راهنمای جامع دریافت ویزای گردشگری و تجاری ایتالیا

شرایط و مدارک لازم ویزای شنگن ایتالیا از طریق کارگزار رسمی

3

ویزای گردشگری و تجاری ایتالیا یکی از پرمخاطب‌ترین روادید شینگن است. سالانه هزاران هموطن برای دریافت ویزای سفر به پایتخت مُد و هنر قارۀ سبز، راهی سفارت این کشور در تهران می‌شوند. ویزای ایتالیا مثل ویزای گردشگری آلمان، ویزای تجاری فرانسه و ویزای تحصیلی سوئد و اتریش، مشتریان زیادی دارد و دریافت وقت سفارت معمولا دشوار است. با ویزای گردشگری، تجاری و دیداری ایتالیا می‌توانید از این کشور و دیگر کشورهای منطقۀ شینگن بازدید کنید. ویزای گردشگری تضمینی ایتالیا که در سایت‌ها تبلیغ می‌شود، قابل‌اعتنا نیست. شما می‌توانید براساس شرایط و مدارکی که سفارت ایتالیا اعلام کرده است، ویزای شینگن ایتالیا را درخواست و مدارک را تسلیم کنسول کنید. با راهنمای جامع دریافت ویزای گردشگری، تجاری و دیداری ایتالیا در این مطلب با ما همراه باشید.

سفارتخانۀ برخی از کشورهای اروپایی در تهران، مثل فرانسه، بلژیک، فنلاند، نروژ، هلند، جمهوری چک و یونان، بعضی از فعالیت‌های کنسولی خود را به کارگزاران بین‌المللی (VFS GLOBAL) برون‌سپاری کرده‌اند. سفارت ایتالیا در تهران نیز انجام برخی از امور کنسولی متقاضیان دریافت ویزای این کشور را به کارگزاری بین‌المللی سنگاپوری‌ای به‌نام CKGSIR واگذار کرده است. این امر سبب تسریع در روند درخواست روادید و تسهیل آن شده است؛ هم چنین، معضلات وقت را که پیش از سال ۹۶ شاهد آن بودیم، برطرف کرده است.

این مقاله اطلاعات خوبی در زمینه‌ های گوناگون در اختیار متقاضیان ویزای ایتالیا قرار می‌دهد، ازجمله دریافت ویزای گردشگری ایتالیا جهت بازدید از فرزندان یا بازدید از شرکت‌ها و مؤسسات ایتالیایی، ویزا جهت شرکت در کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌ ها و شرکت در دوره‌ های کوتاه‌ مدت سازمانی یا شخصی. دانشگاه‌های ایتالیا فرصت‌های تحصیلی ارزان‌قیمت و به زبان انگلیسی را نیز برای دانشجویان خارجی فراهم کرده‌اند که در «سرویس تحصیلی چطور» به آن اشاره شده است.

رونیکس

اگر شما به‌دنبال ویزای مالتی‌پل ایتالیا در تهران هستید و می‌خواهید با حداقل مدارک، ویزای گردشگری و تجاری ایتالیا ۲۰۱۹ را به‌دست آورید، این مقاله را به‌دقت مطالعه کنید.

۱۰ نکته که در سفر به ایتالیا باید بدانیم

سفر به پایتخت مُد اروپا و یکی از ۵ مقصد گردشگری برتر قارۀ سبز، همیشه تجربۀ لذت‌بخشی برای اروپاگردها بوده است. این لذت با «گردشگری مجازی» صدچندان خواهد شد. منظور از گردشگری مجازی این نیست که با هشتگ‌‌های اینستاگرام، موزه‌ ها، گالری‌ ها، کافه‌ ها، کاخ‌ ها، کلیسا ها، مساجد، دانشگاه‌‌ ها و مراکز تفریحی و علمی این کشور بزرگ را تماشا کنید؛ امروزه با گردشگری مجازی، فرصت‌‌ هایی در اختیار گردشگران قرار گرفته است تا ارزان سفر کنند و از امکانات و قابلیت‌‌ های کشور مقصد، پیش از عزیمت آشنا شوند. با توجه به اینکه این گفتار را مشتاقان سفر به ایتالیا مطالعه می‌‌ک نند، تجربه‌‌ های ده‌گانۀ جالب ما را درنظر داشته باشید.

فرصت‌های اقامتی ارزان - ویزای گردشگری و تجاری ایتالیا
فرصت‌های اقامتی ارزان تا لوکس در ایتالیا را با HOTELS.COM بررسی کنید

  • در سفر به ایتالیا، مقصد های اقامتی ارزان تا شهر های لوکس این کشور از رم و میلان تا فلورانس و ونیز را در هتلز دات‌ کام (Hotels.com) جست‌ و‌ جو کنید. بدین ترتیب، هم با مراکز اقامتی متنوع و دارای خدمات گوناگون آشنا می‌ شوید و هم می‌ توانید در بعضی از ایام سال، تخفیف‌ های هیجان‌ انگیزی دریافت کنید؛ همچنین، برای دریافت ووچر جهت تسلیم به سفارت ایتالیا، رسید رزرو (Reservation Confirmation) این سایت قابل‌اعتماد و اتکا خواهد بود.
  • اگر به‌دنبال رزرو محل‌ های اقامتی‌ای هستید که امکان لغو رایگان درخواست را در صورت عدم دریافت روادید به شما بدهد، از خدمات بوکنیگ دات‌کام (Booking.com) استفاده کنید. شماری از محل‌ های اقامتی در این سایت، Reservation Cancellation رایگان دارند. شما می‌‌توانید با داشتن کارت اعتباری ارزی بین‌ المللی، بدون آنکه شارژ بشوید، ووچر رزرو دریافت کنید و آن را به کنسول این کشور در تهران تسلیم کنید. با این روش در هزینه‌ های شما صرفه‌جویی خواهد شد.
  • اگر در سفر به ایتالیا به‌دنبال همسفر هستید یا می‌ خواهید سفر گروهی را تجربه کنید، از خدمات همسفریابی سایت لونلی ‌پلنت استفاده کنید. این وب‌ سایت متعلق به یکی از بزرگ‌ترین ناشران راهنما های گردشگری است و خدمات خوبی به گردشگران اروپاگرد می‌ دهد. با عضویت رایگان در این وب‌ سایت می‌توان از خدماتش استفاده کرد؛ به‌ویژه اگر در سفر به ایتالیا به خرید وفروش کالا یا خدمات نیاز دارید، در انجمن ایتالیا لونلی‌ پلنت آگهی بدهید.
محبوب‌ترین مقصدهای توریستی این کشور در انجمن‌های تخصصی Tripadvisor معرفی شده است
  • میلیون‌‌ها ایتالیاگرد تجارب خود در سفر به این کشور زیبای جنوب اروپا را در تریپ ادوایزر (برترین شبکه اجتماعی ایتالیاگردها) به‌اشتراک گذاشته‌اند. اگر می‌خواهید بهترین کافۀ ایتالیا، بهترین رستوران ایتالیا، بهترین مقصد های گردشگری میلان، رم، فلورانس و ونیز و هم چنین، بهترین گالری‌ ها و موزه‌ های این کشور را انتخاب کنید، انجمن ایتالیا در تریپ ادوایزر، بهترین انتخاب شما خواهد بود. میلیون‌ ها review مرجعی معتبر، جامع و به‌ روز خواهد بود؛ هم در زمینۀ راهنمایی برای دریافت ویزا و هم راهنمایی برای گردشی سریع، امن، راحت و هیجان‌انگیز در این کشور؛ حتی برای لاکچری‌ گرد ها نیز تریب ادوایزر انتخابی هوشمندانه خواهد بود.
  • اگر شما هم در سفر به ایتالیا، قصد اقامت چندساعته یا چند روزه دارید و از آنجا به دیگر نقاط منطقه شینگن پرواز خواهید کرد، در هزینه‌ های اقامتی خود صرفه‌ جویی کنید. صدها هزار میزبان مهمان‌ نواز ایتالیایی آمادۀ میزبانی رایگان از ایتالیاگرد های بین‌المللی در شهرهای مختلف این کشور هستند. به کوچ‌سرفینگ بروید و با آنها آشنا شوید. بدین ترتیب، یکی از لذت‌ بخش‌ ترین لحظات سفر خود را با گردشگری و تفریح با شهروندان مقیم این کشور تجربه خواهید کرد.
  • هر هفته و هر ماه در شهرهای مختلف ایتالیا رویداد هایی برگزار می‌شود که ایتالیا گرد ها معمولا از آنها بی‌ خبر هستند. در این رویداد ها به‌ صورت رایگان می‌توان شرکت (Attend) کرد و هزینه‌ای به شما تحمیل نخواهد شد. برای این کار، به www.internations.org بروید و با رویداد های فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی‌ای آشنا شوید که میلیون‌ ها عضو این سایت در ۴۲۰ شهر دنیا از جمله شهرهای ایتالیا برگزار می‌کنند؛ فرصتی برای تعامل با expatهای ایتالیا گرد و آشنایی با شهرها و تاریخ این مرزوبوم زیبا.
  • آخرین جمعۀ هر ماه میلادی در صد ها شهر دنیا، از جمله بعضی از شهر های ایران و ایتالیا، مراسم صبحانه‌ خوری رایگان و شرکت در همایش صبح‌خلاق (creative morning) برقرار است. اگر مسافر ایتالیا شدید، در مراسم صبحانه خوری نیز شرکت کنید.

