10 درمان خانگی برای پاکسازی صورت که واقعا تاثیر دارد

0

آنچه می گوییم به این معنا نیست که باید تمام روز روی صورتتان کار کنید، بلکه کمی توجه و برنامه مراقبت منظم و درست برای رهایی از پوستی خشک و بی روح و مستعد آکنه نیاز است. پوست شما حساس ترین قسمت بدنتان می باشد، بنابراین استفاده از محصولات دارای مواد شیمیایی خطرناک به منزله قرار دادن خودمان در معرض خطرات بسیار عظیمی است.
همچنین، داشتن سبک زندگی ناسالم، خوردن غذا آماده و مضر، کم خوابیدن، قرار گرفتن در معرض تابش آفتاب و چند عامل دیگر، در خشک و بی روح کردن پوست تان نقش به سزایی دارد.

قبل از خواندن این مقاله اگر خواستید از قیمت پاکسازی صورت با خبر شوید می توانید یک درخواست در خدمات آرایش و زیبایی بازار سنجاق ثبت کنید.

برای اینکه مقالات شبیه به این مطلب آرایشی را بخوانید می توانید به بخش پاکسازی صورت سنجاق مگ مراجعه کنید.

رونیکس

مشخص است که نمی توانید از این عوامل فرار کنید، اما به نحوی می توانید از آنها اجتناب کنید. بهترین جایگزین برای محصولات آرایشی، به کار گرفتن درمان های خانگی برای داشتن پوستی سالم و براق است. لازم نیست جای دیگری دنبالشان بگردید، چون در این مطلب با فواید 10 روش درمانی مراقبت از پوست آشنا خواهید شد.

چه به دنبال راه حلی طبیعی برای جای جوش و آکنه، سیاهی دور چشم و لکه های تیره باشید، و چه درمانی برای هر نوع آسیب وارده به پوست، همه چیز را در این فهرست از درمان های منتهی به پوستی درخشان خواهید دید.

1. آلوئه ورا

آلوئه ورا به عنوان راه حل نهایی برای نرم و مرطوب کردن پوست شناخته شده است درحالیکه منافذ را نمی بندد. این ماده قدرت درمانی شگفت انگیزی دارد و همچنین برای پوستهایی که به خوبی تغذیه نشده اند، جوان کننده بی نظیری است. همچنین این ماده تورم و قرمزی را کاهش می دهد، درحالیکه از طرفی دیگر، به عنوان قابضی طبیعی برای رهایی از چربی بیش از اندازه و سلول های مرده پوستی عمل می کند. بنابراین این ماده برای کسانی که پوست چرب دارند بطور شگفت انگیزی موثر است.

اگر مشکل آفتاب سوختگی دارید، از همین امروز شروع به استفاده از آلوئه ورا کنید. می توانید مستقیما برگ را به پوست تان بزنید یا ژل داخل آن را بیرون بیاورید و به آرامی روی پوست ماساژ دهید. ممکن است حس کنید کمی چسبناک شده اید اما مطمئنا در بلندمدت به خاطر نتایجی که می گیرید، متشکر خواهید بود. می توانید آن را به هر قسمتی از بدنتان بزنید اما اگر متوجه حساسیت شدید، به سرعت با آب بشویید. برای آنکه ماسک صورت بسازید، 1 ق غ خ ژل آلوئه ورا، 1 ق غ خ عسل، 1 ق غ خ شیر و کمی زردچوبه را با هم به خوبی ترکیب کنید. این ترکیب رابه پوست صورت و گردنتان بزنید و بگذارید 15-20 دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید. این ماسک را هفته ای دوبار یزنید.

2. روغن نارگیل

روغن نارگیل سرشار از اسیدهای چرب امگا است که به خوبی در پوست نفوذ و آن را مرطوب کرده و درخشش پوست تان را حفظ می کند. به همین دلیل، متخصصان به شدت توصیه می کنند روغن نارگیل را در رژیم مراقبت پوستی تان بگنجانید.

روغن نارگیل مثل آلوئه ورا خواص درمانی و آنتی اکسیدانی دارد اما برای همه انواع پوست مناسب نیست. توصیه می شود که این روغن را تنها به قسمت هایی که میخواهید درمان کنید بزنید چون مالیدن آن به نقاطی که لازم نیست، منجر به بروز آکنه شده و پوست تان را چرب خواهد کرد. بنابراین اگر پوست چرب یا مستعد آکنه دارید، سعی کنید تا جایی که می شود کمتر از این روغن استفاده کنید.

این ماده مرطوب کننده ای طبیعی است که بیشتر توصیه می شود هر شب قبل از خواب استفاده شود. این ماده برای پوست های خشک و بی جان خیلی مفید است، چون رطوبت را در پوست حفظ کرده و عمیقا پوست را تغذیه می کند.

