چه معیارهایی را برای انتخاب آتلیه عکاسی کودک در نظر بگیریم؟

1

تقریباً گشتن به دنبال آتلیه عکاسی کودک و امتحان کردن آنها به یک عادت برایم تبدیل شده بود و همیشه به دنبال گزینه مناسبی میگشتم. به پیشنهاد یکی از دوستان به سراغ یکی از انجمن های اینترنتی رفتم و تصمیم گرفتم که فاکتورهای تاثیرگذار در انتخاب آتلیه کودک را از آنها بپرسم.

اکثر کسانی که در این انجمن بودند اشاره هایی در مورد ویژگی های بهترین آتلیه عکاسی کودک داشتند و در کنار آن یک آتلیه هم معرفی می‌کردند. من هم تصمیم گرفتم که فاکتورهای آنها را دنبال کنم. نتیجه بررسی، من را به یک آتلیه به اسم استودیو بامبو رساند که در ادامه هم در مورد کیفیت کار آنها صحبت خواهم کرد و هم فاکتورهای تاثیرگذار در انتخاب آتلیه را معرفی می کنم.

فعالیت در فضای مجازی برای معرفی نمونه کار

یکی از دوستان در انجمن پیشنهاد داده بود که فعالیت استودیو ها را در فضای مجازی و در بستر اینترنت دنبال کنم. امتیاز جالبی که در این پیشنهاد وجود داشت این بود که من را به سمت نمونه کارهای برجسته آنها سوق می داد و می توانستم راحت تر در مورد آنها قضاوت کنم. حتی این امکان را هم داشتم که نظر و کامنت سایر کاربران را ببینم و با آنها در مورد کیفیت کار آتلیه کودک بحث کنم.

رونیکس

یکی از ویژگی های جالب استودیو بامبو این است که هم دارای وب سایت فوق العاده ای هستند و هم در کنار آن در شبکه‌های اینترنتی مانند اینستاگرام فعالیت دارند.

ارائه نمونه کار با کیفیت های متفاوت

پیشنهاد دوم شامل بررسی نمونه کار آتلیه ها و استودیو ها بود. برخی از دوستان معتقد بودند که در وبسایت یا در صفحه مجازی آنها می توانم این نمونه کارها را ببینم. اما برخی هم پیشنهاد می‌دادند که حضوری در محل آتلیه عکاسی کودک حضور داشته باشم و ببینم که چه کارهایی انجام میدهند.

خوشبختانه در استودیو بامبو امکان هر دو نوع شیوه وجود داشت. من هم در وب سایت و بستر اینترنت نمونه کارهای آنها را دیدم و هم به صورت حضوری نحوه انجام کار و عکاسی را در آنجا دیدم. این یکی از مهم‌ترین دلایلی بود که این استودیو را انتخاب کردم.

در نظر گرفتن بعد مسافت نسبت به محل کار یا زندگی

یکی دیگر از پیشنهادات، در نظر گرفتن بعد مسافت نسبت به محل کار یا زندگی بود. به اعتقاد این دوست، نزدیک بودن آتلیه کودک به محل زندگی یا محل کار این امکان را به ما می‌دهد که با دردسر کمتری خود را به آنجا برسانیم و نگران هزینه جابجایی و ترافیک داخل شهر نباشیم.

خوشبختانه استودیو بامبو نسبت به محل زندگی ما مسافت چندانی نداشته و دارای یک مسیر سرراست و کاملا مشخص است. البته با توجه به فاکتورهای دیگری که در مورد این استودیو دیده بودم، حتی حاضر بودم که مسافت بیشتری هم طی کنم تا کیفیت کار آنها را در عکاسی کودک خود ببینم.

 

استفاده از پرسنل حرفه‌ای و آموزش دیده

عکاسی یک هنر است و هر فعالیت در آتلیه کودک نیاز به هنرمندی و مهارت دارد. یک شخص فعال در آتلیه هم باید توانایی عکاسی بالایی داشته باشد، هم مهارت کافی در کار با نرم افزارهای گرافیکی را داشته باشد و هم از لحاظ روانشناسی برای کار با کودکان واجد شرایط باشد. دوستی که این پیشنهاد را داده بود معتقد بود که استفاده از پرسنل حرفه‌ای و آموزش دیده می تواند ما را به یک عکاسی زیبا برساند و تجربه های شیرین برای کودک به وجود بیاورد.

چیزی که در استودیو بامبو مشهود بود، توانایی بالای پرسنل آنها در ارتباط با کودکان و سرگرم کردن آنها بود. البته همانطور که در وبسایت آنها هم دیده بودم، مهارت فوق‌العاده‌ای در گرفتن عکس کودک و کار با نرم افزارهای گرافیکی داشتند که از هر لحاظ کیفیت عکس را در بالاترین سطح ممکن حفظ کرده بودند.

آمادگی برای پیاده سازی ایده های مختلف و متنوع

یکی از دوستان که حسابی از آتلیه قبلی خود شاکی بود، از توانایی آتلیه عکاسی کودک در پیاده سازی ایده های مختلف و متنوع می گفت. به عقیده این دوست آتلیه ها باید توانایی پیاده سازی ژست های مختلف را داشته باشند و باید این موارد را با خانواده‌ها هماهنگ کنند تا احساسات آنها هم بیان شود.

اگر سری به وب سایت استودیو بامبو بزنید متوجه می‌شوید که عکس‌های گرفته شده آنها بسیار متنوع هستند و هیچ گونه نمونه تکراری در آنها دیده نمی‌شود. این نشان می دهد که خانواده ها در عکاسی کودک خود به هر اندازه که به دنبال تنوع و جذابیت باشند، باز هم پرسنل استودیو امکان استفاده از این ایده ها را به آنها می دهند و خانواده‌ها را ناامید نمی کنند.

در اینجا تلاش کردم که تجربه حضور در آتلیه عکاسی کودک را به همراه معرفی یکی از بهترین آتلیه های شهر بیاورم. ولی توصیه می‌کنم که حتماً از وبسایت استودیو بامبو دیدن کنید تا متوجه تفاوت آن با سایر آتلیه ها شوید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

۱ دیدگاه
  1. نسترن می‌گوید

    شماره تلفن استودیو بامبو رو از کجا میتونم داشته باشم ؟