چطور یک ویدئو پروژکتور خوب انتخاب کنیم ؟

0

هنگام انتخاب یک ویدئو پروژکتور خوب که برای رفع نیازهای شما مناسب باشد باید به نکات زیادی توجه کنید. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی این نکات بپردازیم. اول از همه این نکته را باید در نظر بگیرید که قبل از خرید یک ویدوی پروژکتور به یک اتاق و صفحه ی کامل نیاز دارید.

اتاق تلویزیون در هر خانه ، ممکن است دارای یک تلویزیون باشد، اما یک سینمای بزرگ، دارای یک پروژکتور و صفحه نمایش پروژکتور است. پروژکتورهای سینمای خانگی می توانند مبتنی بر یکی از چندین فن آوری مختلف (DLP، LCoS ، SXRD ، LCD) باشند و از فناوری ها یا چراغ های مختلف استفاده کنند اما قضیه در مورد ویدئو پروژکتورهای سینمایی متفاوت است.

هنگام انتخاب بهترین ویدئو پروژکتور، باید توجه داشته باشید که از چه نوع صفحه ای استفاده می کنید. هم چنین لازم است بدانید که باید نور و حتی رنگ اتاق، بر عملکرد یک پروژکتور و صفحه نمایش تأثیر می گذارد.

رونیکس

در این جا هشت ویژگی و مشخصه وجود دارد که می تواند به شما برای خرید بهترین ویدئو پروژکتور که مناسب نیازها و بودجه ی شما می باشد، کمک کند. این ویژگی ها می تواند بر اساس مساحت و محیط فضای شما، صفحه نمایش و عادات مشاهده شما تغییر کند:

تضاد رنگ

کنتراست در نمایشگرهای ویدئویی با نسبت بیان می شود و مقیاس ما برای بیان روشنایی و تاریکی، یک طیف متنوع در بین تاریک ترین سیاه و سفیدترین سفید است.

مثلا شما می خواهید پروژکتور شما قادر به نشان دادن یک گلوله ی برفی سفید خالص در پس زمینه ای سیاه کاملا نمایان باشد. برای برخی از پروژکتورها، داشتن کنتراست یک چالش واقعی است، و وجود این مشکل با نور اتاق و صفحه نمایش ضعیف تشدید می شود. توجه داشته باشید که تعداد کنتراست یک از مشخصات مهم یک پروژکتور است که ضعف آن باعث پایین آمدن کیفیت تصویر و ایجاد اشکال بینایی در چشم بیننده می شود.
دقت رنگ و تنظیمات

یک ویدئو پروژکتور خوب در نمایش رنگ های مختلف دقیق عمل می کند. البته، به دست آوردن رنگ های دقیق باز هم به انتخاب صفحه نمایش شما بستگی دارد و این که چگونه تصویر با رنگ اتاق یا عدم وجود آن در تعامل است. هرچه تنظیمات دقیق تر باشد (یا کالیبراسیون حرفه ای خود) شما بهتر می توانید تصاویر را مشاهده کنید. پروژکتورهای دارای ISF (بنیاد علمی تصویربرداری) و گواهینامه های THX همه دارای ویژگی های تنظیم رنگی خوب و یا کالیبراسیون هستند. حالت های پیش فرض فیلم یا سینما اغلب از تصاویر پروژکتورهای خانگی نیز بهتر هستند. (اغلب، نه همیشه).

بزرگنمایی لنز

همه پروژکتورها به استثنای مدل های رومیزی که احتمالاً برای ارائه مشاغل مورد استفاده قرار می گیرند (و پروژکتورهای پیکو اندازه) دارای لنز زوم هستند. بزرگنمایی به شما امکان می دهد هنگام قرار دادن پروژکتور خود در مقابل صفحه اصلی سینما، مقداری بزرگنمایی و یا کوچک نمایی داشته باشید. بزرگنمایی نسبت بزرگ تری از تصاویر مهم را در اختیار ما قرار می دهد؛ اما استفاده از بزرگنمایی بیش از حد می تواند باعث افزایش خطاهای کروماتیک در تصویر شود.

یک ویدئو پروژکتور خوب، دارای بزرگنمایی مناسب است (یک لنز بزرگ معمولاً دارای خطاهای کروماتیک کمتری نسبت به نوع کوچک است. با این وجود، به جای اینکه بیش از حد به لنزهای زوم اعتماد کنید تا اندازه ها را بتوانید بزرگتر از اندازه ی واقعی شان نشان دهید، یک روش بهتر این است که از پیشنهادات فاصله دور پرتاب استفاده کنید (بیشتر پروژکتورها با نمودار فاصله پرتاب همراه خواهند بود یا شامل یک ماشین حساب فاصله پرتاب در وب سایت خود می شوند) و قبل از نصب شدن، فاصله ی مناسب صفحه نمایش را تا جایگاه تماشاگران اندازه گیری می کنند.
تغییر لنز

از آن جا که گاهی اوقات ما نمی توانیم موقعیت نصب مناسب را هم برای پروژکتور و هم برای صفحه نمایش بدست آوریم، بهتر است از پروژکتورهایی که دارای تغییر لنز هستند استفاده کنیم. این ویژگی تغییر لنز در دو جهت عمودی و افقی در دسترس است. این ویژگی به شما امکان می دهد تا بعد از نصب، لنز را کمی به سمت بالا / پایین، چپ / راست حرکت دهید تا به شما در راستای تراز کردن تصویر پروژکتور روی صفحه کمک کند.


