راهنمای ثبت نام تافل؛ راهنمای کامل شرکت در آزمون TOEFL اینترنتی

آن‌چه برای شرکت در آزمون انگلیسی تافل ۲۰۱۹ باید بدانیم

5

ثبت‌نام آزمون تافل اینترنتی (TOEFL Ibt) صرفا با تشکیل پروفایل و انتخاب روز و مکان برگزاری آزمون از طریق سایت ETS.org انجام‌ می‌شود و هزینه آن ۲۲۵ دلار در سال ۲۰۱۹ است. نمرات آزمون، ۱۰ روز پس از برگزاری آزمون در سایت قابل منتشر می‌شود و ۴ کارنامه او به‌صورت رایگان به دانشگاه‌های موردنظرش ارسال خواهد شد. در صورت انصراف، ۵۰ درصد هزینه عودت داده می‌شود. در این نوشتار، اطلاعات کاملی درباره تافل و فرق آن با آیلتس و همچنین راهنمای مصور ثبت‌نام در آزمون ارائه شده است.

بیش از ۱۰ هزار مؤسسه در ۵ قاره جهان، مدرک تافل را مثل آزمون آیلتس قبول دارند. نمره تافل موردنظر برای اخذ ادمیشن مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در اروپا و آمریکا، ۸۰ تا ۹۰ از ۱۲۰ است؛ معادل ۶.۵ تا ۷ از ۹ آیلتس آکادمیک. تافل تضمینی نداریم و داشتن مدرک تافل، شرط لازم برای پذیرش با بورسیه تحصیلی است و نه شرط کافی.

رونیکس

درباره تافل

آزمون تافل (TOEFL: Test of English as Foreign Language) همان‌طور که می‌دانید، از جمله آزمون‌های بین‌المللی پرطرفدار و معتبر است. برای علاقمندان به تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان خارج از کشور، آزمون تافل نیز مانند آزمون معروف بین‌المللی آیلتس (IELTS: International English Language Test System) شناخته شده است و سالانه ده‌ها هزار نفر در سراسر دنیا به‌منظور اخذ مدرک تافل و ورود به دانشگاه‌ها، در این آزمون ثبت نام می‌کنند.

مدرک تافل برای کلیه دانشگاه‌های انگلیسی جهت ورود به کلیه رشته‌های انگلیسی در کلیه مقاطع تحصیلی معتبر است. اگر شما بتوانید نمره لازم را در این آزمون کسب کنید، یکی از شرایط لازم برای ورود به رشته موردنظر در دانشگاه مقصد را در اختیار خواهید داشت. اما قبولی قطعی شما منوط به رعایت شرایط دیگری است که در بخش نیازمندی‌های پذیرش دانشگاه (ADMISSION’S REQUIREMENTS) اعلام می‌شود.

نمره‌‍ای که در آزمون تافل کسب می‌کنید، دانش شما را در زبان انگلیسی نشان می‌دهد. لذا از آن به‌عنوان مدرکی برای احراز دانش زبان شما (ENGLISH LANGUAGE PROFICIENCY) یاد می‌کنند. کلیه متقاضیان تحصیل در رشته‌های انگلیسی‌زبان موظف به ارائه مدرک تافل یا آیلتس یا PTE یا کمبریج یا مدارک زبانی دیگر هستند که دانشگاه اعلام می‌کند.

اگر چه ایراداتی به این آزمون‌های بین المللی وارد است که نمی‌توانند دانش زبانی فرد را به‌خوبی بسنجند و در برخی از قسمت‌ها مثل رایتینگ، سلایق ممتحن هم اعمال می‌شود؛ به هر حال درست یا غلط، مجبوریم برای کسب ادمیشن در رشته‌های مختلف کارشناسی تا دکتری دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان آسیا، اروپا، اقیانوسیه و آمریکای شمالی، این مدرک‌ها را ارائه کنیم.

