آشنایی با جاهای دیدنی که چهره تهران را عوض کردند

0

بام لند، باغ کتاب، دریاچه خلیج فارس، ایران مال و… از جاهای دیدنی و معروف تهران هستند که در مدتی که از راه‌اندازی آنها می‌گذرد مخاطبان بسیاری را به سوی خود جذب کرده‌اند.

این مکان‌ها که بیشتر آنها در غرب تهران واقع شده‌اند به دلیل قرار گرفتن در همسایگی دریاچه چیتگر و داشتن آب و هوای مطلوب، مورد توجه واقع شده‌اند. در ادامه به معرفی بیشتر این مکان‌‌های تفریحی می‌پردازیم.

بام‌لند

رونیکس

مرکز تجاری تفریحی با‌م‌لند در ساحل دریاچه شهدای خلیج فارس واقع شده است و شامل ۱۲ ویلای دو طبقه مستقل است که مجموعه‌ای از نام‌های تجاری معتبر داخلی و بین‌المللی را گرد هم آورده تا در کنار بازی و ورزش و گشت‌وگذار با خریدی دلنشین لحظه‌های ناب بام‌لند را رقم بزنید.
در این مجموعه در کنار فروشگله‌های مطرح، مجموعه‌ای از رستوران‌هاف کافه‌ها، مراکز ورزشی، تفریحی و…. فضایی مناسب برای تفریح و خرید مهیا کرده است.

باغ کتاب

باغ کتاب تهران در منطقه عباس‌آباد تهران واقع شده‌است و عنوان بزرگ‌ترین کتابفروشی جهان را یدک می‌کشد.
این باغ از شرق با کتابخانه ملی ایران، از شمال‌شرقی با فرهنگستان‌های علوم، و زبان و ادب فارسی، از شمال‌غربی با باغ هنر، و از غرب با باغ‌موزه دفاع مقدس همسایه است.
مجموعه ساختمان‌های نمایشگاهی، تالارها همایش و اداری، فضای سبز و یک دریاچه مصنوعی بخش‌هایی از باغ کتاب تهران هستند. فضای داخلی باغ کتاب تهران هم شامل چهار بخش اصلی با نام‌های بهارستان (کودک و نوجوان)، خیالستان (فناوری‌های دیجیتال)، نگارستان (سالن‌های سینما) و سروستان (عمومی و بزرگسال) است و در دو طبقه ساخته شده‌ است.

دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج فارس دریاچه‌ای مصنوعی است که در شمال غرب تهران و منطقه ۲۲ شهرداری تهران واقع شده‌است. دریاچه چیتگر در شمال پارک جنگلی چیتگر قرار گرفته و جنوب دریاچه به بزرگراه همدانی، شمال آن به بزرگراه همت، شرق آن به بزرگراه آزادگان می‌رسد و از غرب به بافت مسکونی منطقه ۲۲ شهرداری تهران محدود می‌شود. این دریاچه زیبا چهره این منطقه را تغییر داده است و در حال حاضر در حاشیه این دریاچه رستوران و کافه، فروشگاه و مراکز خرید بسیاری راه‌اندازی شده است.

آبشار تهران

آبشار مصنوعی تهران در ارتفاعات شمالی منطقه ۲۲ شهرداری تهران واقع شده است و فضای دلنشینی برای پیاده‌روی و تفریح ایجاد کرده است.
آبشار تهران شامل باغ راه‌هایی در دل کوهستان است که با استفاده از مصالح طبیعی سنگ و چوب ساخته شده است. این آبشار با الهام از باغ‌های سنتی ایرانی به صورت طبقه طبقه ساخته شده است که هر طبقه شامل فضای سبز، آلاچیق و برکه‌ای متفاوت از طبقه دیگر است.
در تهران جاهای دیدنی بسیار دیگری وجود دارد که برای آشنایی با آنها می‌توانید به وبسایت نابرو مراجعه کنید و در مورد آنها بیشتر بخوانید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.