زیبایی منحصر به فرد آشپزخانه شما با محصولات آکس چوب

1

اگر خانه را همانند بدن یک انسان در نظر بگیریم، شاید بتوان گفت آشپزخانه قلب تپنده آن است. خصوصا در آشپزخانه های گرم ایرانی که بوی خوش غذا عطر همیشگی خانه ها است. پس نظم، هارمونیک و کاربردی بودن این قلب تپنده حائز اهمیت خواهد بود. معمولا عمده زیبایی آشپزخانه ها ناشی از طراحی کاشی های دیوارها و کابینت های مورد استفاده در آشپزخانه است. هر چه تعداد و اندازه کابینت آشپزخانه بیشتر باشد، تاثیر آن در زیبایی کلی آشپزخانه نیز بیشتر خواهد شد.

کابینت آشپزخانه

از آنجا که اغلب آشپزخانه های امروزی اوپن هستند و فضای آن از پذیرایی (داخل خانه) به راحتی دیده می شود، فضاسازی حرفه ای و منظم اجزای داخلی آشپزخانه حائز اهمیت زیادی است. علاوه بر فضاسازی و زیبایی ظاهری، چیدمان آشپزخانه باید کاربردی باشد تا بتوانید به راحتی در آن کارهای خانه از جمله طبخ غذا و شست و شو را انجام دهید.

در خانه های ایرانی از متریال های مختلف کابینت آشپزخانه در دو نوع کابینت آشپزخانه مدرن و کابینت آشپزخانه سنتی استفاده می شود. استفاده از هر کدام از این متریال ها و سبک طراحی به فضای آشپزخانه و سلیقه مشتری بستگی دارد.

رونیکس

کابینت آشپزخانه ام دی اف، کابینت آشپزخانه هایگلاس، کابینت آشپزخانه ممبران و کابینت آشپزخانه چوبی از رایج ترین متریال های مورد استفاده در آشپزخانه های ایرانی است که در دو سبک سنتی و مدرن استفاده می شود. در ادامه این نوشته به بررسی بیشتر کابینت آشپزخانه ام دی اف و سبک کابینت آشپزخانه مدرن می پردازیم.

کابینت آشپزخانه ام دی اف

کابینت آشپزخانه ام دی اف

کابینت ام دی اف (MDF) یکی از پر کاربردترین های کابینت در طراحی آشپزخانه های ایرانی است. ویژگی های متمایز و بعضا منحصر به فردی که که ام دی اف نسبت به سایر مواد در ساخت کابینت دارد، سبب شده تا سهم زیادی از کابینت های آشپزخانه را به خود اختصاص دهد.
کابینت ام دی اف از ضایعات چوب تشکیل می شود، قیمت بسیار مناسبی نسبت به سایر کابینت ها دارد. قیمت مناسب کابینت ام دی اف، به این معنی ست که در قبال کیفیت، دوام، کارایی و زیبایی کابینت ام دی اف ، بهای مناسبی بابت آن پرداخت می شود. این ضایعات (الیاف) توسط چسب مخصوصی به نام رزین در یک دستگاه متراکم و سپس تحت حرارت خشک می شوند. در نهایت در قطعات و طرح های مناسبی برش می خورند.
از نظر طراحی کابینت آشپزخانه ام دی اف را می توان در طرح ها و رنگ های متنوع مات و براق طراحی کرد. با این حال از نظر رنگ کابینت آشپزخانه ام دی اف سفید، طوسی و قهوه ای از پرکاربردترین رنگ های استفاده شده در آشپزخانه ها هستند.
هزینه مناسب کابینت آشپزخانه ام دی اف باعث شده تا این نوع کابینت جای خود را بین آشپزخانه های ایرانی باز کند. البته مزیت های این نوع کابینت فقط به قیمت مناسب محدود نمی‌شود. در زیر به مهمترین ویژگی‌های کابینت آشپزخانه ام دی اف اشاره می‌کنیم:

  • قابل سفارش در اندازه و طرح های مختلف
  • تنوع رنگی بالا
  • مقاومت زیاد در برابر رطوبت، گرما و حرارت
  • نداشتن نقص های طبیعی مثل گره های موجود در چوب
  • دوام و ماندگاری زیاد
  • آسیب پذیری کمتر در برابر خط و خش
  • تمیزکاری آسان
  • قابلیت بالا در هماهنگ شدن با سایر اجزاء آشپزخانه و دکوراسیون خانه

در نهایت اگر به دنبال کابینت آشپزخانه مطابق سلیقه خود با قیمت مناسب هستید، کابینت آشپزخانه ام دی اف آکس چوب می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد.

کابینت آشپزخانه مدرن

کابینت آشپزخانه مدرن

همانطور که در ابتدا گفته شد، اکثر غریب به اتفاق خانه‌های امروزی دارای آشپزخانه اوپن هستند. در همین راستا مردم گرایش زیادی نسبت به استفاده از طراحی آشپزخانه مدرن و به روز دارند. از آنجا که در طراحی مدرن امروزی فضای نشیمن با فضای آشپزخانه ترکیب شده است، طراحی مناسب و مدرن دکوراسیون آشپزخانه با دکوراسیون کلی خانه حائز اهمیت خواهد بود.
کابنیت مدرن به دلیل سادگی و مینیما بودن، برای همه آشپزخانه ای مناسب است. کابینت آشپزخانه مدرن به دلیل، نظم و تقارن و وجود خطوط هندسی بسیار زیبا و همه پسند است. به طور کلی ویژگی کابینت های مدرن را می توان به صورت زیر خلاصه کرد.

  • سطح صاف و بدون شیب
  • شکل‌های هندسی و طراحی زاویه دارتر
  • حداقل تزئینات و سادگی درها
  • براق بودن

برخلاف کابینت های کلاسیک، کابینت‌های مدرن صیقلی‌تر و جمع و جور ترند. این نوع کابینت ها عموما از ترکیب مواد مختلفی نظیر چوب، لمینت، شیشه و فلز ساخته می شوند. از نظر رنگ نیز، رنگ سفید به دلیل ویژگی های زیبا شناختی و حس آرامشی که دارد، بیشترین طرفدار، در بین رنگ ها را به خود اختصاص داده است.
در طراحی آشپزخانه مدرن با بهره گیری از رنگ های روشنی مانند رنگ سفید و طراحی مینیمالیستی با استفاده از اجزای کوچکتر و ساده تر، پیشخوان‌های گرانیتی بزرگ، میزهای شام شیشه‌ای، دیوارهای سفالی و کف‌پوش‌های یک‌پارچه یک فضای مدرن ایجاد می شود که طرفداران زیادی دارد.

سخن پایانی

کابینت آشپزخانه یکی از مهمترین اجزای آشپزخانه است که در طراحی دکوراسیون آشپزخانه نقش زیادی دارد. با پیشرفت بیش از پیش صنعت چوب و روانه شدن کابینت های متنوع به بازار انتخاب کابینت مناسب برای برخی از مردم شاید کمی سخت شده باشد. با این حال با وجود کارشناسان مجرب در این صنعت جای نگرانی نخواهد بود. چه فضای آشپزخانه شما کوچک باشد و چه بزرگ، چه عاشق منبت های اصیل ایرانی در طراحی کلاسیک باشید و چه عاشق بزرگنمایی و سادگی آشپزخانه های مدن، کاربینت کاران آکس چوب شما را در انتخاب بهترین متریال و دیزاین آشپزخانه بر اساس سلیقه و بودجه تان، راهنمایی خواهند کرد.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

۱ دیدگاه
  1. خلیلی می‌گوید

    یکی از بهترین برندهایی که باهاشون میشه به راحتی کار کرد