آزمون تافل تا چند سال پیش به‌صورت کاغذی برگزار می‌شد. کاغذی بودن سبب می‌شود که تمرکز داوطلب افزایش باید و مهارت استفاده از رایانه وی در کسب نمره، دخالتی نداشته باشد. اما آزمون تافل امروزه مثل آزمون GRE به‌صورت اینترنتی برگزار می‌شود و شما باید پشت رایانه نشسته و به سؤالات پاسخ دهید.

تنها بر اساس زمانی که روی صفحه مانیتور شما قرار دارد و سؤالاتی که به نمایش درمی‌آید، توانایی پاسخ دارید و اگر زمان به اتمام برسد،‌ هیچ دسترسی به سیستم نخواهید داشت.

مدرک تافل همچون نمره‌بندی آیلتس که بین ۰ تا ۹ است، بوده و بین ۰ تا ۱۲۰ نمره بندی می‌شود. همانند آیلتس، ۴ مهارت خواندن (reading)، صحبت کردن (speaking)،گوش کردن (listening) و نوشتن (writing) را بررسی و نمره نهایی (general band score) را مشخص می‌کنند.

تافل اینترنتی که iBT یا Internet based test نامیده می‌شود. هر ماه در ایران برگزار می‌شود و فرقی هم بین شرکت در آزمون تافل اینترنتی در مرکزهای ایرانی با مرکزهای خارج از کشور نیست. به هر حال، آنچه اولویت اول است، تسلط شما به زبان انگلیسی و آشنایی شما با مهارت‌های ۴ گانه‌ای است که در آزمون سنجیده می‌شود.

اعتبار آزمون تافل اینترنتی

اعتبار آزمون تافل اینترنتی ۲ سال است. یعنی اگر شما در اول ژانویه ۲۰۱۸ میلادی توانسته باشید، مدرک آزمون را به‌دست آورید،‌ این مدرک تا ۲۹ دسامبر ۲۰۱۹ میلادی اعتبار خواهد داشت و اگر قصد اپلای دانشگاهی دارید، باید در این بازه زمانی اقدام کنید. در غیر این صورت، مدرک شما برای دانشگاه مقصد اعتباری ندارد، چون منقضی‌شده (EXPIRE) است.

آیلتس بهتر است یا تافل؟

افرادی زیادی سؤال می‌کنند که شرکت در آزمون آیلتس و کسب نمره در آزمون آیلتس آسان‌تر است یا شرکت در آزمون تافل اینترنتی و کسب نمره در آزمون تافل اینترنتی؟

در واقع، پاسخ به این سؤال، جواب قطعی ندارد و به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر شما مهارت کار با رایانه را ندارید و دوست دارید با ممتحن آزمون به‌صورت حضوری صحبت کنید، آزمون آیلتس برای شما بهتر است. اما اگر می‌خواهید همه چیز را به رایانه بسپارید، توصیه می‌کنیم که در آزمون تافل شرکت کنید. بعضی‌ها اعتقاد دارند که نمره‌گرفتن در تافل کمی آسان‌تر از آیلتس است، اما به‌هرحال، چون ساختار دو آزمون متفاوت است، این ادعاها خیلی مستند و مستدل نیست.

چند بار می‌توان در آزمون تافل شرکت کرد؟

شما می‌توانید هر ۱۲ روز یک‌بار در آزمون تافل شرکت کنید؛ یعنی هر ماه ۲ بار. اما چون هزینه شرکت در آزمون تافل با توجه به افزایش قیمت ارز در نیمه اول سال ۹۷ افزایش یافته، توصیه می‌شود که در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و با برنامه ریزی اصولی، یک یا دو بار در آزمون شرکت کرده و حد نصاب نمره موردنظر را بگیرید. همیشه پیش از شرکت مجدد در آزمون تافل، زیر نظر متخصص تافل روی نقاط ضعف‌تان کار کنید.

(از ویدئوهای آموزشی تافل استفاده کنید.)