  • اگر دوست دارید با سبک زندگی ایتالیایی‌ ها آشنا شوید، توصیه می‌ کنیم از فرصت‌ های اقامتی‌ای که ایر.بی.ان.بی در اختیار ایتالیا گرد ها قرار داده است، استفاده کنید. این وب‌سایت به شما کمک می‌ کند که در خانه‌ های اجاره‌ ایِ شهروندان این کشور مقیم شوید. بدین ترتیب، هم در هزینه‌ های شما صرفه‌ جویی خواهد شد و هم امکان آشنایی با زندگی خانواده‌ های ایتالیایی و تماشای معماری خانه‌ های قدیمی این دیار برایتان فراهم می‌شود. گاهی اقامت در این خانه‌ها از هتل و هاستل ارزان‌ تر تمام می‌شود.
  • صحبت از هاستل شد! اگر «کوله‌ پشتی‌ گرد» هستید یا می‌ خواهید ظرف ۱۰ روز از چند شهر ایتالیا دیدن کنید، اقامت در هاستل را توصیه می‌کنیم؛ اقامتی که سبب خواهد شد با دیگر گردشگران آشنا شوید و فرصت بازدید آسان و کم‌ هزینه از شهرهای ایتالیا را با گردشگران هم‌ سن‌ و سال خود داشته باشید. صد ها فرصت اقامتی هاستل ایتالیا را در HOSTEL WORLD دنبال کنید.

ویزای گردشگری و تجاری ایتالیا - سایت وزارت آموزش عالی ایتالیا
سایت وزارت آموزش عالی ایتالیا که فرصت‌های تحصیلی و بورسیه زیادی برای ایرانیان متقاضی تحصیل در این کشور ارائه کرده است

  • فرصت‌های تحصیلی ایتالیا را در www.miur.it دنبال کنید تا با دانشگاه‌ ها و فرصت‌ های دریافت بورسیه تحصیلی و ادمیشن تحصیلی آشنا شوید.
  • سایت رسمی گردشگری ایتالیا نیز در www.italia.it در دسترس است.

فراموش نکنید که سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم و میلان و سفارت ایتالیا در تهران، آمادۀ ارائه هرگونه اطلاعات تجاری، گردشگری، تحصیلی و اقامتی دربارۀ سفر هم‌ وطنان عزیز به این کشورند. اطلاعات رسمی در این باره را در اطلاعیه‌ های این دو نهاد رسمی دو کشور جست‌ و‌ جو کنید یا به سایت کارگزاری رسمی سفارت ایتالیا در تهران رجوع کنید. با انتخاب راهنمایی‌ های غلط، وقت و سرمایۀ خود را در کانال‌ های تلگرام و صفحات اینستاگرام صرف نکنید.

شیوه دریافت ویزای گردشگری و تجاری و دیداری ایتالیا

در ادامۀ این مقاله، شیوه دریافت ویزای گردشگری و تجاری و دیداری ایتالیا را بررسی می‌ کنیم. پیش از آن، باید بدانیم کشورهای عضو منطقه شینگن کدام‌اند و با دریافت ویزای گردشگری شینگن ایتالیا، می‌توان از کدام کشورها بازدید کرد.

کشورهای منطقه شینگن کدام‌اند؟

معاهده شینگن یکی از بهترین معاهده‌ های تسهیل گردشگری و روابط بین‌الملل در قرن بیستم است. پرتقاضاترین ویزای جهان ویزای شینگن است. این ویزا برای بازدید از بیست و شش کشور اروپایی معتبر است. طبق این معاهده، ساکنان ۲۶ کشور و افرادی که ویزای تردد در این منطقه دارند، می‌توانند بدون کنترلِ مرزی به این منطقه رفت‌وآمد کنند.

ویزای شینگن هر کشوری را که در تهران دریافت کنید، باید اول به همان کشور صادر کننده روادید شینگن بروید. مثلا اگر ویزای شینگن ایتالیا را دریافت کردید، ورود شما باید به یکی از شهرهای ایتالیا مثل رم یا میلان باشد و از آنجا به نقاط دیگر بروید؛ در عین حال، می‌ توانید مسافر ترانزیتی فرودگاه وین باشید و از آنجا به شهر های ایتالیا پرواز کنید. با ویزای گردشگری ایتالیا نمی‌توانید اول وارد پاریس شوید و سپس عازم ایتالیا شوید. با این‌ کار، از ورود شما به خاک ایتالیا جلوگیری خواهد شد.

کشور های عضو این پیمان عبارت‌اند از:

اتریش، بلژیک، دانمارک (به‌جز بخش گرینلند و جزایر فارو)، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، سوئیس، ایتالیا، لتونی، لیختن‌اشتاین، لوکزامبورگ، نروژ، هلند (به‌جز منطقه آرویا، کواسائو، سنت‌مارین و جزایر کارائیب هلند)، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا و سوئد.

ترکیه، قبرس، انگلیس، ایرلند، اوکراین و گرجستان عضو منطقه شینگن و عضو اتحادیه‌ اروپا نیستند.

چگونه ویزای گردشگری و تجاری ایتالیا بگیریم؟

برای سفر به ایتالیا به‌ قصد گردشگری، بازدید از کارخانه‌ ها، صنایع، شرکت در کنفرانس‌ ها و کارگاه‌ های بین‌ المللی و هم چنین دیدار از اقوام و دوستان و کسی‌ که شما را به این کشور دعوت کرده است، باید ویزای گردشگری/دیداری دریافت کنید. این ویزا امکان سفر به ایتالیا و بازدید از دیگر کشورهای عضو منطقه شینگن را برای شما فراهم خواهد کرد.

