۱۱ دانشگاه ارزان برای تحصیل در کانادا

0

بدون تردید کانادا یکی از کشورهایی است که بالاترین استانداردها را برای زندگی و تحصیل دارد. کانادا با فراهم کردن شرایط و هزینه‌های پایین دانشگاهی، تلاش کرده است تا به دانشجویان خارجی برای ثبت‌نام و تحصیل در این کشور کمک کند و رویای آموزشی آنها را تحقق بخشد. اگر شما هم قصد مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا را دارید، این مطلب را که فهرستی از ۱۱ دانشگاه ارزان برای تحصیل در کانادا در سال ۲۰۱۹ است بخوانید تا راحت‌تر تصمیم بگیرید. شهریه هر دانشگاه در کنار هزینهٔ ویزای تحصیلی کانادا و هزینه‌های زندگی در این کشور را برآورد کرده و با بودجه‌ای که دارید مقایسه کنید. سپس می‌توانید برای ارسال درخواست پذیرش به دانشگاه اقدام کنید.

۱. دانشگاه مموریال نیوفاندلند

دانشگاه مموریال نیوفاندلند (Memorial University of Newfoundland) در نیوفاندلند و لابرادور واقع شده است. این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های ارزان برای دانشجویان خارجی به شمار می‌رود. بر اساس آمار سال ۲۰۱۳ تعداد ۱۸۷۲ دانشجوی خارجی از ۹۰ کشور جهان در این دانشگاه به تحصیل مشغول بوده‌اند که حدود ۱۱٪ از کل جمعیت دانشجویان آن را تشکیل می‌دهد.

رونیکس

در این دانشگاه صدها رشته متفاوت تدریس می‌شود و شیوهٔ آموزشی آن که به کم‌تعداد بودن کلاس‌ها تأکید دارد از استانداردهای بالایی برخوردار است. علاوه‌برآن، این دانشگاه برای دانشجویان تیزهوش بورسیهٔ تحصیلی درنظر می‌گیرد و دانشجویان می‌توانند در پردیس دانشگاه کار کنند. شهریهٔ رشته‌های کارشناسی۸۸۰۰ دلار و رشته‌های دکترا ۱۳,۷۰۵ دلار است. دانشجویان خارجی ۱۱ درصد کل دانشجویان این دانشگاه را تشکیل می‌دهند.

۲. دانشگاه ساسکاچوان

دانشگاه ساسکاچوان (University of Saskatchewan) یکی از بهترین دانشگاه های کانادا است و از جمله دانشگاه‌های ارزان این کشور است. شهریهٔ آن فقط ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار است. بیش از صدها سال است که این دانشگاه آموزش‌هایی استثنایی را ارائه می‌دهد و شیوهٔ تدریس آن پیشرفته و به‌روز است.

این دانشگاه دارای امکانات علمی ویژه و پروژه‌هایی فوق‌العاده شامل پروژهٔ جهانی واکسن و بیماری‌های واگیردار، دستگاه سینکروترون (شتاب‌دهنده) در مرکز تحقیقات نوری و نیز پروژهٔ نوآورانهٔ علوم بهداشت است.

مجموع تعداد دانشجویان بومی و خارجی ثبت‌نامی در رشته‌های کارشناسی و کارشاسی ارشد ۲۱۰۰۰ نفر است که از بین آنها ۲۰۰۰ دانشجو خارجی هستند.


حتما بخوانید: هزینه تحصیل در کانادا که پیش از اقدام برای پذیرش تحصیلی باید بدانید

۳. دانشگاه ویکتوریا

شهریهٔ دانشگاه ویکتوریا (University of Victoria) از ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار است. این دانشگاه در کارهای تحقیقاتی بسیار ارزنده در زمینه‌های مختلف و نیز در تلاش‌های نوآورانه ملی و بین‌المللی پیشگام است. اساتید این دانشگاه افرادی متعهد و دلسوز هستند و خدمات آموزشی باکیفیتی را به دانشجویان (بدون هیچ تبعیضی بین دانشجویان بومی و خارجی) ارائه می‌دهند.

در دانشگاه ویکتوریا خدمات آموزشی پیشرفته توأم با تحقیقات فراوان را به دانشجویانش ارائه می‌کند. همچنین فرصتی برای آموزش‌های بالینی و کار عملی را در اختیار آنها قرار می‌دهد که همین امر سبب تقویت رتبهٔ آن به‌عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان می‌شود. دانشگاه ویکتوریا در بین بهترین دانشگاه‌ها با کمتر از ۵۰ سال قدمت، رتبهٔ یازدهم را در جهان و رتبهٔ نخست را در کانادا دارد.

۴. دانشگاه سایمون فریزر

شهریهٔ دانشگاه سایمون فریزر (Simon Fraser University) ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار است. این دانشگاه غیرانتفاعی در سال ۱۹۶۵ در برنابی تأسیس شد و به‌دلیل کارهای تحقیقاتی فوق‌العاده‌ای که در زمینه‌های مختلف ترتیب می‌دهد شهرت زیادی کسب کرده است. از رشته‌های تحصیلی مهم آن می‌توان به علوم بهداشت و سلامت، علوم کاربردی، طراحی محیطی، هنر و علوم اجتماعی در مقاطع مختلف اشاره کرد.

