آرایش عروس در منزل؛ چطور آرایش عروسی‌مان را خودمان انجام دهیم؟

4

روز عروسی برای خانم‌ها روزی ویژه است. برای مراسم عروسی دلخواه، باید کارهای زیادی انجام شود. یکی از این کارها انتخاب آرایش مناسب عروس است. خیلی‌ها آرایشگاه و سالن آرایش عروس را برای این کار ترجیح می‌دهند؛ اما بعضی‌ها هم ترجیح می‌دهند آستین‌ها را بالا بزنند و آرایش عروس را خودشان به‌ عهده بگیرند. آرایش عروس در منزل باعث صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌های عروسی می‌شود. اما برای اینکه آرایشی بی‌نقص داشته باشید باید بدانید چه می‌کنید. با ما همراه باشید تا شما را در مسیر رسیدن به چهره‌ای درخشان در به‌یادماندنی‌ترین روز زندگی‌تان، راهنمایی کنیم.

آماده‌سازی پوست پیش از عروسی

مراقبت از پوست، عروسی و غیرعروسی ندارد. حتی اگر خبری از عروسی نیست، رسیدگی به پوست‌تان را از همین امروز شروع کنید. قرار نیست کار شاقی کنید. ماهی یک بار پوست صورت‌‌تان را به روش‌های مختلف، از ماساژ گرفته تا گذاشتن ماسک، تقویت کنید. این کار باعث می‌شود پوست‌تان باقوام‌تر و درخشان‌تر می‌شود؛ همچنین باعث می‌شود میکاپ بهتر روی پوست‌تان بنشیند. هر صبح و شب صورت‌تان را بشویید تا باکتری‌ها و مواد آرایشی کاملا پاک شوند. هفته‌ای ۱ یا ۲ بار برای جداسازی سلول‌های مرده، پوست را لایه‌برداری کنید. استفاده از مرطوب‌کننده و نوشیدن آب را فراموش نکنید. پوست خیلی خشک و پرلک را در هیچ سالن زیبایی ای نمی‌توانید دقیقا همان‌طور که می‌خواهید، جلوه دهید. این نکات را به یاد بسپارید:

  • اگر ۱ یا ۲ روز پیش از عروسی صورت‌تان جوش زد، با آن ور نروید. پوشاندن جوش ساده‌تر از پوشاندن جای زخم آن است.
  • برای اجتناب از جوش یا قرمزی احتمالی، ۱ هفته پیش از عروسی صورت‌ و ابروها را اصلاح کنید. اگر پیش از این صورت‌تان را بند نینداخته‌اید یا وکس نکرده‌اید، در روزهای نزدیک به عروسی این کارها را انجام ندهید؛ چون ممکن است با جوش‌های فراوان روبه‌رو شوید.
  • شاید بد نباشد به سفیدکردن دندان‌ها فکر کنید. این کار را می‌توانید به روش‌های مختلف انجام دهید: از مراجعه به دندان‌پزشک گرفته تا استفاده از داروی‌های بدون نسخه. برای این کار باید ۳ تا ۴ ماه پیش از عروسی اقدام کنید.

رنگ موی مناسب عروس

رنگ موی مناسب برای آرایش عروس در منزل

رونیکس

اگر زمان زیادی تا عروسی باقی نمانده است، رنگ‌های جدید را امتحان نکنید. در روز عروسی شما باید خودِ همیشگی‌تان باشید. پس اگر تابه‌حال موهای‌تان را رنگ نکرده‌اید، این رویه را تا پس از عروسی ادامه دهید. به‌جای رنگ‌کردن مو می‌توانید از درخشان‌کننده استفاده کنید که جلوه رنگ موی خودتان را بیشتر می‌کند.

