز دیگر کنسل نکنم همه هزینه به عنوان جریمه محسوب خواهد شد و من هیچ پولی دریافت نمی کنم. آیا می توانم هتل را کنسل کنم و یک هتل برای تاریخ دیگری بگیرم؟ و آیا این موضوع در روند صدور ویزای من خللی ایجاد می کند؟