ترسناک ترین مکان های جهان؛ ۲۰ مکان اسرارآمیز دنیا

2

در این مقاله، ساختمان‌ها و مکان‌هایی را می‌بینید که ظاهرشان غلط‌انداز است و احتمالا می‌گویید چرا این ساختمان‌ها باید در فهرست ترسناک ترین مکان های جهان قرار بگیرند. دلیل اصلی ترسناک‌بودن این مکان‌ها تاریخچه وحشت‌آفرین آنهاست. در دل بسیاری از ساختمان‌های ترسناک، رمزورازهایی نهفته‌اند که طی سالیان دهان‌به‌دهان گشته‌اند و سبب دوری مردم از آنها شده‌اند. ۲۰ نمونه از ترسناک‌ترین مکان‌های جهان در این مقاله معرفی شده‌اند، مکان‌هایی که نفس بازدیدکنندگان را در سینه حبس می‌کنند. با ما همراه باشید.

۱. خانه مرموز وینچستر در سن خوزه کالیفرنیا

خانه مرموز وینچستر از ترسناک ترین مکان های جهان

رونیکس

ویلیام ورت وینچستر مسئول مالی شرکت بزرگ اسلحه‌سازی بود. پس از مرگ ویلیام، همسرش سارا وینچستر دستور داد عمارتی پرپیچ‌وخم بسازند تا از ارواح کسانی که با اسلحه‌های همسرش کشته شده‌اند، در امان بماند. این عمارت به‌سبک معماری ملکه آن (Queen Anne) ساخته شده و ۴ طبقه، ۱۶۰ اتاق، ۱۰هزار پنجره و ۴۷ راه‌پله دارد. در عمارت عجیب وینچستر، راه‌پله‌هایی پیدا می‌شوند که مستقیما به سقف می‌رسند و پنجره‌هایی وجود دارند که پشت آنها راهرویی مخفی است.

۲. قلعه کوروین در رومانی

قلعه کوروین از ترسناک ترین مکان‌های جهان

قلعه کوروین روزگاری خانه ولاد سوم یا ولاد دیوانه بوده است که دلیلی محکم برای حضور آن در فهرست ترسناک‌ترین خانه‌های جهان محسوب می‌شود. ولاد دیوانه به اعمال وحشیانه‌اش شهرت دارد و حتی می‌گویند رمان «دراکولا» نوشته برام استوکر از شخصیت او الهام گرفته شده است. گفته می‌شود روح کسانی که در این قلعه کشته شده‌اند، هنوز در این مکان سرگردان‌اند.

۳. جزیره پوگلیا در ونیز ایتالیا

جزیره پوگلیا از ترسناک ترین مکان های جهان

در جزیره پوگلیا، بقایای تیمارستانی به چشم می‌خورد که گذشته‌ای تاریک دارد. این جزیره مکانی برای قرنطینه بیماران مبتلا به طاعون خیارکی بود، اما در واقع آزمایش‌های انسانی ظالمانه‌ای در آن انجام می‌شد. وقتی یکی از پزشکان تیمارستان خود را از بلندترین برج آن پایین انداخت، تیمارستان جزیره پوگلیا برای همیشه تعطیل شد.

۴. لاوانگ سوو در سمارانگ اندونزی

لاوانگ سوو از ترسناک ترین مکان‌های جهان

لاوانگ سوو زمانی دفتر مرکزی شرکت راه‌آهن هند شرقی هلند (نام پیشین اندونزی) بود. پس از اشغال این منطقه توسط ژاپنی‌ها، لاوانگ سوو به محلی برای شکنجه و اعدام تبدیل شد. بعدها، داستان‌هایی درباره حضور ارواح در این ساختمان پخش شد. این مسئله به‌قدری جدی است که وزارت گردشگری اندونزی به مسافران پیشنهاد می‌کند حتما از لاوانگ سوو بازدید کنند تا با یکی از ترسناک ترین مکان های جهان در این کشور آشنا شوند.

۵. کاسا لوما در تورنتو

کاسا لوما از ترسناک ترین مکان‌های جهان

کاسا لوما قلعه‌ای به‌سبک معماری گوتیک ریوایوال است که مسیرهای مخفی و انبارهای زیادی دارد. سال‌هاست که داستان‌هایی از حضور اشباح در این قلعه نقل می‌شوند. امروزه کاسا لوما به‌عنوان خانه‌ای تسخیرشده هنگام برگزاری جشن هالووین تزئین می‌شود.

۶. هتل دریسکل در آستین تگزاس

هتل دریسکیل از ترسناک ترین مکان‌های جهان

هتل تاریخی دریسکل سال ۱۸۸۶ افتتاح شده و بارها میزبان افراد مشهور و سیاستمداران بزرگ بوده است. این هتل بابت مرگ چندین مهمان در زمان‌های مختلف در فهرست ترسناک‌ترین مکان‌های جهان جای گرفته است. معروف‌ترین روایت هتل دریسکل خودکشی دو نوعروس است که جان خود را به فاصله ۲۰ سال از یکدیگر، در یک اتاق گرفتند.

