هدایای تبلیغاتی چگونه باعث شهرت بیشتر برندتان می شود ؟

4

اگر شما نیز مانند بسیاری دیگر از صاحبان کسب و کارها به دنبال کسب اطلاعات بیشتر از مزایای هدایای تبلیغاتی هستید، این پست دقیقاً مخصوص شماست. چرا که با مطالعه این مقاله مختصر اما جامع، می­توانید تمام اطلاعاتی را که می­تواند در انتخاب هدایای تبلیغاتی مؤثر به شما کمک کند، یکجا به دست آورید. در ادامه این مقاله قصد داریم نشان دهیم که چگونه هدایای تبلیغاتی می­تواند میزان شهرت و مقبولیت برند شما را به طرز بی­سابقه­ای افزایش دهد. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

هدایای تبلیغاتی : مؤثرتر از کارت ویزیت

فقط اگر همین قسمت از این مقاله را با دقت مطالعه کنید، قطعاً بلافاصله به فکر استفاده از هدایای تبلیغاتی برای ارتقای کسب و کار خود خواهید افتاد. کارت ویزیت، معمولاً یکی از ابزارهای بازاریابی است که تقریباً تمام کسب و کارهای کوچک و بزرگ از آن استفاده می­کنند. شما نیز به احتمال زیاد، از این قاعده مستثنی نیستید. اما تا حالا سعی کردید که مقایسه­ای بین کارت ویزیت و هدایای تبلیغاتی انجام دهید؟ برای این کار، ابتدا لازم است که خودتان را جای مخاطب بگذارید.

اگر متصدی یک برند خاص مانند بهار گیفت، به شما پیشنهاد دریافت یک کارت ویزیت را بدهد، در صورتی که آشنایی زیادی با آن کسب و کار نداشته باشید، احتمالاً پاسخ شما، «خیر. متشکرم» خواهد بود. اما اگر همان متصدی، به عنوان مثال به شما پیشنهاد یک فلش مموری تبلیغاتی، تیشرت تبلیغاتی یا حتی یک خودکار تبلیغاتی با برند هدایای تبلیغاتی بهار گیفت را بدهد، به احتمال خیلی زیاد، با اشتیاق آن را دریافت می­کنید.

رونیکس

از همین مثال، به راحتی می­توان تفاوت کارت ویزیت و هدایای تبلیغاتی را پیدا کرد. برخلاف کارت ویزیت که مشتری، رغبتی به داشتن آن ندارد، ارائه هدیه تبلیغاتی، یک پیشنهاد وسوسه کننده است. از سوی دیگر، هیچ کس به آن سادگی که یک کارت ویزیت را داخل سطل زباله می­اندازد، حاضر نیست که یک خودکار تبلیغاتی یا آفتابگیر تبلیغاتی ماشین را دور بیندازد.

با ارائه هدایای تبلیغاتی، نام و نشان تجاریتان در ذهن مخاطب حک می­شود

برای درک بهتر این موضوع هم بهتر است که یک هدیه تبلیغاتی را با یک کارت ویزیت مقایسه کنید. مردم معمولاً با کارت ویزیت چه می­کنند؟ بیشتر کسانی که کارت ویزیتی را دریافت می­کنند، در صورتی که در اولین فرصت آن را به سطل زباله نیندازند، منتظرند که به خانه یا محل کارشان برسند و فوراً آن کارت را در کشو یا داخل کتابخانه قرار دهند. حتماً خودتان می­توانید حدس بزنید که دیگر هیچ وقت قرار نیست که به سراغ آن کارت ویزیت بروند!

اما کافی است به جای کارت ویزیت، یک سررسید تبلیغاتی بهار گیفت در اختیار آن­ها بگذارید. در این صورت، شاید در طول روز چندین بار نام و نشان تجاری شما در جلوی چشم آن­ها قرار بگیرد. البته این یک تکرار ساده نیست. چرا که با استفاده از آگهی بر روی بیلبوردهای تبلیغاتی نیز می­توانید همین تکرار را ایجاد کنید. اما این بیلبوردها، هیچ کمکی به امور روزمره مخاطبان نمی­کند. اینجاست که کالاهای تبلیغاتی حتی از بیلبوردهای گران قیمت سطح شهر نیز مؤثرتر می­شوند.