سایت سفارت ایتالیا در تهران - ویزای گردشگری و تجاری ایتالیا
سایت سفارت ایتالیا در تهران

برای دریافت ویزای گردشگری ایتالیا کار سختی پیش روی شما نیست. مدتی است شرکت سنگاپوری «کاکس اند کینگس گلوبال سرویس منیجمنت پی تی ال لیمیتد» به‌عنوان کارگزار رسمی سفارت ایتالیا در تهران، مسئول دریافت مدارک و جمع‌آوری آن از متقاضیان دریافت روادید گردشگری و تحویل‌شان به سفارت ایتالیاست.

کارگزاری «Cox & Kings Global Services Management (Singapore) PTE. Ltd» فعالیت‌ های برون‌سپاری‌ شدۀ دریافت مدارک متقاضیان سفر به ایتالیا را از ۷ جولای ۲۰۱۸ میلادی برعهده دارد. برای دریافت ویزا باید به این کارگزاری مراجعه کنید و مدارک موردنیاز را تحویل دهید. پس از پرداخت هزینه‌ ها و دریافت اثر انگشت، گذرنامه را در زمان و ساعت اعلامی، براساس رسید اعطا شده دریافت خواهید کرد.

بنابراین، برای ویزای گردشگری و دیداری و تجاری ایتالیا، مراجعه به سفارت این کشور در تهران نیاز نیست. فعالیت‌ های مقدماتی کنسولی از طریق کارگزاری سنگاپور انجام می‌شود. همۀ کارهای دریافت مدارک، بررسی آن، دریافت application fee، عکس‌ برداری، انگشت‌نگاری و دریافت اطلاعات هویتی و بیومتریک، در این کارگزاری انجام می‌شود. تجهیزات مربوط به این مقدمات در این کارگزاری قرار دارد. ظرف ۳۰ دقیقه کارهای مقدماتی کنسولی انجام و رسیدی به شما داده می‌شود. برای دریافت پاسخ بررسی ویزا با این رسید مراجعه خواهید کرد. این کارگزاری در طبقۀ چهارم مرکز خرید گالریا در ولنجک تهران مستقر است.

این کارگزاری مسئولیتی بابت صدور یا عدم صدور ویزا یا تصمیم‌ گیری دربارۀ پرونده‌ ها ندارد و فقط نقش رابط را ایفا می‌ کند. هزینۀ خدمات ذکرشده نیز بین ۲۰ تا ۳۰ یورو است. برای اطلاع از رقم دقیق این خدمات می‌توانید به سایت CKGSIR مراجعه کنید.

آشنایی با سایت کارگزار سنگاپوری سفارت ایتالیا

سایت کارگزار سنگاپوری سفارت ایتالیا در تهران خدمات اعطای وقت و دریافت مدارک متقاضیان ویزای گردشگری و تجاری و دیداری ایتالیا را انجام می‌ دهد. همان‌ طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، این سایت بخش‌ های متنوعی دارد که در ادامه توضیح داده‌ ایم:

  • بخش TYPE OF VISA شما را با انواع روادید سفر به ایتالیا (تحصیلی‌ ـ گردشگری‌ ـ‌مهاجرتی‌ ـ‌اقامتی‌ـ‌ ترانزیتی) آشنا می‌ کند؛
  • در بخش DOCUMENTS & FEE مدارک مور دنیاز برای دریافت ویزای شینگن ایتالیا و هزینۀ آن قید شده است؛
  • در بخش SCHEDULE AN APPOINTMENT، شیوه درخواست وقت آنلاین برای تسلیم مدارک در ساعت و زمان مقرر در اختیار بازدیدکننده قرار می‌ گیرد؛
  • بخش TRACK APPLICATION STATUS به شما امکان می‌ دهد که آخرین وضعیت بررسی پرونده خود را پس از تسلیم مدارک به کارگزاری بررسی کنید؛
  • بخش CANCEL APPOINTMENT به شما امکان می‌ دهد که وقت گرفته‌ شده را لغو کنید؛
  • بخش VALUE ADDED SERVICES یا VAS اطلاعات لازم را در اختیار افرادی قرار می‌ دهد که خواهان دریافت خدمات VIP در زمان مراجعه به این کارگزاری هستند، مثل تسریع در فرایند بررسی مدارک یا پست کردن مدارک؛
  • بخش Faq پاسخ به سؤالات متداول کاربران دربارۀ شیوۀ دریافت وقت، ارسال مدارک، اثرانگشت، مدارک مورد نیاز اپلای، مراجعه به کارگزاری و مقولات ویزا است؛
  • در بخش CUSTOMER EXPERIENCE می‌ توانید تجارب سایر هم‌ وطنانی را مطالعه کنید که به این کارگزاری برای دریافت ویزا مراجعه کرده‌اند؛
  • در بخش CONTACT هم اطلاعات تماس کارگزاری سنگاپوری سفارت ایتالیا را معرفی شده است.

فرم‌های تقاضای دریافت ویزای شینگن گردشگری، تجاری و تحصیلی ایتالیا

برای درخواست ویزای شینگن ایتالیا باید APPLICATION FORM را به زبان انگلیسی یا ایتالیایی تکمیل کنید. به‌ نسبت تقاضای خود، فرم‌ های زیر را بررسی و دانلود نمایید تا پس از تکمیل، در روزی که وقت از کارگزاری گرفتید، به‌ همراه سایر مدارک، تسلیم CKGSIR کنید.

همۀ فرم‌ های بالا برای متقاضیانی است که قصد سفر به ایتالیا به‌ مدت حداکثر ۹۰ روز را دارند.

چگونه وقت ملاقات سفارت ایتالیا در تهران بگیریم؟

برای تسلیم مدارک در کارگزاری سنگاپوری سفارت ایتالیا در مرکز خرید گالریا ولنجک، باید اینترنتی وقت بگیرید. برای این کار، بدون فیلترشکن، به سایت کارگزاری سنگاپوری سفارت ایتالیا مراجعه کنید.

فرم اینترنتی دریافت وقت از سفارت ایتالیا. در این فرم باید اطلاعات خود و خانواده‌تان را وارد کنید. هنگام پر کردن فرم دقت کنید که اطلاعات براساس اطلاعات گذرنامه شما باشد. گذرنامه باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.

در این قسمت، نخست از شما پرسیده می‌ شود که انفرادی سفر می‌ کنید یا با خانواده. سپس اطلاعات هویتی خود را کامل می‌ کنید.

