مزایای برون سپاری پروژه و اهمیت  فریلنسینگ

3

از زمان فراگیر شدن اینترنت و دسترسی عمومی به آن گویا دنیا رنگی دگر به خود گرفته، زندگی و کسب و کار انسان‌ها تحت تاثیر اینترنت سریعتر شده و مفهوم زمان اهمیت بیشتری یافته است. برای بررسی تاثیر اینترنت بر کسب و کار می توان به فریلنسینگ اشاره کرد که دنیای کار را متحول ساخته. سازمان‌ها با برون سپاری پروژه می‌توانند در زمان و بودجه شان صرفه‌جویی کنند و افراد متخصص در هر جایی و زمانی می‌توانند بدون محدودیت به صورت دورکاری کسب درآمد کنند.

در عصری زندگی می‌کنیم که شرکت ها و سازمان‌ها خدمات‌شان را آنلاین ارائه می‌دهند و تقریبا هر کاری را به سادگی و با چند کلیک میتوان انجام داد. از خرید بلیط هواپیما گرفته تا ترجمه یک کتاب یا ثبت آگهی استخدامی و …

فریلنسینگ یا برون سپاری پروژه چیست؟

امروزه بیشتر کسب و کارها تحت تاثیر فناوری و اینترنت از شکل سنتی خود خارج شده و سبک جدیدی را به خود گرفته‌اند. اصطلاحاتی از قبیل فریلنسینگ ، دورکاری ، برون سپاری پروژه‌ و … که این روزها بیشتر شنیده می‌شود همگی حکایت از روش جدید استخدام ، انجام کار و کاریابی دارند ، که باعث شده تا دو عامل محدودیت مکانی و زمانی در انجام پروژه‌ها برداشته شود.

رونیکس

به بیان ساده‌تر فریلنسینگ را می‌توان اینگونه توضیح داد؛ افراد ، سازمان‌ها و شرکت‌ها برای انجام پروژه هایشان می‌توانند فرد یا گروهی از متخصصین را به صورت دورکاری استخدام کنند و در زمان و بودجه صرفه جویی کنند. فریلنسینگ در بستر وب صورت می‌گیرد بنابراین هر کاری را که بشود از طریق اینترنت و از راه دور انجام داد در دسته مشاغل دورکاری قرار می‌گیرد.

افراد بسیاری در سرتاسر جهان به صورت دورکاری مشغول به کار هستند. همینطور پلتفرم‌های بسیاری طراحی شده‌اند تا کارفرما و فریلنسر‌ها «پیمانکار دورکار» به راحتی هر چه تمامتر بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در کشور ما نیز نمونه‌های خوبی از پلتفرم‌های دورکاری طراحی شده‌اند که روزانه صدها و هزاران کارفرما و متخصص را به هم مرتبط می‌کنند تا پروژه‌ها به بهترین شکل و در سریعترین زمان انجام شوند.

پارس فریلَنسر « ParsFreelancer » نمونه‌ای از سیستم برون سپاری پروژه و دورکاری در ایران است. اساس کار این پلتفرم به این صورت است که، کارفرما پروژه خود را به صورت رایگان در پارس فریلنسر ثبت می‌کند و افرادی که تخصص انجام پروژه را دارند، پیشنهاد همکاری داده و کارفرما پس از بررسی پروفایل (رزومه) ، نمونه کارها ، قیمت و مقایسه گزینه‌های پیشنهادی، یکی از متخصصین را برای انجام پروژه خود انتخاب می‌کند.

چرا برون سپاری پروژه به صرفه‌تر است؟

صرفه جویی در بودجه: برون سپاری پروژه مزایای متعددی برای کارفرما و فریلنسر دارد. شاید صرفه جویی در زمان و بودجه مهم‌ترین آنها باشند. همانطور که می‌دانید بسیاری از کارها در شرکت ها و سازمان‌ها وجود دارند، که به صورت دائمی نیستند و اگر قرار باشد که یک متخصص را به صورت دائمی استخدام کرد، می بایست برای او حقوق ماهیانه، اتاق کار، تجهیزات کار، بیمه و … تدارک دید. که در این صورت شرکت متحمل هزینه‌های بسیاری می شود.

فریلنسینگ این مشکل را حل کرده، در این نوع استخدامی نیاز نیست برای هر کاری فردی متخصص را به صورت تمام وقت استخدام کرد. کافیست در سامانه برون سپاری پروژه پارس فریلنسر ثبت نام کنید و پروژه خود را به مناقصه بگذارید تا بهترین متخصص را در زمان کوتاهی و بدون هیچ هزینه اضافی استخدام کنید.