برگزاری آزمون تافل در ایران

آزمون تافل در ایران در مرکزهای موردتأیید سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می‌شود. برای شرکت در آزمون، صرفاً باید در سایت ETS ثبت‌نام کنید و فرم‌های مربوط را که در این گفتار توضیح‌ می‌دهیم، تکمیل کنید. همچنین هزینه شرکت در آزمون را به‌صورت اینترنتی با کارت‌های اعتباری بین‌المللی پرداخت کنید.

اگر مسترکارت یا ویزاکارت یا حساب PAYPAL‌ ندارید، از شرکت‌های پرداخت مجازی ایرانی استفاده کنید یا از دوستان و آشنایان در خارج از کشور بخواهید تا هزینه‌های شما را پرداخت کنند. برای این کار باید کد کاربری و رمز عبور پروفایل خود را در اختیار آنها قرار دهید.

ساختار آزمون تافل به چه صورت است؟

آزمون تافل از ۴ بخش تشکیل شده که پس از برگزاری ۲ بخش اول، یک استراحت ۱۰ دقیقه‌ای به داوطلب داده و بخش بعدی آغاز می‌شود.

بخش اول آزمون تافل، بخش ریدینگ است. شما در این بخش باید به سؤالات مطرح‌شده بر اساس متونی که در اختیار شما قرار می‌گیرد، پاسخ دهید. این متون در زمینه‌های مختلف از علوم اجتماعی گرفته تا زیست‌شناسی و فضاست و اطلاعات عمومی شما هیچ دخالتی در کسب نمره ندارد. چراکه در این بخش، درک مطلب و سطح زبان انگلیسی شما موردسنجش قرار می‌گیرد نه دانش آکادمیک شما.

این بخش بین شصت تا هشتاد دقیقه طول می‌کشد و چند متن در حوزه‌های مختلف در اختیار شما قرار می‌گیرد.

بخش دوم آزمون تافل اینترنتی، بخش شنیدنی‌ها یا LISTENING است. این بخش نیز بین شصت تا هشتاد دقیقه طول می‌کشد. شما باید به شش تا نه متن گوش کنید و به سؤالات پاسخ دهید. لهجه‌ها آمریکایی است و شما باید تلاش کنید تا با تمرین زیاد،٬ با این لهجه آشنا شوید.

پس از این بخش، استراحت ۱۰ دقیقه‌ای خواهید داشت.

بخش سوم آزمون تافل اینترنتی، ‌بخش گفتاری یا SPEAKING است. این بخش فقط بیست دقیقه طول می‌کشد و شما باید به ۶ سؤال پاسخ دهید. دو سؤال اول در بخش اسپیکینگ آزمون تافل اینترنتی، تنها مهارت صحبت کردن شما را می‌سنجد و شما باید تلفظ درست کلمات را یاد گرفته و شمرده صحبت کنید. همچنین، در چهار سؤال بعدی، مهارت صحبت کردن شما در قالب سؤالات ترکیبی با READING / LISTENING ارزیابی خواهد شد. لذا سؤالات اول این بخش را مستقل (INDEPENDENT) و چهار سؤال بعدی را تلفیقی (INTEGRATED) می‌دانند.

بخش آخر آزمون تافل اینترنتی، قسمت نوشتنی یا WRITING است. این قسمت ۵۰ دقیقه طول می‌کشد و ترکیبی از بخش‌هایی چون READING+LISTENING+WRITING است. جهت پاسخ به این سوالات ترکیبی شما چند دقیقه وقت دارید که متنی حاوی ۴ پارارگراف را مطالعه و به سخنرانی یک استاد در مورد همان متون گوش کنید. بعد از شما می‌خواهند که با توجه به نکات اصلی متن خوانده‌شده، در بیست دقیقه، توضیح دهید که نظر استاد درباره متن چه بوده و این ادعا چگونه تشریح و توضیح داده شده است.

