بهترین انیمه های جهان که تمام گروه‌های سنی را به خود علاقه‌مند می‌کنند

212

همین که به اینجا آمده‌اید، یعنی به انیمه های ژاپنی علاقه‌مند هستید و احتمالا حداقل چند انیمه هم تماشا کرده‌اید؛ اما آيا می‌خواهید بدانید بهترین انیمه های دنیا کدام‌اند؟ طرفداران این انیمه های ژاپنی معتقدند آنها عمیق‌تر از کارتون‌های عجیب‌وغریب آمریکایی هستند و معانی فراوانی را در خود جای داده‌اند که می‌توان کشف‌شان کرد. در این مقاله بهترین انیمه های جهان را معرفی خواهیم کرد که تمام گروه‌‌های سنی را به خود علاقه‌مند می‌کنند.

انیمه های ژاپنی هم مانند کارتون‌ها و کمیک‌های آمریکایی، میلیون‌ها طرفدار در سرتاسر دنیا دارند. ازآنجایی‌که انیمه در ایران هم طرفداران زیادی دارد، این فهرست ۲۵ تایی از بهترین انیمه های جهان را جمع‌آوری کرده‌ایم تا اگر خواستید به‌سراغ بهترین انیمه ها بروید، کارتان راحت‌تر باشد!

رونیکس

۲۵. پوکمون (Pokémon)

پوکمون، یکی از بهترین انیمه ها

زمان پخش: ۱۹۹۷ تاکنون
مدت‌زمان هر قسمت: ۲۴ دقیقه
دوبله فارسی: ندارد
تعداد قسمت‌ها: ۱۲۱۸
امتیاز (IMDb): ۷٫۵

ماجراهای افسانه‌ایِ «اش کتچام» (Ash Ketchum) و «پیکاچو» (Pikachu) که به همه جا سفر می‌کنند تا خود را به‌ عنوان اساتید «پوکمون» معرفی کنند، از تلویزیون ایران هم پخش شده است. اگرچه «پوکمون» از نقطه‌نظر داستانی، جایی میان بزرگترین یا بهترین انیمه های جهان ندارد، اما بدون‌ تردید معروف‌ترین و تأثیرگذارترین انیمه در سطح جهان محسوب می‌شود.

۲۴. خاطرات آینده (Future Diary)

خاطرات آینده، یکی از بهترین انیمه ها

زمان پخش: ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳
مدت‌زمان هر قسمت: ۲۵ دقیقه
دوبله فارسی: ندارد
تعداد قسمت‌ها: ۲۶
امتیاز (IMDb): ۷٫۵

«خاطرات آینده» یکی از جذاب‌ترین داستان‌هایی است که تاکنون در دنیای انیمه دیده‌ایم. قهرمان این مجموعه دفترچهٔ خاطراتی دارد که می‌تواند آینده را پیش‌بینی کند. این قدرت او را به نبرد با یازده نفر دیگر می‌کشاند؛ نبردی که در آن، آخرین بازمانده نامیرا خواهد شد. به‌نظر جالب می‌رسد!

۲۳. هنر شمشیرزنی آنلاین (Sword Art Online)

هنر شمشیرزنی آنلاین، یکی از بهترین انیمه ها

زمان پخش: ۲۰۱۲
مدت‌زمان هر قسمت: ۲۴ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۲۵
امتیاز (IMDb): ۷٫۶

در سال ۲۰۲۲ میلادی، قرار است بازی ویدئویی جدید به‌نام «هنر شمشیرزنی آنلاین» ارائه شود. طرفداران این بازی در سرتاسر دنیا برای شروع به صف می‌شوند. بازیکنان در این بازی با استفاده از کلاه‌هایی به‌نام «نرو گیر» (Nerve Gear) به دنیای واقعیت مجازی سه‌ بُعدی متصل می‌شوند. «کیریتو» (Kirito) یکی از آن بازیکنان عاشق ماجراجویی است که زمانی طولانی را به‌ عنوان بازیکن آزمایشی در این دنیای واقعیت مجازی سپری کرده و با جنگجوی تازه‌واردی به‌نام «کلین» (Klein) هم دوست می‌شود. دوست دارید بدانید در ادامه چه می‌شود؟ باید این انیمه را تماشا کنید تا متوجه شوید چرا به یکی از پرطرفدارترین و بهترین انیمه های حهان تبدیل شده است.