اگر چند ماهی به روز عروسی مانده است، درباره رنگ دلخواه‌تان فکر کنید و تصمیم بگیرید. از چند ماه قبل، رنگ‌کردن موها را شروع کنید تا به رنگ و جلوه دلخواه‌تان برسید. شاید لازم باشد یک هفته پیش از عروسی، کمی به موهای‌تان برسید تا بهترین جلوه خلق شود.

بنا بر نظر آرایشگران حرفه‌ای، برای رسیدن به رنگ قطعی، ۲ هفته پیش از عروسی زود است و کمتر از ۱ هفته به عروسی هم خیلی دیر است! هدفْ نشستن رنگ به موها و چهر‌ه‌تان و حفظ تازگی و درخشندگی آن است. در هر سنی، چه عروس سبزه باشد چه سفید، یک هفته پیش از عروسی، بهترین زمان برای تجدید و گذاشتن رنگ موی عروس است.

آرایش عروس

اصل کار آرایش عروس در منزل از اینجا شروع می‌شود. از بهترین مواد و بهترین کرم گریم عروس هم که استفاده کنید، اگر کارتان را بلد نباشید، نتیجه دلخواه را نمی‌گیرید. نخست باید تصمیم بگیرید چه مدل آرایشی می‌خواهید. در روز عروسی شما باید بهترین خودتان باشید؛ قرار نیست به آدم دیگری تبدیل شوید. سبک ایرانی انتخاب می‌کنید یا اروپایی، سبک‌های جدید ۲۰۱۹، کلاسیک یا سبک‌های دیگر، بهتر است آرایش عروس ساده و ملایم باشد.

اکنون مراحل گریم عروس را در پیش بگیرید.

۱. پوست‌تان را آماده کنید

در روز عروسی پس از شستن صورت، از مرطوب‌کننده‌ای ملایم استفاده کنید. بهتر است برنامه روزانه‌تان را تغییر ندهید اما از لایه‌برداری سنگین خودداری کنید. اگر روی صورت‌تان جوش دارید، مقداری قطره وایزین به آن بزنید و دیگر کاری به آن نداشته باشید.

۲. رنگ و تن آرایش‌تان را بر اساس رنگ پوست‌تان انتخاب کنید

از نظر پزشکی، ۶ نوع پوست وجود دارد اما شرکت‌های آرایشی مختلف انواع پوست را به روش خودشان توصیف می‌کنند؛ مثلا رنگی را که یک شرکت «بژ طبیعی» می‌نامد، شرکتی دیگر نام «عاجی» را به آن می‌دهد. بنابراین بهتر است، بدون درنظرگرفتن نام‌ها، بر اساس رنگ پوست‌تان، رنگ مواد آرایشی‌تان را انتخاب کنید.

از این ترفند برای تشخیص اینکه ته‌رنگ پوست‌تان گرم است یا سرد، استفاده کنید. تکه‌ای نقره و تکه‌ای طلا را روی پشت دست‌تان بگذارید. آیا به‌نظر می‌رسد که یکی از آنها در پس‌زمینه محو می‌شود؟ اگر نقره حالت محوشدگی پیدا کند، ته‌رنگ پوست شما سرد است. اگر طلا حالت محوشدگی دارد، ته‌رنگ پوست شما گرم است.

۳. استفاده از کرم پایه آرایش ضروری است

استفاده از پرایمر برای آرایش عروس در منزل ضروری است

از وقتی آرایش‌کردن را شروع می‌کنید تا وقتی با مهمان‌ها خداحافظی می‌کنید، زمان زیادی می‌گذرد. استفاده از کرم پایه آرایش یا پرایمر باعث می‌شود آرایش تا مدتی طولانی ماندگار باشد؛ به‌علاوه، پرایمر چروک‌های ریز و منافذ باز پوست را می‌پوشاند و باعث می‌شود آرایش بهتر روی پوست بنشیند.

پرایمر را پس از کرم مرطوب‌کننده و پیش از کرم‌پودر استفاده کنید. تمام قسمت‌های صورت و روی پلک‌ها را به‌شکلی یکنواخت با مقدار کمی پرایمر بپوشانید.

