چگونه برای پذیرش و تحصیل در دانشگاه های لهستان اقدام کنیم

1

لهستان سالانه پذیرای بیش از ۱.۵ میلیون دانشجو از سراسر دنیا می‌باشد. در این کشور بالغ بر ۴۰۰ دانشگاه و موسسات آموزش عالی مشغول به فعالیت بوده و رقابت بین دانشجویان بین‌المللی جهت اخذ پذیرش از دانشگاه‌های لهستان، هر ساله افزایش می‌یابد. همانطور که می‌دانید، لهستان همواره عضو فعالی در اتحادیه اروپا بوده است. در این راستا، سیستم آموزش عالی این کشور نیز از سیستم آموزش عالی استاندارد اروپا پیروی می‌کند. بنابراین مدارک و درجات اخذ شده از دانشگاه‌های لهستان در سراسر اروپا معتبر بوده و نقل و انتقال دانشجویان از این کشور به دیگر کشورهای حوزه‌ی اتحادیه اروپا، بسیار رواج یافته است. برنامه‌های نقل و انتقال دانشجویان در سراسر اروپا، مانند اراسموس پلاس، نیز با دانشگاههای مطرح لهستان، مانند دانشگاه پزشکی سیلسیا Silesia و دانشگاه پزشکی گانزک Gdańsk همکاری داشته و هم‌اکنون صدها برنامه‌ی تحصیلی متنوع در دانشگاه‌های لهستان برای دانشجویان بین‌المللی فراهم هستند. با آسپیان همراه باشید تا از آخرین تغییرات در خصوص نحوه‌ی پذیرش و تحصیل در دانشگاه‌های لهستان مطلع شوید.

سیستم آموزش عالی لهستان

تصمیم به ادامه‌ی تحصیل در خارج کشور، یک تصمیم حیاتی در زندگی هر یک ما خواهد بود و به زبان ساده آینده‌ی ما را رقم خواهد زد. بنابراین متقاضیان جهت ادامه‌ی تحصیل در لهستان، و به طور کلی در خارج از کشور، بهتر است پیش از هر چیز، به به‌روزترین و کامل‌ترین اطلاعات از کشور مقصد مجهز باشند. در این راستا، اولین قدم جهت اخذ پذیرش و ادامه‌ی تحصیل در لهستان، آگاهی از سیستم آموزش عالی این کشور می‌باشد.

مانند دیگر دانشگاه‌های حوزه‌ی اتحادیه‌ی اروپا، سیستم دانشگاهی لهستان نیز از سه مقطع اصلی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری تشکیل شده است. در تمامی مقاطع ذکر شده رشته‌های گوناگونی هم به زبان لهستانی و هم به زبان‌های خارجی دیگر، ارائه می‌شوند. اگرچه معمولا بیشترین تعداد متقاضیان خارجی، از رشته‌های ارائه شده به زبان انگلیسی استقبال می‌کنند. دانشگاه‌های لهستان به دو نوع دولتی و خصوصی تقسیم می‌شوند. البته تفاوت اصلی در بین این دو نوع دانشگاه در لهستان، در شهریه‌های درخواستی آنان بوده و سطح آکادمیک برنامه‌های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی برابر می‌باشد. بنابراین روند اخذ پذیرش برای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی لهستان یکسان می‌باشد. لازم به ذکر است که دولت لهستان همواره سعی بر تخصصی کردن آموزش عالی در این کشور داشته و در این راستا هم‌اکنون در لهستان بیش از ۱۵ نوع مختلف از موسسات آموزش عالی دولتی و خصوصی ،مانند دانشکده پلی تکنیک، مشغول به فعالیت هستند.

رونیکس

اخذ پذیرش از دانشگاه‌های لهستان برای مقطع لیسانس

ادامه‌ی تحصیل در لهستان و به زبان انگلیسی، در میان دانشجویان بین‌المللی بسیار محبوب است. دلیل این امر، تنوع رشته‌های ارائه شده به زبان انگلیسی و البته کاربرد روزافزون این زبان خارجی در جوامع بین‌المللی می‌باشد. پنج رشته‌ی محبوب جهت ادامه‌ی تحصیل در مقطع لیسانس در لهستان IT، مدیریت، روان شناسی، اقتصاد و حقوق می‌باشند.

اولین قدم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه‌های لهستان و در مقطع لیسانس، انتخاب رشته و دانشگاه می‌باشد. پس از اینکه رشته و دانشگاه خود را انتخاب کردید، بایستی به وبسایت رسمی دانشگاه مراجعه کرده و فرم درخواست پذیرش خود را به زبان انگلیسی تکمیل و ارسال کنید. آخرین مهلت ارسال فرم پذیرش ممکن است برای برخی رشته‌ها و دانشگاه‌ها متغییر باشد. لازم به ذکر است که آسپیان نماینده‌ی چندین دانشگاه برتر در لهستان، مانند دانشگاه پزشکی Gdańsk و دانشگاه پزشکی Silesia می‌باشد که می‌تواند به متقاضیان جهت انتخاب درست رشته و دانشگاه مشاوره‌ی رایگان ارائه دهد.