۲۲. بازی نباشه، زندگی نیست (No Game No Life)

نو گیم نو لایف، یکی از بهترین انیمه ها

زمان پخش: ۲۰۱۴
مدت‌زمان هر قسمت: ۲۳ دقیقه
دوبله فارسی: ندارد
تعداد قسمت‌ها: ۱۲
امتیاز (IMDb): ۷٫۷

انیمه «بازی نباشه، زندگی نیست»، می‌تواند حسابی برای‌تان اعتیادآور باشد؛ آن هم به‌خاطر طرح منحصربه‌فرد و دنیای فانتزی‌اش که تقریبا همه چیز در آن با قوانین ویژه‌ای اداره می‌شوند و همه باید همیشه از آنها پیروی کنند. دو شخصیت اصلی این انیمه خواهر و برادری به‌ نام‌های «سورا» (Sora) و «شیرو» (Shiro) هستند. آنها به دنیای متفاوتی منتقل می‌شوند که بازی‌ها در آن حکمرانی می‌کنند. «سورا» و «شیرو» باید سبکی برای زندگی ایجاد کنند تا به‌ کمک آن بتوانند از این دنیای فانتزی جان سالم به در ببرند؛ دنیایی که در آن بازی‌ها چندان جذاب و بی‌ضرر هم نیستند.

۲۱. آکامه گا کیل! (Akame ga Kill)

آکامه گاکیل! یکی از بهترین انیمه ها

زمان پخش: ۲۰۱۴
مدت‌زمان هر قسمت: ۲۴ دقیقه
دوبله فارسی: ندارد
تعداد قسمت‌ها: ۲۴
امتیاز (IMDb): ۷٫۸

آن‌طور که از نقدها برمی‌آید، بعید نیست چند قسمت نخست انیمه «آکامه گا کیل!» حوصله‌تان را سر ببرد، اما همین‌طور که قصه کم‌کم آشکار می‌شود، «آکامه گا کیل!» به یکی از جذاب‌ترین انیمه های مبارزه‌ای تبدیل خواهد شد که تاکنون تماشا کرده‌اید. داستان این انیمه دربارهٔ پسری روستایی به‌ نام «تاتسومی» (Tatsumi) است که برای معروف‌شدن رهسپار پایتخت می‌شود. او در این سفر با گروهی از آدمکش‌ها به‌ نام «نایت رید» مواجه می‌شود. آیا دوست دارید در این سفر «تاتسومی» را همراهی کنید؟

۲۰. روح‌خوار (Soul Eater)

روح‌خوار، یکی از بهترین انیمه ها

زمان پخش: ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹
مدت‌زمان هر قسمت: ۲۴ دقیقه
دوبله فارسی: ندارد
تعداد قسمت‌ها: ۵۱
امتیاز (IMDb): ۷٫۸

آنچه طرفداران «روح‌خوار»، درباره‌اش دوست دارند، این است که از نظر داستان موقعیت، شخصیت‌پردازی و سبک هنری، حرف‌های تازه‌ای برای گفتن دارد. داستان این انیمه حول‌محور آکادمی «مهارت در سلاح مرگ» (Death Weapon Meister Academy) معروف به «شیبوسن» (Shibusen) در شهر خیالیِ «دث سیتی» (Death City) در «نواد» است. برای درک تازگی این انیمه، تصور کنید هر سلاحی در «سول ایتر» درواقع فردی است که با توانایی تبدیل‌شدن به سلاح به دنیا آمده؛ آن هم نه هر سلاحی، بلکه سلاحی که به آن شکل متولد شده است.