۷. خانه کیهو در ساوانای جورجیا

خانه کیهو از ترسناک ترین مکان‌های جهان

خانه کیهو روزی محفل ویلیام و آن کیهو و ۱۰ فرزند آنها بود که بعضی از این فرزندان در همین خانه درگذشتند. این خانه در سال ۱۹۹۲ به مهمان‌خانه تبدیل شد و مهمانان بارها گزارش داده‌اند که صدای بازی‌کردن کودکان را در این خانه شنیده‌اند.

۸. قلعه ادینبورگ در اسکاتلند

قلعه ادینبورگ از ترسناک ترین مکان‌های جهان

قدمت قلعه ادینبورگ به قرن دوازدهم میلادی برمی‌گردد و سال‌ها پایگاه نظامی بوده است. درباره این قلعه روایات ترسناک زیادی وجود دارند که معروف‌ترین آنها درباره فلوت‌زنی است که روزی وارد تونل‌های قلعه و برای همیشه ناپدید می‌شود. تا به امروز بازدیدکنندگان بارها در اتاق‌های خالی قلعه صدای موسیقی‌ شنیده‌اند.

۹. قلعه بانگره در هند

قلعه بانگره از ترسناک ترین مکان‌های جهان

بقایای قلعه بانگره در ۳۲۰کیلومتری دهلی هند قرار گرفته است. گفته می‌شود شاهزاده‌ای دست رد به سینه یک جادوگر می‌زند و او نیز این قلعه را نفرین می‌کند.

۱۰. خانه هی در میکن جورجیا

خانه هی از ترسناک ترین مکان های جهان

خانه هی به سفارش تاجری به‌نام ویلیام باتلر جانستون ساخته شده است. سبک معماری این خانه از سفرهای جانستون الهام گرفته شده‌ است. خانه هی بابت امکانات رفاهی پیشرفته‌اش در زمان خود بسیار منحصربه‌فرد بوده است و امروزه می‌توانید از این بنای عظیم دیدن کنید. بازدیدکنندگان بارها حضور ارواح را در طبقه سوم خانه هی حس کرده‌اند.

۱۱. خانه انیس در لس فلیز کالیفرنیا

خانه انیس از ترسناک ترین مکان‌های جهان

خانه انیس به‌خودی‌خود تاریخچه ترسناکی ندارد. در واقع این ساختمان به‌خاطر ظاهر خاصش بارها توجه فیلمسازان را به خود جلب کرده است. اگر فیلم‌های «بلید رانر» ساخته ریدلی اسکات و «خانه‌ای در تپه ارواح» ساخته ویلیام کسل را دیده باشید، خانه انیس به چشمتان آشنا خواهد بود.

۱۲. تالار رینهام در نورفولک انگلستان

تالار رینهام از ترسناک ترین مکان‌های جهان

تالار رینهام که سال ۱۶۳۷ ساخته شده است، به‌خاطر شبح «بانوی قهوه‌ای» معروف است. سال ۱۹۳۶، عکاسی در مجله کانتری لایف ادعا کرد که توانسته تصویر بانوی قهوه‌ای را ثبت کند. این ادعا در آن زمان غوغایی به پا کرد و سبب معروف‌شدن این خانه شد.

۱۳. فانوس دریایی سنت آگوستین در فلوریدا

فانوس دریایی سنت آگوستین از ترسناک ترین مکان‌های جهان

فانوس دریایی سنت آگوستین جایگاهی تاریک در تاریخ جنگ داخلی آمریکا دارد، زیرا برای گمراه‌کردن نیروی دریایی این فانوس را خاموش می‌کردند. بازدیدکنندگان از این مکان مدعی شده‌اند که با روح ویلیام ای هارن، افسر نیروی دریایی، برخورد داشته‌اند.

۱۴. هتل استنلی در استز پارک کلرادو

هتل استنلی از ترسناک ترین مکان‌های جهان

حتی اگر اهل ژانر وحشت هم نباشید، احتمالا نام فیلم و کتاب «درخشش» اثر استیون کینگ به گوشتان خورده است. هتل استنلی بنایی است که در دل کوه‌ها مخفی شده و منبع اصلی الهام برای نوشتن کتاب «درخشش» بوده است. تقریبا همه اتاق‌های هتل استنلی داستان ماورایی منحصربه‌فرد خود را دارند. یکی از معروف‌ترین داستان‌های این هتل مربوط به اتاق ۲۱۷ است که گفته می‌شود شبحی لوازم مسافران را جابه‌جا می‌کند.

۱۵. خانه وحشت امیتی ویل در نیویورک

خانه وحشت امیتی ویل از ترسناک ترین مکان‌های جهان

سال ۱۹۷۴، رونالد دیفیو جونیور ۶ عضو خانواده خود را در این خانه به قتل رساند، اما ماجراهای این خانه تقریبا ۱ سال بعد از این ماجرا شروع شدند. خانواده لوتز در سال ۱۹۷۵ خانه امیتی ویل را خریدند و فقط ۲۶ روز در آن دوام آوردند. به‌گفته خانواده لوتز، اتفاقات ماوراءالطبیعه شدید در این خانه رخ می‌دادند. کشف اتاق قرمز، کوبیده‌شدن بی‌دلیل درها و شنیدن صدای کسی که حرف می‌زد، از دلایلی بودند که خانواده لوتز را از خانه وحشت امیتی ویل فراری دادند.