سؤال دوم بخش نوشتنی تافل اینترنتی، سؤالی است که به آن سؤال مستقل گفته می‌شود. مثل قسمت دوم آزمون آیلتس، به شما موضوع داده می‌شود که باید درباره آن انشا بنویسید. انشا شما باید بیش از ۳۰۰ کلمه باشد و معمولا از ۵ پاراگراف تشکیل شده و دارای BLUEPRINT، مقدمه و نتیجه‌گیری (CONCLUSION) باشد. در اینجا شما باید هم خوب فکر کنید و هم خوب تحلیل کنید. همچنین سریع هم تایپ کنید. مهارت تایپ شما خیلی مهم است.

برخلاف محیط نرم ‌افزارهای نگارش متون مثل WORD شما هیچ گزینه‌ای برای تصحیح ندارید.

راهنمای گام به گام ثبت‌نام تافل

برای ثبت‌نام در آزمون تافل اینترنتی ۲۰۱۹، باید مثل سال‌های قبل، به سایت ETS بروید و پروفایل بسازید.

(تصویر ایندکس بخش TOEFL در سایت ETS که مرجع رسمی ثبت‌نام آزمون تافل است.)

در سمت راست بالای صفحه‌ای که عکس آن را در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، روی گزینه MY TOEFL ACCOUNT کلیک کنید تا صفحه‌ای که تصویر آن را در عکس زیر می‌بینید، برای شما به نمایش درآید.

همان‌طور که در این عکس مشاهده می‌کنید، در این بخش شما می‌توانید:

  • یک پروفایل (PROFILE OR ACCOUNT) ایجاد کنید.
  • هزینه ثبت‌نام اینترنتی آزمون تافل را پرداخت کنید.
  • شهر و کشور موردعلاقه خود را جهت شرکت در آزمون انتخاب کنید.
  • ۱۰ روز پس از برگزاری آزمون، با ورود به پروفایل خود، از نتیجه آزمون مطلع شوید.
  • از ETS بخواهید که کارنامه آزمون تافل اینترنتی شما را به دانشگاه موردنظر ارسال کند.

چون شما برای نخستین بار به سایت ETS‌‌ متصل می‌شوید و کد کاربری و رمز عبور ندارید، لذا باید روی قسمت NEW USER که ایجاد کد کاربری جدید است، کلیک کنید. پس از کلیک، صفحه‌ای که عکس آن را در تصویر زیر می‌بینید، به‌نمایش درخواهد آمد.

قدم اول در ثبت‌نام آزمون تافل اینترنتی در سایت ETS این است که شما اطلاعات هویتی و تماس خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که :

  • نامی که در این فرم وارد می‌کنید، دقیقا مطابق با اطلاعات گذرنامه شما باشد.
  • اگر نامی که وارد می‌کنید با اطلاعات مندرج در گذرنامه، به هر دلیلی تطبیق نداشته باشد، از شرکت شما در آزمون جلوگیری خواهد شد.
  • اگر اسم شما تا روز شرکت در آزمون تغییر کند، امکان شرکت در جلسه را ندارید.
  • توجه کنید که گزینه MIDDLE NAME اختیاری (OPTIONAL) است. (در ایران نام وسط یا همان Middle Name وجود ندارد.)
  • پاسخ به همه فیلدهایی که با ستاره قرمز مشخص شده است٬ الزامی خواهد بود.

در این فرم، باید اطلاعات زیر ثبت کنید:

  • ارائه نام (FIRST GIVEN NAME)
  • نام خانوادگی (LAST FAMILY NAME)
  • جنسیت (GENDER)
  • تاریخ تولد (DATE OF BIRTH)
  • کشور محل زندگی (COUNTRY OF LOCATION)
  • آدرس (ADDRESS LINE)
  • تلفن (CONTACT PREFERENCES)

پست الکترونیک معتبری وارد کنید که برای ارتباط با سیستم ای تی اس همیشه در دسترس باشد. پس از ورود اطلاعات این بخش، روی CONTINUE کلیک کنید تا به صفحه دیگری که عکس آن را در زیر مشاهده می‌کنید، منتقل شوید.

این اطلاعات را هم باید ثبت کنید.