  • SELECT REASON OF TRAVEL TO ITALY: دلیل سفر به ایتالیا را مشخص می‌ کنید؛
  • SURNAME: نام‌خانوادگی؛
  • Name: نام؛
  • GENDER: جنسیت؛
  • DATE OF BIRTH: تاریخ تولد؛
  • PLACE OF BIRTH: محل تولد؛
  • COUNTRY OF BIRTH: کشور محل تولد؛
  • CURRENT NATIONALITY: ملیت فعلی؛
  • ORIGINAL NATIONALITY: ملیت اصلی (ایرانی)؛
  • MARITAL STATUS: وضعیت تأهل؛
  • TRAVEL DOCUMENT NUMBER: شماره گذرنامه؛
  • DATE OF ISSUE: تاریخ صدور گذرنامه؛
  • VALID UNTIL: تاریخ انقضای گذرنامه؛
  • ISSUING AUTHORITY: مرکز صادرکننده گذرنامه (IRANIAN POLICE)؛
  • ADDRESS: نشانی پستی و کدپستی؛
  • EMAIL: نشانی ایمیل؛
  • NUMBER OF ENTRIES REQUESTED: تعداد ورود به منطقه شینگن؛
  • DURATION OF STAY: مدت اقامت در منطقه شینگن (تا ۹۰ روز)؛
  • BEGINNING OF TRAVEL DATE: تاریخ احتمالی عزیمت به ایتالیا؛
  • GUARANTEE DETAILS: اطلاعات اسپانسر یا دعوت‌کنندۀ شما.

در پایان، از شما سؤال می‌ شود که آیا عضوی از خانواده شما در منطقۀ اتحادیۀ اروپا زندگی می‌کند یا خیر.

در نهایت، دکمه CONTINUE NOW را کلیک کنید. صفحه‌ای به نمایش در خواهد آمد که عکس آن را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

تصویر صفحه چک لیست مدارک شینگن برای تعیین وقت سفارت ایتالیا در تهران که نشان می دهد که شما مدارک لازم را آپلود کرده اید یا خیر

براساس اطلاعات هویتی‌ ای که در فرم قبل پر کرده‌اید، چک‌لیستی (DOCUMENT CHECKLIST) به شما داده خواهد شد. این برگه را باید در روزی که به شما وقت ملاقات می‌ دهند، به کارگزاری ببرید. در انتهای صفحه، همان‌ طور که در عکس زیر مشاهده می‌ فرمایید، باید شرایط استفاده از خدمات کارگزاری سنگاپوری سفارت ایتالیا در تهران را مطالعه و تأیید کنید.

با تأیید بخش I have read، گواهی می‌ دید که همۀ شرایط و سیاست‌ محرمانگی و فرایند هایی را که CKGS انجام می‌ دهد، مطالعه کرده‌اید و مطلع هستید؛ همچنین، سیاست عدم بازگشت مبلغ اپلیکیشن در صورت رد ویزا (VISA REFUSAL) را نیز تأیید خواهید کرد.

اکنون با کلیک بر روی گزینه PROCEED فرایند های بعدی انجام خواهد شد. هزینۀ درخواست ویزای توریستی ۸۱ یورو است. خدمات VIP این کارگزاری (CKGS PREMIUM LOUNGE SERVICES) ۴۰ یورو و ویژۀ متقاضیان سرویس‌ های لوکس است.

در نهایت، به صفحه‌ای منتقل می‌شوید که در عکس زیر مشاهده می فرمایید:

شما باید VISA APPLICATION را پر کنید. اگر نیاز به کمک داشته باشید، با پرداخت ۱۰ یورو این امکان در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

با کلیک روی گزینه FILL VISA APPLICATION FORM ONLINE، صفحه زیر به نمایش درخواهد آمد. اپلیکیشن درخواست ویزای ایتالیا را باید به‌صورت کامل پر کنید.

اطلاعاتی که در بخش‌های قبلی وارد کرده‌اید، در این قسمت به نمایش درخواهد آمد. باوجود این، هنوز فیلدهایی هست که باید کامل شود:

  • MAIN PURPOSE OF JOURNEY: هدف اصلی سفر را مشخص کنید. مثلا گردشگری است یا تجاری یا دیداری یا کنفرانسی.
  • MEMBER STATE OF DESTINATIONS: کشورهای مقصد در منطقه شینگن را ذکر گکنید. البته خیلی اهمیتی ندارد.
  • MEMBER STATE OF FIRST ENTRY: اولین کشور ورود در منطقه شینگن را مشخص کنید که مهم است.
  • NUMBER OF ENTRIES REQUESTED: یک بار ورود (SINGLE)، دو بار ورود (TWO) یا چند بار (MULTIPLE ENTRIES)؛
  • DURATION OF THE INTENDED STAY: مدت‌زمان موردعلاقه برای اقامت در کشور (باید کمتر از ۹۰ روز باشد)؛
  • ANY SCHENGEN VISA DETAILS: اگر سابقه ویزای شینگن دارید وارد کنید؛ زمان و کشور صادرکننده باید درج شود؛
  • INTENDED DATE OF ARRIVAL IN SCHENGEN AREA: تاریخ ورود به منطقه شینگن (تاریخ سفر)؛
  • INTENDED DATE OF DEPARTURE FROM SCHENGEN AREA: تاریخ ترک منطقه شینگن که باید متناسب با بلیط هواپیما و بیمه شما باشد.

در پایین صفحه، از شما خواسته شده است که شماره تلفن و آدرس‌تان را وارد کنید. اگر والدین دارید، روی گزینۀ PARENTS و اگر سرپرست قانونی دیگری دارید، روی گزینۀ LEGAL GUARDIAN کلیک کنید. سپس NEXT را کلیک کنید.

اکنون از شما درخواست می‌‌ شود تا اطلاعات محل اقامت در ایتالیا را وارد کنید. اگر از یکی از سایت‌ هایی که در این مقاله نام بردیم ووچر گرفتید، اطلاعاتش را اینجا وارد کنید.

از شما سؤال می‌ شود که هزینه سفر شما به منطقه شینگن را چه کسی تقبل می‌ کند. اگر خودتان تقبل می‌کنید روی گزینه BY THE APPLICANTS SELF و اگر توسط اسپانسر (خانواده‌ـ‌ شرکت‌ ـ‌مؤسسه) پرداخت می‌ شود، روی گزینه (BY A SPONCER HOST-COMPANY-ORGANIZATION) کلیک کنید و سپس گزینه NEXT را بزنید.

اگر به خدمات خاصی مثل عکس‌ برداری و کپی و ارسال گذرنامه با پست نیاز دارید، خدمات مربوط را مشخص کنید. وقتی دوباره گزینه NEXT را کلیک کردید، به صفحه BOOK AN APPOINTMENT منتقل خواهید شد. عکس این صفحه را در زیر مشاهده می‌کنید:

سپس وقت ملاقات را برای مشخص کردن زمان مراجعه به کارگزاری سنگاپوری سفارت ایتالیا در تهران مشخص کنید. بعد از آن، گزینه BOOK AN APPOINTMENT را کلیک کنید.

همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌ کنید، پیامکی برای تأیید شناسایی شما به شماره تلفن‌همراهی که در اپلیکیشن وارد کردید ارسال می‌شود. پیامکی به این عنوان برای شما ارسال خواهد شد:

YOUR APPLICATION REQUEST HAS BEEN CONFIRMED ON . . . . . , . . . AM. YOUR REFERENCE NUMBER IS . . . . . .

وقتی این کد ۶ رقمی را وارد کنید، به صفحۀ زیر منتقل خواهید شد:

در نهایت، این صفحه برای شما به‌نمایش درخواهد آمد که مشخصات شما به‌همراه رفرنس نامبر در آن قید شده است. اطلاعاتِ فرم‌ هایی که تکمیل کردید (شامل APPOINTMENT LETTER / VISA APPLICATION FORM و DOCUMENT CHECKLIST) نیز در دسترس است.

اگر روی APPOINTMENT LETTER کلیک کنید، یک فایل PDF باز خواهد شد که باید روز ملاقات با خود به کارگزاری ببرید.

