کیست مویی را با لیزر درمان کنید

0

درمان بواسیر ، کیست مویی و دیگر بیماری های کلورکتال به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که یکی از بهترین روش‌های درمانی این بیماری، لیزر درمانی است. کیست مویی یا پیلونیدال آلوده می‌تواند فوق العاده دردناک باشد و باعث ایجاد ناراحتی شدید در طول فعالیت‌های روزمره شود. جراحی می‌تواند این مشکل را برطرف کند، اما اگر کیست برگردد، دوباره به درمان نیاز دارد.

اگر نمی‌خواهید بیش از یک بار تحت عمل جراحی کیست مویی یا پیلونیدال قرار بگیرید، بنابراین بهترین روش درمان کیست مویی با میزان موفقیت اثبات شده، لیزر درمانی است. از آنجا که میزان موفقیت در درمان لیزر کیست مویی بالاست، با انتخاب این روش درمانی با حداقل اثرات تهاجمی، به راحت ترین شیوه ممکن این بیماری را درمان کنید.

چگونه روش لیزر درمانی برای درمان کیست مویی موثر است؟

جراحی با لیزر یک درمان نسبتا سریع و موثر برای درمان کیست مویی است. این کیست‌ها که در نزدیکی قسمت انتهایی استخوان قرار دارند، حفره‌هایی هستند که با مو پر شده و باعث عفونت می‌شوند. هدف از عمل جراحی ، تمیز کردن محل آلوده و خارج کردن کیست مویی است تا عفونت عود نکند.
لیزر درمانی یک عمل جراحی با حداقل اثرات تهاجمی است که فرایند آن به طور مشابه با روش‌های سنتی درمان کیست مویی شروع می‌شود. ابتدا، تیم پزشکی ناحیه را بی حس می‌کند تا در طی عمل بیمار راحت باشد. سپس موها را از کیست جدا می‌کند.

رونیکس

سپس می توان از یک ابزار تیز برای خارج کردن کیست مویی از بدن استفاده کرد. وقتی این مرحله انجام شد، قبل از ادامه عمل، زخم خارج می‌شود. در برخی از جراحی‌های لیزر برای درمان کیست مویی، هیچگونه برداشتی از طریق عمل جراحی وجود ندارد. درمان لیزر به تنهایی برای التیام بخشیدن به قسمت عفونی استفاده می‌شود.
از یک فیبر مخصوص لیزر برای اتمام عمل استفاده می‌شود. لیزر دارای فیبر داخلی مخروطی است که حلقه ای از نور با شدت بالا را تولید می‌کند. پروب لیزر با نوک شیشه ای در بالای صفحه قرار دارد. پزشک این پروب را داخل دهانه حفره کیست قرار می‌دهد، تا پرتو لیزر بتواند حفره باز کیست را ببندد. پالس انرژی لیزر برای بستن حفره روی زخم اعمال می‌شود. این روش درمان، بسیار سریع است و هر عمل جراحی با لیزر زمانی در حدود 15 دقیقه زمان می‌برد و بسیار کم خطر و کم درد است.

نرخ عود و بازگشت بیماری برای جراحی سنتی درمان کیست مویی چقدر است؟

بیماران با این انتظار که عمل جراحی باعث بهبود مشکل آنها می‌شود، تحت عمل جراحی برای درمان کیست مویی قرار می‌گیرند. متاسفانه، یک مطالعه نشان داد که کیست مویی با انجام جراحی‌های سنتی تا 22 درصد احتمال عود دارد. دو نوع جراحی سنتی مورد بررسی قرار گرفت. در اولی 30 درصد و دومی 17 احتمال عود و بازگشت دوباره بیماری وجود داشت.

 

میزان موفقیت درمان کیست مویی با لیزر درمانی چقدر است؟

مطالعات نشان می‌دهد که لیزر درمانی یک فناوری نویدبخش نوین برای درمان کیست مویی است، آماری که این مطالعات نشان می‌دهد برای اولین بار موفقیت لیزر درمانی را در محدوده 87.5 درصد نشان داده است. تقریبا برای همه بیماران این روش درمانی، بعنوان یک روش موفقیت آمیز در طولانی مدت شناخته شده است. میزان عود و بازگشت بیماری کیست مویی با لیزر درمانی فقط 2.9 درصد بود.

درمان بواسیر به صورت خانگی چگونه انجام می‌شود؟

در ادامه مقاله برخی از روش‌های خانگی درمان بواسیر معرفی می‌شوند که با این روش‌های درمانی، علائم بواسیر اغلب طی یک هفته از بین می‌روند. در صورت تشدید درد یا خونریزی پس از یک هفته به پزشک خود مراجعه کنید.

  • غذاهای پر فیبر بخورید.
  • از کرم و پمادهای درمان موضعی استفاده کنید.
  • مرتبا حمام گرم بگیرید.
  • از داروهای تسکین دهنده درد استفاده کنید.

درمان فیستول چگونه انجام می‌شود؟

در حال حاضر هیچ روش درمانی‌ای به جز عمل جراحی و لیزر ، برای درمان فیستول مقعد که یکی از انواع فیستول است در دسترس نیست. اگر فیستول راست روده باشد (شامل حداقل عضله اسفنکتر)، ممکن است فیستولوتومی انجام شود. این روش مستلزم جدا نشدن دستگاه و در نتیجه اتصال داخلی کانال مقعد به دهانه بیرونی و ایجاد شیار است که از داخل به بیرون بهبود می یابد.

درمان شقاق مقعد چگونه است؟

شقاق مقعد، برش یا پارگی کوچک در آستر مقعد است. ترک در پوست باعث درد شدید و برخی اوقات خونریزی قرمز روشن در حین و بعد از حرکات روده می‌شود. در بعضی مواقع شقاق می‌تواند به اندازه کافی عمیق باشد که بتواند بافت ماهیچه‌ای را در زیر آن قرار دهد.

درمان شقاق مقعد بیشتر به صورت درمان‌های خانگی انجام می‌شود که در ادامه بیشتر معرفی خواهند شد:

  • استفاده از نرم کننده‌های مدفوع.
  • نوشیدن مایعات بیشتر.
  • مصرف مکمل فیبر و خوردن غذاهای فیبری مانند میوه و سبزیجات خام.
  • استفاده از حمام سیتز برای استراحت عضلات مقعد، تسکین سوزش و افزایش جریان خون به ناحیه آنورکتال
  • استفاده از پماد نیتروگلیسیرین برای افزایش جریان خون به منطقه یا استفاده کرم هیدروکورتیزون مانند کورتیزون 10 برای کمک به التهاب.
  • استفاده از داروهای تسکین دهنده درد موضعی مانند لیدوکائین برای مقعد برای تسکین ناراحتی.
هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.