گفتگوی آنلاین، چطور می‌تواند فروش شما را بیشتر کند

2

شما باید در بازار فوق رقابتی امروز، تمام تلاش خود را بکنید تا از دیگران متمایز شوید. در سال‌های اخیر، گفتگوی آنلاین به یک فناوری محبوب تبدیل شده است که بسیاری از مشاغل برای افزایش فروش و نرخ تبدیل (بازدید کننده به مشتری) از آن استفاده می‌کنند.

گفتگوی آنلاین بسیار مفید است چون در صورتی که بازدید کننده آنلاین با مشکلاتی مواجه شود، بلافاصله می‌تواند به اپراتور پشتیبانی مراجعه کند. به این شکل که بازدیدکننده با کلیک روی ابزارک گفتگو با اپراتورهای پشتیبانی چت می‌کند. این گفتگو به کسب و کارها کمک می‌کند که روابطی بلند مدت با مخاطبان خود بسازند؛ فروش خود را افزایش دهند و در جایگاهی بالاتر از رقبای خود قرار بگیرند.
در دنیای دیجیتال امروز، مشتریان بدون تحقیقات، بر روی دکمه خرید کلیک نمی‌کنند. این نکته نشان می‌دهد که برای تبدیل بازدید کننده به مشتری، شما باید استراتژی‌های موثر فروش و بازاریابی را اجرا کنید.
بهتر است به جای تمرکز بر فروش محصولات یا خدمات، تجربه مثبتی برای مشتریان ایجاد کنید. شما می‌توانید با افزودن پشتیبانی آنلاین برای سایت، همیشه در کنار بازدیدکنندگان آنلاین خود باشید و با ارائه راه‌حل‌های به موقع، تجربه مثبتی را برای آن‌ها ایجاد کنید.

گفتگوی آنلاین و افزایش فروش

رونیکس

براساس مطالعه‌های هاب‌اسپات، بیش از ۸۱ درصد از افراد قبل از انجام هرخرید تحقیق می‌کنند. در واقع مردم بیشتر وقت خود را صرف بررسی و مقایسه محصولات به صورت آنلاین می‌کنند. سامانه پشتیبانی آنلاین، مشتریان را قدرتمندتر می‌سازد. این کار با ایجاد آگاهی در بین مشتریان شروع می‌شود سپس علاقه‌مندی نسبت به محصول یا خدمات حاصل می‌شود و در نهایت موجب تصمیم‌گیری و فروش می‌گردد.

افرادی که وارد سایت شما می‌شوند ممکن است پیش از خرید، سوالاتی را در ذهن خود داشته باشند مانند:

آیا این پیراهن تک رنگ است؟

آیا شما سایز لارج از این لباس را موجود دارید؟ من نمی‌توانم جدول سایزبندی را پیدا کنم؟

آیا این محصول پیش از تعطیلات به دستم می‌رسد؟

آیا این حلقه برای من مناسب خواهد بود؟

چه تفاوتی میان این برند با برندهای مشابه وجود دارد؟

و…

شاید آن‌ها اطلاعاتی می‌خواهندکه درباره محصول، خدمات و یا برند شماست، یا شاید آن‌ها فقط می‌خواهند بدانند که آیا محصول شما، نیازهای آن‌ها را برآورده می‌کند یا نه؟ این موارد برخی از سوالات تبادلی بسیار ساده هستند که تیم پشتیبانی در کسب و کار شما باید به سرعت به آن‌ها پاسخ دهند.

در گفتگوی آنلاین، اپراتورهای پشتیبانی برای افزایش فروش، باید شناخت کافی از محصول یا خدمات داشته باشند تا بتوانند با پاسخ‌گویی به موقع، انتظارات مشتریان را برآورده کنند.

گفتگوی آنلاین به شما کمک می‌کند که فروش خود را افزایش دهید

آگاهی، تعامل و فروش

هر شرکتی می‌خواهد فروش و درآمد خود را افزایش دهد. همچنین جایگاه بهتری در میان رقبای خود داشته باشد. گفتگوی آنلاین بهترین راه برای ایجاد آگاهی و افزایش تعامل با مشتریان است. سعی کنید کسب‌وکار خود را به عنوان منبعی با ارزش که اطلاعات درستی درباره محصولات یا خدمات ارائه می‌دهد به مردم معرفی کنید.

 

مردم به آدم زنده بیشتر اعتماد می‌کنند،نه یک وب سایت!

اگرچه امروزه همه چیز دیجیتالی شده است، اما مردم هنوز از خرید آنلاین به خصوص در وب سایت‌های جدید می‌ترسند. بسیاری از آن‌ها به همین دلیل سبدهای خرید خود را ناتمام رها می‌کنند. گفتگوی آنلاین بهترین روش برای کاهش این ترس‌هاست چون مردم می‌توانند با یک فرد زنده بطور مستقیم گفتگو کنند و تمامی ابهامات خود را درباره محصول یا خدمات مورد نظر با اپراتور در میان بگذارند.

