فرق هایلایت مو با لولایت مو چیست؟

2

بالیاژ، آمبره، سامبره، هایلایت، بیبی لایت و …. این همه اسم و مدل متفاوت برای رنگ مو گاهی آدم فکر می‌کند صنعت مد و رنگ مو با آوردن اسامی جدید می خواهد ما را دیوانه کند. علاوه بر این همه این نام ها گویی به خود رنگ شباهتی نداشته و بدتر ما را گیج می کنند. اما نترسید! در این راهنمای آرایش و زیبایی بازار آنلاین سنجاق می خواهیم این مشکل تان را رفع کنیم.

هایلایت و لولایت روشی در طراحی رنگ مو هستند که در آن قسمتی از مو رنگ می شود. هدف این روش این است که به مو رنگ و ابعاد جدید ببخشیم. این دو می توانند بر روی مو ادغام شده و یک ترکیب دیدنی را خلق کنند. یکی از اشتباهات افراد این است که تصور می کنند هایلایت و لولایت یک چیز هستند. این اشتباه است. بنابراین شاید از خودتان بپرسید پس هایلایت چیست؟

هایلایت چیست؟

رونیکس

در هایلایت بخش هایی از مو نسبت به رنگ پایه روشن تر رنگ آمیزی می شوند. هدف اصلی افزودن هایلایت روشن کردن بخشی از مو و افزودن بعد و رنگ به آن است. پایه رنگ مو و رنگدانه ها می توانند بر رنگ هایلایت تاثیر بگذارند. رنگ پایه مو هر رنگی که باشد، هرگز نباید رنگ هایلایت از آن 3 پایه روشن تر شود. برای مثال، اگر موهایتان مشکی است، هایلایت قهوه ای تیره داشته باشید، اگر موهایتان بلوطی است هایلایت مسی یا کاراملی و اگر موهایتان بلوند است از هایلایت روشن تر استفاده کنید. در صورت انتخاب هایلایت روشن تر از سه پایه موهایتان گورخری یا مصنوعی می شود.

برای هایلایت کردن مو دو راه وجود دارد. می توانید با دست این کار را انجام دهید (تکنیک بالیاژ) یا از روش سنتی فویل استفاده کنید. در این روش تکه های فویل آلومینیوم موی هایلایت را جدا می کند. در این صورت رنگ به موی اطراف برخورد نکرده ظاهر مورد نظر پدید می آید.

لولایت چیست؟

اگر در هایلایت قسمت های روشن تر مو رنگ آمیزی شده اند، لولایت کاملا برعکس است. در این روش تکه هایی باریک یا ضخیم مو را برداشته و آن را از رنگ اصلی دو پایه تیره تر کنید. در این صورت مو بعد و عمق جدیدی دریافت می کند. این کار حجم و ضخامت مو را نیز افزایش می دهد. اغلب افراد پس از چندین بار هایلایت کردن مو و برای برگرداندن آن به حالت قبل مو را لولایت می کنند.

برای لولایت کردن مو می توانید از روش فویل یا بالیاژ که در هایلایت استفاده می شد، استفاده نمایید.

اما هنوز سوال این است…

تفاوت میان هایلایت و لولایت در چیست؟

شاید این دو مشابه به نظر برسند اما لولایت و هایلایت تفاوت زیادی دارند. این دو روش از جهات مختلف عکس یکدیگر عمل می کنند. در اینجا به تفاوت های اصلی هایلایت و لولایت نگاهی می اندازیم.

  • گرچه در این باره قانون مشخصی وجود ندارد اما هایلایت روی موی تیره ظاهر بهتری داشته (مانند طیف قهوه ای و مشکی) و لولایت روی موی روشن تر (مانند طیف بلوند و قهوه ای روشن).
  • شاید هایلایت رویایی به نظر برسد اما از آنجایی که مو دکلره می شود می تواند به مو آسیب برساند. در حالی که در لولایت مو فقط رنگ می شود و آسیب خاصی وجود نخواهد داشت.
  • گرچه هایلایت و لولایت به مو ابعاد جدید می بخشند اما هایلایت درخشش مو را افزایش می دهد و لولایت عمق و حجم مو را.
  • انتخاب هایلایت یا لولایت به فصل هم بستگی دارد. معمولا هایلایت در تابستان زیباتر است و مو را درخشان تر نشان می دهد. از سو دیگر رنگ های تیره در زمستان دیدنی تر هستند.