۱۹. توکیو غول (Tokyo Ghoul)

توکیو غول، یکی از بهترین انیمه ها

زمان پخش: ۲۰۱۴
مدت‌زمان هر قسمت: ۲۴ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۱۲
امتیاز (IMDb): ۷٫۸

غول‌ها موجودات وحشتناکی هستند که از گوشت انسان تغذیه می‌کنند. «توکیو غول» انیمه‌ای دربارهٔ «کانکی» (Kaneki) است که مورد هجوم یک غول قرار گرفته و تا پای مرگ می‌رود. در این حادثه او به موجودی نیمه‌غول نیمه‌انسان تبدیل می‌شود و مجبور است برای زنده‌ماندن، با سبک‌زندگی غول‌ها سازگاری پیدا کند. این انیمه بدون‌ شک بسیار جذاب است، اما توصیه می‌کنم اگر از خون و خون‌ریزی خوش‌تان نمی‌آید، نسخهٔ سانسورشدهٔ آن را تماشا کنید.

۱۸. اینویاشا (Inuyasha)

اینویاشا، یکی از بهترین انیمه ها

زمان پخش: ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴
مدت‌زمان هر قسمت: ۲۴ دقیقه
دوبله فارسی: ندارد
تعداد قسمت‌ها: ۱۶۷
امتیاز (IMDb): ۷٫۹

«کاگومه» (Kagome) دختری امروزی است که به‌طور اتفاقی از دروازه‌ای عبور می‌کند که او را به ژاپن قرون وسطی می‌برد. او در آنجا با «اینویاشا» روبه‌رو می‌شود. «کاگومه» تصمیم می‌گیرد به او کمک کند تا گویی جادویی را یافته و با «ناراکو» (Naraku) مبارزه کند. «اینویاشا» با ترکیب موفقی از عشق، کمدی، ماجراجویی، فانتزی و وحشت توانسته توجه میلیون‌ها مخاطب را در سرتاسر دنیا جلب کند. این انیمه جزو آثار کلاسیک به حساب می‌آید.

۱۷. افسانهٔ جن و پری (Fairy Tail)

افسانهٔ جن و پری، یکی از بهترین انیمه ها

زمان پخش: ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹
مدت‌زمان هر قسمت: ۲۴ دقیقه
دوبله فارسی: ندارد
تعداد قسمت‌ها: ۳۲۸
امتیاز (IMDb): ۷٫۹

«افسانهٔ جن و پری»، داستان دنیایی است که در آن جادو به‌طور عادی و همه‌ جا استفاده می‌شود؛ در این دنیا گروهی از اعضای یک انجمن مأموریت‌های مختلفی را برعهده می‌گیرند تا پول کافی برای پرداخت اجاره‌شان را به دست بیاورند. برخی اعضای این گروه عبارتند از «لوسی» (Lucy) ساحره‌ای آسمانی، «ناتسو» (Natsu)، کشندهٔ اژدهای آتشین و «هپی» (Happy)، که گربهٔ بالداری به‌ رنگ آبی است. به دنیای «جن و پری» خوش آمدید، دنیایی که در آن جادو می‌تواند هر کاری بکند!

۱۶. ترای‌گان (Trigun)

ترای‌گان، یکی از بهترین انیمه ها

زمان پخش: ۱۹۹۸
مدت‌زمان هر قسمت: ۲۴ دقیقه
دوبله فارسی: ندارد
تعداد قسمت‌ها: ۲۶
امتیاز (IMDb): ۸٫۲

به‌عقیدهٔ منتقدان و تماشاچیان، «ترای‌گان» خنده‌دارترین و درعین‌حال متفکرانه‌ترین گفت‌وگوها را با داستانی قدرتمند و چه‌ بسا کمی ترس درهم‌آمیخته است. «وش» (Vash)، شخصیت اصلی این انیمه، یکی از متناقض‌ترین شخصیت‌های دنیای انیمه‌هاست. او آدمکشی است که از کشتن تنفر دارد، اما به‌هرحال این کار را انجام می‌دهد. «وش» تقریبا شکست‌ناپذیر و درعین‌حال آسیب‌پذیر است. او می‌تواند همهٔ دنیا را به نابودی بکشاند، اما از مرگ یک حشره هم ناراحت می‌شود. برای سر او ۶۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرده‌اند، برای همین هرجای این کرهٔ خاکی که پا می‌گذارد، در تعقیبش هستند.