صرفه جویی در زمان: وقتی فریلنسر پروژه ای را به صورت دورکاری می‌پذیرد، فقط به اندازه کاری که انجام می‌دهد دست‌مزد دریافت می‌کند و هیچ زمانی تلف نمی‌شود. بسیار دیده شده که کارمندان رسمی مدتی از ساعات کاری را در شبکه‌های اجتماعی وقت گذرانی می‌کنند و برای همان زمان های صرف شده هم دست‌مزد دریافت می‌کنند. از این رو کارفرماهایی که فکری اقتصادی دارند معمولا سعی دارند کارهایشان را به فریلنسر ها بسپارند، تا در سریع‌ترین زمان انجام و در بودجه پروژه صرفه جویی شود.

سرعت عمل بالا: زمان برای کارفرما، صاحبان مشاغل و کارآفرینان مهم است اما برای فریلنسرها بسیار مهمتر است! چراکه فریلنسر به صورت پروژه‌ای کار می‌کند و حقوق ثابت ندارد، بنابراین تا زمانی که پروژه‌ای را به پایان نرساند نمی‌تواند درآمدی داشته باشد و سراغ پروژه بعدی برود. از این رو تمام سعیش را دارد که وظیفه خود را به درستی و بدون هیچ کاستی به انجام رساند تا به درآمد بیشتری برسد.

افزایش خلاقیت: از دیگر مزایای برون سپاری پروژه میتوان به این مورد اشاره کرد که کارفرما به هزاران فریلنسر دسترسی دارد که در کار خود ماهرند. در صورتی که با استخدام یک کارمند ثابت تنها به یک متخصص دسترسی دارند! این بدان معناست که می‌شود از هر فریلنسر یک ایده جدید گرفت و به دنیایی از ایده‌ها و خلاقیت دسترسی داشت. در حالی که کارمندان ثابت اگر ایده جدیدی هم داشته باشند سعی می‌کنند مطابق خواسته رئیس شان عمل کرده و برای بهتر انجام شدن پروژه از خلاقیت خود چشم پوشی کنند! خوب می‌دانیم که خلاقیت و ایده‌های نو چقدر در متمایز بودن از رقبا تاثیر دارند.

انعطاف پذیری نیروی انسانی: هر شرکت یا سازمانی به صورت فصلی پروژه هایی برای انجام دارد. در صورتی که اینگونه مسائل را به نیروی انسانی موجود در شرکت واگذار کند، بی‌شک افراد مسئولیت اصلی خود را نمی‌توانند به درستی انجام دهند و کل نظم شرکت به هم می‌ریزد. در چنین مواقعی با استخدام یک یا گروهی از افراد دورکار می توان بدون ایجاد هیچ مشکلی از نیروی متخصص بهره برد.

ارتقاء کیفی شرکت: معمولا زمانی برون سپاری پروژه انجام می‌شود که نیروهای موجود دانش یا وقت کافی را برای انجام پروژه نداشته باشند. در این شرایط با استخدام افراد متخصص نه تنها پروژه مورد نظر بدون هیچ هزینه اضافی انجام شده بلکه کارمندان شرکت می‌توانند در کنار این افراد متخصص دانش خود را بالا برده و در موارد مشابه خودشان دست به کار شوند تا کارها را انجام دهند.

چه کارهایی به صورت فریلنسینگ انجام می شوند؟

هر کاری را که می‌شود از راه دور و از طریق اینترنت انجام داد در حیطه فریلنسینگ قرار می‌گیرند. از آگهی استخدامی گرفته تا ترجمه مقالات و طراحی سایت.

تقریبا می‌شود گفت به جز کارهایی که نیاز به حضور فیزیکی افراد هست می‌شود هر کاری را از طریق سامانه برون سپاری پروژه ها به انجام رسانید، البته کارهایی که نیاز به حضور فیزیکی متخصص دارد از طریق پلتفرم ارائه خدمات پارس فریلنسر قابل انجام است.

فعالیت‌هایی از قبیل؛ عملیات مربوط به فناوری اطلاعات، شبکه و ارتباطات از راه دور، منابع انسانی و مدیریت بیمه، حسابداری، تبلیغات، امنیت و … را می‌شود برون سپاری کرد و بهترین فریلنسرها را برای انجام‌شان انتخاب کرد.

