نکاتی برای انتخاب لوازم آرایشی مناسب

1

زنان در همه جای جهان برای آرایش صورت و زیبایی ظاهری از محصولات و لوازم آرایشی مختلف استفاده می‌کنند. اما چگونگی استفاده از این محصولات برای هر کس ممکن است متفاوت باشد. در واقع اگر تمایل دارید ظاهر ایده‌آل‌تان را پیدا کنید، محصولاتی که انتخاب می‌کنید باید متناسب با ویژگی‌های ظاهری طبیعی خودتان باشد. با این تفاسیر، برای انتخاب لوازم آرایشی مناسب باید نکات و مسائلی را در نظر داشته باشید. این مطلب را به ارائهٔ توضیحاتی در این رابطه اختصاص داده‌ایم. با در نظر داشتن این مسائل، می‌توانید محصولات آرایشی را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که در تناسب کامل با ویژگی‌های ظاهری‌تان باشند.

نکاتی در رابطه با انتخاب کرم پودر مناسب

اولین محصولی که برای آرایش صورت باید مد نظر داشته باشید کرم پودر است. خانم‌های زیادی هستند که فکر می‌کنند اگر رنگ کرم پودر موردانتخاب‌شان کمی تیره‌تر از رنگ طبیعی پوست‌شان باشد، برنزه به نظر خواهند رسید. این باور نسبتا رایج چندان درست نیست. نکتهٔ مهمی که به‌هنگام انتخاب کرم پودر باید مد نظر داشته باشید این است که رنگ آن، باید کاملا هماهنگ با رنگ پوست‌تان و تا حد امکان نزدیک به آن باشد. در این صورت غیرطبیعی به نظر نخواهد رسید. بهترین راهکار برای انتخاب رنگ مناسب کرم پودر این است که کمی از تستر محصول موردنظر را روی مچ دست، جایی که نبض قرار دارد، استفاده کنید. نباید تفاوت بارزی میان رنگ پوست و رنگ کرم پودر وجود داشته باشد.
نکتهٔ دیگر در رابطه با چگونگی استفاده از کرم پودر است. نباید از کرم پودر بیش از اندازه استفاده کرد و به‌علاوه، باید آن را به‌آرامی روی تمامی سطح پوست پخش کرد. در غیر این صورت صاف و یک‌دست نمی‌شود و سن‌تان را بیشتر نشان می‌دهد.
اگر دوست دارید رنگ پوست حالتی برنزه‌مانند پیدا کند، می‌توانید از لوازم آرایشی دیگری نظیر ژل صورت، کرم پودر و … به‌طور مجزا برای این منظور استفاده کنید. این دسته از محصولات علاوه بر ایجاد رنگ دلخواه درخشندگی زیبایی هم برای پوست به ارمغان می‌آورند. برای پیدا کردن محصول ایدئال توصیه می‌شود چند مدل مختلف را خریداری کنید و از میان‌شان هر کدام را که بیشتر باب میل‌تان بود استفاده کنید. حتی می‌توانید مدلی بخصوص را برای روز و از مدلی دیگر برای آرایش صورت به‌هنگام شب استفاده کنید.

نکاتی در رابطه با نحوهٔ انتخاب رژ گونه

توصیه می‌شود پیش از انتخاب رنگ رژ گونه نوع آن را مد نظر قرار بدهید. رژ گونهٔ کرمی یا مایع برای پوست‌های خشک و معمولی مناسب‌تر است؛ در سوی دیگر برای پوست‌های چرب بهتر است از رژ گونهٔ پودری استفاده شود. علت این است که نوع اول، تا حدودی در نقش مرطوب‌کننده عمل می‌کند و پس از جذب شدن در پوست، سبب آب‌رسانی به آن می‌شود. رژ گونهٔ پودری هم به این خاطر برای پوست‌های چرب مناسب‌تر است که قطره‌های عرق یا چربی‌های موجود روی سطح پوست را می‌پوشاند. در مورد رنگ رژ گونه هم بهتر است تا حد امکان رنگی را انتخاب کنید که نزدیک به رنگ طبیعی پوست صورت باشد تا چندان مصنوعی جلوه نکند. فرضا برای پوست‌هایی که نه‌چندان تاریک و نه‌چندان روشن هستند، رنگ آجری انتخاب مناسبی است.