خروجی نور

شفافیت، احتمالاً اولین چیزی است که بسیاری از افراد هنگام خرید پروژکتور به دنبال آن می گردند. تصاویر روشن خوب هستند، اما تصویری که برای فضای اتاق یا اندازه صفحه نمایش خیلی روشن باشد در پایان نمایش، باعث خستگی بینندگان خواهد شد. بسیاری از پروژکتورهای مقرون به صرفه از نظر میزان روشنایی در دامنه 1000 تا 2500 هستند و این عدد برای اکثر اتاق های رسانه ای متوسط ​​با صفحه نمایش 100 تا 140 اینچ کافی است. این میزان از نور، هنگامی که با صفحه نمایش هماهنگ شده باشد و به حداکثر رساندن میزان نور (مانند یکی از بسیاری از صفحه نمایش های رد نور) در بازار همسان باشد، می توان به راحتی با مقداری نور محیط را قابل مشاهده کرد. اگر یک اتاق بسیار بزرگ دارید یا به صفحه نمایش بسیار بزرگی احتیاج دارید (یا اصرار دارید که با وجود نور زیاد تماشا کنید)، به دنبال یک پروژکتور روشن تر باشید. پروژکتورهای فوق العاده روشن که دارای 10،000 لومن هستند فقط برای اتاق های بسیار بزرگ و سالن های همایش می باشند و وجود محافظ صفحه برای این صفحه نمایش ها ضروری است.
نویز پایین

پروژکتورهای سینمای خانگی با قطعات متحرک پر شده اند:

  • فن های خنک کننده
  • چرخ های رنگی
  • کنترل عنبیه موتوری و موارد دیگر.

همه قطعات متحرک می توانند سر و صدایی ایجاد کنند و وقتی فیلم شما در یک لحظه آرام و تعلیق قرار دارد، قطعا شما نمی خواهید که این فضا توسط یک فن خنک کننده با صدای بلند خراب شود.
وضوح

آخرین مورد از سه مشخصه ی بزرگ وضوح تصویر است. اولین چیزی که هنگام خرید متوجه خواهید شد این است که 99 درصد از کل پروژکتورهای سینمای خانگی دارای وضوح تصویر 1080 پیکسل هستند (1920 1920 1080 پیکسل). فقط پروژکتورهای بسیار ارزان قیمت در مقیاس نمایش 720 پیکسل ارائه شده اند.

این بدان معنی است که، نگرانی شما در مورد وضوح تصویر بی مورد است؛ زیرا بیشتر پروژکتورها تعداد پیکسل های مشابه را تولید می کنند. با این حال، روند آهسته ی در حال رشد، در پروژکتورها برای وضوح 4K (4096 x 2160 یا 3840 x 2160) است، که چهار برابر تعداد پیکسل های یک پروژکتور 1080p است.

در حال حاضر، فقط چند پروژکتور 4K طراحی شده است که در سینماهای خانگی قابل استفاده هستند، اگر چه احتمالاً به زودی این تعداد افزایش می یابد؛ زیرا تلویزیون های 4K به سرعت بازار را در دست می گیرند. یک پروژکتور 4K از این مزیت برخوردار است که به شما امکان استفاده از صفحه نمایش بزرگ تر را می دهد زیرا پیکسل ها بسیار کوچکتر خواهند بود (و دیدن آن از صندلی شما غیرممکن است).
عنبیه پویا

برخی از پروژکتورها شامل عنبیه هستند که مانند عنبیه انسان باز و بسته می شوند تا نور از آن عبور کند. در حالی که یک عنبیه انسانی برای تنظیم نور ورودی طراحی شده است. یک عنبیه پروژکتور برای تنظیم نور خارج از خانه طراحی شده است. در طول صحنه های فیلم که عمدتاً تاریک هستند، عنبیه پروژکتور بسته می شود تا نور خروجی را کاهش دهد تا به ایجاد صحنه تاریک کمک کند. عنبیه می تواند در حالی که یک چراغ عظیم را روی صفحه می تاباند، تصویری سیاه بسازد. پروژکتورهای بهتر برای ویژگی عنبیه خود حالت های مختلف با سرعت قابل تنظیم دارند. و اگر نیازی به وجود عنبیه نباشد، آن را خاموش می کنند.

در کل، به یاد داشته باشید که بهترین ویدئو پروژکتور برای یک مکان ممکن است برای مکان دیگری بهترین نباشد. نمی توان گفت که بهتین ویدئو پروژکتور کدام است اما، موارد بسیار خوبی وجود دارد که در صورت داشتن یک محیط مناسب و تنظیم مناسب ویدئو پروژکتور و صفحه نمایش، از انتظارات شما فراتر خواهند رفت.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.