آموزش ایجاد یک فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای

0

فناوری‌های روز و استفاده از اینترنت، سبب شده تا فروش محصولات به سبک سنتی به شدت کاهش پیدا کرده و اکثر کسب‌و‌کارها به سمت ایجاد فروشگاه‌های اینترنتی کشیده شوند.
امروزه طراحی فروشگاه اینترنتی، فرصت خوبیست برای شرکت‌ها، کسب‌و‌کارها و افراد تا به بازاریابی و فروش محصولات خود به بهترین نحو ممکن بپردازند.
فروشگاه‌های اینترنتی زیادی وجود دارند که در حال فعالیت هستند و فروشی میلیاردی در سال را تجربه می‌کنند. دیجی کالا نمونه بارز یک فروشگاه آنلاین موفق است که توانسته با ایجاد یک فروشگاه آنلاین حرفه‌ای، فروش فوق العاده‌ای را تجربه و مخاطبان زیادی را جذب نماید.
جالب است بدانید که فروش این فروشگاه اینترنتی بزرگ به حدی است که توانسته است 3000 کارمند را به استخدام خود در بیاورد!
درآمد میلیاردی این فروشگاه بزرگ و دیگر فروشگاه‌های آنلاین مطمئنا شما را نیز وسوسه کرده تا به فکر ایجاد یک فروشگاه آنلاین برای کسب‌و‌کار خود باشید. اگر تصمیمتان برای اینکار قطعی است پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا 0 تا 100 ساخت فروشگاه اینترنتی را فرا گرفته و اولین فروشگاه انلاین بسازید و از آن کسب درآمد کنید. ولی ابتدا بهتر است درباره فروشگاه اینترنتی و ضرورت ایجاد آن، بیشتر بدانیم.

فروشگاه اینترنتی چیست؟

فروشگاه انلاین ابزاریست که به کسب‌و‌کارها اجازه می‌دهد محصولات خود را بر بستر اینترنت به فروش برسانند. کاربران می‌توانند بدون مراجعه به فروشگاه‌های فیزیکی و از طریق اطلاعات و تصاویر موجود، درباره محصولات موجود در سایت، اطلاعات کسب کرده و آن را به صورت اینترنتی خریداری نمایند.

امروزه فروشگاه‌های بزرگی مانند آمازون، علی بابا، دیجی کالا، مدیسه و… بر بستر اینترنت و به صورت آنلاین در حال فعالیت هستند. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت آنها، وسیله مورد نیاز خود را انتخاب کرده و آن را خرید نمائید.
فناوری‌ها و استفاده روز افزون از تکنولوژی روز سبب شده‌ تا افراد زیادی به سمت خرید اینترنتی سوق پیدا کنند. فرض کنید با خرید یا اجاره یک مکان، کسب‌و‌کاری راه انداخته‌‌اید و با کمک افرادی که استخدام کرده‌اید، محصولات خود را به فروش می‌رسانید.
ولی اگر می‌خواهید فروش بیشتری داشته باشید و از رقبای خود سبقت بگیرید، لازم است علاوه بر داشتن فروشگاه فیزیکی، فروشگاه اینترنتی نیز داشته باشید.

رونیکس

چرا باید فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟

حتی اگر امکان داشتن فروشگاه فیزیکی به هر دلیلی برای شما میسر نیست، می‌توانید تنها با ایجاد سایت و ساخت فروشگاه اینترنتی، محصولات خود را به فروش برسانید. به‌طور کلی می‌توان دلایل زیر را برای ایجاد یک فروشگاه اینترنتی بیان نمود:

  1. دنیای امروز در حال پیشرفت است و اکثر مردم به تمایل بهخرید آنلاین دارند.
    2. قیمت طراحی سایت و هزینه‌ی راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی به مراتب کمتر از یک فروشگاه فیزیکی است.
    3. دامنه فروش در فروشگاه اینترنتی به مراتب بیشتر است بنابراین فروش نیز بیشتر خواهد بود. در فروشگاه اینترنتی بر خلاف مغازه فیزیکی، مشتریان محدود به یک منطقه و محله نیستند.
    4. در فروشگاه‌های اینترنتی بر خلاف فروشگاه‌های فیزیکی، حتی می‌توانید به راحتی به فروش فایل و کلیپ‌ها، تصاویر و سایر محصولات دانلودی بپردازید.