تصویر تاییدیه برگ ملاقات شما برای حضور در کارگزاری سنگاپوری سفارت ایتالیا در تهران که بارکد دارد

کارگزاری سنگاپوری چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

خدماتی که CKGSIR سنگاپوری به متقاضیان ویزای ایتالیا ارائه می‌دهد، به شرح زیر است:

  • ارائۀ وقت اینترنتی برای زمان مصاحبه متقاضیان ویزای گردشگری و تجاری و دیداری ایتالیا؛
  • ارائۀ خدمات اثرانگشت متقاضیان ویزای گردشگری و تجاری و دیداری ایتالیا؛
  • ارائۀ خدمات عکس‌برداری از متقاضیان ویزای گردشگری و تجاری و دیداری ایتالیا؛
  • دریافت هزینه ویزای گردشگری و تجاری و دیداری ایتالیا؛
  • بررسی مدارک متقاضیان ویزای گردشگری و تجاری و دیداری ایتالیا و اعلام رفع نقص؛
  • ارسال گذرنامه متقاضیان ویزای گردشگری و تجاری و دیداری ایتالیا به آدرس درخواستی.

بنابراین، این مؤسسه هیچ خدمات مشاوره‌ای به متقاضیان ویزای گردشگری شینگن نمی‌دهد و فقط نقش رابط دارد.

هزینه خدمات CKGS به متقاضیان دریافت ویزای ایتالیا

هزینۀ خدماتی که مؤسسه سنگاپوری CKGSIR در اختیار متقاضیان دریافت ویزا قرار می‌دهد ۴۰ یورو است. اگر در زمان تحویل مدارک، به کپی از مدارک نیاز باشد، نیم یورو به‌ازای هر کپی و ۲ یورو به‌ازای هر عکس از متقاضی دریافت می‌شود. از ژانویه ۲۰۲۰ میلادی، هزینه دریافت ویزای شینگن، ۸۰ یورو می شود.

  • هزینۀ درخواست ویزای توریستی (TOURIST): ۷۹ یورو؛
  • هزینۀ درخواست ویزای ایتالیا تجاری (BUSINESS): ۷۹ یورو؛
  • هزینۀ درخواست ویزای ایتالیا برای بازدید از خانواده و دوستان (VISIT FAMILY): ۷۹ یورو؛
  • هزینۀ درخواست ویزای ایتالیا برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال: ۳۵ یورو؛
  • هزینۀ درخواست ویزای ایتالیا برای کودکان زیر ۶ سال: رایگان.

چگونه وضعیت اپلیکیشن خود را پیگیری کنیم؟

اگر در صفحه اصلی سایت کارگزاری، روی گزینۀ TRACK APPLICATION STATUS کلیک کنید، صفحه زیر به‌نمایش درخواهد آمد:

هر زمان که رسید اعطای مدارک به کارگزاری را دریافت کردید، یک REFERENCE NUMBER به شما داده خواهد شد. شما باید با این کد وارد این سرویس شده و با درج تاریخ تولد و شماره گذرنامه، درخواست خود را پیگیری کنید. بدین ترتیب، آخرین وضعیت اپلیکیشن شما به‌نمایش درخواهد آمد. توجه کنید که صدور یا عدم صدور ویزا در این سامانه قابل‌بررسی نیست.

مراحل سه‌گانه برای دریافت ویزای گردشگری و تجاری و دیداری ایتالیا

قبل از اینکه درخواست خود را به‌ منظور دریافت ویزای گردشگری و تجاری و دیداری ایتالیا ثبت کنید، باید به بخش BEFORE YOU APPLY مراجعه و اطلاعاتی کسب کنید. چگونگی اپلای را در بخش HOW TO APPLY می‌ توانید ببینید. هم چنین، این که پس از سابمیت اپلیکیشن، چه کاری باید انجام بدهید و فرایند به چه صورت دنبال خواهد شد و چه الزامات و محدودیت‌هایی وجود دارد، در AFTER SUBMISSION‌ قابل‌ مشاهده است.

آنچه برای دریافت وقت مصاحبه از CKGS جهت ویزای شینگن ایتالیا باید بدانیم

  • هر نفر باید جداگانه وقت دریافت کند، حتی اگر خانوادۀ پنج‌ نفره هستید، ۵ وقت باید درخواست شود؛
  • هزینه درخواست وقت ملاقات به یورو دریافت خواهد شد نه ارز دیگری؛
  • فقط ۹۰ روز مانده به زمان مسافرت خود به ایتالیا باید وقت مصاحبه دریافت کنید؛
  • اگر برای دریافت وقت مصاحبه با سؤالی روبه‌رو شدید به iran@ckgsir.com ایمیل بزنید و درخواست خود را به انگلیسی مطرح کنید؛
  • برای دریافت وقت، می‌ توانید یک ایمیل به نشانی ذکرشده ارسال کنید؛ در نامۀ شما باید اطلاعات گذرنامه‌ای‌ تان مثل نام، نام‌ خانوادگی، تاریخ انقضای گذرنامه، ملیت، جنسیت، تاریخ‌ تولد، شمارۀ تلفن‌ همراه و تاریخ سفر قید شود.
  • در زمان دریافت وقت سفارت ایتالیا، باید مشخص کنید که منظور شما از ویزای کوتاه‌ مدت، ویزای BUSINESS یا TOURISM یا PRIVATE VISIT یا CONFERENCE/SCIENTIFIC است. برای هرکدام از این درخواست‌ها باید مدارک مستند و مستدلی ارائه کنید تا سفارت ایتالیا در تهران قانع شود.

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای گردشگری/کنفرانسی/دیداری ایتالیا

مدارک زیر حداقل مدارکی است که باید به‌همراه داشته باشید. شاید کنسول یا CKGS از شما بخواهد که مدارک بیشتری را نیز ارائه دهید.