۱۵. بلیچ (Bleach)

بلیچ، یکی از بهترین انیمه ها

زمان پخش: ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲
مدت‌زمان هر قسمت: ۲۴ دقیقه
دوبله فارسی: ندارد
تعداد قسمت‌ها: ۳۶۶
امتیاز (IMDb): ۸٫۲

«بلیچ» داستان دانش‌آموزی دبیرستانی به‌ نام «ایچیگو کوروساکی» (Kurosaki Ichigo) است که با بچه‌های دیگر فرق دارد؛ او می‌تواند ارواح را ببیند. «ایچیگو» پس از برخورد با حفره‌ای جادویی در جنگل، این قدرت را به دست می‌آورد. پس از آن آموزش «ایچیگو کوروساکی» برای تبدیل‌شدن به «شینیگامی» (Shinigami) یا روح مرگ آغاز می‌شود. اگر فیلم «حس ششم» (The Sixth Sense) را تماشا کرده و دوست داشته‌اید، حتما از این انیمه هم لذت خواهید برد.

۱۴. روان‌گذر (Psycho-Pass) یکی از بهترین انیمه های ژاپنی

سایکو پس، یکی از بهترین انیمه ها

زمان پخش: ۲۰۱۲
مدت‌زمان هر قسمت: ۲۵ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۲۲
امتیاز (IMDb): ۸٫۲

«روان‌گذر»، مجموعهٔ هوشمندانه‌ای است که آزادیِ ارادهٔ بشر را به‌طور عمیق تحلیل می‌کند. آیا وقتی چهرهٔ فردی رنگ تیرگی به خود می‌گیرد، او برای جامعه تهدید تلقی می‌شود؟ این پرسشی است که انیمهٔ «روان‌گذر» به آن می‌پردازد. کاراگاهان این مجموعه بااستفاده از سلاح ویژه‌ای به‌نام «دامینیتور» (Dominator) می‌توانند داده‌های روان‌شناختی افراد را بررسی و ضریب احتمال جرم و جنایت در آنها را تعیین نمایند. بسته به اینکه رنگ فرد چقدر تغییر کرده یا تحت فرایند نوسازی اجباری قرار گرفته یا همان‌جا از بین می‌رود. به کسانی که فیلم «گزارش اقلیت» (Minority Report)، از «استیون اسپیلبرگ» را تماشا کرده و دوست داشته‌اند، توصیه می‌کنم این انیمه را هم تماشا کنند.

۱۳. رورونی کنشین: سامورایی سرگردان (Rurouni Kenshin: Wandering Samurai)

رورونی کنشین: سامورایی سرگردان، یکی از بهترین انیمه ها

زمان پخش: ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۸
مدت‌زمان هر قسمت: ۲۴ دقیقه
دوبله فارسی: ندارد
تعداد قسمت‌ها: ۹۵
امتیاز (IMDb): ۸٫۵

«رورونی کنشین: سامورایی سرگردان»، به ماجراهای شمشیرزن جوان سرگردانی می‌پردازد که طی دورهٔ «میجی» (Meiji) در ژاپن، گذرش به یک مدرسهٔ هنرهای رزمی می‌افتد. پس اگر شخصیت‌های دراماتیک، صحنه‌های نفس‌گیر مبارزه با شمشیر، کمی تاریخ (این داستان در دههٔ ۱۸۷۰ میلادی رخ می‌دهد) و فلسفهٔ زندگی پر از خشونت درمقابل صلح شما را مجذوب خود می‌کنند، توصیه می‌کنم این شاهکار را حتما تماشا کنید.

۱۲. کیمیاگر تمام‌فلزی (Full-metal Alchemist)

کیمیاگر تمام‌فلزی، یکی از بهترین انیمه ها

زمان پخش: ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۴
مدت‌زمان هر قسمت: ۲۴ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۵۱
امتیاز (IMDb): ۸٫۵

«کیمیاگر تمام‌فلزی» به‌خاطر داستان فوق‌العاده جذابش، به یکی از پرطرفدارترین انیمه ها در آمریکا و ژاپن تبدیل شده است. داستان این انیمه حول‌ محور دو برادر به‌ نام‌های «ادوارد» و «آلفونس الریک» (Edward and Alphonse Elric) است که هر کاری می‌کنند تا مادرشان را دوباره زنده کنند. اگر فکر می‌کنید هیچ انیمه‌ای نمی‌تواند شما را به گریه بیندازد، از شما دعوت می‌کنم «کیمیاگر تمام‌فلزی» را حتما تماشا کنید!

