هزینه عمل بینی چقدر است و بیمه چقدر از آن را تقبل می‌کند؟

0

هزینه عمل بینی یکی از فاکتورهای اساسی برای اقدام به این جراحی است. با توجه به این که بینی در مرکز صورت قرار دارد، تغییرات آن می‌تواند تاثیر به سزایی در زیبایی اشخاص داشته باشد. از این رو افراد بسیاری خواهان این جراحی هستند اما به دلیل مخارج این عمل ممکن است دچار تردید شوند. هر جراح هزینه خاصی برای عمل بینی در نظر می‌گیرد که می‌تواند بین 3 الی 30 میلیون متفاوت باشد. بسیاری از افراد سوال می‌پرسند که آیا شرکت‌های بیمه هزینه عمل بینی را متقبل می‌شود؟

در این مقاله به فاکتورهای موثر بر هزینه عمل بینی پرداخته شده است تا کسانی که می‌خواهند برای این جراحی اقدام کنند با اطلاع از هزینه‌ها تصمیم‌گیری درستی داشته باشند. همچنین در ادامه درباره پرداخت هزینه عمل بینی توسط بیمه و شرایط مربوط به آن صحبت شده است.

هزینه‌های قبل از عمل بینی

قبل از انجام جراحی بینی لازم است که افراد یکسری اقدامات انجام دهند که در ازای آن مبالغی باید پرداخت شود. هزینه‌های قبل از عمل بینی شامل:

رونیکس

آزمایش

قبل از عمل بینی بسته به شرایط متقاضی، جراح یکسری آزمایش‌ها تجویز می‌کند. یکی از این آزمایش‌ها، آزمایش خون است که به منظور سنجش میزان هموگلوبین خون تجویز می‌شود. در کسانی که بالای 40 سال سن دارند معمولا نوار قلب باید گرفته شود تا از سلامت قلب آن‌ها اطمینان حاصل شود. برای افرادی که بیماری‌های تنفسی دارند نیز آزمایش ریه تجویز می‌شود. در بعضی شرایط که متقاضی زیر 18 سال سن دارد، گاهی اوقات به منظور اطمینان از رشد کامل استخوان بینی، آزمایش استخوان تجویز می‌شود.

عکس

قبل از جراحی بینی لازم است که از زوایای مختلف بینی متقاضی عکس گرفته شود. اگر متقاضی تمایل داشته باشد که در جلسه مشاوره با جراح تغییرات بینی خود را به شکل سه بعدی مشاهده کند، باید عکس‌برداری سه بعدی انجام دهد تا با استفاده از نرم‌افزارهای خاص مدل سه بعدی چهره او تولید شود.

قالب کنترلی

عمل بینی با قالب کنترلی یکی از تکنیک‌های جدید است که در آن تصمیمات لحظه‌ای جراح کمتر شده و دقت جراحی افزایش پیدا می‌کند. در این روش با استفاده از مدل سه بعدی بینی بعد از عمل، قالب‌های کنترلی توسط پرینترهای سه بعدی ساخته می‌شود و در حین جراحی به منظور بررسی درستی تغییرات اعمال شده به کار گرفته می‌شود.

 

هزینه دستمزد جراح بینی

همان طور که گفته شد هر جراح هزینه خاصی برای عمل بینی دریافت می‌کند. عوامل مختلفی در تعیین هزینه جراحی موثر است که شامل:

 

مهارت جراح

هر جراح بسته به مهارت و سابقه خود هزینه متفاوتی برای عمل بینی در نظر می‌گیرد. اما این بدان معنی نیست که اگر جراحی هزینه بیشتری دریافت کرد، کارش بهتر است. برای انتخاب جراح شما می‌توانید بر اساس نمونه‌کارهای او قضاوت بهتری داشته باشید. همچنین می‌توانید با کسانی که نزد او جراحی شده‌ و برای ویزیت‌های بعد از عمل در مطب او حاضر شده‌اند، مشورت کنید.