  • اصل گذرنامه با ۶ ماه اعتبار که ۲ صفحه خالی داشته باشد؛
  • ۲ قطعه عکس (اگر نداشته باشید، باید در CKGS عکس بگیرید)؛
  • اپلیکیشن انگلیسی‌ زبان درخواست ویزای ایتالیا که لینک دانلود آن را در بالا ذکر کردیم؛
  • رزرو محل اقامت در مدت‌زمان درخواست ویزا؛
  • ترجمۀ رسمی کلیه صفحات شناسنامه (کارت ملی الزامی نیست)؛
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما منطبق با تاریخ رفت و برگشت اعلامی در SCHENGEN APPLICATION؛
  • بیمه مسافرتی به مبلغ ۳۰ هزار یورو به‌ازای هر متقاضی؛
  • رونوشت روادید قبلی در صورت وجود (همه روی برگه A4 باشد)؛
  • مدارک تمکن مالی که به‌صورت لاتین و ارزی از بانک‌های کشور دریافت می‌شود (گواهی تمکن مالی یا BANK STATEMENT باید هولوگرام‌دار باشد و واحد بین‌المللی بانک آن را صادر کرده باشد. همچنین، باید متعلق به حداکثر ۱۴ روز قبل از تسلیم مدارک به کنسول باشد)؛
  • به‌ازای هر روز بازدید شما از ایتالیا، ۵۰ تا ۱۰۰ یورو در حساب شما موجود باشد؛
  • گردش حساب سه‌ماهۀ اخیر به لاتین؛
  • برای دانشجویان، ترجمۀ رسمی گواهی اشتغال به تحصیل؛
  • برای کارمندان، ترجمۀ رسمی نامه مرخصی، ترجمۀ رسمی گواهی سابقۀ تأمین‌اجتماعی و فیش حقوقی؛
  • برای مدیران، ترجمۀ رسمی اساس‌نامه شرکت/مؤسسه/سازمان، گواهی‌ بیمه تأمین‌اجتماعی؛
  • برای دانش‌ٖآموزان، ترجمۀ رسمی گواهی اشتغال به تحصیل در مدرسه با تأیید ادارۀ آموزش و پرورش؛
  • برای بازنشستگان لشکری و کشوری، ترجمه رسمی آخرین حکم بازنشستگی و فیش حقوقی؛
  • برای کسبه، ترجمۀ رسمی پروانه کسب و معرفی اتحادیه و گواهی بیمه؛
  • برای ورزشکاران، ترجمۀ رسمی دعوت‌نامه متقاضی و برنامه سفر ورزشی؛
  • برای مهندسان، ترجمه رسمی پروانه نظام‌مهندسی یا دیگر گواهی‌های فعالیت؛
  • برای وکلا،ترجمه رسمی پروانه وکالت؛
  • برای فرزندان زیر ۱۸ سال، رضایت‌نامه محضری والدین؛
  • برای پزشکان، ترجمه رسمی گواهی مطب و نظام‌ پزشکی؛
  • ترجمه رسمی گواهی سابقه تأمین‌اجتماعی شما باید به‌روز باشد؛
  • ترجمه رسمی فیش‌حقوقی مربوط به ۳ ماه اخیر باشد؛
  • اگر دعوت‌نامه دارید، باید ارائه کنید؛
  • اگر دعوت‌کنندۀ شما در ایتالیا است، کپی کارت اقامت و صفحۀ اول گذرنامه ارائه شود.
رونوشت کارت اقامت دعوت کننده، اگر برای بازدید دوستان و آشنایان به ایتالیا سفر می‌کنید الزامی است

در روز دریافت گذرنامه چه باید کرد؟

در روز دریافت گذرنامه باید خودتان یا نماینده‌تان با رسید دریافت مدارک در مرکزخرید گالریا حاضر شوید. شما برای دریافت مدارک (passport collection)، یک پیامک یا ایمیل دریافت خواهید کرد. اگر از جانب کسی مراجعه می‌ کنید، باید نامۀ رسمی به‌همراه داشته باشید.

شما باید منحصرا بین ساعت ۳ تا ۵ عصر روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه مراجعه کنید. کانتر های این مؤسسه مسئولیتی دربارۀ توضیح علت صدور یا عدم صدور ویزا ندارند.

شیوۀ اعتراض به رد درخواست ویزای شینگن ایتالیا

بخش APPEALING A DECISIONS در سایت CKGS، توضیحات کاملی در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. سفارت ایتالیا در تهران، مسئولیت بررسی اعتراض شما را برعهده خواهد داشت. بدین منظور، شما باید به آدرس www.slss.it رسمی بروید. در این بخش، توضیحات دولت ایتالیا دربارۀ وضعیت مهاجران و گردشگران و مسائل حقوقی آن وجود دارد. در واقع، درخواست اعتراض مکتوب و مستند شما باید به Administrative Appeals ارسال شود تا بررسی گردد.

در این زمینه، باید به مواردی توجه کنید:

  • شما باید در نامه اعتراض مکتوب اعلام کنید که چرا اعتقاد دارید که اولین تصمیم روی پرونده ویزای شینگن ایتالیا شما اشتباه بوده است؛
  • شما باید مدارک مستند و مستدل و مثبته برای پشتیبانی ادعاهای خود مبنی بر اشتباه بودن تصمیم سفارت ایتالیا را ضمیمۀ درخواست کنید؛ همۀ مدارک باید ترجمۀ رسمی شده باشند؛
  • شما ۴ هفته از زمان تحویل گذرنامه در گالریا فرصت دارید که اعتراض مکتوب خود را به آدرس دادگاه عالی ایتالیا یا آدرسی ارسال کنید که روی برگۀ اعلام دلایل ریجکتی ویزای شینگن شما درج شده است؛ ظرف ۳۰ روز به درخواست اعتراض شما رسیدگی خواهد شد و طی نامه‌ای، نتیجۀ بررسی اعتراض شما اعلام خواهد شد؛
  • نامۀ شما باید مشخص و واضح باشد و دلایل مثتبه را ارائه کند؛ همچنین، این نامه باید به زبان ایتالیایی یا انگلیسی باشد؛
  • نامه را باید امضا کنید؛ این امضا باید با APPLICATION FORM قبلی شما مطابقت داشته باشد؛
  • نشانی ایمیل و تلفن‌همراه خود را در نامۀ اعتراض قید کنید تا دریافت نامه به شما اطلاع داده شود؛
  • سعی کنید نامۀ اعتراض و مدارک ترجمۀرسمی‌ شده را با پست پیشتاز با کد رهگیری ارسال کنید تا مطمئن شوید به ایتالیا رسیده است؛
  • اعتراض به رد درخواست ویزای شینگن ایتالیا هیچ هزینه‌ ای ندارد، برخلاف کشور های دیگر که شما را شارژ می‌کنند (مثل لهستان).

پاسخ به سؤالات متداول دربارۀ ویزای گردشگری، تجاری و دیداری ایتالیا

چگونه متقاضی دریافت ویزای گردشگری ایتالیا باید از صدور یا عدم صدور روادید مطلع شود؟

توجه داشته باشید که پس از تحویل گذرنامه و دریافت فیش دریافت مدارک، کانترها به شما برگه‌ ای می‌دهند که روی آن زمان و مکان visa collection درج شده است. طبق همان تاریخ مراجعه کنید و گذرنامه خود را بگیرید. البته، پس از تحویل درخواست خود، می‌ توانید وضعیت پرونده‌تان را از وب‌سایت پیگیری کنید. همچنین، اگر در طی فرایند تحویل درخواست، گزینۀ خدمات پیک برای پاسپورت را انتخاب کرده باشید، گذرنامۀ شما پس از پردازش درخواست ویزا توسط سفارت به شما تحویل داده می‌شود.

  • آیا درخواست ویزا برای بازدید شخصی (حتی درصورتی‌که هزینه‌ها را میزبان برعهده بگیرد) نیازمند پول است؟

متقاضی باید بودجۀ کافی برای هزینه‌های غیرمنتظره داشته باشد؛ به‌ویژه که هزینه‌ها در ایتالیا نسبتا بالا است.

  • آیا روز ورود به ایتالیا یکی از روزهای اقامت محسوب می شود و جزء حق امتیاز ویزا (مدت‌زمان بازدید) است؟

روز ورود به ایتالیا و تاریخ ترک این کشور جزء مدت بازدید محسوب می‌شوند. زمانی که شخصی از طریق یکی دیگر از کشورهای عضو شینگن به ایتالیا می‌رسد، مدت اقامت او از تاریخ رسیدن به منطقۀ شینگن محاسبه می‌شود.

  • پس از بازپس گرفتن پاسپورت چه اطلاعاتی را باید در آن بررسی کنم؟

هر متقاضی باید فورا اطلاعات درج‌ شده در ویزای صادرشده را بررسی کند: نام و نام‌خانوادگی، عکس، مدت‌زمان اعتبار، تعداد روزها و تعداد دفعات مجاز ورود.