پردیس دانشگاه سایمون فریزر در یک موقعیت استراتژیک قوی واقع شده است. سه پردیس اصلی این دانشگاه در ایالت بریتیش کلمبیا و در شهرهای ونکوور، برنابی و سوری واقع شده‌اند. به‌این‌ترتیب دانشگاه سایمون فریزر چهارراه آموزش نوآورانه و مشارکت اجتماعی به شمار می‌رود.

۵. دانشگاه آلبرتا

آلبرتا یکی از ۵ دانشگاه برتر کانادایی است که بیش از ۱۷۰ گرایش در رشته‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد. دانشگاه آلبرتا بزرگترین حامی پردیس آلبرتاست. این مؤسسه همواره نقشی فعال در بهبود و افزایش کارامدی بخش آموزشی آلبرتا داشته و در این زمینه پیشگام بوده است. (شهریه شو ننوشته بود)


حتما بخوانید: بهترین رشته های تحصیلی در کانادا با بیشترین درآمد کدام‌اند؟

۶. دانشگاه منونایت کانادا

دانشگاه مسیحی منونایت کانادا (Canadian Mennonite University) در وینی پگ مانیتوبا واقع شده است. بیش از ۱۷۵۰ دانشجوی ثبت‌نامی دارد و شهریهٔ آن برای دانشجویان خارجی مقطع کارشناسی ۷۵۶۰ دلار است. این دانشگاه رشته‌های متنوعی دارد که از آن جمله می‌توان به ریاضیات، موسیقی و علوم اجتماعی اشاره کرد.

۷. کالج دانشگاه دومینیکن

شهریهٔ کالج دانشگاه دومینیکن (Dominican University College) بیش از ۵۰۰۰ دلار است و یکی از ارزان‌ترین دانشگاه‌های کل کانادا به شمار می‌رود. این دانشگاه در مرکز اتاوا واقع است و رشته‌های تخصصی آن فلسفه و الهیات هستند.

۸. دانشگاه سنت بونیفیس

دانشگاه فرانسوی‌زبان سنت بونیفیس (Universite de Saint-Boniface) در وینی پگ مانیتوبا واقع شده است. درحال‌حاضر بیش‌از ۱۲۰۰ دانشجو در پردیس این دانشگاه ساکن هستند و بیش از ۵۰۰۰ ثبت‌نام در رشته‌های آموزش آنلاین آن انجام شده است. این مؤسسه به دانشگاه مانیتوبا وابسته است و کیفیت آموزش آن در رشته‌های خدمات اجتماعی، علوم و نیز به‌عنوان دانش‌سرا زبانزد است. شهریهٔ این دانشگاه برای دانشجویان خارجی ۶۴۲۰ دلار است.

۹. دانشگاه برندون

این دانشگاه که در برندون مانیتوبا واقع شده است، هر ساله بیش از ۳۰۰۰ دانشجوی دورهٔ کارشناسی را ثبت‌نام می‌کند. شهریهٔ آن ۶۲۲۰ دلار است و معروف‌ترین رشته‌های آن هنرهای آزاد و رشته‌های علوم هستند.


حتما بخوانید: شرایط بورسیه تحصیلی کانادا برای دانشجویان خارجی

۱۰. دانشگاه بریتیش کلمبیا

این دانشگاه در سال ۱۹۰۸ تأسیس شده است و یکی از مؤسسات تحقیقاتی پیشگام در کانادا محسوب می‌شود. در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان رتبهٔ ۴۰ را دارد. شهریهٔ دانشگاه بریتیش کلمبیا از ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار است و از بیش از ۱۴۰ کشور جهان دانشجو می‌پذیرد. دو پردیس بسیار بزرگ دارد و محیط آموزشی آن واقعا استثنایی است. هدف بریتیش کلمبیا تعلیم و تربیت شهروندانی است که به افزایش کیفیت زندگی اجتماعی و ایجاد جوامعی پایدارتر کمک کنند.

۱۱. دانشگاه کنکوردیا

دانشگاه کنکوردیا (Concordia University) یک دانشگاه عمومی غیرانتفاعی است که در سال ۱۹۷۴ در مونترال، استان کبک تأسیس شد. شهریهٔ این دانشگاه از ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار است. دارای چهار دانشکده است که در رشته‌های مهندسی، هنرهای زیبا، هنر و علوم دانشجو می‌پذیرند. این دانشگاه به‌خاطر کیفیت علمی بالایی که دارد تا کنون موفق به کسب جوایز متعددی شده است. در فهرست برترین دانشگاه‌های کانادا رتبهٔ دهم و در فهرست بهترین دانشگاه‌های جهان رتبهٔ صدم را داراست.

شرکت ایران کانادا با بیش از ۱۰ سال تجربه در زمینه دریافت پذیرش تحصیلی کانادا و اخذ ویزا، می‌تواند شما را در این مسیر یاری کند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به لینک زیر مراجعه کنید.

تحصیل در کانادا

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.