 

میزان تغییرات بینی

این موضوع که بینی شما چقدر نیاز به تغییر دارد از فاکتورهایی است که در هزینه عمل بینی تاثیرگذار است. به طور مثال بینی یک فرد ممکن است تنها به میزان کمی قوز داشته باشد و با برداشتن آن مشکل بینی حل شود. اما در فردی دیگر، بینی علاوه بر قوز افتادگی نیز داشته و کج به نظر برسد. همچنین ممکن است متقاضی علاوه بر ایرادات ظاهری، مشکلات تنفسی نیز داشته باشد. در این شرایط لازم است که جراح زمان بیشتری را برای جراحی متقاضی اختصاص دهد که به طبع هزینه بیشتری نیز دریافت می‌کند.

 

هزینه کلینیک و بیمارستان

کلینیک و بیمارستانی نیز که در آن جراحی انجام می‌شود، بر هزینه عمل بینی تاثیرگذار است. هرچقدر که کلینیک امکانات بالاتری داشته باشد، هزینه بیشتری نیز برای جراحی دریافت می‌کند.

پرداخت هزینه جراحی بینی توسط شرکت بیمه

هیچ یک از شرکت‌های بیمه هزینه مربوط به عمل زیبایی بینی را متقبل نمی‌شوند. اما در صورتی که فرد متقاضی مشکلات تنفسی نیز داشته باشد، درصدی از هزینه مربوط به جراحی در صورت تایید کارشناس بیمه، پرداخت خواهد شد. این مشکلات تنفسی می‌تواند شامل:

انحراف بینی

انحراف تیغه بینی یکی از عارضه‌های شایع است که در بعضی موارد می‌تواند سبب گرفتگی بینی و ایجاد مشکلات تنفسی شود. تیغه بینی لایه‌ای از جنس غضروف و استخوان می‌باشد که روی آن را مخاط پوشانده است. این لایه حفره بینی را به دو قسمت تقسیم می‌کند. در صورتی که تیغه منحرف شود، ممکن است یکی از سوراخ‌های بینی بیش از حد کوچک شده و مشکلات تنفسی ایجاد شود.

 

پولیپ بینی

پولیپ به تورم مخاط بینی گفته شده که به شکل زائده اشکی شکل در حفره بینی ایجاد می‌شود. این زائده ممکن است مسیر بینی را مسدود کرده و مشکلات تنفسی ایجاد کند. در صورتی که این زائده با دارو بهبود پیدا نکند، لازم است که با جراحی درمان شود. حساسیت، آلرژی و عفونت در ایجاد پولیپ بینی موثر است.

 

شکستگی استخوان بینی

استخوان بینی در اثر ضربه می‌تواند دچار شکستگی شود و اگر همان موقع جا انداخته نشود، ممکن است به صورت اشتباه جوش بخورد و سبب گرفتگی مسیر تنفسی شود.

 

بزرگی شاخک‌های بینی

شاخک‌های بینی برآمدگی‌های استخوانی درون حفره بینی‌ است که روی آن را لایه مخاطی پوشیده است. این شاخک‌ها به منظور افزایش سطح پوششی مخاط بینی ایجاد شده است تا فرآیند گرم و مرطوب کردن هوای تنفسی بهتر انجام شود. عفونت و حساسیت می‌تواند سبب بزرگ شدن شاخک‌های بینی شود که در صورت جواب ندادن درمان دارویی، لازم است که جراحی انجام شود.

 

عمل بینی ارزان

همان طور که گفته شد گاهی اوقات بعضی از جراحان هزینه‌های بسیار پایینی برای جراحی بینی دریافت می‌کنند و افرادی که توانایی مالی کمتری دارند وسوسه می‌شوند که نزد آن‌ها جراحی شوند. عمل بینی با هزینه کم دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. یکی از دلایل این موضوع این است که شاید دکتر در طول روز چندین جراحی پشت سر هم انجام می‌دهد. اگر این طور باشد، مدت زمانی که جراح برای هر عمل اختصاص می‌دهد کوتاه‌ بوده و در نتیجه دقت جراحی نیز پایین می‌آید.

از دلایل دیگر این است که احتمال دارد عمل بینی توسط رزیدنت و افراد کم تجربه انجام شود که در این صورت نیز فرد خود را در برابر ریسک بالایی قرار می‌دهد.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.