ویژگی‌های یک فروشگاه آنلاین حرفه‌ای

سرعت، امنیت و کاربرپسند بودن از ضروریات هر فروشگاه اینترنتی است که مسلما فروشگاه شما نیز نباید از آن مستثنی باشد.
در کنار موارد بالا، ویژگی‌های دیگری نیز وجود دارد که باید هر فروشگاه اینترنتی موفق از آن بهره‌مند باشد. این ویژگی‌ها عبارتند از:

1- معرفی مناسب محصولات

محصول مهمترین رکن یک فروشگاه آنلاین است. یک فروشگاه اینترنتی در صورتی می‌تواند موفق عمل کند که دارای تعداد زیادی محصول به صورت طبقه‌بندی شده با ذکر قیمت و مشخصات باشد.

محصولات باید دارای توضیحات کامل به همراه تصاویر حرفه‌ای و با کیفیت باشند تا کاربر را جذب کنند. ذکر قیمت هر محصول نیز کمک خواهد کرد تا کاربر به خوبی به مقایسه محصولات بپردازد.

2- پشتیبانی تخصصی

دومین رکن یک فروشگاه اینترنتی ، پشتیبانی آن است. یک تیم پشتیبانی قوی پاسخگوی تمام سئوالات و مشکلات کاربران است و همین امر سبب می‌شود تا مشتریان به برند فروشگاه، وفادار بمانند.

3- سیستم قوی ثبت سفارش و پرداخت آنلاین

یک فروشگاه اینترنتی موفق علاوه بر پشتیبانی قوی و معرفی مناسب محصولات، باید امکان خرید به صورت آنلاین را نیز برای مشتریان فراهم آورد.

همچنین یک فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای با داشتن سیستم قوی ثبت سفارش باید بتواند اطلاعات مشتریان من جمله آدرس، کدپستی، تلفن و… را از مشتریان دریافت و محصولات را در زمان مناسب به دست مشتری برساند.

4- داشتن نماد اعتماد الکترونیک

داشتن نماد اعتماد الکترونیک یا ای‌نماد، سبب می‌شود که هویت فروشگاه شما برای وزارت صنعت و معدن محرز شده و در نتیجه مشتریان با خیال آسوده به خرید آنلاین از فروشگاه اینترنتی شما بپردازند.

اکثر کاربران از سایت‌هایی که نماد اعتماد ندارند، خرید نمی‌کنند، لذا داشتن ای‌نماد می‌تواند کسب‌و‌کار شما را تا حد زیادی رونق ببخشد.

روش‌های ایجاد یک فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای

اکنون که دانستید فروشگاه اینترنتی چیست؟ و چه ویژگی‌هایی دارد؟ وقت آن است که اولین فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای خود را بسازید. برای این‌کار می‌توانید به دو صورت عمل کنید:

الف. استفاده از اسکریپت‌ها

امروزه سیستم‌های فروشگاه‌ ساز زیادی مانند پرستاشاپ، مجنتو، ووکامرس و… برای ایجاد یک فروشگاه اینترنتی وجود دارند که با دریافت و نصب یکی از این سیستم‌ها، می‌توانید اولین فروشگاه خود را راه‌اندازی کنید. ولی استفاده از این سیستم‌ها دارای معایبی است، از جمله مهمترین آنها عبارتند از:

  • نیاز به خرید هاست و دامنه
  • عدم پشتیبانی مشخص
  • گران بودن قالب‌ها
  • نیاز به دانش و تخصص برنامه‌نویسی

اگر برای ایجاد و راه‌اندازی یک وبسایت فروشگاهی زمان و بودجه زیادی ندارید، به هیچ عنوان استفاده از اسکریپت‌ها را توصیه نمی‌کنیم. ولی نگران نباشید روش دیگری نیز برای ساخت فروشگاه وجود دارد که در ادامه با آن آشنا خواهید شد.

ب. استفاده از سیستم‌های فروشگاه‌ساز اشتراکی

برای ساخت و راه‌اندازی سریع فروشگاه اینترنتی، می‌توانید از سیستم‌های فروشگاه‌سازها اشتراکی استفاده کنید. ایجاد فروشگاه اینترنتی با استفاده از فروشگاه‌سازهای اشتراکی، روش رایج و پرکاربردی در تمام دنیا است.