اکنون که می دانید هایلایت و لولایت چیست و چه تفاوتی دارد اکنون می خواهیم به شما نشان دهیم چگونه رنگ موی هایلایت یا لولایت شده را انتخاب کنیم.

انتخاب رنگ برای موهای هایلایت

هایلایت بلوند

یک ایده زیبا برای هایلایت زنانی با موهای بلوند. می توانید با هایلایت بلوند طلایی موی خود را روشن تر و درخشان تر کنید. مدل موی باب کوتاه نیز مو را زیباتر نشان می دهد.

هایلایت شکلات شیری

اگر موهایتان قهوه ای متوسط است این هایلایت می تواند شگفت انگیز باشد. هایلایت قهوه ای شکلات شیری برای موهای قهوه ای تان مکمل مناسبی است. قسمت پایین مو را فر کنید تا هایلایت شما بعد و درخشش زیبایی داشته باشد.

هایلایت کاراملی

یک هایلایت زیبا که از آن خسته نمی شوید. هایلایت کاراملی به موهای شما عمق جدیدی می بخشد که با هیچ رنگ دیگر قابل مقایسه نیست. می توانید این هایلایت را روی موهای قهوه ای ماهگونی امتحان کرده و با موهای زیبای خود همه را شگفت زده کنید.

هایلایت بالیاژ برنز

یادتان است گفتیم برای هایلایت کردن می توانید از تکنیک بالیاژ استفاده کنید؟ در این جا دقیقا از همین روش استفاده شده است. قسمت پایین موی قرمز بلوطی را به رنگ برنز رنگ کنید تا این سبک زیبا پدید بیاید.

هایلایت آفتابی

یکی از مزیت های موی مشکی این است که هر رنگ هایلایت روی آن می نشیند. این هایلایت زیبا و درخشان می تواند موی مشکی شما را دیدنی کند. تاثیر آن شگفت انگیز است.

 

انتخاب رنگ موی لولایت

لولایت خاکستری تیره

در هنگام انتخاب این رنگ مجبور نیستید به رنگ پایه توجه کنید. می توانید رنگ های مختلف و متضاد را استفاده کنید. برای مثال این لولایت خاکستری به موی قهوه ای بعد و درخشش زیبایی می بخشد.

لولایت قهوه ای

از موی بلوند خود خسته شده اید؟ با کمی لولایت می توانید ظاهر آن را عوض کنید. از بالا لولایت قهوه ای شنی داشته باشید تا موی بلوند شما بعد و عمق زیبایی داشته باشد.

لولایت ماهاگونی

یک راه دیگر برای افزودن رنگ و حجم به مو انتخاب لولایت تیره استو رنگ زیبای ماهاگونی می تواند جذابیت مو را افزایش داده و آن را حجم و زیبا نشان دهد.

لولایت مشکی

درست است که گفتیم در لولایت نباید از دو طیف تیره تر فراتر بروید، اما برخی از قوانین کنار گذاشتنی هستند. برای مثال، می توانید بر روی موی بلوند از رنگ تیره و تقریبا مشکی استفاده کنید تا حجم و درخشش موی شما افزایش یابد.

لولایت پرکلاغی

آیا موهایتان قهوه ای است و می خواهید بعد جدیدی به آن ببخشید؟ می توانید از لولایت پر کلاغی استفاده کنید تا موهایتان درخشش و بعد جدیدی داشته باشد.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 2 دیدگاه)
  1. فاطمه می‌گوید

    سلام. خسلس کامل و مفصل بود. ممنون از سایت خوبتون

  2. الهام می‌گوید

    عالی بود