کتاب از سیر تا پیاز کارمندی؛ رازهایی برای رضایت از زندگی کارمندی

0

این روزها خیلی از افراد کارمندی را به عنوان سبک زندگی خود انتخاب کرده‌اند. یک سبک زندگی پر از دغدغه و مشکلات خاص خودش که می‌تواند زندگی، سلامت و روابط شخصی و اجتماعی ما را تحت تأثیر قرار دهد. اگر کارمند هستید خبر خوشی برایتان داریم. در این مطلب، کتاب از سیر تا پیاز کارمندی، کاری از تیم تحریریه نبضی‌نو را به شما معرفی می‌کنیم که به شما و سبک زندگی‌تان اختصاص دارد. به کمک این کتاب یاد می‌گیرید که یک زندگی کارمندی خوب، سالم و شاد داشته باشید.

شناسنامه کتاب

  • عنوان کتاب: از سیر تا پیاز کارمندی

کاری از تیم تحریریه نبضی‌نو

‌درباره‌ی کتاب از سیر تا پیاز کارمندی

داشتن درآمد مناسب و محیط کاری سالم، تنها یکی از مشخصات رضایت شغلی است. حتما برای‌تان پیش آمده که با افراد مختلفی برخورد داشته باشید که با وجود شغل مناسب و درآمد ایده‌آل، همچنان از شغل و کار خودشان، ناراضی باشند. شاید برای‌تان جای سؤال باشد که دلیل این نارضایتی چیست؟ آیا صرف درآمد عالی یا پرستیژ کاری مناسب، شغلی را تبدیل به یک شغل دوست‌داشتنی می‌کند؟ باید بگوییم که ابداً این‌طور نیست. زندگی کارمندی فوت‌وفن‌هایی دارد که در صورت آشنا نبودن و توجه نکردن به آن‌ها، تمام وجوه زندگی‌تان آسیب خواهد دید و از دست دادن رضایت شغلی، تنها یکی از عوارض آن خواهد بود.

رونیکس

تحت‌تأثیر قرار گرفتن سلامت بدن، در اثر نشستن زیاد یا داشتن ارگونومی نامناسب موقع کار، تعامل نامناسب با همکاران در محیط کار و هزار مورد دیگر، از اتفاقاتی هستند که می‌توانند زندگی کاری ما را به عامل ناخوشایند و آزاردهنده‌ای تبدیل کنند. اما چاره چیست؟

سبک زندگی، مهارت‌های رفتاری و ریزه‌کاری‌های مربوط به سلامتی، همه‌وهمه از چیزهایی هستند که قابل آموزش و یادگیری‌اند. شما با دانستن نکات مربوط به چگونگی برقراری رابطه سالم با همکاران‌تان، ارتباط مؤثر با مدیرتان و مدیریت فشار کاری، تجربه کاری لذت‌بخشی را برای خودتان رقم بزنید. کتاب از سیر تا پیاز کارمندی، در دستیابی به چنین اهدافی به شما کمک می‌کند. این کتاب با نثر ساده و روان و گرافیکی جذاب، شما را قدم به قدم با تمام جزئیاتی که شاید تابه‌حال به آن توجه نکرده‌ بودید، آشنا می‌کند و به شما یاد می‌دهد که چطور مشکلات و چالش‌های محیط کارتان را مدیریت کنید.

این کتاب، از بخش‌های مختلفی تشکیل شده‌است. این بخش‌ها عبارت‌اند از:

  • ارگونومی و سلامت در محیط کار
  • معاشرت در محیط کار
  • تعادل میان کار و زندگی
  • امنیت، بهداشت و ایمنی در محیط کار

مسائلی مثل نجات پیداکردن از پشت‌میزنشینی و عوارض آن، حرکات اصلاحی مناسب برای رهایی از عوارض ارگونومی نامناسب پشت‌میزنشیی و آموزش صحیح نشستن، تعامل مناسب با همکاران، طرز صحیح نامه‌نگاری‌های اداری، و هرآنچه که باید درمورد ارتباط با همکاران‌تان بدانید، تعامل مثبت و برقراری تعادل میان کار و زندگی‌تان و درانتها مدیریت بحران در محیط کار و شیوه‌های حفظ سلامت در مواقع اضطراری، از مهم‌ترین موضوعاتی هستند که در این کتاب مطرح می‌شوند.

کتاب از سیر تا پیاز کارمندی درحوزه توسعه فردی و سبک زندگی نوشته‌ شده و یکی از کاربردی‌ترین کتاب‌های مهارت‌آموزی است. توصیه می‌کنم اگر کارمند هستید، حتما این کتاب را بخوانید تا بتوانید تجربه‌ی شغلی لذت‌بخشی در محیط کار خود داشته‌ باشید.

قسمتی از کتاب

بیشتر سازمان‌ها و اداره‌ها از شکل‌گیری رابطه‌ای عاطفی میان کارکنان واهمه دارند. حتی فروید نیز عشق و عاشقی را در محل کار بسیار پیچیده می داند. عشق و عاشقی در محل کار از دیدگاه رئیس محترم چندان پسندیده به‌نظر نمی‌رسد. کنترل احساسات گوناگون کارکنان در محل کار مسئله‌ی مهمی است که هر مدیری باید آن را در نظر بگیرد. برقراری رابطه عاطفی میان همکاران از چند جهت محیط کاری را تهدید می‌کند: امکان سوءاستفاده، امکان ایجاد حواس‌پرتی و در نتیجه کاهش بهره‌وری. در شکل‌گیری روابط عاطفی، کسی هم که پا پیش می‌گذارد، موقعیتی بسیار حساس و چالش‌برانگیزی دارد. گذشته از اینکه روابطی این‌چنینی، فضای کاری را بسیار پیچیده می‌کند، فرد طالب نیز بارِ سنگینی بر دوش می‌کشد.

تهیه کتاب «از سیر تا پیاز کارمندی»


در ادامه بخوانید: کتاب روشی نو در برنامه ریزی کسب موفقیت؛ چطور به خودتان انگیزه بدهید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.