به هیچ وجه نباید تصور نکنید که طراحی سایت کاری است که فقط یک بار انجام می‌شود و تمام! شما تا مدت‌ها قرار است با این سایت کار کنید.
پس قبل از اینکه یک شرکت یا روش طراحی سایت را انتخاب کنید، حتماً مزایای آن را به دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که از هر نظر بهترین انتخاب را می‌کنید.

در ایران فروشگاه‌سازهای زیادی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید، به راحتی فروشگاه اینترنتی خود را ایجاد کنید. در ادامه، شما را با یکی از فروشگاه‌سازهای پیشرفته ایرانی به نام پرتال و روش ساخت سریع فروشگاه اینترنتی با استفاده از این سیستم، آشنا خواهیم کرد.

فروشگاه‌ساز پرتال و ویژگی‌های آن

پرتال یک سیستم سایت‌ساز و فروشگاه‌ساز ایرانی است و این امکان را برای افراد و کسب‌و‌کارهای مختلف فراهم آورده تا در کمترین زمان ممکن و با هر بودجه‌ای بتوانند سایت اینترنتی حرفه‌ای داشته باشند.

این سیستم دارای سئوی بسیار قوی است که استفاده از آن سبب خواهد شد تا سایت شما در صدر نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شود. همچنین برای ساخت سایت فروشگاهی خود با سیستم پرتال، نیاز به ثبت‌نام و خرید دامنه و هاست، نخواهید داشت.

علاوه بر این تیم پشتیبانی تخصصی پرتال به صورت 24 ساعته و در طی 7 روز هفته، پاسخگوی تمام سئوالات شما خواهند بود. از دیگر ویژگی‌های فروشگاه‌ساز پرتال میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ارائه هاست و دامنه رایگان
  • محتواگذاری و انجام ویرایشات سایت بدون نیاز به هیچ‌گونه دانش برنامه‌نویسی
  • ارائه درگاه پرداخت و امکان خرید اینترنتی برای مشتریان
  • امکان ارسال پیامک و ایمیل به مشتریان از طریق فروشگاه
  • پشتیبانی آنلاین و 24 ساعته
  • امکان تغییر قالب فروشگاه بدون پرداخت هزینه
  • ارائه مشاوره دریافت نماد اعتماد الکترونیک
  • ارائه مشاوره بازاریابی و فروش توسط تیم متخصص
  • امکان تبلیغ فروشگاه و محصولات در گوگل و شبکه‌های مجازی
  • دارای سیستم تیکت فوق العاده حرفه‌ای برای پشتیبانی کاربران
  • قابلیت اتصال به آنالیتیکس برای تحلیل وضعیت سایت
  • امکان بکاپ‌گیری منظم از سایت به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه
  • به روزرسانی‌ مداوم و کاملا رایگان

کلام آخر

فرقی ندارد که تجارت بزرگی داشته باشید یا به تازگی یک کسب‌و‌کار خانگی و کوچک راه انداخته باشید؛ با آگاهی از مزایای داشتن فروشگاه آنلاین و فروش اینترنتی، حتماً ترغیب خواهید شد تا با ایجاد سایت فروشگاهی، کسب‌و‌کار آنلاین خود را راه‌اندازی کنید.

و حالا که با فروشگاه‌ساز پرتال به عنوان یکی از فروشگاه‌سازهای ایرانی با قابلیت‌های منحصر به فرد و همچنین امکانات کامل آن آشنا شدید، باید خاطرنشان کرد که ایجاد یک فروشگاه اینترنتی با استفاده از فروشگاه‌ساز پرتال، در کمتر از چند دقیقه انجام می‌گیرد.

همچنین پرتال امکان تست 7 روزه سیستم خود را برای کاربرانش فراهم آورده تا آنها به صورت کاملا رایگان، اقدام به ایجاد فروشگاه اینترنتی خود نمایند و تمام امکانات فروشگاه‌ساز پرتال را مورد بررسی قرار دهند.

پس اگر شما هم تصمیم دارید در کمترین زمان ممکن و با صرف کمترین هزینه، یک فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای بسازید و به دنیای شگفت‌انگیز تجارت آنلاین وارد شوید، همین حالا با مراجعه به وبسایت پرتال به آدرس www.portal.ir و یا تماس با شماره‌ 021-63404 داخلی 2، از مشاوره و پشتیبانی قوی پرتال، بهره‌مند شوید.

 

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.