بهترین بازارهای محلی ترکیه کدامند؟

1

از قرن‌ها پیش کشور زیبای ترکیه مکانی برای خرید و فروش ابریشم و سایر کالاهای تجاری محبوب بود و بازرگانان به آن سفر می‌کردند؛ حالا این سرزمین به یکی از اَبر قدرتها در صنعت گردشگری تبدیل شده و مسافران با خرید تور ترکیه به آن سفر می‌کنند. ناگفته نماند که طی چند سال گذشته همواره تور استانبول از پرفروشترین‌و محبوبترین تورهای این کشور بوده است. ترکیه همه چیز را برای تجربه‌ی یک خرید خوب و به یادماندنی دارد. واقعیت این است که امروزه در تمامی شهرهای بزرگ دنیا مراکز خرید شیک و وسیع وجود دارد و بهتر است در طی سفرتان به اماکنی مثل ترکیه از بازارهای محلی دیدن کنید. چند نمونه از بهترین بازارهای محلی ترکیه را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول یا گرند بازار از آن جمله اماکنی است که از گذشته تا امروز شکل و شمایل گذشته‌ی خود را حفظ کرده و به همین خاطر بازدید و خرید از آن توصیه می‌شود. گرند بازار، بزرگترین و قدیمی‌ترین بازار در سراسر ترکیه است و در دوران امپراتوری عثمانیان (حدود سال 1450 میلادی) ساخته شد. در این بازار کالاهایی چون فرش، اشیای زینتی، ظروف سرامیکی، پوشاک و… به فروش می رسند. برای کشف فرهنگ مردم ترکیه به این بازار بروید.

بازار چوکور کوما استانبول

چوکور کوما یکی از محله‌های قدیمی استانبول است که در آن خیابان طوریلی وجود دارد که بافت کهن خود را حفظ کرده و در آن کالاهای گوناگون را به فروش می‌رسانند. بد نیست بدانید که اورهان پاموک که یک نویسنده‌ی معروف ترک و برنده‌ی جایزه نوبل بود، در همین محله زندگی می‌کرد. اگر علاقه‌مند هستید که بخشی از استانبول را بینید که زندگی بومیان در آن جریان دارد و همه چیز هنوز به سبک سنتی خود است، چوکور کوما را از دست ندهید.

رونیکس

بازار فاتح استانبول

فاتح یکی از مناطق مهم توریستی استانبول است که هتل‌های متعددی هم در آن وجود دارد. این منطقه به دلیل داشتن وسایل نقلیه‌ی عمومی مناسب و ایستگاه‌ها مترو و اتوبوس زیاد، گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کرده است. در فاتح خیابانی وجود دارد که پر است از فروشگاه‌هایی که لباس‌های مجلسی می‌فروشند و با تماشای آنها می‌توانید با سبک و سیاق لباس‌های مجلسی زنانه و فرهنگ مردم ترکیه بیشتر آشنا شوید زیرا بسیاری از پوشاکی که در فاتح به فروش می‌رسند سبکی سنتی دارند.

بازار اولوس آنکارا

اولوس از مناطق مهم آنکاراست که قدمت زیادی دارد. زمانی که در اولوس قدم بزنید، غرق در در و پنجره‌های چوبی و رنگی و فروشگاه‌های سوغات خواهید شد. بازار اولوس منطقه‌ای رویایی برای خرید صنایع دستی، خوراکی‌های محلی و لباس‌های سنتی است.

سافران ‌بولو در ترکیه

سافران ‌بولو یکی از شهرهای شمالی کشور ترکیه است، این شهر به قدری دیدنی‌های جالب در خود جای داده و بیان کننده‌ی فرهنگ مردم ترکیه است که نامش در فهرست جهانی به ثبت رسیده به همین خاطر بی‌شک مکان خوبی برای گردش در بازارهای محلی و خرید سوغات دست ساز می‌باشد. به افرادی که در جستجوی شهری کوچک و خلوت، به دور از شلوغی‌های استانبول هستند به سافران بولو بروند و مطمئن باشند که قدم زدن در میان بازارهای محلی آن را فراموش نخواهند کرد.

بازار کمرالتی ازمیر

یکی از فوق‌العاده‌ترین بازارهای محلی موجود در کشور ترکیه کمرالتی است که در شهر ازمیر قرار دارد. بازار کمرالتی بیش از 400 سال قدمت دارد و بافت کهن آن تغییر زیادی نکرده است. گردشگرانی که آشنایی چندانی با فرهنگ مردم ترکیه ندارند با کمی قدم زدن در این مرکز می‌توانند اطلاعات جامعی در رابطه با سنن مردم این دیار به دست بیاورند. فروشگاه‌هایی که لوسترهای سنتی و رنگارنگ ترک را به فروش می‌رسانند در این بازار بسیار خیره‌کننده هستند. اگر علاقه‌مند هستید که سوغاتی تهیه کنید که رنگ و بوی ترکیه‌ی اصیل را داشته باشد حتما از بازار کمرالتی ازمیر دیدن کنید.

منبع: فاینداتور

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

۱ دیدگاه
  1. alireza می‌گوید

    عالییییییییی