رونیکس

نکاتی در رابطه با آرایش لب

آرایش لب، اگر با سلیقه و دقت کافی انجام بگیرد، نقش بسزایی در زیبایی ظاهری خواهد داشت. نکته‌ای که در این رابطه باید به‌خاطر داشته باشید، رنگ رژ لبی است که انتخاب می‌کنید. عوامل مختلفی در انتخاب رنگ مناسب تأثیرگذار هستند؛ از آن جمله می‌توان به رنگ زمینهٔ پوست (سرد، خنثی و گرم)، شکل لب‌ها، رنگ دندان‌ها، رنگ مو و رنگ چشم‌ها اشاره کرد. فرضا اگر دندان کسی کاملا سفید باشد، از این بابت برای انتخاب رنگ رژ لب محدودیتی نخواهد داشت. در سوی دیگر کسی که رنگ دندانش کمی به زردی می‌زند، برای انتخاب رنگ محدودیت‌هایی خواهد داشت.

نکاتی در رابطه با آرایش چشم‌ها و استفاده از ریمل و خط چشم

زمانی که کسی به صورت ما نگاه می‌کند، پیش از هر چیز توجهش به چشم‌ها جلب می‌شود و به آن‌ها نگاه می‌کند. نظر به این مسئله چشم‌ها در آرایش صورت اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کنند. به‌هنگام کشیدن خط چشم در کمال دقت این کار را انجام بدهید و رنگی که برای آن انتخاب می‌کنید، در تناسب با رنگ سایر لوازم مورداستفاده باشد. نکتهٔ دیگر اینکه جایی را که می‌خواهید به آن بروید در نظر بگیرد و با توجه به آن چشم‌ها را آرایش کنید. مثلا خط چشم مورداستفاده برای رفتن به پیکنیک با زمانی که می‌خواهید با دوستان‌تان بیرون بروید مشخصا متفاوت خواهد بود.
در مورد استفاده از ریمل هم چند نکته هست که بهتر است مد نظر داشته باشید. اول اینکه باید مشخص کنید هدف‌تان از استفاده از ریمل چیست؟ می‌خواهید طول مژه‌ها بلندتر به نظر برسند؟ یا آنکه هدف‌تان حجم دادن به آن‌ها است؟ مدل‌های متنوعی از ریمل وجود دارد که هر کدام کاربردی دارند و بسته به هدف‌تان از میان‌شان انتخاب می‌کنید. اگر قرار است بعد از آرایش صورت در معرض هوای گرم قرار بگیرید و احتمال عرق کردن وجود دارد، یا اگر به هر دلیلی صورت‌تان قرار است در تماس با آب قرار بگیرد، از ریمل ضدآب استفاده کنید. این را هم فراموش نکنید که قبل از استفاده از ریمل هر گونه آلودگی روی پوست یا اثر آرایش قبلی را کاملا پاک کنید. این نکته البته در مورد استفاده از تمامی لوازم دیگر هم صدق می‌کند.

چطور لوازم آرایشی مناسب را انتخاب کنیم؟

فروشگاه اینترنتی روشا انتخاب مناسبی برای این منظور است. در وب‌سایت این فروشگاه می‌توانید به انواع‌واقسام مدل‌های مختلف لوازم آرایشی دسترسی پیدا کنید. به‌علاوه سیستم امتیازبندی و عنوان کردن نظرات برای هر محصول وجود دارد. می‌توانید پیش از خرید هر محصول، امتیاز و نظر خریداران آن را مشاهده کنید و بر این اساس، خرید مطمئن‌تری داشته باشید.

 

 

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

۱ دیدگاه
  1. شادی می‌گوید

    سلام از سایت شما بازدید کردم. سایت بسیار جالبی دارید.