کسب و کار و محصولات شما در اولویت قرار می­گیرد


بدون شک، کسی که حتی یک کالای تبلیغاتی ساده از کسب و کار شما دریافت کرده، حس بهتری نسبت به سایر محصولات شما خواهد داشت. چرا که با استفاده مکرر از یک وسیله که نام تجاری شما بر روی آن درج شده است، معمولاً حس خوبی در مخاطب ایجاد می­شود. این حس همان حس اعتماد است که باعث می­شود محصولات شما برای او همیشه در اولویت خرید قرار بگیرد. در واقع با ارائه رایگان یک هدیه تبلیغاتی به مخاطب، یک احساس قلبی مثبت در مخاطب نسبت به کسب و کار شما ایجاد می­شود. به این ترتیب، یک مخاطب ساده تبدیل به مشتری دائمی شما خواهد شد!

هدایای تبلیغاتی افزایش وفاداری مخاطبان را در بردارد

با گذشت مدت زمان نسبتاً کوتاهی، آن احساس مثبتی که در بخش قبلی به آن اشاره کردیم، کم­کم به وفاداری تبدیل می­شود. به این معنا که مشتری­ای که یک هدیه تبلیغاتی دریافت کرده است، ناخود آگاه خود را به کسب و کار شما مدیون می­داند و سعی در جبران آن دارد. راه جبران هم مسلماً استفاده از محصولات و خدمات شماست! همچنین، طبق پژوهشی که توسط انجمن بازرگانی تبلیغاتی بریتانیا انجام شد، حدود 90 درصد کسانی که کالای تبلیغاتی دریافت می­کنند، می­گویند که در آینده از آن برند خرید خواهند کرد. همچنین، پژوهش دیگری که توسط یک مؤسسه تخصصی تبلیغات انجام شده بود، نشان می­دهد که در صورت استفاده مؤثر از کالاهای تبلیغاتی، شمار مشتریانی که تا پیش از دریافت هدیه تبلیغاتی، هیچ معامله­ای را با کسب و کار شما انجام نداده بودند، می­تواند تا یک سوم کل مشتریان شما را شامل شود.

با استفاده از هدایای تبلیغاتی، تمام حواس مخاطب را تحریک کنید

یکی از اصلی­ترین مزایای استفاده از هدایای تبلیغاتی، قابلیت تحریک تماس حواس مخاطب است. این مشخصه همان چیزی است که تبلیغات سنتی را همچنان نسبت به تبلیغات دیجیتال متمایز می­کند. چرا که با استفاده از یک تبلیغ دیجیتالی، شما نهایتاً می­تواند دو تا از حواس مخاطب را درگیر کنید. اما تبلیغات سنتی مانند هدایای تبلیغاتی قادرند که هر پنج حس مخاطب را به صورت همزمان درگیر کنند و به این ترتیب، ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب دارند. دقیقاً به همین دلیل است که معمولاً افراد هیچ کدام از ده­ها تبلیغ دیجیتالی را که به طور روزمره مشاهده می­کنند، به خاطر نمی­سپارند.

البته هدف ما این نیست که تأثیر تبلیغات دیجیتالی را به کلی رد کنیم. اما یک مشکل بزرگ این نوع تبلیغات این است که پس از بسته شدن برنامه، این تبلیغات هم ناپدید می­شوند. در واقع شیوه­های دیجیتالی تبلیغات، هنوز از این نظر، قابلیت رقابت با روش­های سنتی را کسب نکرده­اند. چرا که به هر حال، زمانی که یک هدیه تبلیغاتی را در دست می­گیرید، مجبورید که یک کار واقعی با آن انجام دهید. این یعنی تحریک تمام حواس شما و این همان عاملی است که سبب ماندگاری هر چه بیشتر روش­های سنتی تبلیغات می­شود.

هدایای تبلیغاتی صرفه اقتصادی به همراه دارد

معمولاً یکی از اصلی­ترین دلایلی که صاحبان کسب و کارها به سراغ تهیه هدایای تبلیغاتی نمی­روند، مسئله قیمت این محصولات است. اما کافی است که یک مقایسه ساده بین هزینه این هدایا با هزینه­ای که صرف چاپ کارت­های ویزیت می­شود، انجام دهید. همچنین این را هم در نظر بگیرید که بیشتر هزینه­ای که برای چاپ کارت ویزیت انجام می­دهید، هزینه­ای است که قرار است دیر یا زود داخل سطل زباله انداخته شود. با این حال، اگر هنوز به اندازه کافی اطمینان پیدا نکردید، کافی است که مقایسه­ای هم بین هزینه کالاهای تبلیغاتی و هزینه اجاره بیلبوردهای سطح شهر انجام دهید. بیلبوردهایی که قرار نیست محتوای آن­ها مدت زیادی در حافظه کسی باقی بماند!

