۱۵ کار متفاوتی که زوج‌ های خوشبخت انجام می‌دهند

3

همه‌ی روابط زناشویی به یک شکل نیست. زوج‌ های خوشبخت در زندگی به اصولی پایبندند که آنان را از زوج‌های ناموفق متمایز می‌کند. آنها این اصول را سرلوحه‌ی زندگی خود کرده و به واسطه‌ی آنها کانون زندگی‌شان را گرم می‌کنند. آیا از این اصول آگاهی دارید؟ اگر می‌خواهید بدانید این اصول کدامند، اگر می‌خواهید شادی را چاشنی رابطه‌تان کنید، به نوشته‌ی زیر نیاز دارید. در این مقاله ۱۵ کار متفاوتی که زوج‌ های خوشبخت انجام می‌دهند، ارائه شده است.

۱. هر روز به یکدیگر توجه می‌کنند

ما در گرفتاری‌های زندگی به راحتی شریک زندگی‌مان را فراموش می‌کنیم. قبل از صحبت درباره کشمکش احمقانه با رئیس‌تان، شریک زندگی‌تان را در آغوش بگیرید، ببوسید و از او بپرسید: «روزت چطور بود؟»

رونیکس

۲. به هم اعتماد دارند و از حسادت اجتناب می‌کنند

دانشگاه و محل کار ما، تفکیک جنسیتی نشده است؛ بنابراین چگونه می‌توان انتظار داشت که افراد، با جنس مخالف هیچ صحبتی نداشته باشند؟ معتقد باشید همسرتان بی‌گناه و درستکار است، تا زمانی که خلافش ثابت شود. اگر شما بی‌دلیل شریک زندگی‌تان را متهم به خیانت کنید و او احساس کند شما به او اعتماد ندارید چطور باید انگیزه‌ی وفاداری داشته باشد؟

۳. نقاط مشترکشان را پیدا می‌کنند

«نقاط مشترک» نور اولیه‌ی یک رابطه‌ی با‌شکوه است اما نمی‌توان منکر شد که گذراست. برای جذاب نگه داشتن رابطه‌تان، سرگرمی‌ها و علائق مشترک‌تان را پیدا کنید. اگر علائق مشترکی ندارید، چیزهای جدیدی که هر دوی شما به آن علاقه‌مندید را کشف کنید.

زوج های خوشبخت روی تفاهم‌ها تمرکز می‌کنند

۴. زوج‌ های خوشبخت سازشگرند

زوج های خوشبخت با یکدیگر مدارا می‌کنند. واقعیت این است که ما هر چیزی را که بخواهیم، نمی‌توانیم داشته باشیم. اگر همسرتان را به دیدن فیلمی عاشقانه دعوت کردید و او موافق نبود، لجباز نشوید، موقعیت و شرایط او را درک کنید و احترام متقابل‌تان را حفظ کنید.

۵. گوش می‌دهند

زوج های خوشبخت به یکدیگر گوش می‌دهند

آیا واقعا شما به شریک زندگی خود گوش می‌دهید یا فقط در انتظار نوبت هستید که صحبت کنید؟ اجازه دهید همسرتان صحبت‌هایش را تمام کند و مطمئن شوید حرف‌هایش را درک کرده‌اید، با گفتن چیزی شبیه به این: «اگر درست فهمیده باشم، تو احساس می‌کنی که ….. درست است؟»


حتما بخوانید: تقویت مهارت گوش دادن؛ ۱۰ اصلی که شما را تبدیل به شنونده سراپا گوش می‌کند

۶. قدرت رویارویی دارند

دعوا شوخی بردار نیست، اما مسلما به تاخیر انداختن آن امتیاز مثبتی ندارد. زمان را تلف نکنید، اگر کار اشتباهی انجام داده‌اید در سریع‌ترین زمان ممکن به اشتباه‌تان اعتراف کرده و به بهترین روش آن را جبران کنید.

۷. به رشد یکدیگر کمک می‌کنند

آزار دهنده‌ترین چیز در جهان چیست؟ وقتی که شخصی شما را دوست دارد، اما هیچ علاقه‌ای به علائق شخصی‌تان ندارد. اگر شریک زندگی‌تان را در حال بررسی یک فرصت هیجان‌انگیز شغلی یافتید، از او حمایت کنید. اگر شریک زندگی‌تان را در حال تمرین سخت برای تبدیل شدن به فردی فوق‌العاده مناسب دیدید، تشویقش کنید. برای دستاوردهای شریک زندگی خود هیجان‌زده شوید، اگر دستاوردهایش را از آن خود می‌دانید. در نهایت اینکه زوج های خوشبخت باعث پپیشرفت و رشد هم می‌شوند.