  • آیا با ویزای گردشگری ایتالیا می‌توان در این کشور تحصیل کرد؟

خیر. راهنمای تحصیل در ایتالیا را در سرویس تحصیلی چطور دنبال کنید.

  • آیا از طریق کارگزاری سنگاپوری می‌توان تقاضای ویزای بیش از ۹۰ روز کرد؟

خیر. برای دریافت ویزای بیش از ۹۰ روز (ویزا TYPE D یا NATIONAL) باید درخواست خود را به سفارت ایتالیا در تهران تسلیم کنید. این کارگزاری فقط درخواست‌های سفر به این کشور با حداکثر ۹۰ روز را بررسی خواهد کرد.

  • چرا فردی که یک بار برای اخذ ویزا انگشت‌نگاری شده است، باید مجدد انگشت‌نگاری شود؟

به این دلیل که مشخص شود فرد متقاضی همان شخصی است که درخواست ویزای خارج از کشور کرده است.

  • چند روز طول می کشد تا ویزا صادر شود؟

میانگین زمان صدور ویزا در روزهای کاری، بسته به ملیت متقاضی یا تاریخی که اقدام به اخذ ویزا کرده است بسیار متفاوت است. مثلا قبل از تابستان، روند کار بسیار کند است. در اکثر مواقع از متقاضیان خواسته می‌شود که حداقل 45 روز قبل از تاریخ حرکت‌شان برای اخذ ویزا اقدام کنند.

  • آیا احتمال برگزاری مصاحبه با متقاضی ویزای گردشگری یا تحصیلی کوتاه‌مدت در سفارت ایتالیا وجود دارد؟

بله. سفارت به شما اطلاع خواهد داد. مصاحبه به زبان فارسی یا انگلیسی امکان‌پذیر خواهد بود.

  • آیا با ویزای گردشگری ایتالیا می‌توان در این کشور کار کرد؟

خیر.

  • اگر در زمان گردش در ایتالیا در یک دورۀ آموزشی کوتاه‌مدت ثبت‌نام کنم، قانونی است؟

بله. در محدودۀ زمانی ویزا می‌توانید در این کشور تحصیل کنید.

  • اگر درخواست روادید گردشگری من رد شد، چه باید بکنم؟

شما در یک بازۀ زمانی ۳۰ روزه مهلت دارید که از طریق مجاری قانونی، از نظر سفارت اعتراض کنید. علت رد شدن درخواست ویزای شما در یک فرم به زبان انگلیسی و ایتالیایی اعلام شده است. آدرس و سازمانی که باید شکایت مکتوب خود را در بازۀ زمانی موردنظر ارسال کنید نیز مشخص است. پس طبق اطلاعات مندرج در زمان دریافت گذرنامه، شکایت کنید. جزئیات بیشتر در این مقاله ذکر شده است.

  • اگر با درخواست ویزای گردشگری، تجاری و دیداری ایتالیا موافقت نشود، هزینۀ ویزا عودت داده خواهد شد؟

خیر.

  • من درخواست ویزای ۲۰ روزه دادم اما ویزای ۹۰ روزه گرفته‌ام؛ منظور چیست؟

سفارت بیشترین زمانی را به شما داده است که برای بازدید از منطقه شینگن (در قالب ویزای گردشگری TYPE C) ممکن بوده است. شما می‌ توانید در بازۀ زمانی ۱۸۰ روزه‌ای از زمان دریافت ویزا، ۹۰ روز در منطقه شینگن تردد کنید.

  • آیا امکان چند بار ورود به ایتالیا هست؟

بله. این موضوع را در زمان تکمیل APPLICATION FORM مشخص کنید و گزینه MULTIPLE ENTRY را انتخاب کنید.

  • چگونه احتمال دریافت ویزای گردشگری و تجاری و دیداری ایتالیا را افزایش دهیم؟

پاسخ به این سؤال آسان نیست. باید توجه کنید که افرادی که سابقۀ دریافت روادید شینگن ندارند و «شینگن‌اولی» هستند، سخت قادر به دریافت ویزای بلژیک یا فرانسه یا سوئیس خواهند بود. باوجود این، برای افزایش احتمال دریافت روادید گردشگری شینگن به موارد ۲۰ گانۀ زیر توجه کنید:

  • تکمیل فرم‌ های درخواست ویزای شینگن ایتالیا را به‌درستی انجام دهید؛
  • اطلاعاتی که تسلیم سفارت می‌ کنید، همه قابل‌دفاع و معتبر باشند؛
  • اسناد جعلی یا اسنادی را که اصالت‌ شان قابل تردید است، حذف کنید؛
  • اگر سابقۀ فعالیت و همکاری با سازمان و مؤسسه دولتی و خصوصی دارید، مدارکش را ترجمه کنید؛
  • همۀ مدارک شما باید نشان دهند که پس از اتمام زمان ویزا، به ایران باز خواهید گشت؛
  • کلیۀ مدارک خود را ترجمۀ رسمی کنید؛ بهتر است آنها را به تأیید وزارت خارجه و دادگستری نیز برسانید؛
  • اگر به‌ قصد تجارت به این کشور سفر می‌ کنید، باید هدف بازدید شما با وضعیت کاری فعلی‌ تان مرتبط باشد؛ برای افزایش احتمال دریافت ویزا، بهتر است یک شخص حقوقی اسپانسر سفر شما باشد؛
  • مدارک شغلی شما باید شفاف و واضح باشد؛ مشخصات کارفرما با اساس‌نامه هم‌خوان باشد؛
  • اگر ملک یا مغازه‌ای به نام شما است (حتی ۱ دانگ) ترجمۀ رسمی سندش با مهر دادگستری تحویل داده شود؛
  • هرقدر تمکن مالی شما بیشتر باشد، احتمال دریافت ویزای ایتالیا برای شما افزایش خواهد یافت؛
  • داشتن ویزای شینگن شرط لازم یا شرط کافی دریافت ویزای شینگن ایتالیا نیست؛
  • سفارت ایتالیا باید از بازگشت شما به کشور پس از اتمام زمان ویزا مطمئن شود؛ بنابراین، سفارت را برای رسیدن به این یقین، با چنین مدارک مثتبه و مستند و مستدلی توجیه کنید: گواهی مرخصی که بازگشت به کار شما را توسط کارفرما تأیید کرده باشد، گواهی ازدواج، سند ملکی، سند مغازه، پروانه کسب، پروانه مطب و پروانه فعالیت مهندسی (از نظام‌مهندسی)؛
  • اگر فردی از اتباع ایتالیا شما را دعوت کرده است، دعوت او باید توجیه‌ پذیر باشد؛ یعنی ارتباط معنا داری بین شما و دعوت‌ کننده وجود داشته باشد؛
  • سفارت را گول نزنید! مدارک جعلی تسلیم نکنید و واقعیت را آن‌طور که شایسته است بیان کنید؛
  • اگر سابقۀ تحصیل و تردد به کشور های مختلف جهان را داشته‌ اید، اعلام کنید؛
  • تحصیل در سوئد یا فنلاند یا فرانسه هیچ تضمینی برای دریافت روادید شینگن این کشور نیست؛
  • پیش از اپلای برای دریافت وقت، همۀ مدارک و احتمالاتی را که سبب افزایش شانس دریافت ویزای شما می‌شود، بررسی کنید. کشور هایی مثل ایتالیا مقصد های خوبی برای پناهندگان هستند. به همین سبب، به برخی از اپلیکیشن‌ ها نگاهی منفی وجود دارد که متأسفانه تعمیم هم می‌یابد.