رایچت یکی از سرویس‌های قدرتمند ایرانی است که یک تعامل دو سویه ایجاد می‌کند. یعنی علاوه بر مشتریان، اپراتورها نیز می‌توانند در این پلتفرم، آغاز کننده گفتگو باشند. تصور کنید بازدید کننده‌ای در حین تحقیق درباره یک محصول، وارد سایت شما می‌شود. تعلل این فرد در یکی از صفحه‌های سایت که حاوی محصول مورد نظر است، می‌تواند فرصتی ارزشمند برای شما محسوب شود. در این لحظه شما میتوانید با ارسال پیام هوشمندی مانند”چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟” آغاز کننده گفتگو باشید. این کار موجب می‌شود که یک قدم جلوتر از سایت‌های مشابه باشید و بتوانید یک بازدیدکننده را به مشتری دائمی تبدیل کنید.

 

نرخ تبدیل

وقتی درباره نرخ تبدیل صحبت می‌شود، هدف این است که بازدیدکنندگان به مشتریانی تبدیل شوند که خرید می‌کنند. روش‌های قدیمی بسیاری برای جذب مشتری‌های واجد شرایط وجود دارد. اما شما باید در بازار امروز، مشتریان خود را به یک فرآیند فروش یا اتوماسیون بازاریابی وارد کنید تا “واجد شرایط” شوند.

پس از تعامل با بازدیدکنندگان، پیش‌بینی اینکه آیا آن‌ها جز مشتریانی هستند که خرید انجام می‌دهند یا نه؟ آسان‌تر می‌شود. گفتگوی آنلاین یک ابزار موثر برای فروش است که قدرت پاسخ‌گویی به موقع، آن را به یک سرمایه‌گذاری ارزشمند تبدیل می‌کند.

شما با نصب رایچت بر روی سایت خود می‌توانید با مشتریان در هر لحظه و هرکجا که هستند گفتگو کنید و با ارائه راه‌حل‌های به موقع، آن‌ها را به سمت خرید هدایت کنید.

برخی دیگر از ویژیگی‌های پلتفرم رایچت

پکیج رایگان: شما می‌توانید پس از ثبت نام، به مدت 14روز از تمامی امکانات رایچت استفاده کنید. پس از پایان این مدت، اکانت کاربری شما به صورت خودکار به پکیچ رایگان با امکانات محدود تبدیل می‌شود که برای کسب و کارهای نوپا جهت رسیدن به سوددهی بسیار مفید است.

اپلیکیشن اندروید ios قابل نصب بر روی دستگاه‌های اندروید و ios: شما می‌توانید در هر لحظه و مکانی، همراه مشتریان خود باشید.

دریافت شماره تماس و ایمیل پیش از شروع مکالمه: جمع‌آوری دیتای مربوط به مشتریان برای یک کسب و کار بسیار مهم است. شما می‌توانید برای براساس دیتای جمع‌آوری شده، استراتژی‌های جدیدی در راستای اهداف کسب و کار خود تدوین کنید.

ایجاد نامحدود سایت و اپراتور: یک بار هزینه می‌کنید! درحقیقت شما می‌توانید بدون صرف هزینه اضافی، سایت یا اپراتور پشتیبانی به اکانت خود اضافه کنید.

آرشیو مکالمات و بررسی کارکرد اپراتورها: با استفاده از این امکان، شما می‌توانید به‌عنوان مدیر سایت، میزان کارکرد کارکنان بخش پشتیبانی را بررسی کنید.

مشاهده اطلاعات کاربران: تمامی اطلاعات افرادی که از سایت شما بازدید می‌کنند ازجمله تعداد بازدید، موقعیت مکانی (کشور، استان، شهر)، مدت زمان مشاهده سایت، مدت زمان مشاهده هر صفحه سایت و … در این قسمت قابل دسترسی است.

پاسخ‌های آماده برای سوال‌های پرتکرار: شما می‌توانید پاسخ برخی از سوالات پر تکرار را در این بخش ذخیره کنید و در مواقع لزوم استفاده کنید.

حرف آخر

اگر می‌خواهید فروش بیشتری داشته باشید و نرخ تبدیل وب‌سایت خود را افزایش دهید باید خدمات با کیفیت ارائه دهید. کمی دور از واقعیت است که بنشینید و امیدوار باشید که مشتریان با شما تماس بگیرند. بهتر است داده‌های خود را تجزیه و تحلیل کنید، بازدید کنندگان وب سایت خود را هدف قرار دهید و از لحظه‌ای که وارد سایت شما می‌شوند همراه آن‌ها باشید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پشتیبانی آنلاین، به سایت raychat.io مراجعه کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 2 دیدگاه)
  1. سهیلا می‌گوید

    سلام ممنون از مقاله خوبتون
    برای ابزار چت آنلاین سایت وب سایت […] هم واقعا خوب هست من که راضی هستم

    1. عرفان برقبانی می‌گوید

      سلام سهیلای عزیز.
      خوش‌حالیم که از مقاله راضی هستی. 🙂
      (متأسفانه امکان نمایش تبلیغ در قسمت دیدگاه‌ها نیست.)