  • کشور محل تولد (COUNTRY OF BIRTH)
  • زبان مادری (NATIVE LANGUAGE)
  • کشور محل تولد (COUNTRY OF CITIZENSHIP)
  • در کدام کشور، قصد تحصیل دارید (IN WHAT COUNTRY DO YOU HOPE TO STUDY)
  • محدوده سنی خود را مشخص کنید (WHICH OD THERE INCLUDES YOUR AGE)
  • مقطع تحصیلی کنونی شما چیست (WHAT IS YOUR CURRENT LEVEL OF STUDY)
  • مقطع تحصیلی بعدی شما چیست (WHAT IS YOUR NEXT LEVEL OF STUDY)
  • فیلد تحصیلی مورد نظر شما چیست (WHAT IS YOUR DESIRED FIELD OF STUDY)

پس از ورود اطلاعات در این بخش، روی گزینه CONTINUE کلیک کنید تا به بخش ۳ از ۴ بروید.

در این قسمت که بخش ۳ از ۴ است، از شما خواسته می‌شود تا نظر خود را درباره استفاده از سیستم خدمات اینترنتی تافل که TOEFL® Search Service نامیده می‌شود و خدماتی نظیر ایجاد دیتابیس اطلاعات شرکت‌کنندگان در آزمون به‌منظور ارتباط با مؤسسات و دانشگاه‌ها با دانشجویان اعلام کنید. اگر نخواستید، روی گزینه NO THANKS کلیک کنید تا به صفحه ۴ از ۴ که در عکس زیر مشاهده می کنید، منتقل شوید.

همان‌طور که در عکس می‌بینید، باید کد کاربری (USER NAME) و رمز عبوری (PASSWORD) تعیین کنید. کد کاربری باید حاوی ۶ تا ۱۶ کاراکتر و فقط شامل اعداد و حرف باشد. برای این‌که اگر زمانی رمز عبور را فراموش کردید، بتوانید به سیستم ETS وارید شوید. در اینجا از شما سؤال امنیتی (SECURITY QUESTION) پرسیده می‌شود. مثلا WHAT IS YOUR FATHER’S MIDDLE NAME (اسم وسط پدر شما چیست).

پس از ورود اطلاعات فوق، روی گزینه continue‌ کلیک کنید تا صفحه درخواست تأیید اطلاعات پروفایل ظاهر شود که در عکس زیر مشاهده می‌کنید.

اطلاعات به‌نمایش‌درآمده را به‌دقت بررسی کنید. هر جا نیاز به اصلاح است، با کلیک روی بخش edit ویرایش کنید. سپس به انتهای صفحه بروید و روی گزینه confirm کلیک کنید.

(شرایط استفاده از خدمات ETS جهت شرکت در آزمون در بخش TERMS & CONDITIONS ارائه شده است.)

پس از کلیک روی بخش تأیید (CONFIRM) به صفحه‌ای می‌روید که عکس آن در زیر آمده است.

این قسمت صفحه پروفایل شما است که برای تغییر رمز عبور و به‌روزرسانی اطلاعات و همچنین انتخاب مرکز و زمان آزمون باید همواره به آن رجوع کنید. برای انتخاب یک مرکز در روز و ساعت و شهر موردنظر در کشور موردعلاقه، روی REGISTER FOR A TEST (ثبت‌نام برای یک آزمون) کلیک کنید.

  • ORDER SCORE REPORTS: برای سفارش کارنامه آزمون است.
  • VIEW SCORE: برای مشاهده نمرات شما در آزمون است.

پس از کلیک روی بخش ثبت‌نام برای آزمون، صفحه‌ای به‌نمایش درمی‌آید که عکس آن در تصویر زیر می‌بینید.

روی بخش TOEFL TEST کلیک کنید تا صفحه‌ زیر برایتان به‌نمایش درآید.

در این صفحه، اطلاعات مهم درباره ثبت‌نام در آزمون، انتخاب سنتر و نحوه پاسخ به سؤالاتی درباره زندگی شما که هیچ تأثیری در ثبت‌نام و نمره شما در تافل ندارد،‌ ارائه می‌شود. این اطلاعات را خوانده یا نخوانده تأیید کنید. روی CONFIRM کلیک کنید تا به صفحه بعدی بروید.