3. زردچوبه

زردچوبه اساسا گیاهی هندی است که قرن ها به عنوان یکی از موثرترین درمان های خانگی برای داشتن پوستی درخشان مورد استفاده بوده است. این ماده حاوی ترکیبی به نام کورکومین است که آنتی اکسیدان و خواص ضد التهاب داشته و بدون ایجاد حساسیت به پوست کمک می کند.

رایج ترین روش درمانی خانگی حاوی زردچوبه، ترکیب کردن 1 ق غ خ پودر زردچوبه، 4 ق غ خ آرد ساییده شده و شیر/آب برای ساختن خمیر است. این ترکیب کاری می کند پوست تان تمیز و روشن شود.

4.لیمو

لیمو هم مثل زردچوبه در روشن کردن پوست و کمرنگ کردن جای زخم ها موثر است. همچنین به عنوان سفیدکننده برای رهایی از سلول های مرده، مراقبت از رشد سلول های جدید و برگرداندن کشسانی پوست هم از آن یاد می شود.

این میوه حاوی هیدروکسی اسید آلفاست که تقویت کننده ای همه کاره و مفید که پوست تان به آن نیاز دارد را به پوست تان هدیه می دهد. شما می توانید مستقیما لیمو را به صورتتان بزنید، فقط کافی است از وسط دو نیمش کرده و به آرامی روی جای زخم ها بمالید. همچنین می توانید آبش را گرفته و روی جای زخم بچکانید تا پوست جذب کند و بهترین نتیجه را بگیرید. بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

یکی دیگر از فواید این روشن کننده پوست، از بین بردن رنگ بنزه است. 2 قاشق غذاخوری آب لیمو و 2 قاشق غذاخوری شکر آماده کنید؛ به خوبی هم بزنید تا شکر کاملا حل شود. این ترکیب را به صورتتان بمالید و با حرکات دایره ای ماساژ دهید و بگذارید 10-15 دقیقه بماند. به خوبی آبکشی کنید. هفته ای دو بار از این ترکیب برای روشن کردن پوست تان استفاده کنید.

5. عسل

عسل نه تنها برای سلامتی خوب است، بلکه برای صاف و تمیز کردن پوست هم قابل استفاده می باشد. این ماده سرشار از آنتی اکسیدان بوده که برای از بین بردن لک و قرمزه هم مفید است.

اگر عسل را هم بخورید و هم بصورت خارجی استعمال کنید، تفاوت چشمگیری در پوستان مشاهده خواهید کرد. این ماده اثر مرطوب کنندگی طبیعی و تولید بافت قدرتمندی دارد که آن را به یکی از پرطرفدارترین روش های درمانی خانگی برای داشتن پوستی سالم تبدیل کرده و باید در برنامه منظم مراقب از پوست تان گنجانده شود.

عسل برای همه انواع پوست مثل خوب است. مثلا اگر پوست تان خشک است، فقط 1 قاشق غذاخوری عسل را به آرامی روی پوستان ماساژ دهید. بگذارید حداقل 10-15 دقیقه بماند و سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید. اگر هرروزه این کاررا انجام دهید، خواهید دید که پوست تان نه تنها نرم و تمیز بلکه درخشان می شود.

6. جوش شیرین

شاید تعجب کنید جوش شیرینی که تابحال در غذایتان استفاده می کردید، الان برای پوست تان مفید است. جوش شیرین قادر است سلول های مرده پوست را برداشته و جای زخم ها و لکه های تیره را از بین ببرد. این ماده لایه برداری طبیعی است که به پوست اطراف جای زخم ها هیچ آسیبی وارد نکرده و آن را تر و تازه می کند.

زدن این ماده به پوست خیلی آسان است. کافی است مقداری جوش شیرین را با دو برابر آب ترکیب کنید. حالا این ماده را به مدت 1 دقیقه روی جای زخم ماساژ دهید و سپس به آرامی کاملا بشویید.

همچنین می توانید با ترکیب کردن 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین، 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر و نصف قاشق عسل در یک کاسه، ماسک صورت بسازید. صورتتان را کمی نمدار کرده و این ترکیب را به صورت و گردنتان بزنید وبگذارید 10-15 دقیقه بماند. سپس با آب سرد بشویید. برای گرفتن نتایج بهتر، هفته ای یکبار این ماسک را بزنید.

7. خیار

خیار اثر خنک کنندگی قوی دارد که پوست را بازسازی کرده و با خواص آبرسانی، تغذیه کنندگی، و قابض بودنش، پوست بی روح را جوان می سازد.

