زبان بدن و مذاکره؛ مهارت‌هایی که یادگرفتنشان بسیار ضروری است!

0

ما هر روز در حال مذاکره هستیم. مثلاً وقتی با استادمان بر سر نمره صحبت می‌کنیم، وقتی با یک تعمیرکار برای تعمیر ماشینمان حرف می‌زنیم و یا وقتی معامله‌ای انجام می‌دهیم. آموختن مهارت‌های مذاکره یکی از بهترین راه‌ها برای موفقیت است.

چرا باید مهارت مذاکره را یاد بگیریم؟

مذاکره در روابط اجتماعی، خانوادگی و زناشویی هم اهمیت زیادی دارد. زوج‌ها برای حل اختلافاتشان می‌توانند مهارت‌های مذاکره را یاد بگیرند و برای حل هر نوع اختلافی از آن استفاده کنند.

رونیکس

برنده شدن در مذاکرات می‌تواند مثل سکوی پرتابی برای ما و کسب‌وکارمان باشد. یادگرفتن مذاکره کار سختی نیست؛ اما مثل هر مهارت دیگری نیاز به آموزش و تمرین دارد.

مذاکره در همه جای زندگی‌مان وجود دارد. پس می‌شود گفت زندگی به مهارت‌های مذاکره‌مان بستگی دارد.

هیچ شکی نیست که مهارت‌های مذاکره بخش مهمی از کسب‌وکارها شده‌اند. جالب است بدانید طبق یک مطالعه در بریتانیا، تخمین زده شد که کسب‌وکارهای بریتانیا به علت ضعیف بودن مهارت‌های مذاکره، ۹ میلیون پوند در ساعت از دست می‌دهند. این مطالعه همچنین نشان داد که مهارت‌های مذاکره قوی، می‌تواند تا ۷ درصد درآمد سالانه یک شرکت متوسط را افزایش دهد.

زبان بدن دقیقاً چه اهمیتی در زندگی روزمره دارد؟

مهارت دیگری که با وجود اهمیت فوق‌العاده آن، کمتر به آن پرداخته می‌شود، زبان بدن است. علیرغم اینکه ما در طول روز مدام در حال حرف زدن با هم هستیم، اما تنها ۷ درصد از پیام‌های ما با کلام منتقل می‌شود. 93 درصد باقیمانده از طریق ارتباط غیرکلامی و زبان بدن منتقل می‌شود.
اهمیت زبان بدن از زبان کلامی بالاتر است. دلیل اول این است که لغات و واژگان قدرت بسیار ضعیف‌‌تری نسبت به حالات صورت و چشم‌ها در انتقال هیجان دارند. فرض کنید با یک صورت جدی به یک فردی بگویید او را دوست دارید؛ او هرگز باور نمی‌کند ولی گاهی اوقات با چهره گشاده و حالت چشم‌ها بدون آنکه کلمه‌ای را بگویید به فرد می‌رسانید که او را دوست دارید.
دلیل دوم این است که حافظه بینایی از حافظه شنوایی قوی‌تر است؛ پس ارتباط غیرکلامی در حافظه ماندگاری بیشتری دارد. شاید شما فراموش کنید که دیگران به شما چه مطالبی را گفتند ولی حالت چهره فرد را به خاطر دارید.

زبان بدن در متن زندگی ما قرار دارد، از ارتباطات روزانه ساده تا مذاکرات پیشرفته زبان بدن نتایجی که ما به دست می‌آوریم را تحت تأثیر قرار می‌دهد. ما می‌توانیم با یادگیری زبان پیام‌های بهتری را در روابط کاری و اجتماعی خود ارسال و دریافت کنیم، به بیان بهتر وقتی زبان بدن را یاد می‌گیریم، می‌توانیم کنترل بیشتری روی پیامی که می‌خواهیم ارسال کنیم داشته باشیم و پیام‌ها و رفتارهای دیگران را بهتر شناسایی کنیم.
برای مثال می‌توانیم با یادگیری این اصول و قواعد در هنگام صحبت با تکنیک‌های زبان بدن کلام خود را تأیید کنیم که این کار در اثربخشی کلام ما تأثیرگذار است. زبان بدن در تجارت، در روابط روزمره و حتی در گرفتن مچ دروغ‌گو (!) هم اهمیت زیادی دارد! شما با زبان بدن هم پیام‌هایتان را به صورت مؤثرتری به دیگران انتقال می‌دهید و هم می‌توانید پیام‌های دیگران را به صورت مؤثرتری دریافت کنید.
و دلایل دیگر…
با این آمار به اهمیت شگفت‌انگیز یادگیری زبان بدن پی می‌برید. زبان بدن هم در مذاکره و هم در تمامی ارتباطات روزمره می‌تواند به شما برای موفقیت بیشتر، درآمد بالاتر و زندگی مؤثرتر کمک کند.

برای یادگیری دو مهارت مذاکره و زبان بدن باید چه‌کار کنیم؟

با یادگیری دو مهارت ارزشمند زبان بدن و مذاکره احتمال موفقیت شما در زندگی روزمره، کسب‌وکار و یا تحصیل بسیار بالا می‌رود.
سایت علی بهرام پور در زمینه آموزش مهارت‌های مذاکره و زبان بدن، مقالات رایگان و کاربردی زیادی دارد. شما می‌توانید با مراجعه به این سایت و جستجوی کلیدواژه‌های دلخواهتان، آموزش‌های متنوع و فوق‌العاده‌ای دریافت کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.