در این قسمت از شما خواسته می‌شود تا کشور و شهر محل آزمون را انتخاب کنید.

همان‌طور که در عکس فوق مشاهده می‌کنید، پس از انتخاب ایران به‌عنوان کشور محل شرکت در آزمون تافل اینترنتی، در بخش region اسامی شهرهایی که آزمون در آن‌ها برگزار می‌شود، به‌نمایش درمی‌آید. آزمون تافل اینترنتی ۲۰۱۹ میلادی در شهرهای تهران، اصفهان، ارومیه، تبریز، زنجان، کرمان، یزد و قزوین برگزار می‌شود.

اکنون برای مشاهده تاریخ‌های برگزاری آزمون در کشور و شهر انتخابی، به قسمت START DATE و END DATE بروید و یک بازه زمانی مشخص کنید تا دردسترس‌ترین زمان برای شما به‌نمایش درآید. به این منظور، باید روی گزینه SEARCH که در عکس بالا هم مشاهده می‌کنید، کلیک کنید.

همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، در بازه زمانی موردنظر شما، مشخصات سنترهایی که در بازه زمانی اعلامی (در شهر و کشور موردنظر)، امکان ثبت نام و صندلی خالی دارند، به‌نمایش درآمده است. توجه کنید که آزمون تافل اینترنتی در شهر تهران در مراکز زیر برگزار می‌شود:

  • سازمان سنجش و آموزش کشور (خیابان کریم خان تهران)
  • مؤسسه علامه سخن (خیابان نگار، بالاتر از میدان ونک)
  • مؤسسه زبان نگار (خیابان ملاصدار، شیراز شمالی خیابان حکیم)
  • مؤسسه فرهنگی و آموزشی معرفت (انقلاب، خیابان وصال شیرازی، خیابان نایبی)
  • دانشگاه خاتم (خیابان ملاصدرا، شیراز شمالی)

شما روی یکی از لینک های آبی کلیک کنید. سپس مرکز مورد نظر را انتخاب کنید تا صفحه‌ای مشابه عکس زیر را ببینید.

در این صفحه مشخص شده که در مرکز انتخابی شما در فلان تاریخ و در ساعت ۹ صبح تا ۱:۳۰ بعدازظهر (با ذکر آدرس محل موردنظر)٬ شما حق شرکت در جلسه آزمون دارید. با کلیک روی گزینه CONTINUE وارد بخش پرداخت هزینه ثبت‌نام خواهید شد.

در این قسمت باید اطلاعات گذرنامه را وارد کنید. گذرنامه شما باید در روز برگزاری آزمون همراه‌تان باشد تا مسئولان مرکز امتحان آن را کنترل کنند. پس از ورود اطلاعات٬ روی گزینه CONTINUE کلیک کنید.

در این قسمت، از شما درخواست شده تا اطلاعات دریافت‌کننده کارنامه تافل اینترنتی‌تان را ارائه کنید. شما این اطلاعات را می‌توانید تا ساعت ۱۰ شب روزی که قصد شرکت در آزمون دارید، تغییر دهید. کارنامه شما پس از اعلام نتایج آزمون٬ به ۴ دریافت‌کننده به‌صورت رایگان ارسال خواهد شد. به‌ازای هر کارنامه اضافی باید حق شارژ پرداخت کنید. لذا در ورود اطلاعات دقت کنید. ۴ دانشگاهی را انتخاب کنید که در اولویت اپلای شما در ماه‌های بعد است.

در این قسمت از شما درباره کشوری که قصد تحصیل در آن را دارید، سؤالی پرسیده می‌شود. دلیل‌تان برای شرکت در آزمون تافل سؤالی دیگری است که از شما پرسیده می‌شود. پاسخ به این سوالات، هیچ تأثیری در نمره شما ندارد. پس از پاسخ به این سؤالات روی گزینه continue کلیک کنید تا وارد صفحه پرداخت اینترنتی هزینه آزمون تافل شوید.

