چطور اسم افراد را به خاطر بسپاریم؟

0

به خاطر سپردن اسم اشخاص، رویکرد نسبتا متفاوتی نسبت به آنچه تاکنون در بخش افزایش قدرت ذهن شرح داده شده است، می‌طلبد. البته تکنیک‌هایی که استفاده شده‌اند، همگی بسیار آسان هستند.

چگونگی استفاده از ابزار

۱. تداعی چهره

وقتی برای نخستین بار فردی را ملاقات می‌کنید، چهره‌اش را با دقت نگاه کنید. سعی کنید یک ویژگی غیرمعمولی مثلا در گوش‌ها، مدل مو، پیشانی، ابروها، چشم‌ها، بینی، دهان، چانه یا رنگ چهره و… پیدا کنید.

رونیکس

ارتباطی بین آن ویژگی با چهره و اسم آن شخص در ذهن خود ایجاد کنید. این ارتباط می‌تواند شخص مورد نظر را با شخص هم‌نام دیگری که می‌شناسید، پیوند بدهد. به همین شکل، ممکن است ریتم یا شکل آن اسم را با چهره‌ی آن شخص یا ویژگی تعریف‌شده‌ای ارتباط بدهید.

۲. تکرار

وقتی برای اولین بار با شخصی روبه‌رو می‌شوید، از او بخواهید نام خود را تکرار کند. خودتان هم نام او را در حین مکالمه چندبار تکرار کنید (البته در این کار زیاده‌روی نکنید). اگر نام او غیرمعمولی است، املا یا معنی‌ آن را بپرسید و اگر موقعیت مناسبی بود، کارت ویزیت‌تان را به‌ یکدیگر بدهید. به یاد داشته باشید که هرقدر بیشتر اسم مربوطه را بشنوید و ببینید، با احتمال بیشتری آن اسم یادتان می‌ماند.

پس از اینکه با آن شخص خداحافظی کردید، اسمش را چندین‌بار در ذهن خود مرور کنید. اگر واقعا در به‌ خاطر آوردن اسامی مشکل دارید، می‌توانید اسم‌ها را در دفترچه‌ای بنویسید.

سخن آخر

روش‌های پیشنهادی برای به خاطر سپردن اسم‌ها بسیار ساده، واضح و مفید هستند. برقراری ارتباط چه با تصاویری از اسم و چه با اشخاص دیگر، درهرصورت می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. تکرار و مرور، کمک‌تان می‌کند حافظه‌ی خود را تثبیت کنید.

نکته‌ی مهمی که نباید فراموش کنید، تمرین و صبر مستمر است.

تکنیک‌هایی برای به‌خاطر سپردن اطلاعات و بازیابی آنها در زمان مناسب

۱۰،۰۰۰ تومان


ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.