۴. اکنون زمان استفاده از کرم پودر است

استفاده از کانسیلر پیش از کرم‌پودر، اشتباه است. پس از استفاده از پرایمر، کمی صبر کنید تا خشک شود. شروع مرحلهٔ بعدی پیش از اینکه ماده آرایشی قبلی کاملا خشک شود، اشتباه بزرگی است. اگر عجله دارید، با باد سرد سشوار صورت‌تان را خشک کنید.

  • اگر ته‌رنگ پوست‌تان سرد است، از کرم‌پودرهایی که سرخ‌ترند و پایهٔ آبی دارند استفاده کنید.
  • اگر ته‌رنگ پوست‌تان گرم است، از کرم‌پودرهایی با پایه زرد یا طلایی استفاده کنید.
  • برای اطمینان از انتخاب رنگ مناسب، گوش‌پاک‌کنی را در کرم‌پودر فرو کنید و روی خط پایین آرواره بمالید. اگر کرم‌پودر محو شود، انتخاب‌تان درست است.
  • با برس کرم‌پودر لایه نازکی کرم‌پودر بمالید. از مرکز صورت شروع کنید و به بخش‌های بیرونی بروید. همه صورت را خوب بپوشانید. زیر آرواره‌ها و گردن را فراموش نکنید. برای اینکه کرم‌پودر با یکنواختی بیشتر و در لایه‌ای نازک روی پوست بنشیند، می‌توانید از اسفنج مرطوب استفاده کنید.
  • زیاده‌روی نکنید. اگر زیاد کرم‌پودر بزنید، به‌احتمال زیاد، بعدتر لک‌دار یا رگه‌دار می‌شود یا مانند کیک پف‌دار به نظر می‌رسد.

۵. هر جا لازم است از کانسیلر استفاده کنید

کرم‌پودر برای یکنواخت‌کردن پوست و کانسیلر برای پنهان‌کردن چیزهایی مانند جوش و سیاهی دور چشم است. استفاده از کانسیلر پیش از کرم‌پودر باعث می‌شود اثر آن به‌کلی از بین برود! برای پوشاندن قرمزی یا حلقه‌های تیره، با برس کانسیلر روی این نواحی نقطه‌گذاری کنید و سایه‌ای هم‌رنگ یا یک درجه روشن‌تر از رنگ پوست‌تان خلق کنید. با حرکات ضربه‌ای برس، کانسیلر را روی پوست‌تان پخش کنید. اگر کانسیلر به‌خوبی ترکیب و یکنواخت نشد، نوک اسفنج آرایش را خیس کنید و با استفاده از آن کانسیلر را روی پوست یکنواخت کنید.

برای پوشاندن لک، ابتدا از کرم‌پودر، سپس کانسیلر و در پایان پنکیک استفاده کنید. اگر هنوز هم لک دیده می‌شود، کانسیلر و پنکیک بیشتری بزنید. کانسیلر را با حرکت ضربه‌ای پخش کنید و نمالید.

۶. به‌اندازه از هایلایتر استفاده کنید

هایلایتر چیزی نیست که در کیف لوازم آرایش همه‌کس پیدا شود؛ اما بهتر است برای روز عروسی‌تان هایلایتر داشته باشید. از هایلایتر برای برجسته‌کردن برخی قسمت‌های چهره مثلا برای بزرگ‌تر جلوه‌دادن چشم‌ها استفاده می‌شود. اما حواس‌تان باشد که استفاده زیاد از هایلایتر یا استفاده از انواعی که براق و روغنی هستند، عکس‌های‌تان را خراب می‌کند.

هایلایتر مایع را پس از کرم‌پودر با برس به‌شکل ضربه‌ای و در مسیری تیک‌مانند روی پوست بخش کنید. از گوشه‌ داخلی چشم‌ها شروع کنید، آنگاه به گوشه پایینی بینی و سپس به انتهای گونه‌ها و تا شقیقه‌ها بروید. روی ابروها، مرکز بینی، مرکز پیشانی و چانه را هم هایلایت کنید.

