معرفی کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

2

ذهن ما همیشه و حتی در هنگام خواب هم در حال تحلیل و بررسی داده‌های حسی، شنیداری و دیداری است که در روزمره‌مان دریافت می‌کند. در همین زمان‌ها ممکن است خواسته‌ها و آرزوهایی داشته باشیم که در این شلوغی و در تودرتوهای ذهن‌مان گیر کرده باشد یا پاک‌کن فراموشی محوشان کرده باشد. با این حال چگونه می‌توانیم خواسته‌ها و آرزوهایمان را از خطر فراموشی و هیاهوی روزمره در امان نگه‌داریم؟ کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد در یافتن پاسخ این سؤال به ما کمک می‌کند. در ادامه با معرفی این کتاب تأثیرگذار با ما همراه باشید.

شناسنامهٔ کتاب

  • عنوان کتاب: بنویس تا اتفاق بیفتد (write it down, make it happen)
  • نویسنده: هنریت آن کلاوسر (Henriette Anne Klauser)
  • تعداد صفحات: ۲۲۳

دربارهٔ کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

خانم کلاوسر ازجمله معلم‌های کاربلد حوزه‌ٔ موفقیت شخصی است که در کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد، یک روش ساده ولی مهم برای دستیابی به خواسته‌های شخصی را آموزش می‌دهد. همان‌طور که از عنوان کتاب هم معلوم است این روش، «نوشتن» است. ایشان برای آنکه به مخاطب نشان بدهد که نوشتن چرا و چگونه می‌تواند زندگی فردی و اجتماعی ما را تحت تأثیر قرار بدهد، به سراغ کسانی رفته‌ که تأثیر استفاده از این مهارت را به چشم خود دیده‌اند، و در نوزده فصل داستان هرکدام از این افراد را روایت می‌کنند که ضمن بازگو کردن داستان، توضیحات تکمیلی در مورد چگونه نوشتن را آموزش می‌دهند. ماجرا‌هایی که در هر فصل رخ می‌دهد و شخصیت‌هایی که با آنها آشنا می‌شویم به‌قدری ساده، معمولی و ملموس هستند که مخاطب به‌خوبی این نکته را در می‌یابد که برای رسیدن به خواسته‌هایش لازم نیست انسانی با ویژگی‌های ذاتی منحصربه‌فردی باشد؛ بلکه می‌تواند با تبدیل کردن نوشتن به عادتی روزانه، به خواسته‌هایش برسد و به آدم موفق و البته خوشحالی بدل شود. در پایان هر فصل، بعد از تحلیل‌های نویسنده از ماجرای هر فصل و شخصیت موردنظر، تمرین‌هایی مربوط به آموزش‌های همان فصل قرار دارد که انجام آنها به یاگیری بیشتر کمک می‌کند.

آیا این کتاب برای شماست

با توجه به اهمیت مهارت نوشتن در تحقق بخشیدن به خواسته‌های فردی، خواندن این کتاب به همه‌ٔ افراد در موقعیت‌های شغلی و اجتماعی مختلف توصیه می‌شود بخصوص کسانی که به‌شدت به‌دنبال دستیابی به خواسته‌هایشان هستند. همچنین با توجه به آموزش مهارت‌هایی که پیرامون چگونه نوشتن ارائه شده این کتاب می‌تواند برای کسانی که کارشان نوشتن است یا به نوشتن علاقه‌مندند مفید باشد.

رونیکس

دربارهٔ نویسنده

دکتر هنریت آن کلاوسر نویسندهٔ کتاب‌های پرطرفدار «با هر دو طرف مغزت بنویس» و «قلبت را روی کاغذ بیاور» است. ایشان در دانشگاه‌های واشنگتن، سیاتل، کالفرنیا، لتبریج و فورد تدریس کرده‌اند. و هر سال برای شرکت‌های مختلف در سراسر دنیا کارگاه‌هایی دربارهٔ نوشتن، تعیین هدف و ایجاد رابطه برگزار می‌کنند.

بخش‌هایی از کتاب

زمانی که اهداف‌تان را می‌نویسید، از مغزتان انواع مطالب جدید، عقاید انرژی‌زا و طرح‌های مختلف تراوش خواهد کرد، این‌ها خبر‌های خوبی هستند، اما اگر آنها را ضبط یا مرور نکنید، بهترین نقشه‌ها و طرح‌های شما به دست فراموشی سپرده خواهند شد.

تا ندانی چه می‌خواهی، نمی‌توانی به آن دست‌یابی. نوشتن باعث می‌شود تصور روشنی از خواستهٔ خود پیدا کنی. خدا می‌تواند چیزی را که می‌خواهی به تو بدهد اما خودت باید به روشنی بدانی چه می‌خواهی.

تغییر محل و محیط نوشتن بسیار مؤثر است به‌ویژه رفتن به جایی که آب هست، چون آب باعث یونیزه شدن منفی هوا و افزایش خلاقیت می‌شود.


در ادامه بخوانید: کتاب هنر رزم؛ کتابی برای یادگیری استراتژی مدیریت و نبرد
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 2 دیدگاه)
  1. تقی رمضانی می‌گوید

    سلام،
    چه خوب بود بعداز معرفی کتاب انتشارت آن و ترجمه‌های خوب از کتاب معرفی شده را هم بگوید تا در تهیه آن مخاطب راحتر باشد و بتواند از تجربه شما استفاده کند.

  2. علی می‌گوید

    عالی