البته مقایسه بالا تنها به این منظور انجام شد که هزینه تهیه کالاهای تبلیغاتی بیش از اندازه به نظرتان نرسد. وگرنه هرکدام از انواع دیگر تبلیغات هم در جای خودش می­تواند مفید و مؤثر باشد. اما صرفه اقتصادی تهیه هدایای تبلیغاتی به خاطر ماندگاری و تأثیر خیلی زیاد آن­هاست. از طرفی، همین که هزینه صرف شده برای این کالاها قرار نیست سر از سطل زباله دربیاورد، می­تواند انگیزه خوبی برای انتخاب این روش تبلیغاتی باشد.

هدایای تبلیغاتی را به سادگی وارد مدل کسب و کار خود کنید

اگر به تازگی به این روش بازاریابی علاقه­مند شده­اید، اما مایل نیستید که برای شروع کار، ریسک بزرگی انجام دهید، با اقلام تبلیغاتی ارزان و پیش پا افتاده آغاز کنید. اقلامی مانند خودکار تبلیغاتی یا ساک دستی پارچه ای یا بج سينه بهار گيفت حتی بادکنک تبلیغاتی و کتاب­های رنگ آمیزی برای کودکان مشتری­ها می­توانند انتخاب­های خیلی خوبی باشند. یکی دیگر از مواردی که امتحان آن هیچ وقت ضرری نخواهد داشت، استفاده از ساک دستی سوزنی تبلیغاتی به جای استفاده از کیسه­های یکبار مصرف است. استفاده از این کیسه­ها را به سادگی می­توانید وارد مدل کسب و کار خود کنید. همچنین اگر احساس می­کنید که مشتریانتان به کیف دستی­های متفاوتی احتیاج دارند، این محصولات را با نام تجاری خودتان به صورت رایگان یا در ازای مبلغ خیلی کمی در اختیار آن­ها قرار دهید.

یکی دیگر از اقدامات مؤثری که می­توانید در جهت افزایش شهرت برند خود انجام دهید نیز این است که تا حد امکان خودتان و کارمندانتان هم از تجهیزاتی استفاده کنید که نام تجاریتان بر روی آن حک شده است. برای مثال، سفارش دادن ست­های اداری با نام و نشان تجاری برند شما، این روزها چندان هزینه بردار نیست.

سخن آخر: استفاده از هدایای تبلیغاتی را از دست ندهید

ضمن تشکر از مطالعه متن بالا، امیدواریم موفق شده باشیم که اهمیت استفاده از کالاهای تبلیغاتی را به اندازه کافی برایتان روشن سازیم. حتی اگر تا امروز چندان به روش­های بازاریابی اهمیت نمی­دادید، پیشنهاد می­کنیم که این فرصت را از دست ندهید و کسب و کار خود را از مزایای استفاده از کالاهای تبلیغاتی محروم نکنید.

با این حال، اگر پس از مطالعه متن بالا، همچنان سؤالاتی در ذهن شما پیرامون استفاده از این روش­ها وجود دارد، حتماً از طریق راه­های ارتباطی که در این صفحه معرفی کردیم، با مشاوران ما تماس بگیرید. منتظر تماس­های شما هستیم!

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 4 دیدگاه)
  1. چاپ بهرنگ می‌گوید

    شما چه هدیه تبلیغاتی رو پیشنهاد میدید که با کمترین هزینه بتونه بازدهی زیادی رو به همراه داشته باشه و کیفیت و ماندگاری بالایی رو هم داشته باشه؟

    1. بهار گیفت می‌گوید

      یک هدیه تبلیغاتی کاربردی و مورد نیاز، چاپ خودکار تبلیغاتی است. به این دلیل که نوشتن یک روش ارتباطی و یک نیاز مبرم است. در جیب یا کیف همه ما یک خودکار وجود دارد تا در صورت نیاز بتوانیم از آن استفاده کنیم. بنابراین خودکار تبلیغاتی را می­توان جز وسایل شخصی و لازم هر انسان دانست.

  2. وبیمو می‌گوید

    به نظر من مقایسه هدایای تبلیغاتی مانند خودکار تبلیغاتی با کارت ویزیت از لحاظ کاربردی اصلا مقایسه درستی نیست. شاید اگه کارت ویزیت را با بروشور یا کاتالوگ مقایسه کنید بهتر باشد.

  3. میلاد اطمینانی می‌گوید

    این مقاله بیشتر یک رپرتاژ آگهی بود.
    تمام دوستانی که در حوزه تبلیغات فعالیت می کنند می دانند که هر ابزار یا رسانه تبلیغاتی با توجه به نحوه انتقال پیام و همچنین هزینه اختصاص داده شده کارویژه خودش رو داره و مقایسه کارت ویزیت و هدیه تبلیغاتی اصلا منطقی نیست