اگر از هایلایتر پودری استفاده می‌کنید، پس از پنکیک، با برس آن را زیر ابروها، کمی در گوشه چشم‌ها و نوک گونه‌ها بخش کنید. هایلایتر پودری را برای زیر چشم‌ها یا روی لب‌ها استفاده نکنید. این کار باعث می‌شود در عکس‌ها به نظر برسد شما عرق کرده‌اید.

۷. قسمت‌های موردنظر را مشخص و سپس کانتور کنید

برای آرایش عروس در منزل کانتور صورت را فراموش نکنید

بهتر است به‌جای بلاش پودری از بلاش کرمی استفاده کنید. در کار با بلاش پودری، نخست با پودر نیمه‌شفاف قسمت‌هایی که نیاز به کانتور دارند مشخص کنید. حواس‌تان به میزان درخشندگی باشد. درمورد مواد پودری همیشه مقدار کم نتیجۀ بهتری می‌دهد. قرار است بشاش و پرانرژی به نظر برسید نه‌اینکه زیر گریم سنگین گم شوید. با برس (براش) متوسط، بلاش پودری را روی پیشانی، کناره‌های بینی و چانه بمالید.

اکنون با برس، پودر برنزه‌ای را که ۱ یا ۲ پرده تیره‌تر از کرم‌پودرتان است، روی دو طرف صورت به شکل عدد ۳ بمالید. از بالای صورت و از رستنگاه مو شروع کنید، سپس از کناره‌ها به سمت پایین صورت و زیر استخوان‌ گونه بروید، دوباره به کناره‌ برگردید و سپس به پایین آرواره بروید.

همیشه پنکیک دم‌دست‌تان باشد. شاید لازم باشد پیش از عکس‌گرفتن، برخی قسمت‌ها را روتوش کنید.

۸. رژگونه بزنید

رژگونه کرمی را پیش از بلاش پودری، و رژگونه پودری را پس از آن استفاده کنید. درهرحال، در مصرف رژگونه ملایمت پیشه کنید. همیشه می‌توانید به کم اضافه کنید. از سیبِ گونه‌ها شروع کنید و به بالا و سمت موها بروید. رژگونه را روی بینی نزنید. در پایان، استخوان گونه‌ها را به‌شکل تیک رژگونه بزنید.

  • برای عروس سفید با ته‌رنگ سرد، صورتی ملایم یا صورتی نوزادی با رگه‌هایی از بژ یا موکا جلوه‌ای زیبا خلق می‌کند.
  • برای عروس سفید با ته‌رنگ گرم، هلویی لایت یا طلایی با کمی صورتی انتخاب مناسبی است.
  • اگر پوستی سبزه با ته‌رنگ سرد دارید، صورتی قره‌قاط، تمشکی ملایم یا گل‌محمدی انتخاب خوبی است.
  • اگر پوستی سبزه با ته‌رنگ گرم دارید، مرجانی لایت با رگه‌هایی از گل‌بهی انتخاب مناسبی است.
  • برای پوست‌ تیره با ته‌رنگ سرد، سایه هایی به رنگ هلو، انگور قرمز و تمشک بر گونه‌ها ایجاد کنید.
  • برای پوست‌ تیره با ته‌رنگ گرم، رژگونه پررنگ به رنگ قهوه‌ای یا مرجانی تیره با کمی سایه برنزی مناسب است.

۹. با سایه و خط چشم به چشمان‌تان جلا بدهید

اگر به این فکر می‌کنید که آرایش اسموکی چیست، بدانید آرایش چشم خیلی تیره برای عروس مناسب نیست. در میکاپ چشم عروس بهتر است خط چشم سیاه نباشد و سایه چشم هماهنگ با رنگ چشمان‌ و کمی روشن‌تر از آن باشد. از هایلایتر برای بزرگ نشان‌دادن چشم‌ها استفاده کنید.