۱۶. قلعه آکرشوس در نروژ

هتل آکرشوس از ترسناک ترین مکان‌های جهان

قلعه آکرشوس در اواخر دهه ۱۲۹۰ میلادی برای مقابله در برابر حملات خارجی ساخته شد. این قلعه امروزه مکانی برای بازدید و همچنین برپایی ضیافت‌های سلطنتی است. با وجود این، محلی‌ها می‌گویند روح سربازانی را در تالارهای این قلعه دیده‌اند.

۱۷. قلعه گود هوپ در کیپ‌تاون آفریقای جنوبی

قلعه گودهوپ از ترسناک ترین مکان های جهان

قلعه گود هوپ که در قرن هفدهم ساخته شده، امروزه به بنایی تاریخی و البته کانون فعالیت‌های ماوراءالطبیعه تبدیل شده است. گفته می‌شود روح حاکمی ظالم در این قلعه حضور دارد که هنگام اعلام حکم اعدام، سکته کرده است. بنا به روایات، یکی از قربانیان پیش از اعدام، حاکم را نفرین کرده و روح او را برای همیشه درون دیوارهای قلعه گود هوپ حبس کرده است.

۱۸. قلعه لیپ در ایرلند

قلعه لیپ از ترسناک ترین مکان‌های جهان

گذشته خونین قلعه لیپ آن را به یکی از ترسناک ترین مکان های جهان تبدیل کرده است. در این قلعه، قتل‌های وحشتناکی رخ داده‌اند و قلعه تا ابد روح قربانیان را در خود حبس کرده است. قلعه لیپ سیاه‌چالی پنهان دارد که ۱۵۰ زندانی در آن کشته شده‌اند. مردم می‌گویند بارها شبح بانوی سرخ را در این مکان دید‌ه‌اند که خنجری در دست داشته است.

۱۹. جزیره عروسک‌ها در مکزیک

جزیره عروسکها از ترسناک ترین مکان‌های جهان

داستان جزیره عروسک‌ها از زمانی شروع شد که یکی از ساکنان، بدن بی‌جان دختربچه‌ای را به همراه عروسکی شناور در آب پیدا کرد. او برای ادای احترام به روح دختربچه عروسک را به درختی آویزان کرد. از آن به‌بعد عروسک‌های زیادی میان درخت‌ها آویزان می‌شوند. بسیاری از بازدیدکنندگان ادعا می‌کنند که بعضی از این عروسک‌ها حرکت می‌کنند یا حتی حرف می‌زنند. این افراد معتقدند که روح دخترانی که در سن کم فوت شده‌اند، در این عروسک‌ها حبس شده‌اند.

۲۰. خانه لیزی بوردن در فال ریور ماساچوست

خانه لیزی بوردن از ترسناک ترین مکان‌های جهان

در نگاه اول خانه لیزی بوردن خانه‌ای زیباست که به نظر نمی‌آید داستانی وحشتناک را در دلش پنهان کرده باشد. سال ۱۸۹۲، لیزی بوردن در این خانه پدر و نامادری‌اش را با ضربات پیاپی تبر به قتل رساند. امروزه خانه لیزی بوردن به مهمان‌خانه و موزه‌ای تبدیل شده است و بازدیدکنندگان بارها وقوع اتفاقات ماوراءالطبیعه در آن را گزارش داده‌اند.

شما بگویید

در سراسر جهان مکان‌های خوفناک زیادی وجود دارند که به دلایل مختلف، ترس به دل بازدیدکنندگان می‌اندازند. حتی اگر به دنیای ماوراءالطبیعه اعتقاد نداشته باشید، با وجود شایعات درباره این مکان‌های ترسناک بعید است از آنها نترسید. در این مقاله ۲۰ نمونه از ترسناک‌ترین مکان‌های جهان را معرفی کردیم که در دل هرکدام اتفاقات وحشتناکی افتاده است.

به‌نظر شما ترسناک‌ترین مکان جهان کدام است؟ آیا مکانی مخوف و ترسناک در ایران سراغ دارید؟


در ادامه بخوانید: ساکت ترین مکان های جهان؛ در ساکت ترین اتاق دنیا چقدر دوام می‌آورید؟

منبع: architecturaldigest

اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 2 دیدگاه)
  1. مش عباش می‌گوید

    مساحت ترسناک ترین مکان روی زمین فقط 1×2هست…
    جای که حداقل یکبار باهاش روبرو میشیم…

    1. سارا رمضانی می‌گوید

      سلام دوست عزیز، ممنونم از وقتی که بابت مطالعه مقاله گذاشتی.
      دیدگاه جالبی بود. 👌