انواع مختلف چسب‌های صنعتی و کاربردهای آنها

0

امروزه انواع مختلفی از چسب‌ها را می‌توان در بازار پیدا کرد که برای مصارف مختلف طراحی و ساخته شده‌اند. مهم‌ترین موضوع در مورد چسب‌ها این است که آن‌ها برای کاهش میزان هزینه و زمان لازم برای توسعه و ساخت یک محصول ساخته شده‌اند. شرکت‌ها در ساخت چسب‌های صنعتی کارآمد و موثر هزینه‌های قابل توجهی را صرف می‌کنند بنابراین به نظر می‌رسد که بازار موجود در این حوزه برای هردو طرف یعنی فروشنده و خریدار چسب یک بازار برنده برنده باشد. چسب‌ها بر اساس ترکیب‌های استفاده شده در آن‌ها و خواص آن‌ها طبقه بندی می‌شوند. همچنین طبقه بندی‌های اضافی بر اساس مکانیزم عملکرد چسب نیز وجود دارد. در این مقاله قصد داریم برای شما انواع مختلفی از چسب‌ها را معرفی کنیم تا اگر شما نیز در کسب و کار خود از چسب‌ها استفاده می‌کنید آگاهی بیشتری نسبت به آن‌ها داشته باشید. همراه ما باشید.

آشنایی با انواع مختلف چسب

آشنایی با انواع مختلف چسب

۱. چسب‌های رزین (Resins)

چسب‌های رزین نوعی پلیمر، از منشای مصنوعی هستند. به این نوع چسب‌ها، چسب‌های ترموستاتیک گفته می‌شود به این معنی که می‌توان آن‌ها را در دمای بالا بازسازی کرد.

رونیکس

۲. چسب‌های Hot Melt

این نوع چسب‌ها به استفاده کننده اجازه می‌دهند که در هر زمان که بخواهند چسب را نرم کرده و به مکان مورد نظر متصل نمایید. چسب‌های Hot Melt دارای کیفیت پیوندی بسیار بالایی هستند و هنگامی‌که گرم می‌شوند می‌توانند به سرعت به مواد متصل شود. یکی از بزرگترین مزایای این چسب‌ها این است که اگر کاربر در هنگام ساخت اشتباهی انجام دهد می‌تواند تست را به آسانی پاک کرده و دوباره مورد استفاده قرار دهد.

۳. سوپر چسب‌ها

از این نوع چسب‌ها برای چسباندن انواع مختلف لوازم خانگی کوچک و لوازم صنعتی استفاده می‌شود از جمله:

  • فلزات
  • شیشه
  • سرامیک
  • پلاستیک

نکته مهمی‌که وجود دارد این است که شما باید هنگام استفاده از این نوع چسب‌ها مراقب دستان خود باشید چرا که می‌تواند به روی پوست نیز چسبیده و آن را جدا کند. در بازار ایران این نوع چسب‌ها را با چسب ۱۲۳ می‌شناسند که به همراه اسپری فعال کننده به خریدار عرضه می‌شود.

۴. چسب‌های پی وی سی

این نوع چسب‌ها برای آب بندی و چسباندن لوله‌های فشار قوی مورد استفاده قرار می‌گیرد. عملکرد آن به این صورت می‌باشد که با توجه به نوع حلال خاص خود مقداری از سطح لوله پی وی سی را در خود حل نموده و سپس بعد از گذشت زمانی در حدود ۸ تا ۲۴ ساعت حالتی مانند جوش پلاستیک به خود می‌گیرد.

۵. چسب اسپری

این نوع چسب‌ها به استفاده کننده این اجازه را می‌دهند که برای اتصال اقلام مختلف به طور موقت و دائمی چسب را روی سطح اسپری کرده و آن‌ها را به هم بچسباند. این نوع چسب‌ها بسیار انعطاف پذیر بوده و سطح مورد نظر را نیز رنگ نمی‌کنند. چسب‌های اسپری را دوستدار محیط زیست می‌نامند چرا که در مواد تشکیل دهنده آن‌ها از کلر استفاده نشده است.

۶. چسب‌های آکریلیک

چسب‌های آکریلیک در مقایسه با دیگر چسب‌ها نیاز به زمان زیادی برای تنظیم و خشک شدن دارند. چسب‌های آکریلیک از یک مکانیزم رادیکالی استفاده می‌کنند که شامل دو عنصر مفرد و مجزا است که با هم ترکیب می‌شوند و ویژگی‌های اتصال را ایجاد می‌نمایند. شما می‌توانید چسب‌های آکریلیک را در دو نوع مختلف حلال و امولسیون که هر دو در ساخت و ساز استفاده می‌شوند خریداری نمایید. چسب‌ آکریلیک یک چسب صنعتی می‌باشد.

۷. چسب تراکمی‌برای چوب

این نوع چسب‌ها که به منظور چشباندن انواع مختلف چوب به هم استفاده می‌شوند نتیجه تراکم فرمالدئید با فنول و رزوسینول(دی هیدروکسی بنزن) هستند. اگر در کسب و کار خود نیاز به چشباندن چوب‌های مختلف را به یکدیگر دارید می‌توانید از چسب‌های تراکمی استفاده نمایید.

با ۷ نوع از انواع مختلف چسب‌های صنعتی و عمومی آشنا شدید. البته همانگونه که اشاره شد تقسیم بندی‌های مختلفی برای انواع چسب وجود دارد.

ویترین نت

اگر شما نیز در کسب و کار خود از چسب‌های مختلف استفاده می‌کنید بهتر است برای کاهش هزینه‌های خود به جای مراجعه به دلالان و واسطه‌ها مستقیما از تولید کننده‌های چسب خرید خود را انجام دهید. سایت ویترین نت این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده است که بدون وجود هیچگونه شخص سومی کاربران بتوانند به صورت مستقیم با تولیدکنندگان و ارائه دهندگان ارتباط برقرار کرده و خریدهای خود را انجام دهند.

با مراجعه به این سایت شما می‌توانید با تولید کننده‌ها و ارائه‌دهندگان انواع مختلف چسب آشنا شده و به صورت مستقیم با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و خرید انجام دهید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.