سینوزیت، میگرن، آلرژی: 3 بیماری دشوار که در آرامش به سادگی درمان می‌شوند

0

سردرد سینوسی و میگرنی اشتراکات زیادی با یکدیگر دارند و بسیاری از اوقات با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند. ویژگی‌هایی چون فشار سینوس‌ها، تپش و رابطه مستقیم با آلرژی از ویژگی‌هایی است که این سردردها را به یکدیگر مربوط می‌کند. پزشکان معتقدند که سینوزیت واقعی بیماری بسیار نادری است و بیشتر افرادی که تصور می‌کنند به سینوزیت مبتلا هستند، در واقع به نوعی میگرن مبتلا هستند. کلینیک آرامش تهران به عنوان اولین کلینیک میگرن در خاورمیانه، بیش از یک دهه است که در حوزه بیماری میگرن فعال بوده و نتایج سالها تجربه باعث شده برای درمان میگرن، آلرژی و سینوزیت راهکارهای اثربخشی را ارائه کند. در ادامه با ما همراه باشید تا با روش درمان این بیماری‌ها در کلینیک آرامش تهران آشنا شویم.

بیماری میگرن

میگرن یکی از ده بیماری ناتوان کننده جهان است که شیوع آن در حدود 14 درصد است. یعنی از هر 7 نفر یک نفر ممکن است به میگرن مبتلا باشد. این بیماری نشانه خاصی نداشته و فرد مبتلا از نظر ظاهر و بسیاری از روش‌های تشخیصی و تصویر برداری‌ها کاملا سالم به نظر می‌رسد. شدت دشواری‌های حاصل از این بیماری به حدی است که تنها مبتلایان به این بیماری و یا افرادی که در نزدیکی خود شخص مبتلایی را داشته باشند قادر به درک دشواری این بیماری هستند.

رونیکس

این خصوصیات بیماری میگرن باعث شده که در تحقیقات پزشکی توجه کمتری را نسبت به سایر بیماری‌ها به خود جلب کند. به عنوان مثال بودجه دولتی آمریکا در تحقیقات میگرن برای سال 2019 در حدود 20 ملیون دلار بوده که این بودجه تقریبا یک پنجاهم بودجه بیماری دیابت با شیوع نزدیک به 9 درصد یا یک بیستم بودجه تحقیقاتی بیماری آلزایمر است.

درمان میگرن

در گذشته میگرن به عنوان یک بیماری بدون درمان در نظر گرفته می‌شد و هم اکنون نیز در بسیاری از منابع علمی، میگرن درمان ناپذیر است. البته با توجه ابهامی که در علت واقعی رخداد میگرن وجود دارد اگر درمان را حذف علت بیماری تعریف کنیم، می‌توان گفت که میگرن درمان قابل اثباتی ندارد. به عبارتی درمان‌های فعلی میگرن روش‌هایی برای جلوگیری از رخداد سردرد میگرنی هستند که ممکن است بلند مدت و یا کوتاه مدت باشند.

از معروف ترین روش‌های درمان میگرن میتوان به درمان‌های وابسته به آنتی بادی ضد گیرنده‌های سلولی مرتبط با درد میگرنی ( نظیر داروی ایموویگ )، درمان‌های مبتنی بر غیر فعال سازی برخی اعصاب ( مانند روش تزریق بوتاکس ) و روش‌های درمان گیاهی اشاره نمود.
درمان‌های گیاهی عموما شامل ورود تعداد زیادی ماده موثره طبیعی به صورت همزمان هستند و با توجه به پیچیدگی ترکیبات این داروها، برای بیماری‌های با علل ناشناخته و یا چندگانه، تاثیرگذاری بالایی دارند. درمان گیاهی میگرن از سالهای دور در متون طب سنتی وجود داشته و گزارشاتی از این نوع از درمان در طب کهن کشورهایی مانند ایران و چین مشاهده میشود اما تا پیش از داروی میگری‌هیل به صورت علمی و مستند به این موضوع پرداخته نشده.