جهت اطلاع متقاضیان ویزای ایتالیا

توجه داشته باشید اطلاعات ذیل غیر قابل تغییر می باشند. شماره گذرنامه نام متقاضی ایمیل متقاضی شماره موبایل متقاضی تاریخ تولد فرم درخوست ویزا می بایست به زبان انگلیسی تکمیل گردد. شماره پاسپورت و کلیه اطاعات مندرج در نامه تعیین وقت، می بایست دقیق و کاملا منطبق با اطلاعات مندرج در پاسپورت فرد متقاضی باشد. تمامی متقاضیان درخواست ویزا، ملزم به تعیین قرار ملاقات می باشند. تمامی اعضای خانواده ملزم به تعیین قرار ملاقات جهت درخواست ویزا در مرکز درخواست ویزا می باشند. توجه داشته باشید از پذیرفتن متقاضیانی که مشخصاتشان با مشخصات پاسپورت آنان همخوانی نداشته باشد معذور خواهیم بود. از پذیرفتن متقاضیان بدون وقت قبلی معذورند.

ابتدا بررسی کنید ببینید که نسخه یازدهم نرم افزار Acrobat Reader بر روی سیستم شما نصب شده است. اگر این نرم افزار را برروسیستم خود ندارید آن را از وب سایت http://get.adobe.com/reader/. دانلود کنید. بعد نصب این نرم افزار شما می توانید فرم را دانلود کنید. لطفا با ما تماس بگیرید ( شماره های تماس رایگان اینجا قرار دارد) در صورتی که تماس برقرار نشد لطفاً زمان و روز به وقت ایتالیا وارد کنید.

درصورتی که به صورت آنلاین نتوانید روند کار را بررسی کنید می توانید به وب سایت CKGS مراجعه کنید ( لطفاً به لینک های مربوط به ایتالیا که در ایران قابل دسترسی است مراجعه کنید). اگر این سایت در دسترس نبود به لینک قابل دسترس تجربه مشتری در زمینه ایتالیا (customer experience for Italy ) مراجعه کنید و فرم پر کنید. ما در عرض 24 ساعت پاسخ شما را خواهند داد.

در صورتی که متقاضی برای دریافت پاسپورت هیچ اقدامی نکند، CKGS تمام تلاشش را به کار می بندد تا با متقاضی تماس بگیرد. این تلاش ها شامل ارسال سه پیام متنی به آدرس متقاضی است. CKGS پس از برگشت پاسپورت از کنسولگری به مرکز صدور ویزا پاسپورت را به مدت ده روز به صورت امانت پیش خود نگه می دارد.

اصطلاح ” زیست سنجی ” ( بیومتریک ) عموماً به ویژگی های ظاهری مثل اثر انگشت، چهره نگاری ، صدا و عنبیه چشم فرد اشاره دارد که باعث احراز هویت شخص می شود. اندازه گیری های بیومتریک از جمله گرفتن اثر ده انگشت دست طی فرآیندی سریع، محتاطانه و بدون دخالت عوامل دیگر با اسکن دیجیتال انجام می شود و چهره نگاری نیز با دوربین های دیجیتال صورت می گیرد.

آدرس، تلفن، نمابَر و ایمیل سفارت ایتالیا در تهران

  • نشانی سفارت ایتالیا: تهران، خیابان نوفل‌لوشاتو، شماره ۷۹؛
  • صندوق‌ پستی سفارت ایتالیا: ۱۱۳۶۵۷۸۶۳؛
  • تلفن سفارت ایتالیا: ۶۶۷۲۶۹۵۵ و ۶۶۷۲۶۹۵۶؛
  • نمابَر سفارت ایتالیا: ۶۶۷۲۶۹۶۱؛
  • ساعت کار سفارت ایتالیا: ۸ تا ۴ عصر دوشنبه تا چهارشنبه؛
  • سایت سفارت ایتالیا: ambteheran.esteri.it؛
  • ساعت مراجعه برای ارائه درخواست‌هایی که احتیاج به وقت قبلی ندارند: دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ الی ۱۱ (به‌جز تعطیلات رسمی ایران و ایتالیا)؛
  • تکمیل نواقص پرونده و همچنین تحویل اظهارنامه‌ های کتبی: دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۲:۳۰؛
  • تحویل نامه (پس از هماهنگی): دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۴ تا ۱۴:۳۰؛
  • تحویل گذرنامه و تأیید مدارک: دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۴ تا ۱۴:۳۰.

اطلاعات تماس CKGS تهران (نماینده سفارت ایتالیا)

  • شمارۀ تماس: ۲۲۱۸۰۷۰۱ و ۲۲۱۸۰۷۰۳؛
  • ساعات کاری: روز های دوشنبه تا پنج‌شنبه از ۸ تا ۱۶؛
  • آدرس: مرکز خرید گالریا ـ ولنجک، طبقه ۴؛
  • سایت: CKGSIR.COM؛
  • ایمیل کارگزاری سنگاپوری سفارت ایتالیا: iran@ckgsir.com.

مخاطب گرامی!

اگر شما هم به راهنمایی برای اخذ ویزای گردشگری، تجاری و تحصیلی ایتالیا نیاز دارید و شینگن‌اولی هستید، پس از بررسی کامل این مقاله، درخواست خود را ارسال کنید تا ما بررسی کنیم. فراموش نکنید که تحصیل رایگان در ایتالیا، اجازۀ اقامت دانشجویی همراه با کار آزاد است و پس از پرداخت مالیات به‌مدت ۴ سال، ویزای اقامت شما به permanent card و حق شهروندی و گذرنامۀ ایتالیایی منتهی خواهد شد.

اگر سابقۀ دریافت ویزا برای ایتالیا را دارید یا در این کشور کار یا تحصیل کرده‌اید، تجارب، دیدگاه‌ها و نظرات خود را در اختیار کاربران ایتالیاگَردِ چطور قرار دهید. کودکانی که در گروه سنی بین 12 تا 18 قرار دارند بدون همراهی والدین شان نمی توانند تقاضای ویزا کنند. این افراد که زیر سن قانونی هستند بایستی به همراه والدین یا سرپرستان قانونی شان اقدام به اخذ ویزا کنند

دنیای تحصیل و بورسیه تحصیلی و مهاجرت را در چطور دنبال کنید.


در ادامه بخوانید: بهترین دانشگاه های جهان که تحصیل در آن‌ها آرزوی هرکسی است

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 3 دیدگاه)
  1. kiara می‌گوید

    سلام وقتتون بخیر.
    بسیار ممنونم از اطلاعات مفید و ارزنده ای که در وبسایت قرار دادید.
    در همون ابتدا که از نحوه سفر سوال پرسیده میشه.اگر قصد سفر توریستی به همراه خانواده رو داشتیم روی گزینه خانوادگی کلیک کنیم و یا اینکه برای هر کدوم از اعضای خانواده وقت جداگانه بگیریم؟

    1. فاطمه می‌گوید

      سلام
      گزینه خانوادگی را کلیک میکنید و به ترتیب مشخصات اعضای خانواده را در فرمها پر کرده و در انتها یک وقت برای خانواده میگیرید.

  2. تی می‌گوید

    مطلبتون بسیار مفید و کاربردی و کامل بود. من که واقعا بدردم خورد. ممنون