چه کسی مادرخرج می شود؟!

0

در فرهنگ ما ایرانی‌ها موضوع تعارف آن‌قدر پررنگ است که گاهی فکر می‌کنیم چقدر این موضوع برای ما اهمیت دارد. این موضوع در همه تعاملات ما به شکلی وجود دارد؛ مثلاً وقتی با دوستانمان قرار ملاقات می‌گذاریم، معمولاً یک نفر به خاطر تعارف و رودربایستی با دیگران، هزینه بقیه افراد را نیز پرداخت می‌کند و بقیه افراد هم در بیشتر اوقات فراموش می‌کنند که حساب خود را بعدا با فرد حساب کننده تسویه کنند! البته بعضی افراد هم ضرورتی به این کار نمی بینند و با گفتن چند جمله تعارفی، این کار را به حساب یک لطف از طرف دوست خود می‌گذارند!

مادرخرج یا قربانی؟! مسئله این است!

هیچ کس از تعارف خوشش نمی‌آید؛ اما به نظر می‌رسد وضعیت به نحوی است که، همه با اینکه اعتقادی به تعارف ندارند، اما چاره ای هم برای انجام آن ندارند! در همچین مواقعی گفته می‌شود بهترین کار این است که یک نفر مادرخرج شود! یعنی حساب‌ها رو مدیریت کند و هرچیزی که لازم بود پرداخت کند سپس هرکس حساب خود را یا به اصطلاح پرداخت دنگی خودش را انجام بدهد! اما تجربه نشان داده است که مادر خرج‌ها همیشه قربانی می‌شوند! چون معمولاً هیچ مادرخرجی از این موضوع خوشش نمی‌آید که با درخواست از بقیه برای تسویه حساب بدهی‌‌های خود، از خودش ذهنیت یک آدم خسیس را به دیگران القا کند! بیشتر وقت‌ها کسانی که مادرخرج می‌شوند، این تجربه اول و آخرشان است! یعنی بخاطر اینکه بقیه دوستان حساب‌های خود را پرداخت نمی‌کنند، بار دیگر طرف جسارت نمی‌کند که دوباره مادرخرج بشود؛ چون جیبش تقریبا خالی می‌شود! آن هم در این گرانی‌ها و اوضاع نه چندان خوب اقتصادی! این موضوع در خوابگاه‌های دانشجویی تقریبا یک معضل بزرگ است! زیرا به نظر می‌رسد رسم نیست که هرکس برای خودش یک حساب باز کند و بعضی افراد هم کلا فراموش می‌کنند که به هم اتاقی های خود بدهی داشته‌اند! همین مسائل کوچک کم‌کم باعث می‌شود که افراد به مرور زمان از یکدیگر ذهنیت خوبی نداشته باشند و برنامه‌های دسته جمعی، روز به روز کمرنگ تر شود. به هر حال در چنین وضعیتی واقعا چه باید کرد؟! چطور می‌شود هم رابطه‌های دوستی و شخصیت خود را حفظ کنیم و هم پول خود را ؟!

ولی مشکل فقط تعارف نیست!

حتی اگر همه برای پرداخت دنگی خودشان مشکلی نداشته باشند مشکل دیگری که باعث می‌شود پرداخت‌ها درست انجام نشود، حساب کردن هزینه هاست. در چنین مواقعی زحمت حساب و کتاب و رند نبودن هزینه‌ها باعث می‌شود که این کار به سختی انجام شود و یا حتی انجام نشود. در بعضی مواقع هم رند کردن یا فراموش کردن بعضی هزینه‌ها باعث می‌شود که یک نفر هزینه کمتری پرداخت کند و یک نفر بیشتر؛ این مشکل مخصوصا مواقعی که عده ای به طور دسته جمعی به رستوران یا کافی شاپی می‌روند، بیش‌تر پیش می‌آید؛ چون غذاها و خوراکی‌هایی که همه افراد سفارش می‌دهند، از لحاظ قیمت یکسان نیستند و به همین دلیل باید دقیقاً مشخص شود که، چه چیزی را سفارش داده اند؛ این مشکل رو چطور حل کنیم؟

رونیکس

معرفی می‌کنیم؛ مادرخرج مانیار!