۱۱. سامورایی شامپلو (Samurai Champloo)

سامورایی چامپلو، یکی از بهترین انیمه ها

زمان پخش: ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۵
مدت‌زمان هر قسمت: ۲۴ دقیقه
دوبله فارسی: ندارد
تعداد قسمت‌ها: ۲۶
امتیاز (IMDb): ۸٫۶

داستان «سامورایی شامپلو» دربارهٔ سه نفر است؛ «جین» (Jin) که سامورایی سنتی و بسیار ماهری است، «موگن» (Mugen) که سامورایی امروزی و به‌ همان‌ اندازه ماهری است و «فوو» (Fuu)، دختری که در چایخانه کار می‌کند. وقتی «جین» و «موگن» گرفتار شده و قرار است اعدام شوند، «فوو» جان‌شان را نجات می‌دهد. او درعوض از آنها می‌خواهد در یافتن یک سامورایی به او کمک کنند که بوی گل آفتاب‌گردان می‌دهد! احتمالا با خودتان می‌گویید طرح کلیِ این انیمه ساده و بچه‌گانه به‌نظر می‌رسد، اما قول می‌دهم ارزش تماشا داشته باشد.

۱۰. دراگون بال (Dragon Ball)

دراگون بال، یکی از بهترین انیمه ها

زمان پخش: ۱۹۸۶ تا ۱۹۸۹
مدت‌زمان هر قسمت: ۲۴ دقیقه
دوبله فارسی: ندارد
تعداد قسمت‌ها: ۱۵۳
امتیاز (IMDb): ۸٫۶

«دراگون بال» انیمهٔ افسانه‌ای دیگری است که به پدیده‌ای جهانی تبدیل شده و میلیون‌ها طرفدار برای خود جمع کرده است. داستان این انیمه به ماجراهای پسربچهٔ فوق‌العاده قدرتمندی به‌نام «گوکو» (Goku) می‌پردازد که در جست‌وجوی هفت تخم اژدهاست. این تخم‌ها وقتی درکنار هم قرار بگیرند، می‌توانند صاحب‌شان را به هر آرزویی برسانند.

۹. مرد تک مشتی (One-Punch Man)

مرد یک مشت، یکی از بهترین انیمه ها

زمان پخش: ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹
مدت‌زمان هر قسمت: ۲۴ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۳۷
امتیاز (IMDb): ۸٫۷

«مرد تک‌مشتی»، داستان قهرمانی است که می‌تواند هر مبارزه‌ای را با یک مشت به پایان برساند و این باعث سرخوردگی‌اش شده است. شاید از خودتان بپرسید کجای این داستان جالب است؟! خب داستان این انیمه با داستان‌های دیگر فرق دارد. در این انیمه قهرمان فوق‌ قدرتمندی را می‌بینید که به‌جای تلاش برای صرفا ازبین‌بردن دشمن، همیشه در تلاش برای یافتن دشمن قوی‌تری است. او می‌خواهد هیجان و جذابیت مبارزه‌هایی را دوباره تجربه کند که وقتی ضعیف بود، داشت. آیا قوی‌ترشدنِ او درست نبوده است؟ برای رسیدن به پاسخِ این پرسش، «وان پانچ من» را تماشا کنید.

۸. کد گیاس (Code Geass)

کد گیاس، یکی از بهترین انیمه ها

زمان پخش: ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸
مدت‌زمان هر قسمت: ۲۴ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۵۰
امتیاز (IMDb): ۸٫۷

داستان انیمهٔ «کد گیاس» پس از فتح ژاپن توسط امپراتوری مقدس بریتانیا رخ می‌دهد. آنها با سلاح‌های روباتیک جدید و قدرتمندشان به‌نام «نایتمیر فریمز» (Knightmare Frames) به ژاپن حمله کرده و آن را تصرف می‌کنند. مردم این کشور را از حقوق و آزادی‌هایشان محروم کرده، و نام این کشور را به منطقهٔ ۱۱ تغییر می‌دهند. «لولوش» (Lelouch) شاهزاده‌ای بریتانیایی است که پس از کشته‌شدن مادرش، تاج‌وتخت را رها می‌کند و قسم می‌خورد پدرش، که امپراتور است و کل بریتانیا را نابود کند. ترکیب مسائل خانوادگی با عطش فتح و سلطه همیشه جذاب است!