برای خیلی‌ها آموزش آرایش چشم عروس کار دشواری است؛ اما نگران نباشید. قهوه‌ای، خاکستری و سبز را برای خط چشم امتحان کنید. برای اینکه چشم‌ها بیشتر جلوه کنند، هم بالا و هم پایین چشم را خط چشم بکشید. سایه چشم کرمی ماندگاری بیشتری دارد و برای روی پلک مناسب‌تر است؛ اما سایه پودری بیشتر مناسب قسمت بالایی پلک است. از هایلایتر پودری در گوشه داخلی چشم‌ها و زیر ابروها استفاده کنید.

برای چشمان سبز، سایه‌های برنزی مناسب است. سایه به‌ رنگ موکا به چشم‌های فندقی می‌آید. برای چشم‌های آبی، سایه آبی ملوانی یا قهوه‌ای تیره را انتخاب کنید. برای چشم‌های قهوه‌ای، سایه بنفش یا خاکستری گزینه مناسبی است.

۱۰. ریمل بزنید و ابروهای‌تان را مرتب کنید

در روز عروسی به‌احتمال زیاد اشک‌تان سرازیر می‌شود؛ پس، از ریمل ضدآب استفاده کنید.

اگر پیش از این، از مژه مصنوعی استفاده نکرده‌اید، بهتر است در روز عروسی هم این کار را نکنید. به‌جای آن از فرمژه خوب، ریمل حجم‌دهنده و بلندکننده استفاده کنید. فرمژه را پیش از ریمل استفاده کنید. ریمل را از ریشه مژه به بیرون و از سویی به سوی دیگر بزنید. مشکی رنگ مناسبی است و به همه می‌آید.

اگر سابقه استفاده از مژه مصنوعی را دارید، بهتر است در روز عروسی از آن غافل نشوید. حفظ سادگی و ظاهری طبیعی، برای تمامی قسمت‌های صورت به‌جز مژه‌ها توصیه می‌شود.

با سایه ابرو، قاب ابروهای‌تان را مشخص کنید. سایه ابرو باید کمی تیره‌تر از رنگ طبیعی ابروها باشد. ابروها را به سمت بیرون برس بزنید.

۱۱. لب‌ها را آرایش کنید، طوری که ماندگار باشد

نکاتی برای آرایش لب ها در آرایش عروس در منزل

همان‌طور که پوست صورت را پیش از آرایش مرطوب می‌کنید، لب‌ها هم پیش از هر کاری باید مرطوب شوند. درغیراین‌صورت پس از پایان کار روی لب‌ها خط‌های فراوانی باقی می‌ماند. از آب‌رسان لب استفاده کنید و ۲ یا ۳ دقیقه صبر کنید تا جذب شود. رنگ رژ لب باید با رژگونه همخوانی داشته باشد. هرچند بسیاری از انواع جدید لیپ‌استیک‌‌ها ماندگاری زیادی دارند، بهتر است در روز عروسی از لیپ‌اِستین استفاده کنید. [تفاوت لیپ‌استیک یا همان رژ لب با لیپ‌استین این است که لیپ‌استیک جامد است و لیپ‌استین مایع. به‌طور کلی، لیپ‌استین ماندگاری بیشتری از لیپ‌استیک دارد.]