همان‌طور که در عکس بالا می‌بینید، پیش از پرداخت هزینه آزمون از شما خواسته می‌شود تا در صورت علاقه، پکیج نمونه سؤالات آزمون تافل سال‌های قبل را به صورت TOEFL VALUE PACK یا TOEFL PRACTICE ONLINE VOLUME 31 و مانند آن بخرید که هیچ اجباری برای انتخاب آن نیست. پایین صفحه روی گزینه CONTINUE کلیک کنید.

صورت‌حساب پرداخت هزینه شرکت در آزمون تافل اینترنتی در سنتر مورد نظر در شهر و کشور انتخابی٬ به‌نمایش درمی‌آید که در عکس بالا می‌بینید. هزینه شرکت در آزمون تافل اینترنتی در سال ۲۰۱۹ میلادی٬ ۲۲۵ دلار به‌ازای هر نفر است. شما باید این صورت‌حساب را تا زمانی که به شما مهلت داده شده، پرداخت کنید تا مشمول جریمه ۴۰ دلاری (LATE REGISTRATION FEE) نشوید. پس از مشاهده اطلاعات این صورت‌حساب٬ روی گزینه CONFIRM کلیک کنید تا به صفحه‌ای که تصویرش در زیر آمده، بروید.

توجه کنید که اگر شما ۳ روز پیش از برگزاری آزمون تافل اینترنتی، از شرکت در آزمون منصرف شوید، نصف مبلغ پرداختی برای آزمون به شما عودت داده خواهد شد. کارت‌هایی که برای پرداخت می‌توانید استفاده کنید، عبارت‌اند از:

(Electronic Payment (includes credit/debit card*, e-check and PayPal.

اگر این کارت‌ها را در اختیار ندارید، از دوستان یا آشنایان یا شرکت‌های پرداخت مجازی کمک بگیرید.