۷. ناروتو شیپودن (Naruto Shippūden)

ناروتو شیپوتن، یکی از بهترین انیمه ها

زمان پخش: ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷
مدت‌زمان هر قسمت: ۲۴ دقیقه
دوبله فارسی: ندارد
تعداد قسمت‌ها: ۵۰۰
امتیاز (IMDb): ۸٫۷

«ناروتو شیپودن» دربارهٔ نینجای نوجوان پرسروصدا و پرجنب‌وجوشی به‌ نام «ناروتو اوزوماکی» (Naruto Uzumaki) است. «ناروتو» همیشه به‌دنبال تأیید و تحسین دیگران است و می‌خواهد «هوکاگه» (Hokage) بشود. «هوکاگه» قدرتمندترین نینجا و رهبر نینجاها در روستاست. این داستان واقعا زیباست و مبارزه‌های حماسی را درکنار عواطف عمیق و داستانی غیرقابل پیش‌بینی که ذهن شما را حسابی درگیر خواهد کرد، به تصویر می‌کشد.

۶. دراگون بال زد (Dragon Ball Z)

دراگون بال زد، یکی از بهترین انیمه ها

زمان پخش: ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۶
مدت‌زمان هر قسمت: ۲۴ دقیقه
دوبله فارسی: ندارد
تعداد قسمت‌ها: ۲۹۱
امتیاز (IMDb): ۸٫۸

«دراگون بال زد»، داستان جنگجویی به‌نام «گوکو» (Goku) است که وقتی می‌فهمد از سیاره‌ی دیگری آمده، سعی می‌کند با کمک دوستانش از آن سیاره در مقابل یورش دشمنان فرازمینی دفاع کند. «دراگون بال زد» شاید معروف‌ترین انیمهٔ تاریخ در کشورهای غربی باشد. این انیمه برای طرفداران فراوانش یکی از تأثیرگذارترین کارتون‌هایی است که تاکنون ساخته شده است.

۵. کابوی بیباپ (Cowboy Bebop)

کابوی بیباپ، یکی از بهترین انیمه ها

زمان پخش: ۱۹۹۸ تا ۱۹۹۹
مدت‌زمان هر قسمت: ۲۴ دقیقه
دوبله فارسی: ندارد
تعداد قسمت‌ها: ۲۶
امتیاز (IMDb): ۸٫۹

تصور کنید نابغه‌ای بتواند همهٔ فیلم‌های خوبی که در طول عمرتان دیده‌اید را در قالب یک مجموعه بگنجاند! طرفداران پروپاقرص «کابوی بیباپ» همچنین توصیفی از آن دارند. «کابوی بیباپ» که یکی از بهترین انیمه های اکشن محسوب می‌شود، وسترنی فضایی، با مخلوطی از فیلم نوآر، وحشت، گوتیک، کمدی سیاه، کمدی دیوانه‌وار، اکشن جاسوسی، جنایی، عاشقانه، تراژدی، اکشن، فلسفی، علمی، معنوی، سرنوشت‌گرا، خوش‌بینانه و … است! خلاصه برای هر سلیقه‌ای، چیزی برای گفتن دارد.

۴. یک تکه (One Piece)

وان پیس، یکی از بهترین انیمه ها

زمان پخش: ۱۹۹۹ تاکنون
مدت‌زمان هر قسمت: ۲۴ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۱۰۳۸
امتیاز (IMDb): ۸٫۹

«یک تکه» صدها قسمت دارد؛ به همین دلیل ارائهٔ خلاصه‌ای از داستان این مجموعه دشوار است، اما قول می‌دهم که «لوفی» (Luffy)، شخصیت اصلی این انیمه، درس‌های خوبی از زندگی به شما می‌دهد. او به شما می‌آموزد که اگر تصمیم به انجام کاری گرفتید، باید خود را وقف آن کنید. او یاد می‌دهد که تا آخرین لحظهٔ عمر برای رسیدن به هدف‌تان مبارزه کنید. همین درس زندگی، این انیمه را به انتخاب فوق‌العاده‌ای برای کسانی تبدیل کرده که به‌دنبال مفاهیم عمیق‌تری در کارتون‌ها هستند.

