طلای آب شده سرمایه گذاری بی نظیر در شرایط اقتصادی امروز

0

اگر روزانه خبرها را پیگیری کنید، روزی نیست که از وضعیت وخیم اقتصادی در خبرها گله نشده باشد. تورم، گرانی، کاهش ارزش پول ملی و … از جمله خبرهایی است که هر روز در خبرگزاری ها شاهد آن هستیم. در چنین شرایط تورمی که ارزش پول ملی به شدت درحال کاهش است افراد به راه های مختلفی برای حفظ ارزش پول خود روی می آورند. اما جدیدا خبرگزاری ها اخبار زیادی درباره طلای آب شده منتشر کرده اند. حتی بعضی از این خبرگزاری ها پا را فراتر گذاشته و افزایش چشمگیر تقاضای مردم برای خرید طلای آب شده را سَر تیتر اخبار خود قرار داده اند.

در آخرین آمارهای سازمان آمار و اطلاعات بیش از 60 درصد معاملات بازار طلا را طلای آب شده تشکیل می دهد و این درصد به صورت روزافزون رو به افزایش است. اما چرا مردم به سمت بازار طلا و آن هم بازار طلای آب شده روی آورده اند؟ چرا باید به این بازار توجه کنیم آن هم در شرایط بحران اقتصادی کشور؟ چه رازی پشت این بازار جذاب پنهان شده است؟

رونیکس

طلای آبشده چیست و چرا به تازگی توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است؟

طلای آبشده یا اصطلاحا آبشده به طلایی گفته می شود که پس از استفاده دوباره ذوب شده باشد به عبارتی دیگر، طلای دست دوم زینتی که امکان استفاده ندارد ذوب شده و به شکل قالب های کوچک طلا در می آید که به آن طلای آب شده می گویند. خرید و فروش طلای آبشده یکی از بازارهای طلای ایران را تشکیل می دهد. بازار طلای ایران شامل: بازار طلای زینتی و جواهرآلات، طلای آب شده، سکه و طلای دست دوم و یا بدون اجرت است.

  • هر کالایی که از بازار خریداری می شود، مالیات بر آن تعلق می گیرد اما بر خرید و فروش طلای آب شده هیچ گونه مالیاتی تعلق نمی گیرد.
  • خرید جواهرات و زیورآلات همراه با اجرت ساخت کارخانه سازنده، مالیات بر ارزش افزوده به میزان 9درصد، کارمزد فروشنده حداکثر به میزان 7درصد است اما طلای آب شده هیچ گونه اجرت ساختی ندارد و تنها کارمزد ناچیزی به میزان 1 درصد بر آن تعلق می گیرد.
  • طلای آب شده را می توان کم هزینه ترین، کم حجم ترین نوع سرمایه گذاری دانست.
  • بازارهای ایران اکثرا تحت کنترل دولت هاست که این باعث شده است امنیت اقتصادی در این بازارها شاهد نباشیم ماننذ بازار سکه که دولت هرزمان که تمایل داشته باشد می تواند قیمت ها را تغییر دهد و یا بازار دلار که تحت کنترل دولت است. بازار طلای آب شده ایران به هیچ عنوان تحت کنترل دولت نیست و این به عنوان یک مزیت برای این بازار به حساب می آید و افرادی که در این بازار سرمایه گذاری می کنند وارد یک بازار با ثبات جهانی می شوند.
  • اگر قطعه طلای زینتی برای سرمایه گذاری بخریم بعد از مدتی کهنه می شود و ارزش آن به دلیل عمری که داشته است کم می شود. خرید مسکن هم همین طور است و علاوه بر هزینه ای که برای نگهداری دارد کهنه می شود. طلای آب شده مطلقا کهنه نمی شود، هیچ گونه هزینه نگهداری برای سرمایه گذار ندارد و همواره قیمت آن رو به افزایش بوده است.
  • معمولا پیش بینی افزایش یا کاهش قیمت یک کالا مشکل است و امکان خطا زیاد است، قیمت جهانی طلا از 40 سال گذشته همواره رو به افزایش بوده است و این روند در آینده هم همینطور پیش بینی می شود. جنگ تجاری بین چین و آمریکا، افزایش ذخایر طلای هند و روسیه و برزیل از جمله عوامل اصلی افزایش قیمت طلا بوده است.
  • اگر در کشوری جنگی اتفاق بیفتد و یا تورم افسارگسیخته داشته باشد، این طلا است که می تواند کشتی نجاتی برای افراد گرفتار در این طوفان ویرانگر باشد و آن ها را به راحتی به ساحل امن برساند. طلا اولین سرمایه ای است که با شروع جنگ ها و قحطی ها کمیاب می شود چون افراد به راحتی می توانند دارایی خود را با طلا حفظ کنند.
  • در 50 سال گذشته در ایران، تورم برای مردم عادی شده است و تورم های بالای 20 درصد به نوعی یک اتفاق عادی محسوب می شوند. خانواده های ایرانی خود را با این رویداد تطبیق داده و برای حفظ ارزش پول خود از روش های مختلفی استفاده می کنند. عده ای سرمایه گذاری در بانک، عده ای خرید مسکن، عده ای اوراق قرض و بورس و عده ای هم با خرید دلار در راستای حفظ ارزش پول خود گام برداشته اند؛ اما اگر نگاهی به تغییرات قیمتی در 20 سال گذشته ایران داشته باشیم به راحتی خواهیم فهمید که سرمایه گذاران در طلا نه تنها از گزند تورم در امان بوده اند، بلکه سود خوبی هم از سرمایه خود کسب کرده اند.