برای مثال در پلتفرم برون سپاری و ارائه خدمات پارس فریلنسر زمینه برای برون سپاری چنین پروژه هایی فراهم است:

  • طراحی وب سایت و اپلیکیشن
  • استخدام متخصص سئو
  • کارشناس فناوری اطلاعات
  • طراحی نرم افزار
  • نویسندگی و تایپ
  • تولید محتوا و ترجمه
  • ورود اطلاعات
  • مدیریت و بازرگانی
  • حسابداری
  • شبکه و منابع انسانی
  • یافتن منابع و محصولات
  • ساخت و تولید
  • طراحی، رسانه‌ها و معماری
  • فروش و بازاریابی
  • خدمات تلفن همراه و رایانه
  • خدمات پرستاری، خدمات حمل و نقل، خدمات نظافت و …

چطور پروژه خود را ثبت و فریلنسر استخدام کنیم؟

اگر شما هم از مدیرانی هستید که سال‌ها به روش‌هایی غیر از برون سپاری پروژه اقدام به جذب نیرو و انجام پروژه کرده‌اید. کمی دشوار است تا از روش‌های سنتی چون درج آگهی در روزنامه، گزینش و پذیرش کارمندان دست بردارید. اگر مزایای برون سپاری را در نظر بگیرید و تنها دو گزینه زمان صرف شده برای یافتن فرد متخصص تا انجام پروژه و همچنین بودجه صرف شده را در نظر بگیرید متوجه خواهید شد که برون سپاری پروژه چقدر به صرفه است.

چطور پروژه خود را ثبت و فریلنسر استخدام کنیم؟
چطور پروژه خود را ثبت و فریلنسر استخدام کنیم؟

دنیای فریلنسینگ دست کارفرما را باز گذاشته تا در هر زمان و مکانی به هزاران متخصص دسترسی داشته باشد، برای این کار کافیست:

ــ در سامانه پارس فریلنسر به عنوان کارفرما عضو شده ، اقدام به ثبت پروژه و توضیحات مربوط به آن و همچنین تعیین بودجه مورد نظر پرداخته و آنرا به صورت رایگان ثبت کنید.

ــ در مرحله بعد پروژه به هزاران فریلنسر که تخصص‌شان در ارتباط با پروژه می‌باشد ارسال می‌گردد.

ــ فریلنسرها با مطالعه اطلاعات مربوط به پروژه و قبول شرایط تعیین شده، پیشنهاد خود را برای همکاری ثبت می‌کنند.

ــ کارفرما می‌تواند با بررسی رزومه، گواهینامه مهارتها ، نمونه کارها و همچنین خواندن نظراتی که کارفرماهای قبلی از تجربه همکاری خود با فریلنسر ثبت کرده‌اند، بهترین فرد برای انجام پروژه را انتخاب کنند.

ــ با امکاناتی که پارس فریلنسر مهیا کرده است، کارفرما و فریلنسر می‌توانند با هم چت و گفتگو کنند، در روند اجرای پروژه تبادل نظر کنند، فایل به اشتراک بگذارند و پرداخت امن ایجاد کنند. در پایانِ کار کارفرما در صورت رضایت پرداخت امن را آزاد می‌کند تا فریلنسر بتواند دست مزدش را دریافت کند.

دنیای فریلنسینگ
سیستم سپرده گذاری و پرداخت امن

سخن پایانی

با پیشرفت روزافزون فناوری و ورود اینترنت به کسب و کارها، دیگر شیوه سنتی برای استخدام نیروی متخصص پاسخگوی شرکت‌ها و سازمان‌ها نیست. از این رو برون سپاری پروژه راهکاری برای صرفه جویی در وقت و بودجه می‌باشد که هر فرد یا شرکتی می‌تواند از این فضا و شرایط استفاده کند. در کشور ما نیز سامانه‌هایی برای این هدف طراحی شده‌اند تا بستری برای اشتغالزایی افراد متخصص و همچنین انجام سریع پروژه‌ها فراهم شود.
فریلنسینگ به دلیل انعطاف پذیری که دارد روز به روز بیشتر مورد توجه قرار گرفته و افراد و شرکت‌های بیشتری وارد این نوع فضای کسب و کار می‌شوند. فریلنسینگ محدودیت زمان و مکان را برای استخدام برداشته و مرزهای جغرافیایی را در نوردیده به طوری که یک ایرانی می‌تواند متخصصی از آنسوی جهان را برای انجام پروژه‌اش انتخاب کند و یا بلعکس.

پارس فریلنسر تنها پلتفرمی است که تمام ابزارهای مورد نیاز برای استخدام ، برون سپاری پروژه و سفارش خدمات محلی را یکجا در اختیار شما قرار میدهد و همیشه و همه‌جا به آن دسترسی دارید.

نظر شما در مورد فریلنسینگ و برون سپاری پروژه چیست؟ آیا تا کنون شما پروژه‌ای به این شیوه به انجام رسانده‌اید؟

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 3 دیدگاه)
  1. محمد می‌گوید

    برون سپاری فقط برای شرکت ها امکان پذیره؟

  2. مهسا می‌گوید

    نه ! تمام افردا می توانند پروژه های خود را از طریق پارس فریلنسر برون سپاری کنند

  3. علی می‌گوید

    چجوری باید پروفایل رو کامل کنم؟