معرفی کتاب نقاط ضعف شما؛ راه حل وین دایر برای پیشرفت زندگی

0

امروزه رشد و توسعه‌ فردی به‌دلیل تلفیق دنیای مدرن و سنتی بیش از گذشته مورد توجه همه است. از این رو هر فردی که به دنبال پیشرفت در کار و زندگی است، ابتدا باید از خودش شروع کند و اولین گامِ این شروع، قطعا یافتن نقاط ضعف اوست. در این مطلب، قصد داریم کتابی با همین موضوع و با عنوان «نقاط ضعف شما»، نوشتهٔ دکتر وین دایر را به شما معرفی کنیم؛ با ما همراه باشید.

شناسنامه کتاب

  • عنوان: نقاط ضعف شما
  • نویسنده: دکتر وین دایر
  • تعداد صفحات: ۳۶۶

درباره کتاب

دکتر وین دایر نویسنده و روانشناسی است که همیشه آثارشان جزو پرفروش‌ترین‌ها در حوزهٔ روانشناسی بوده است. او در کتاب نقاط ضعف هم به شکلی مؤثر سعی می­‌کند ذهن خواننده را با واقعیت‌ها روبه‌رو سازد.

رونیکس

او در ابتدای کتاب از خواننده می‌خواهد که مسئول زندگی خود باشد و آن را بپذیرد؛ همان‌طور که هست، با تمام خوبی‌ها و بدی‌هایش.

در مرحلهٔ بعد عشق را تعبیر می­‌کند و می‌گوید که انسان باید خود را باور داشته باشد و عاشق خودش باشد. او همچنین به این مسئله اشاره می‌کند که چرا باید گاهی به خودمان برگردیم، نقاط ضعف‌مان را پیدا کنیم و در تلاش برای رفع آن‌ها باشیم. دکتر وین دایر مخاطب را وادار می‌کند تا ویژگی‌های پنهان و رازآلود وجودی‌اش را بشناسد و در جایی از کتاب می‌گوید: «شما باید با اتکا به توان عاطفی خودتان هرچیزی را که می­‌خواهید، انتخاب کنید. درواقع شما توان کنترل عواطف خودتان را دارید و می‌­توانید در آن کاملا موفق باشید.»

آیین و رسوم بیهوده و ناکارآمد از موضوعات دیگری است که نویسنده به آن پرداخته و به خواننده کمک می‌کند تا در برابر آنها از خود محافظت کند. نویسنده ابتدا سعی می‌­کند با زبانی گویا و دوستانه نقاط ضعف را تعریف کند و سپس با ذکر مثال، راهکاری برای غلبه بر آن ارائه کند. مثلا او سعی دارد تا تعریف درستی از عدالت بیان کند، افراد را از دنبال کردن بهانه‌ها باز دارد، تعلل را نهی ­کند و خواننده را به داشتن استقلال شخصیتی تشویق کند.

آیا این کتاب برای شماست؟

اگر دوست دارید با بهبود کیفیت تفکرتان به نظم در زندگی برسید و زندگی‌تان روال بهتری داشته باشد، حتما این کتاب را بخوانید. این کتاب به کسانی که حاضر نیستند نقاط ضعف خود را باور کنند، کمک می‌کند تا خودشان نقاط ضعف‌شان را شناسایی کنند و با آن روبه‌رو شوند. همچنین این کتاب می‌تواند هدیه مناسبی برای کسانی باشد که عزت‌نفس کافی ندارند.

بخش‌هایی از کتاب

در سطر زیر جمله‌ای است که شما را در لحظه‌ٔ فعلی از حرکت بازمی­‌دارد: «من صبر می­‌کنم و کارها روبه‌راه خواهند شد.» برای برخی از مردم این جمله جزئی از زندگی­‌شان شده است. آن­ها همیشه کاری را به یک روز واهی موکول می­‌کنند.

مارک که یکی از مراجعه‌کننده­‌های اخیر من بود، نزد من از زندگی زناشویی ناموفق خود شکایت می­‌کرد. مارک پنجاه ساله بود و حدود سی سال بود که ازدواج کرده بود. وقتی که ما باب صحبت را در مورد ازدواجش را باز کردیم معلوم شد که سال­‌هاست گله و شکایت­‌های مارک تمامی ندارد. او در آن لحظه این جمله را بر زبان آورد: «هرگز هیچ خیری از زندگی زناشویی‌­ام، حتی در اوایل ازدواجم، ندیده­‌ام.» من از مارک پرسیدم که چه چیز او را مجبور کرده که این همه سال را به بدبختی و نکبت بگذراند. او اعتراف کرد امیدوار بودم که کارها به‌خودی‌خود روبره‌اه ­شوند. مارک حدود سی سال به این امید توسل جسته بود ولی باز مارک و همسرش از زندگی خود بهره‌ای نبرده بودند.

مارک ضمن صحبت راجع به زندگی زناشویی‌اش اقرار کرد که دست‌کم ده سال است که دچار ناتوانی جنسی شده است. من از او پرسیدم که چرا تا این مدت کاری برای این مسئله نکرده است. او جواب منفی داد و فقط تنها کاری که کرده، از مسائل جنسی بیشتر فاصله گرفته و امیدوار بوده که این مسئله خودش به‌مرور زمان حل خواهد شد. مارک باز حرف خود را تکرار کرد: مطمئن بودم کارها روبه‌راه خواهند شد.


در ادامه بخوانید: معرفی کتاب لطفا گوسفند نباشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.