  • برای پوست سفید با ته‌رنگ سرد، موکای ملایم خنثی و بنفش روشن (ماوی)، و برای ته‌رنگ گرم، هلویی خنثی یا صدفی مناسب است. صورتیِ روشن، برنزی تیره و موکای تیره رنگ‌های مناسبی نیستند.
  • برای پوست سبزه با ته‌رنگ سرد، صورتی گل‌محمدی یا اناری، و برای ته‌رنگ گرم، برنزی، مسی و دارچینی مناسب است. برای پوست سبزه از رنگ‌های خنثی استفاده نکنید.
  • برای پوست تیره با ته‌رنگ سرد، شرابی، یاقوتی یا قرمز انگوری را امتحان کنید. برای پوست تیره با ته‌رنگ گرم، عسلی، زنجبیلی یا مسی برنزی گزینه‌های خوبی هستند. رنگ‌های طیف نارنجی مناسب نیستند.
  • اگر می‌خواهید خط لب بکشید، رژ لب‌تان را تاجایی‌که ممکن است نزدیک به لبه‌ها بکشید؛ سپس با خط لب، مرز و شکل لب‌تان را مشخص کنید؛ آنگاه دوباره کمی رژ لب بزنید و رژ و خط لب را در هم یکنواخت کنید.
  • اگر دوست دارید از رنگ‌های تیزتری استفاده کنید، چشم‌ها را ساده و طبیعی آرایش کنید تا شبیه عروسک‌ نشوید!
  • لب‌های‌تان را به هم نمالید، چون ممکن است باعث شود لبخندتان کج به نظر برسد.
  • از برق لب استفاده نکنید. نه‌تنها ماندگار نیست، بلکه هنگام بوسیدن عزیزان‌تان به صورت آنها می‌ماسد؛ به‌علاوه، در عکس‌ها هم انعکاسی درخشان ایجاد می‌کند.

توصیه‌های مهم

در آرایش کردن زیاده‌روی نکنید

آرایش بیش‌ازاندازه و چندلایه اشتباه بزرگی است. آرایش عروس ساده‌تر بهتر است. آرایش‌تان باید طوری باشد که وقتی سال‌های بعد به عکس‌هایتان نگاه می‌کنید، لب‌ولوچه‌تان از حسرت آویزان نشود! آزمون سبک‌ها را به زمان دیگری موکول کنید. دوباره تأکید می‌کنم: قرار است بهترین خودتان باشید، نه اینکه به آدم دیگری تبدیل شوید.

از مواد درخشان‌کننده و براق‌کننده استفاده نکنید

آرایشگران حرفه‌ای توصیه می‌کنند به‌کلی از این مواد، ازجمله محصولاتی که حاوی ضدچروک و SPF هستند، دوری کنید. این مواد در مقدار کم خوب هستند؛ اما اگر کمی بیشتر استفاده کنید، بازتاب فلاش دوربین را دوچندان می‌کنند و لکه‌های سفیدی در عکس‌های‌تان به جا می‌‌گذارند. البته امکان ویرایش و حذف آنها از عکس‌ها وجود دارد اما نه بدون صرف هزینه بیشتر.

آرایش صورت باید با لباس و موی‌تان همخوان باشد

برای جبران سفیدی فراوان لباس عروس، در آرایش از رنگ‌های مختلفی استفاده کنید؛ اما زیاده‌روی نکنید و سبک مناسبی را انتخاب کنید. هدف این است که ظاهری زیبا داشته باشید که همۀ اجزای آن با هم هماهنگ‌اند. ممکن است سبک خاصی را دوست داشته باشید یا اینکه همیشه آرایش خاصی می‌کنید، اما شاید سبک دلخواه‌تان با لباس و موی‌تان همخوانی نداشته باشد.

  • اگر لباس عروس رمانتیک، موج‌دار و لطیف است، چشمان دودی و رژ لب قرمز روشن توی ذوق می‌زند.
  • اگر موهای‌تان را با زیورآلات زیادی جمع می‌کنید، میکاپ صورت باید ساده اما سرزنده و با رگه‌های صورتی باشد.
  • عکس‌های مجله‌های مد را نگاه کنید تا ببینید طراحان مد چطور ظاهری باشکوه و نه زننده خلق می‌کنند.