کلینیک آرامش تهران و شرکت دانش بنیان میم‌دارو با هدف تولید دارویی گیاهی جهت درمان میگرن بر اساس طب سنتی ایران و علوم نوین داروسازی بنیان نهاده شدند و در سال 1396 اولین داروی درمان میگرن با عنوان میگری‌هیل به بازار عرضه شد. این دارو قدرت درمان کنندگی شگفت انگیزی داشته و در نتایج کارآزمایی بالینی این دارو باعث کاهش میانگین 81 درصدی در شاخص وخامت میگرن در استفاده کننده‌گان داشته است. داروی میگری‌هیل به صورت پودر خشک گیاهی است و استفاده آن تنها در کلینیک چند تخصصی آرامش تهران امکان پذیر است.

از میگرن تا درمان سینوزیت:

حفرات سینوسی مجاری‌هستند که درون جمجمه و اطراف چشم و پیشانی گسترش یافته اند. در بخش مرکزی این مجاری به طور طبیعی خالی بوده و داخل آنها هوا جریان دارد و دیواره این مجاری با موکوس پوشیده شده است. اگر این مجاری به هر علتی دچال التهاب یا گرفتگی شود، پر شدن این مجاری باعث ایجاد حس فشار و سردرد در بیمار می‌شود که به این سردردها سردردهای سنوزیتی گفته می‌شود. سینوزیت ممکن است گذرا بوده و در کنار یک سرماخوردگی ساده ایجاد شود و ممکن است مزمن شده و فرد سالها از این بیماری رنج ببرد.


تشابه زیاد بین میگرن و سینوزیت و موارد مختلفی از همراهی این دو بیماری باعث شد پژوهشگران شرکت میم‌دارو پس از میگرن به بیماری سینوزیت پرداخته که حاصل این تحقیق و پژوهش بخور درمانی بیماری سینوزیت است که در کلینیک آرامش تهران ارائه می‌شود. در طول سالها فعالیت کلینیک آرامش تهران بسیاری از مراجعین این کلینیک از خدمات بخوردرمانی سینوزیت بهرمند شده و از سردردهای سینوزیتی رهایی پیدا کرده اند.

درمان حساسیت فصلی

آلرژی سومین بیماری درمان ناپذیر‌ی است که در کلینیک آرامش تهران با روش بخوردرمانی تیمار می‌شود. این بیماری یکی از بیماری‌هایی است که رابطه‌ای نزدیک با سینوزیت و میگرن داشته و بسیاری از مراجعین کلینیک آرامش دچار این بیماری هستند.


آلرژی یا حساسیت، واکنشی غیرمتعارف و اشتباه سیستم ایمنی به ورود یک ماده بدون خطر به بدن است. در روش بخوردرمانی آلرژی، صرف‌نظر از اینکه شما به چه نوع ماده‌ای حساسیت دارید، سیستم ایمنی شما توسط ترکیب گیاهان دارویی به‌نوعی تنظیم و تقویت خواهد شد. در این حالت بدن شما توانایی مقابله با آلرژی را به دست آورده و می‌تواند در موارد مشابه واکنش درستی داشته باشد.
این دوره درمانی یا به عبارتی تقویتی سیستم ایمنی، دوره‌ای یک‌ماهه بوده و با هزینه بسیار کمتر از سایر روش‌های درمان آلرژی و با استفاده از داروهای گیاهی انجام‌شده و تأثیرات چشمگیری در مصرف‌کنندگان این دارو داشته است.
کلینیک آرامش تهران، اولین کلینیک تخصصی آروماتراپی یا بخوردرمانی در خاورمیانه است و بعد از سال‌ها تجربه اکنون خدمات مختلفی ازجمله درمان میگرن، درمان آلرژی، درمان سینوزیت، درمان اضطراب و استرس، درمان بیماری‌های پوستی صورت، مشکلات گوارش و مشکلات قلبی و عروقی را با استفاده از بخور گیاهان دارویی ارائه می‌نماید. کلیه درمان‌های مورداستفاده در این کلینیک بر مبنای طب طبیعت‌محور و گیاهی بوده و روش اصلی درمان در کلینیک آرامش استفاده از بخور است. پکیج‌های درمانی آلرژی، میگرن و سینوزیت از معروف‌ترین و پرطرفدارترین خدمات کلینیک آرامش به مراجعین است. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تماس 02196621414 تماس حاصل نمایید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.