مهمترین مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش در مقطع لیسانس در دانشگاه‌های لهستان، ریز نمرات و دیپلم دبیرستان می‌باشد، که باید در دارالترجمه‌ای معتبر به زبان لهستانی و یا انگلیسی ترجمه شوند. پس از ارسال فرم پذیرش، جهت ارسال مدارک ذکر شده به متقاضیان از سوی دانشگاه و یا آسپیان اطلاع رسانی خواهد شد.

و اما شهریه! شهریه‌ی درخواستی برای دانشگاه‌های دولتی لهستان درمقایسه با دیگر دانشگاه‌های اروپا بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. برای مقطع لیسانس شهریه‌ی درخواستی با توجه به رشته‌ی درخواستی مشخصا متغییر خواهد بود. بنابراین شهریه‌ی این مقطع می‌تواند از ۵۰۰ تا ۳ هزار یورو برای هر سال تحصیلی متغییر ‌باشد. برای مثال شهریه‌ی هر سال تحصیلی برای رشته‌ی مهندسی نیرو در دانشگاه تکنولوژی ورشو، ۳ هزار یورو تعیین شده است. مقطع لیسانس در دانشگاه‌های لهستان معمولا ۳ سال تحصیلی به طول خواهد انجامید.

 

اخذ پذیرش از دانشگاه‌های لهستان برای مقطع فوق لیسانس

ادامه‌ی تحصیل در لهستان و در مقطع فوق لیسانس، عمدتا یک سال و نیم تا دو سال تحصیلی به طول خواهد انجامید. جهت اخذ پذیرش برای این مقطع در لهستان، مهمترین مدرک درخواستی، مدرک لیسانس می‌باشد. همانطور که پیشتر اشاره کردیم، لهستان از سیستم آموزش عالی اروپا پیروی کرده و بنابراین مدرک لیسانس اخذ شده از سایر دانشگاه‌های معتبر اروپایی، کاملا قابل قبول می‌باشد. لازم به ذکر است که اگر شما متقاضی ادامه‌ی تحصیل به زبان انگلیسی هستید، بایستی مدرکی معتبر از دانش زبان انگلیسی خود ارائه دهید. معمولا برای مقطع فوق لیسانس و اکثر رشته‌های ارائه شده به زبان انگلیسی، نمره‌ی ۶ به بالا در آزمون آیلتس را درخواست خواهد شد. برای برخی از رشته‌های خاص، متقاضیان ممکن است موظف به گذراندن آزمون‌هایی چون GRE و یا GMAT نیز باشند. از رشته‌های پرطرفدار در این مقطع در دانشگاه‌های لهستان، می‌توان به رشته‌های پزشکی، تکنولوژی، اقتصاد و مدیریت اشاره کرد.

شهریه‌ی درخواستی برای رشته‌های ارائه شده به زبان انگلیسی و برای مقطع فوق لیسانس از ۱۰۰۰ تا ۸ هزار یورو برای هر سال تحصیلی متغییر خواهد بود.

ادامه‌ی تحصیل و اخذ پذیرش از دانشگاه‌های لهستان با آسپیان

آسپیان نماینده‌ی رسمی دانشگاه های لهستان و جمهوری چک فعالیت خود را از سال ۲۰۱۵ آغاز کرده است. از آغاز تاسیس تاکنون، آسپیان با معتبرترین دانشگاه‌های لهستان مانند دو دانشکده‌ی پزشکی سیلسیا و گانزاک همکاری داشته و مفتخر به اخذ پذیرش برای صدها دانشجو می‌باشد. علاوه بر مدیریت روند اخذ پذیرش از دانشگاه‌، آسپیان برای دیگر مراحل روند مهاجرت تحصیلی دانشجویان به لهستان، خود را متعهد و مسئول می‌داند. در این راستا، آسپیان با ارائه جلسات مشاوره‌ی رایگان، دانشجویان را در انتخاب رشته و مناسب دانشگاه همیاری کرده و در ادامه برای مراحل دیگر مهاجرت تحصیلی متقاضیان، مانند اخذ ویزای دانشجویی، درخواست بورسیه‌های تحصیلی، درخواست خوابگاه و دیگر امور حقوقی، همواره همراه آنان خواهد بود.
برای اطلاع دقیق از مهلت ارسال درخواست به هر یک دانشگاه‌های لهستان، دریافت بورسیه تحصیلی، هزینه‌های تحصیل، شرایط سنی و شرایط تحصیل می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

واتساپ : 09309999591
☎️:021-26644001
☎️:021-26644002
وب‌سایت ما: aspiyangroup.com

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

۱ دیدگاه
  1. شیما می‌گوید

    ممنون از مطلب مفیدتون