۸. کینه به دل نمی‌گیرند

همه‌ی ما انسانیم و همه‌ی ما اشتباه می‌کنیم. یک روز بد در محل کار، بیماری ناخواسته یا استرس، می‌توانند برای ما آزار دهنده باشند. این شرایط گاهی آنقدر سخت است که باعث می‌شود همسرتان رفتار ناراحت کننده‌ای از خود بروز دهد. وضعیت روحی همسرتان را درک کنید و این رفتارهای او را به دل نگیرید.


حتما بخوانید: چطور حتی وقتی غیر ممکن است، بتوانیم ببخشیم؟

۹. عشق خود را ابراز می‌کنند

زوج های خوشبخت عشق خود را ابراز می کنند

«دوستت دارم» کلام قدرتمندی است که لازم است هر روز گفته شود. مهم نیست شما چه مدتی است با هم هستید، با این دو کلمه لبخند را به شریک زندگی خود هدیه کنید. زوج های خوشبخت به یکدیگر عشق می‌ورزند.

۱۰. از یکدیگر تعریف می‌کنند

آخرین باری که به همسرتان گفتید چقدر در لباس قرمز زیباتر به نظر می‌رسد، کی بود؟ آیا اخیرا به شوهرتان گفته‌اید که در کت و شلوار فوق العاده مناسبش چقدر خوشتیپ شده است؟ اگر از یکدیگر تعریف نکنید، گاه‌گاهی احساس بی‌توجهی و ناسپاسی می‌کنید.

۱۱. رابطه زناشویی دارند

رابطه زناشویی تنها برای اوایل رابطه نیست؛ بلکه باید به طور مرتب انجام شود. بچه دار ‌که شدید، این رابطه عادی می‌شود، اما به یاد داشته باشید هنگامی‌ که برای آن وقت بگذارید، همه چیز بهتر می‌شود. می‌توانید همین الان برای یک آخر هفته‌ای عاشقانه برنامه‌ریزی کنید.

۱۲. اهل شوخی هستند

زوج های خوشبخت اهل بگو و بخند هستند.

زوج های خوشبخت شوخ طبع هستند و با هم شوخی می‌کنند. باید در رابطه‌ شما هم چیزهایی وجود داشته باشد که هیچکس دیگری «نفهمد». نامی مستعار که افراد دیگر فکر می‌کنند بد است. شوخی‌های خنده‌داری که دیگران از آن خبر ندارند. داستانی خجالت‌آور درباره اشتباه‌های روزهای اول رابطه‌تان. شما هم می‌توانید از این‌ موارد ایده بگیرید.

۱۳. زوج‌ های خوشبخت برای یکدیگر وقت می‌گذارند

مهم نیست شما چقدر پر مشغله‌اید؛ بخاطر داشته باشید رابطه‌ی شما در اولویت است. درست مثل یک گیاه که بدون آب پژمرده می‌شود، رابطه‌تان بدون وقت گذاشتن برای یکدیگر نابود می‌شود.


حتما بخوانید: ۶ اختلاف رایج زوج‌ها در مسائل مالی و راه‌حل آنها

۱۴. زمانی برای «تنها بودن» دارند

این حرف شاید عجیب باشد، چون قبلا گفتیم زمانی را به با‌هم بودن اختصاص دهید. اما تنهایی هم گاهی اوقات لازم است. شادی شما نباید وابسته به شریک زندگی‌تان باشد. زمان تنهایی به شما اجازه می‌دهد احساسات منحصر‌بفرد خودتان را کشف کنید. مهمانی‌های مجردی، زنگ تفریح شما در زندگی‌تان است. بنابراین حفظ کمی استقلال، رابطه‌ی شما را قوی‌تر می‌کند.

۱۵. کارهای جدیدی را با هم انجام می‌دهند

افراد، کارهای تکراری را با بی‌حوصلگی انجام می‌دهند. اگر هر روزِ شما تکراری است، خودتان را برای یک رابطه‌ی مسمومِ عاری از نشاط آماده کنید. به رستوران‌هایی بروید که غذاهای خوشمزه و جدیدی سرو می‌کنند و طعم جدیدی را بچشید. در تعطیلات، از وسوسه رفتن هر ساله به ساحل یا شهر تکراری اجتناب کنید. این دنیا به اندازه‌ی کافی بزرگ هست که بتوانید هر بار به جاهای مختلف بروید و کارهای متفاوت انجام دهید. زندگی را باید با مخاطرات هیجان‌انگیز گذراند نه روزمرگی.

برگرفته از: lifehack

رفتار درست با شریک عاطفی چگونه است؟
حق با کدام طرف است؟
جواب چنین سوالاتی را در این مجموعه بیابید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 3 دیدگاه)
  1. حبیب می‌گوید

    عالی

  2. سهيل می‌گوید

    فوق العاده بود

  3. مهدی می‌گوید

    شدیدا و قویا با گفته هاتومن موافق هستم.مخصوصا با نکته ی 15 هم