بهترین تعطیلات کریسمس را در ترکیه تجربه کنید

0

ترکیه و کریسمس! یکی از بهترین جاذبه تفریحی و گردشگری برای ایرانی ها سفر به ترکیه در کریسمس است. ترکیه مخصوصا شهر استانبول یکی از شلوغ ترین شهرهای این کشور به حساب می آید و تقاضا برای رفتن به پایتخت فرهنگی ترکیه در نزدیکی سال نوی میلادی بیشتر از قبل شده است.

اما بیشتر مسافران نمی دانند در سفر به ترکیه برای خرید یا تفریح به چه جاهای بروند و در این مقاله قصد داریم در مورد اینکه بهترین تعطیلات را در استانبول چطوری بگذرانید صحبت کنیم.

کریسمس در ترکیه چگونه است؟

زمانی که در روزهای کریسمس وارد یکی از شهرهای ترکیه شوید با شلوغ های عجیب و غریب روبرو خواهید شد٬ شلوغ های بسیار هیجان انگیز که شما را متحیر خواهد کرد. جشن کریسمس برای بیشتر مردم جهان بسیار اهمیت دارد.

رونیکس

در چندسال اخیر ایرانی های زیادی دوست دارند که سال نوی میلادی و کریسمس را جشن بگیرند و همچنین علاقه زیادی دارند در فستیوال و جشن های مخصوص کریسمس شرکت کنند. همین موجب شده است که نزدیک ترین مقصد را برای حضور چنین مراسم های انتخاب کنند. ترکیه یکی از همان کشورهای می باشد که به دلیل نزدیکی و برگزاری جشن های باشکوه اولین مقصد ایرانی ها شده است.

اما باید اینرا در نظر داشته باشید که تنها جذابیت ترکیه به مهمانی ها و جشن هایش نیست بلکه خرید کردن هم یکی بهترین جاذبه های این کشور است. مخصوصا مراکز خرید استانبول که نزدیک میدان تقسیم هستند دارای باکیفیت ترین و بروزترین اجناس در ترکیه هستند. مرکز خرید بی اوغلو ایش استانبول٬ مرکز خرید فروم استانبول٬ مرکز خرید جواهر و مرکز خرید ترکوز پاساژ هستند.

حداقل چند روز قبل یا بعد از کریسمس انواع و اقسام تخفیف های هیجان انگیز برای تک تک اجناس زده می شود و برای ایرانی ها حکم بهشت دارد.

نکاتی که ایرانیان در سفر به کریسمس باید بدانند

تجربه سفر به استانبول نشان داده است افرادی که برای اولین به ترکیه مخصوصا به استانبول سفر می کنند باید یکسری نکات را رعایت کنند تا هیچ مشکلی در سفر برایشان بوجود نیایید.

در تجربه اول به استانبول حتما به نکات زیر توجه کنید:

  • شهر استانبول مانند دیگر شهرهای بزرگ دزد و سارقان زیادی دارد٬ پیشنهاد می کنیم در شلوغی شب کریسمس مراقب کیف پول و پاسپورت خودباشید.
  • برای دیدن شهر استانبول در سال نوی میلادی پیشنهاد می کنم دچار وسواس نشوید زیرا تمام شهر به زیبایی تزئين شده اند.
  • در جشن های سال نوی میلادی به هر جای شهر بروید می توانید بهترین غذای ترکیه پیدا و نوش جان کنید. نگران نباشید که نمی توانید غذای مطابق با سلیقه تان پیدا کنید.
  • اگر نمی دانید ترک ها در شب سال نوی میلادی به یکدیگر چه چیزی می دهند باید اینرا بگوییم درخت های کاج را آراسته می کنند و به خانواده و دوستان هدیه می دهند.

بهترین جاهای دیدنی شهر استانبول در شب سال نوی میلادی

در بیشتر کشورها جاهای دیدنی شب سال نوی خاصی وجود ندارد بلکه تمام شهر با تزئیانتی که در هرجای شهر انجام شده است حس و حال هوای عجیب را منتقل می کند. اما در استانبول مکان های وجود دارد که بیشتر افراد برای دعا و جشن به آنجا می روند. کلیساهای هچون سنت آنتونی پادوا٬ سنت جرج٬ کورا٬ سانتا ماریا٬ سنت استفان بولگارین٬ کلیسا ایا ایرنه٬ ایاصوفیه٬ روح القدس٬ سنت ماری و کلیسا یادبود می توان نامبرد و هرکدام از این کلیساها دارای یکسری مراسم های خاصی هستند.

کریسمس در ترکیه چه روزی است؟

بیش از 90 درصد مردم ترکیه مسلمان هستند اما جشن سال نوی آنها مطابق با سال میلادی برگزار می گردد. مردم ترکیه در ژانویه سال نوی را می گیرد. بیشتر سوالی که ایرانی ها می پرسند در چه روزی کریسمس جشن گرفته می شود. روز دقیق 25 دسامبر یک شب عادی برای هیچ کسی در ترکیه تلقی نمی شود. در این شب خانواده و دوستان در کنار یکدیگر به جشن و پایکوبی می پردازند.

شاید دلیل اصلی پرسش سوال کریسمس چه روزی است؟ این باشد که می خواهند حداقل چندروز قبل شروع به برنامه ریزی کنند و از همه مهم تر برای برگشت هم برنامه ریزی دقیق داشته باشند.

بیشتر مسافران و گردشگرانی که قصد سفر به ترکیه دارند بعد از مردم اصفهان و شیراز٬ مشهدی هستند. مسافران مشهدی هنگام برگشت به شهر خود مشکلاتی همانند اینکه کدام یک از هواپیما بهترین هستند؟ بهترین قطار تهران مشهد کدام اند؟ بهترین اتوبوس برای سفری بیش از ده ساعت کدام است؟

اگر جواب این سوال ها را بدانید بهترین برنامه ریزی را برای رفت و برگشتتان به ترکیه خواهید داشت و تعطیلات کریسمس عالی را می گذرانید.

 

استانبول در شب سال نوی میلادی

گذراندن تعطیلات عالی در شب سال نوی میلادی و کریسمس برای ایرانی ها بسیار حائز اهمیت شده است. دیدن و لذت بردن شهر اولین هدفمان از سفر به ترکیه است. برای اینکه مسافرت لذت بخشی را تجربه کنید بهتر است که قبل از بستن چمدان یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید. در متن بالا نکات لازم در مورد سفر به ترکیه را برای شما توضیح داده ایم توصیه می کنیم قبل از سفر حتما بخوانید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.