مانیار

زمان آن رسیده است که راه حل مشکلات بالا را به شما معرفی کنیم؛ اپلیکیشن انتقال وجه مانیار به تنهایی از پس همه کارها برمی‌آید! مانیار نام یک شبکه اجتماعی مالی هست که علاوه بر اینکه به شما امکان برقراری ارتباط و گفتگو با دوستانتان رو می‌دهد، امکان دریافت و پرداخت گروهی پول رو هم فراهم میکند. وقتی که شما با دوستانتان به سفر می‌روید یا یه برنامه دسته جمعی مثل رستوران یا کافه را تنظیم می‌کنید یا می‌خواهید برای خرید کادوی تولد، برای دوست مشترکتان از بقیه دنگ بگیرید و یا هر خرید دسته جمعی دیگری دارید، مانیار همه حساب‌ها را برایتان به سادگی انجام می‌دهد. اپلیکیشن انتقال وجه مانیار بخشی به اسم گروه دنگی دارد که هزینه را به صورت هوشمند بین اعضای گروه تقسیم و امکان پرداخت دنگی رو فراهم می‌کند. با این کار بقیه افراد مبلغ بدهکاری خودشان را می‌بینند و با کیف پول مانیار و یا درگاه پرداخت بانکی ‌که این اپلیکیشن برای آنها فراهم کرده است، حسابشان را تسویه می‌کنند. در نتیجه دیگر نیازی نیست خودتان به دیگر دوستان یادآوری کنید و یا بخاطر خجالت کشیدن، متحمل هزینه‌های دیگران شوید! در بخش گروه‌های دنگی، شما می‌توانید هر تعداد گروه که بخواهید با دوستانتان ایجاد کنید؛ مثلاً یک گروه پرداخت دنگی برای هزینه‌های خوابگاه، یک گروه دنگی برای هزینه‌های رستوران، یک گروه دنگی برای هزینه‌های سفر و هر گروه دیگری که لازم باشد. علاوه بر این، حتی در یک گروه هم می‌توانید هزینه‌های مختلف با مادرخرج‌های مختلف درست کنید.

چطور باید با مانیار کار کرد؟

اگر بخواهید از دیگر دوستان درخواست‌ وجه کنید، لازم نیست که شماره کارتتان را ارسال کنید؛ تنها کاری که باید بکنید این است که برای مخاطبتان از طریق اپلیکیشن انتقال وجه مانیار یک درخواست‌وجه ارسال کنید. اگر مخاطبتان برنامه مانیار را نصب کرده باشد، می‌تواند به راحتی از طریق برنامه، وجه مورد نظر را پرداخت کند. البته اگر این برنامه را نصب نکرده باشد باز هم مشکلی نیست؛ زیرا به طور خودکار پیامی شامل لینک درگاه بانکی، از طریق پیامک برای او ارسال می‌شود؛ از این طریق افراد می‌توانند حتی بدون اینکه مانیار را نصب کرده باشند، برای شما وجه واریز کنند. برای پرداخت‌وجه به دوستانتان هم نیازی به داشتن شماره کارت آنها نیست؛ تنها کافی است که از لیست مخاطبین درون برنامه، با انتخاب مخاطب و وارد کردن مبلغ و موضوع پرداخت، به راحتی پرداختتان را انجام بدید. برای پرداخت، می‌توانید از موجودی کیف پول و یا اتصال به درگاه بانکی استفاده کنید. همچنین پرداخت قسط صندوق‌های قرض‌الحسنه خانوادگی، جمع‌آوری شارژ ساختمان و خیلی از کارهای دیگر به راحتی و در کمترین زمان ممکن انجام می‌شوند و شما می‌توانید گزارش همه پرداخت هایتان را هم به صورت دقیق داشته باشید. در ضمن اینکه اپلیکیشن انتقال وجه مانیار بابت این کارها هیچ کارمزدی از کاربران دریافت نمی‌کند و از آن جایی که امنیت بالا و کاربری راحتی دارد، بار بزرگی را از دوش شما و دوستانتان برمی‌دارد.

برای دانلود مانیار می‌توانید از طریق گوگل‌پلی ، بازار یا سیب اپ اقدام کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.