نکات مهم برای ثبت‌نام و آمادگی در آزمون تافل اینترنتی ۲۰۱۹

  • هزینه ثبت‌نام تافل ۲۲۵ دلار به‌ازای هر بار شرکت در آزمون است.
  • شرکت‌های پرداخت مجازی هزینه آزمون، معمولا چند درصد بیشتر از این مبلغ را برای پرداخت هزینه آزمون از شما دریافت می‌کنند و قیمت دلار آن‌ها نیز گاهی از قیمت دلار صرافی و بازار آزاد، گران‌تر است. به‌همین خاطر اگر برایتان مقدور است، از دوستان و آشنایان مقیم خارج از کشور یا کسانی که کارت اعتباری دارند، درخواست کنید تا هزینه شما را پرداخت کنند.
  • هر چند باری که دوست دارید می‌توانید در آزمون تافل اینترنتی شرکت کنید، اما شما نمی‌توانید بیش از یک‌بار در بازه ۱۲ روزه، در آزمون شرکت کنید. یعنی فاصله بین دو آزمون شما باید حداقل ۱۲ روز باشد (ماهی ۲ بار).
  • اگر اطلاعات واردشده شما نادرست یا مغایر با شرایط و قوانین ETS باشد، ثبت‌نام شما باطل خواهد شد و مبلغ پرداختی نیز برگردانده نمی‌شود.
  • اگر پس از شرکتِ شما در آزمون و اعلام نتایج ETS معلوم شود که خلافی مرتکب شده‌اید، نمره شما ابطال خواهد شد.
  • اگر به‌دنبال منابع رسمی برای آمادگی در آزمون تافل هستید، توصیه می‌کنیم بخش PREPARATION MATERIALS را مطالعه کنید.
  • قریب به ۱۰ هزار دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی در سراسر جهان، مدرک تافل را به‌عنوان معیاری جهت سنجش سواد زبان انگلیسی متقاضیان تحصیل می‌پذیرند. برای کسب اطلاعات تکمیلی به آدرس www.ets.org مراجعه کنید.
  • آن‌چه بیش از همه برای اخذ نمره حداکثری در آزمون تافل اهمیت دارد، نوع برنامه‌ و هدف شما برای کسب آن نمره است. مثلا اگر به نمره ۱۰۰ از ۱۲۰ برای ورود به مقطع دکتری با بورس در دانشگاه‌های امریکا نیاز دارید، نوع برنامه‌ریزی و آمادگی شما برای کسب نمره ۷۵ از ۱۲۰ باید متفاوت باشد.
  • سعی کنید هم برای ثبت‌نام و هم آمادگی در آزمون تافل، از دانشجویانی که در آزمون‌های قبل نمرات خوبی کسب کرده‌اند، مشاوره دقیق بگیرید.
  • برای شرکت در آزمون تافل اینترنتی باید سطح واژگان عمومی و مهارت شنیداری شما خیلی خوب باشد. همچنین لازم است سطح گرامر شما INTERMEDIATE باشد.
  • سعی کنید زیر نظر یک مشاور یا مدرس تخصصی آزمون تافل، برای مطالعه کتاب‌ها و ارتقا مهارت‌های چهارگانه خود اقدام کنید تا وقت و هزینه شما اتلاف نشود.
  • می‌توانید اطلاعات دانشجویان بین‌المللی را که در آزمون آیلتس یا تافل، نمره خوبی کسب کرده‌اند و در دانشگاه‌های دنیا مشغول به تحصیل یا دانش‌آموخته شده‌اند، از LINKEDIN کسب کنید.
  • ویدئوهایی را که در فضای مجازی، شما را با مهارت‌های تافل آشنا می کند، ببینید؛ مخصوصاً ویدئویی‌هایی که مدرسان تخصصی تافل در آن حضور دارند.
  • مدرک تافل ۲ سال اعتبار دارد. زمانی در آزمون شرکت کنید که تکلیف شما برای ثبت‌نام در آزمون تافل جهت اپلای در رشته خاص و در دانشگاه خاص مشخص شده باشد. چون هر دانشگاه، DEADLINE و نمره خاصی از متقاضی درخواست می‌کند که این موضوع روی آمادگی شما برای آزمون تاریخ ثبت‌نام تأثیرگذار است.
  • آزمون تافل اینترنتی، کاغذی نیست. لذا در تست‌های ارزیابی که شما را با محیط آزمون و روز آزمون آشنا می‌کند، شرکت و نمرات خود را زیر نظر متخصص تافل٬ تحلیل و ارزیابی کنید تا نقاط ضعف شما شناسایی شود و نسبت به رفع آن‌ها اقدام کنید.

تافل تضمینی، مثل آیلتس تضمینی و GRE‌ تضمینی شبیه سراب است. فریب این تبلیغات را نخورید. آن‌چه که تضمینی است، پشتکار و دقت و توانایی شما برای افزایش مهارت‌های چهارگانه و ارتقا دانش زبان انگلیسی است که در آینده، ابزار شما برای تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور خواهد بود.


در ادامه بخوانید: بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل
اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 5 دیدگاه)
  1. نیتا می‌گوید

    سلام ممنون مقاله خییییلی خوبی بود باتشکر

  2. mahtab می‌گوید

    سلام ممنون از مقاله خوبتون

  3. نرگس می‌گوید

    سلام ، هم اکنون با توجه به شرایط تحریم های بانکی ، آیا امکان پرداخت آزمون تافل توسط یکی از دوستان یا آشنایان از آمریکا با کارت بانکی خود آمریکا برای من که در ایران هستم و میخوام ایران امتحان بدم مقدور هست؟ مشکلی پیش نخواهد آمد؟ ممنون میشم اگر جواب بدید .

    1. رقیه محمدی می‌گوید

      نرگس عزیز سلام
      متاسفانه پاسخ سوالتون رو نمی‌دونم. اما کامنتتون همین‌جا ثبت میشه تا اگر دوستان دیگرمون اطلاع دارن، بتونن راهنمایی‌تون کنند.