وقتی به طور منظم به پوست تان خیار بزنید، از آن در برابر جوش قرمز، سرسیاه و علائم پیری محافظت کرده و نمی گذارد پوست تان خشک شود.

خیار حاوی 95 درصد آب است که آن را به یک پاک کننده با خاصیت خنک کنندگی تبدیل کرده و اگر خیار را با شیر به پوست تان بزنید، دیگر به هیچ پاک کننده ای احتیاج نخواهید داشت.

همچنین می توانید خیار را به تنهایی، به صورت آب گرفته و یا رنده شده هم روی صورت استفاده کنید تا بیرون ریختگی را التیام بخشد. همچنین می توانید برای درمان سبوم، خارش، و حتی ناصافی پوست هم از آن کمک گرفت.ن بهره بگیرید.

چون این روش یکی از موثرترین درمان های خانگی است، می توان با گذاشتن ورق های نازک خیار روی چشم، از آن برای درمان سیاهی دور چشم هم بهره گرفت.

8. پاپایا

خیلی از مردم از فواید پاپایا برای پوست خبر ندارند و تصور می کنند یک میوه خوراکی است. این میوه استوایی حاوی آنزیم پاپائین است که یک ضد باکتری بوده و خواص درمانی ای دارد که برای از بین بردن سلول های مرده و آسیب دیده پوست عالی است. پاپایا بیشتر به عنوان ماسک صورت و به منظور کاهش جای زخم و لکه های قهوه ای حاصل از تابش خورشید به کار می رود. این ماده لایه سلول های مرده را برداشته و کاری می کند براق و جوان تر شود.

به جلوگیری از بروز آکنه و برون ریزی پوستی هم کمک می کند چون آلودگی و چربی ها را از روی پوست برمی دارد. زدن پاپایا به پوست صورت برای همه انواع پوست خوب است. می توان با روش های مختلف برای بهبود شرایط مختلف پوستی از آن بهره گرفت. استفاده منظم از پاپایا پوست را تغذیه و جوان می کند.

پاپایا له شده را به صورت زده و 5-10 دقیقه ماساژ دهید. سپس با آب بشویید و ببینید چقدر احساس می کنید در عرض چند دقیقه پوست تان نرم و تمیز شده است.

9. روغن زیتون

اگر برای درمان پوست خشک صورت دردسر می کشید، روغن زیتون بهترین درمان خانگی شما خواهد شد. روغن زیتون مثل دیگر روغن های معطر به عنوان مرطوب کننده ای عالی عمل کرده و به کاهش برق چربی پوست های چرب کمک می کند.

روغن زیتون بخاطر فوایدی که برای پوست و سلامت کلی انسان دارد معروف است، بنابراین خیلی از مردم ترجیح می دهند از آن در رژیم روزانه شان بهره بگیرند. در واقع این روغن حاوی فلاونوئید و پلی فنول می باشد که به محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد کمک کرده و آن را در برابر آسیب های داخلی و خارجی محافظت می کند. این روغن به شدت قادر است سلول های پوستی را درمان کرده و آنها را برای نشان دادن چهره ای سالم و درخشان آماده سازد. همچنین برای مو و ناخن ها هم عالی است.

2-3 قطره روغن زیتون را به سر انگشتان زده و به صورت و گردنتان بمالید. پیشانی و گونه و بینی تان را با دایره هایی رو به بالا به مدت 2-3 دقیقه ماساژ دهید. حالا حوله ای که با آب گرم مرطوب کرده اید را 30-40 ثانیه روی پوست تان بگذارید. حال دوباره در آب گرم فرو ببرید و باقیمانده روغن را از روی صورت پاک کنید. این روش درمانی خانگی را هر شب قبل از خواب توصیه می کنیم.

10. گلاب

گلاب در واقع یک تونر است که به پاکسازی و شاداب کردن پوست کمک بسزایی می کند. اگر پوستی ترکیب از خشکی و چربی دارید، می توانید با خیال راحت گلاب را به رژیم مراقبتی پوست تان اضافه کنید. این ماده دارای خواص ضد التهاب است که قرمزی، خارش، آکنه، و برون ریزی ها را کاهش داده و همزمان چربی و آلودگی ها را پاکسازی می کند.

همچنین از طریق کنترل کردن چربی های اضافی پوست را مرطوب، زنده، و سیراب کرده و پوست تان را شاداب جلوه می دهد. فقط کافی است یک توپک پنبه ای را در گلاب فرو برده و به گردن و صورتتان بزنید. هر روز صبح و غروب این کار را تکرار کنید تا پوست تان روشن شود چون از عمق متعادل می شود.

فواید گلاب در فهرست روش های درمانی موثر برای داشتن پوستی سالم، جای ثابتی دارد.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.