3 کالای مهم آشپزخانه که تولیدات ایرانی باکیفیتی دارند

3

در این مقاله با 3 محصولی که مدل ایرانی آن به راحتی توانایی رقابت با رقبای خارجی خود را دارند آشنا می شوید. برخی از این محصولات حتی نسبت به نمونه های خارجی خود برتری نیز دارند. اما فقط همین نیست؛ در ادامه در مورد ویژگی هایی که این محصولات را نسبت به مدل های خارجی برتری داده توضیح می دهیم و مطرح ترین برندهای ایرانی برای هر کالا را معرفی خواهیم کرد.

پیش از انتخاب برند به این مشخصات توجه کنید

معمولا برای اینکه کیفیت یک کالا سنجیده شود، مشخصات فنی مهم آن را به عنوان معیار قرار می دهند. در فروشگاهها با نوشته یا توسط فروشنده به شما اعلام خواهد شد. همچنین وب سایت های فروشگاهی در باکسی مجزا به آن ها می پردازند. آشنایی با این مشخصات مطمئنا به خرید بهتر کمک قابل توجهی می کند. در ادامه قصد داریم همزمان با پرداختن به ویژگی های مهم هر کالا، تولید کنندگان ایرانی خوب در آن زمینه را نیز معرفی کنیم.

4 سوال که پاسخ به آن ها خرید هود آشپزخانه را آسان تر خواهد کرد

تجربه فروش هود آشپزخانه در فامیلا کالا ما را به سوالاتی پر تکرار رسانده که همواره از سوی خریدار مطرح می شود. در این بخش برخی مهمترین آن ها را عنوان و پاسخ خواهیم داد.

رونیکس
  • چه مدلی برای آشپزخانه ی من مناسب است؟ در میان انواع هود آشپزخانه موجود در بازار مدل های زیر کابینتی، مخفی و کشویی مناسب نصب در آشپزخانه های کوچک هستند. هود های مورب (زاویه دار) و شومینه ای را جهت قرار دادن در آشپزخانه هایی با ابعاد متوسط و بزرگ پیشنهاد می کنند. مدل جزیره ای نیز به صورت اختصاصی برای آشپزخانه جزیره ای تولید می شود. تولید کنندگان داخلی مختلفی از جمله بیمکث و کن کلیه ی مدل های هود آشپزخانه را به بازار عزضه می کنند. پس ما در انتخاب هود ایرانی تنوع بالایی را شاهد هستیم.
  • صدای هود آشپزخانه به چه میزان است؟ صدای هود آشپزخانه بر حسب واحد دسی بل (db) محاسبه می شود. بیشترین صدای هود را براساس دور دوم و سوم موتور آن عنوان می کنند. در میان مدل های مختلف، هودهای مخفی و مورب ایرانی صدای کمتری تولید می کنند. از نمودار زیر می توانید جهت مقایسه و تشخیص بهتر صدای هود استفاده کنید.
  • آیا موتورهایی با پروانه فلزی در طولانی مدت صدای کمتری تولید می کنند؟ بله مدل هایی که موتور آنها دارای پروانه فلزی است صدای کمتری تولید می کنند. زیرا مقاومت بالاتر در برابر حرارت دارند. در میان برندهای ایرانی انواع هود آشپزخانه داتیس دارای این ویژگی هستند.
  • آیا هود مکش خوبی دارد؟ قدرت مکش انواع هودهای آشپزخانه با اعدادی نمایش داده می شود که براساس متر مکعب بر ساعت محاسبه شده اند. عدد کوچکتر (min) مربوط به دور کند موتور و عدد بزگتر(max) نشانگر قدرت مکش هود آشپزخانه در دور تند است. معمولا کمترین مکش در مدل های مختلف موجود در بازار 450 متر مکعب و بیشترین 1300 مترمکعب است. هرچه این اعداد بزرگتر باشند مکش هود بهتر خواهد بود. در میان شرکت های مختلف مس و داتیس هود های موربی با قدرت مکش 1100 متر معکب بر ساعت تولید می کنند.

ویژگی های سینک ظرفشویی مرغوب و تولیدکنندگان مطرح ایرانی آن

انواع سینک ظرفشویی موجود در بازار از متریال مختلفی مانند استیل، شیشه و گرانیت تشکیل شده اند. هر یک از این گروه ها دارای مزایا و معایب مخصوص به خود هستند. برای آشنایی با مهمترین ویژگی ها و تولید کنندگان داخلی موفق در این عرصه با ما همراه باشید.