تصمیم‌گیری درباره آرایش‌تان را به روزهای آخر موکول نکنید

  • مجله‌های مختلف را ببینید، منابع آنلاین را بررسی و مدل‌های موردعلاقه‌تان را گردآوری کنید.
  • روشن کنید در هر مدل از چه چیزی خوش‌تان می‌آید.
  • در حالات و زمان‌های مختلف نکاتی را که به ذهن‌تان می‌رسد، یادداشت کنید.
  • پس از مدتی یادداشت‌های‌تان بررسی کنید و ببینید آیا روند تکرارشونده‌ای پیدا می‌کنید؛ مثلا ممکن است بارها اشاره کرده باشید که از رژ لب خاصی خوش‌تان می‌آید.
  • اگر نمی‌توانید درباره آنچه می‌خواهید تصمیم قاطع بگیرید، بدانید که پوست براق با لب‌های صورتی و گونه‌های صورتی روشن بی‌تردید ناخوشایند خواهد بود.

آرایش بدن را فراموش نکنید

هنگام آرایش عروس در منزل آرایش بدن را فراموش نکنید

  • باتوجه‌به لباس‌تان، رنگ قسمت‌هایی از بدن را که پوشیده نمی‌شوند، با چهره‌تان هماهنگ کنید.
  • در پایان کار از اسپری تثبیت‌کننده استفاده کنید تا ماندگاری آرایش‌ بیشتر شود.

تصمیم‌گیری درباره آرایشگر

پس از همۀ آنچه گفتیم، بدانید که باید درباره تصمیم‌تان کاملا مطمئن باشید. شاید دل‌تان بخواهد مانند خیلی‌ها ازجمله «کیت میدلتون» خودتان صورت‌تان را آرایش کنید. شاید هم دوستی یا آرایشگری حرفه‌ای را انتخاب کنید. در انتخاب آرایشگر، بهتر است از توصیه و ارجاع دوستان و آشنایان بهره بگیرید. اگر نمی‌خواهید به آرایشگاه عروس بروید، مطمئن شوید آرایشگر برای آرایش عروس در خانه مشکلی ندارد. اگر آرایش را به شخص دیگری می‌سپارید، حتما نمونه‌کارهای قبلی او را ببینید. اگر با چیزی که می‌خواهید همخوانی ندارد، هرقدر هم معروف و مشهور، به‌سراغ فرد دیگری بروید. از آرایش‌های آزمایشی غفلت نکنید. از خودتان در دفعات مختلف عکس بگیرید و ببینید کدام‌یک به آنچه می‌خواهید نزدیک‌تر است.

اگر می‌خواهید آرایش را خودتان انجام دهید، تمرین کنید. در نور طبیعی و با محصولاتی که در نظر دارید در روز عروسی از آنها استفاده کنید، تمرین کنید. هنگام تمرین لباس سفید بپوشید و پس از پایان کار از خودتان عکس بگیرید. آن‌قدر تمرین کنید تا مطمئن شوید به آنچه می‌خواهید می‌رسید.

منبع byrdie cosmopolitan wikihow
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 4 دیدگاه)
  1. شیما می‌گوید

    خیلی مطلب خوبیه ممنون ازتون

  2. fateme می‌گوید

    با خوندن مطلبتون مطمئن شدم میتونم از پسش بر بیام و نمیرم ارایشگاه،ممنونم از ظرافت نکاتی ک دلسوزانه گفتید و تیزبینی نگاهتون،برقرار باشید🌱✨

    1. الناز طرزمنی می‌گوید

      سلام. خوشحالم دوست عزیز که مطلب براتون مفید بوده. مبارک باشه! کار خوبی هم می‌کنید. خوبه که چنین مواردی بیشتر جا بیفته. موفق و شاد باشید.

      1. fateme می‌گوید

        ممنونم دوست عزیز،شما هم همینطور،بله تابوشکنی توی این امر خیلیم میتونه خوب باشه،بلکه جوونا یکم به خودشون آسون تر بگیرن‌و همگی بجای غصه حرف مردمو خوردن عاقبت بخیر بشیم❤❤❤