۳. حمله به تایتان (Attack on Titan)

حمله به تایتان، یکی از بهترین انیمه ها

زمان پخش: ۲۰۱۳ تاکنون
مدت‌زمان هر قسمت: ۲۴ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۹۵
امتیاز (IMDb): ۹

بنابر اطلاعات وبسایت رنکر (Ranker)، «حمله به تایتان» بهترین انیمهٔ اکشن است. در این انیمه، «ارن یگر» (Eren Jaegar) جوان پس از نابودی شهر و کشته‌شدن مادرش، قسم می‌خورد زمین را از وجود تایتان‌های غول‌پیکر شبه‌انسان که بشریت را به انحطاط کشانده‌اند، پاک کند. این انیمه از بسیاری جهت‌ها واقعا فوق‌العاده است، ازجمله: داستان، تصاویر و فضا. ایدهٔ غول‌های بی‌مغزی که انسان‌ها را می‌خورند شاید در نگاه اول احمقانه و حتی مضحک به‌نظر برسد، اما تماشای این انیمه، حس بسیار متفاوتی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

۲. دفتر مرگ (Death Note)

دفتر مرگ، یکی از بهترین انیمه ها

زمان پخش: ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷
مدت‌زمان هر قسمت: ۲۴ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۳۷
امتیاز (IMDb): ۹

«دفتر مرگ» که مجموعهٔ تاریکی محسوب می‌شود، در ژاپن به‌عنوان بهترین انیمه‌ی تاریخ انتخاب شده است. یکی از جذابیت‌های «دفتر مرگ» برای طرفداران پروپاقرص این انیمه، این است که شخصیت اصلی آن، آدم خوب معمول داستان‌های دیگر نیست؛ او با قهرمان کلیشه‌ای روزمرهٔ سایر انیمه‌ها فرق دارد. این مجموعه در مسیر اخلاقی‌ای قدم برداشته که انیمه‌های کمی جرأت کرده‌اند به آن سو بروند، و این مسلما یکی از دلایل جذابیت «دفتر مرگ» برای مخاطبان جهانی‌اش محسوب می‌شود.

۱. کیمیاگر تمام‌فلزی: برادری (Full-metal Alchemist: Brotherhood)

کیمیاگر تمام‌فلزی: برادری، یکی از بهترین انیمه ها

زمان پخش: ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰
مدت‌زمان هر قسمت: ۲۴ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۶۴
امتیاز (IMDb): ۹٫۱

«کیمیاگر تمام‌فلزی: برادری» یکی از بهترین مجموعه‌های انیمه برای بزرگسالان است. این انیمه دربارهٔ دو برادر است که پس از شکست در تلاش برای زنده‌کردن مادر مرده‌شان و تغییر شکل فیزیکی خودشان، در جست‌وجوی سنگ کیمیاگری هستند. این مجموعه در طول ۶۴ قسمتش مدام بیننده را درگیر نگه داشته و خسته نمی‌کند.

هشدار! محتوای این صفحه در چهارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران نوشته شده ‌است. سپاسگزار خواهیم بود اگر مغایرت احتمالی محتوا با قوانین و یا مشکلات دیگر در صحت و دقت محتوا را به ما گزارش کنید تا فورا اصلاح شود. اطلاعات بیشتر
اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع list25.com
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 212 دیدگاه)
  1. pasra می‌گوید

    پس انیمهDemon slayer کجاست؟

  2. Matin می‌گوید

    بچه ها شیطان کش یکی از بهترین هاس ولی اینجا نیست 😐👌😂 این انیمه دومم که گذاشتنش نمره 8.9 رو گرفته اینجا نوشتن 9 و یه چیز دیگه شما اصلا اسم اولیه تا حالا به گوش تون خورده کیمیا گر تمام فلزی اخه این چه انیمه ای هست لطفا یکم سایت رو درست کنین من الان طرفدار شیطان کش نیستم ولی باید اتک ان تایتان اول میشد چون نمره9.3 رو گرفته

  3. MR Green می‌گوید

    بهتر نیست برخی تصویر ها بازبینی بشه