چند نکته که در تشخیص کیفیت جنس سینک ظرفشویی کمک می کنند

سینک های استیل پرفروش ترین مدل های موجود در بازار هستند که به دو صورت روکار و توکار عرضه می شوند. در این دو گروه هرچه ضخامت ورق به کار رفته در کالا بالاتر باشد، سینک کیفیت بالاتری دارد. سینک با درصد استیل بالاتر لک آب نمی گیرد. همچنین به مرور زمان سیاه و کدر نخواهد شد. این ویژگی در سینک های سری 300 و 400 اخوان دیده می شود.

اگر به دنبال سینک رنگی و متفاوت هستید، مدل های گرانیتی موادی و شیشه ای را به خاطر داشته باشید. برای انتخاب سینک گرانیتی، مقاومت و ضد خش بودن آن ها اهمیت دارد. در برندهای ایرانی مانند شاین سینک های گرانیتی تا دمای 290 درجه سانتی گراد تغییر رنگ مشاهده نمی شود. احتمال شکستگی در سینک های گرانیکو نیز بسیار کم است. سینک های شیشه ای استیل البرز و داتیس نیز به صورت نشکن عرضه می شوند.

عمق لگن سینک را باتوجه به قد کاربر انتخاب کنید

در کلیه ی مدلهای موجود عمق لگن ها معمولا 15 تا 30 سانتی متر هستند. اغلب سینک هایی با لگن عمیق از محبوبیت بالاتری برخوردار هستند. اما این نکته را به خاطر داشته باشید که قد شما در انتخاب عمق لگن اهمیت دارد. شستشوی ظرف در لگن خیلی عمیق برای کاربری با قد کوتاه راحت نیست. شرکت های اخوان و استیل البرز مدلهای متنوعی با لگن های کم عمق، متوسط و عمیق تولید می کنند.

در انتخاب اجاق گاز صفحه ای این نکات را به خاطر داشته باشید

اجاق گاز صفحه ای با سه جنس استیل، شیشه ای و ترکیبی (شیشه و استیل) عرضه می شود. در انتخاب اجاق به تعداد شعله ها و فاصله ی بین آن ها، شیشه نشکن و سوخت مصرفی دقت کنید.

فاصله ی بین شعله های اجاق گاز زیاد باشد

فاصله ی زیاد بین شعله ها امکان قرار دادن قابلمه های بزرگ بر روی اجاق را فراهم می سازد. همچنین در برخی از مدل ها شعله ی پلوپز در کنار صفحه قرار دارد. اکثر اجاق های ایرانی از جمله داتیس، استیل البرز و کن دارای شعله پلوپز کنار هستند.

اجاق های ایرانی تعداد شعله بیشتری دارند

یکی از مسائلی که همواره ذهن خریدار را به خود شغول می کند تعداد شعله های اجاق است. معمولا علاقه داریم که شعله های اجاق ما 5 شعله یا بیشتر باشد. در میان اجاق های ایرانی تابان، اخوان و استیل البرز مدل هایی با 6 و 7 شعله نیز تولید می کنند.

اجاق های برقی ایرانی کم مصرف هستند

اگر به نصب اجاق برقی توکار در محل کار یا منزل خود علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم که محصولات شرکت های ایرانی مانند بیمکث و T&D را انتخاب کنید. زیرا قیمت آن ها نسبت به مدل های خارجی ارزان تر است. همچنین به دلیل اهمیت هزینه ی برق در کشور این شرکت ها اجاق هایی با گرید مصرف انرژی A (کم مصرف) عرضه می کنند.

و در پایان چند دلیل دیگر جهت خرید کالاهای ایرانی

مواردی از جمله قیمت مناسب، خدمات پس از فروش دائمی و قطعات ارزان قیمت از دیگر مزایای این انتخاب هستند. کلیه ی ویژگی های عنوان شده پاسخگوی سوال ما هستند. پس بهتر است سه کالای اساسی آشپزخانه را از تولید کنندگان نام آشنا و معتبر ایرانی خریداری کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 3 دیدگاه)
  1. راد می‌گوید

    سلام به نکات جالبی اشاره شده بود ممنونم

  2. مهران می‌گوید

    ببخشید برای اجاق چه برندی رو پیشنهاد میدین؟

    1. فامیلا کالا می‌گوید

      برندهایی مانند بیمکث و اخوان در بازار اجاق گازهایی با کیفیت مناسب تولید می کنند.