  • اگر شخصی در بانک سرمایه گذاری کند سودی را دریافت خواهد کرد که قطعی بوده و از قبل مشخص است، اگر همان شخص در بورس سرمایه گذاری کند ریسک سرمایه گذاری بیشتری دارد ولی ممکن است سود بیشتری نسبت به بانک داشته باشد اما این سود به دلیل رشد در بازارهای داخلی است. اما اگر کسی در بازار طلا سرمایه گذاری کند، علاوه بر سود رشد در بازارهای داخلی، سود رشد در بازارهای جهانی را نیز کسب خواهد کرد. همانطور که در بالا نیز گفته شد بازار طلا یک بازار جهانی است و در 40 سال اخیر همواره قیمت آن در حال افزایش بوده است. بنابراین اگر به دنبال سود جهانی باشید بازار طلا یک بازار مناسب برای شما خواهد بود.

معرفی یک مرکز معتبر برای سرمایه گذاری در بازار طلای جهانی در ایران

با توسعه دانش بشر خیلی از کسب و کارها آسان تر شده اند و کسب کارهای اینترنتی امروز جای خود را بین مردم باز کرده است. ایران از لحاظ ضریب نفوذ اینترنت جزو کشورهای پیشرو در خاورمیانه محسوب می شود. سرمایه گذاری نیز از این قافله پیشرفت بازنمانده است و سرمایه گذاری آنلاین نیز یکی از کسب و کارهای اینترنتی شناخته شده بین مردم است.

شرکت بازَر با طراحی یک سامانه امن برای سرمایه گذاری آنلاین در طلای آبشده، شرایطی را برای همه افراد فراهم کرده تا بتوانند در بازار طلای آب شده ایران سرمایه گذاری کنند. در اپلیکیشن بازَر شما با کمترین مقدار پول نیز می توانید طلای آب شده بخرید. شما با پس انداز و خرید طلای آب شده، می توانید طلای خود را به صورت فیزیکی نیز دریافت کنید. طلای آب شده دارای شناسنامه است و در هر جای دنیا می تواند به سرعت تبدیل به پول نقد شود. همین الان اپلیکیشن بازَر را دانلود کنید و با 5 هزار تومان سرمایه گذاری در این بازار را شروع کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.