کتاب بهانه ممنوع؛ اثری از وین دایر برای رسیدن به موفقیت

0

برای همه ما گاهی زندگی علی‌ر­غم خواسته‌هایمان سپری شده است. شاید در یک دوره یک­‌ساله، با­ر­ها و بارها با شکست‌های ریز­و­درشت مواجه شده‌ایم و بیشتر اوقات به‌دلیل نداشتن آمادگی کافی، برخورد و واکنش مناسبی در مواجهه با این مشکلات نداشته‌ایم و اوضاع برایمان بحرانی‌تر شده است. معمولا در این مواقع، به سراغ بهانه‌ها می‌رویم؛ تاجایی‌که به آنها عادت می‌کنیم. در نتیجه، از یک‌جایی به بعد، دیگر بهانه­‌ها ناشی از شکست­‌های­ ما نیستند، بلکه شکست­‌ها حاصل بهانه‌های ما خواهند بود. اگر شما هم این ضعف را در خود می‌بینید، ما به شما کتاب مفیدی با این موضوع معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

شناسنامه‌ کتاب

  • عنوان: بهانه ممنوع
  • نویسنده: وین دایر
  • تعداد صفحات: ۳۵۰

درباره کتاب بهانه ممنوع

ما با مطالعه کتاب «بهانه ممنوع» یاد می‌گیریم که چطور بهانه‌تراشی را کنار بگذاریم. نویسنده در این کتاب، ابتدا منشأ طرز فکری را توضیح می‌دهد که باعثِ بهانه‌تراشی‌های مداوم ما می‌شود. درواقع نویسنده با ارائه دلایل منطقی از ما می‌خواهد تا بهانه­‌هایمان را دور بریزیم و ذهن‌مان را عادت دهید تا از بهانه آوردن از روی عادت خودداری کند.

کتاب به ما می‌گوید: «چه فکر کنید که می­‌توانید کاری را درست انجام دهید و چه فکر کنید در انجام آن کار موفق نخواهید بود، در هر دوحالت حق با­ شماست.» و این تفکر و تأکید بر این موضوع که تغییر سخت‌ترین ویژگی‌ها ممکن و شدنی هستند، بر کلیت کتاب غالب است.

رونیکس

دکتر وین دایر معتقد است که همه‌ٔ رفتارها و خلقیات ما در کنترل خودمان است و درصورتی‌که واقعا بخواهیم، می‌توانیم هر عادت بدی را کنار بگذاریم. در جایی از کتاب او می‌گوید: «انسان آنچه را که می‌­خواهد جذب نمی­‌کند، بلکه آنچه که در فکرش است و از جنس خودش است جذب می­‌کند؛ پس بهتر است خواسته‌های فکری‌مان را با آنچه که واقعا نیاز داریم همسو کنیم.» جالب است بدانید روش‌های ارائه‌شده در کتاب روی افراد مختلفی آزمایش شده و نتایج آن به صورت گزارش در کتاب آمده است. از ویژگی‌های مثبت کتاب این است که به‌مرور و با بیانی ساده و سرشار از احساس مثبت، سعی می­‌کند مقاومت درونی فرد نسبت به تغییر را بشکند و با مخاطب تا خلق عادت جدید و ترک بهانه­‌ها همراه است.

دیدگاه خاص نویسنده و نوع پرداخت او کتاب را بسیار جذاب و خواندنی‌تر کرده است. دکتر وین دایر توانسته است در صفحه به صفحه کتاب ارتباط نزدیکی با خواننده ایجاد کند و به او کمک می‌کند تا درحالی‌که عیب‌هایش را می­‌پذیرد، برای بهتر شدن تلاش کند.

آیا این کتاب برای شماست؟

اگر دوست دارید از شر بهانه‌هایتان خلاص شوید و زندگی را از فضای منفیِ بهانه‌ها دور کنید؛ اگر به‌دنبال ایجاد تغییراتی مثبت در زندگی خود هستید و می‌خواهید زندگی‌تان با آنچه که از آن انتظار دارید، یکی باشد؛ این کتاب برای شماست. با مطالعه‌ٔ این کتاب می‌توانید در زمان کمی مشکل خود را شناسایی و برای ترک بهانه­‌هایتان، از راهکارهای ارائه‌‌شده استفاده کنید و به اهداف‌تان نزدیک‌تر شوید.

بخش‌هایی از کتاب

خوبی کردن تنها دلیلی است که انسان برای آن به دنیا آمده است. تصاویری را در ذهن حفظ کنید که مؤید سلامت و سعادت شماست. جملاتی نظیر این جمله را تکرار و بر آنها تأکید کنید: «این حق به من داده شده است که مورد احترام واقع شوم، محبوب باشم، خوشحال باشم، احساس کامیابی و سعادت کنم، از تمام مواهب بهره‌مند شوم و از تمام لحظات زندگی‌ام لذت ببرم. این رویای من است و من با تمام وجود مشتاق آن هستم. من باور دارم این چیزها به سوی من می‌‌آیند.» هر زمان که اتفاقی به طور ناگهانی در زندگی شما پیش می­‌آید که با تصور ذهنی‌تان هماهنگی ندارد، این گفتهٔ لائو-تسه را به خاطر بیاورید: «برای از بین بردن نفوذ و تأثیر چیزهای منفی، کافی است آن­ها را نادیده بگیرید.» این کلام اگرچه ساده به‌نظر می‌رسد، ولی بسیار عمیق و پرمحتواست.


در ادامه بخوانید: توصیه‌های برایان تریسی برای موفقیت و نقل‌قول‌های الهام‌بخش از زبان وی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.