آشنایی با ۵ کشور مناسب برای زندگی ایرانیان

1

همواره رسیدن به زندگی بهتر دلیلی است که باعث می شود افراد از یک کشور مهاجرت کرده و به کشور دیگری در دنیا بروند. این فرایند در طول قرن های متمادی دلیل مهمی برای حرکت جمعیت در گوشه های مختلف دنیا بوده است. خوشبختانه کشورهای زیادی نیز در دنیا و خصوصا حوزه شینگن وجود دارد که گزینه های مناسبی برای زندگی ایرانیان هستند. اما کدام کشور ها؟

در دنیای امروز همواره افراد بسیار به دنبال رسیدن به موفقیت های بیشتر هستند و مسیر موفقیت را در دیگر کشور های دنیا می بینند. خوشبختانه موسسات بسیاری نیز در این زمینه به کمک افراد آمده و در انجام مراحل حقوقی مورد نیاز تا آخرین مرحله به شما کمک می کنند. برای مثال موسسه حقوقی سایرس یکی از شرکت های فعال در همین زمینه است. در گوشه کنار دنیا نیز کشور های بسیاری وجود دارند که فارغ از سخت گیری های شدید، می توانند بهترین گزینه ممکن برای زندگی ایرانیان باشند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

یونان، بهترین کشور دنیا به لحاظ امنیت شغلی است

رونیکس

یونان در قاره اروپا یکی از بهترین گزینه های ممکن برای افرادی است که به دنبال زندگی در خارج از کشور می گردند. کشور یونان در بخش جنوب شرقی قاره اروپا قرار دارد و از جمله کشور های عضو اتحادیه شینگن است. یونان به لحاظ زمانی نیز یک ساعت نیم از تهران عقب تر است و صنعت گردشگری در این کشور یکی از مشاغل بسیار رایج می باشد.

براساس اطلاعات موجود و بررسی های انجام شده نیز، کشور یونان در سیاست های بانکداری بسیار موفق بوده و در 4 سال گذشته رشدی 22 درصدی داشته است. این نکته خود به تنهایی مهر تاییدی بر عالی بودن یونان به عنوان یک انتخاب برای زندگی است. هرساله عده بسیاری از افراد از گوشه نقاط دنیا اقدام به ثبت درخواست برای دریافت مجوز حضور دائم در یونان می کنند.

دولت یونان نیز با انجام سیاست گذاری های کلان تحت شرایط و راه های خاصی اقدام به صدور برخی روادید می کند. برای مثال یکی از راه های بسیار مناسب برای ایرانیان استفاده از پکیج اقامت تمکن مالی یونان است.

در این شیوه افراد با ارائه مدارک و مستندات قانونی و طی کردن مراحل لازم، توانایی مالی خود را به دولت یونان ثابت می کنند. بدین معنا که در صورت ورود به خاک یونان نیازی به کار کردن و گرفتن حقوق در یونان ندارند. این نوع از جواز حضور به نام ویزای خودحمایتی یونان نیز شناخته می شود.

فرانسه، بهترین کشور دنیا برای زندگی است

کشور فرانسه در اروپای غربی یکی دیگر از کشور های خوب دنیا برای زندگی است. کشوری در آن سوی دریا ها و یکی از سه کشور موجود در دنیا که دارای ساحل مشترک با دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس است. جالب ترین نکته ای که در مورد فرانسه وجود دارد و کمتر کسی از آن مطلع است ساختار جغرافیایی این کشور زیباست.

به دلیل ساختار مرز های این کشور در زبان فرانسوی به l’Hexagone نیز برای کشور عاشقان انتخاب شده است، واژه ای که به معنی شش ضلعی می باشد. کشور فرانسه به لحاظ زیبایی و جاذبه های تاریخی در بین تمام مردم دنیا شناخته شده است و به لحاظ مساحت نیز بزرگترین کشور اروپای غربی در اتحادیه اروپا نیز هست.

فرانسه همچنین رتبه دومین کشور پر جمعیت دنیا را هم به خود اختصاص داده، پس مسلما دارای اوضاع رفاه اجتماعی و اقتصادی بالایی نیز هست. فرانسه همچنین پس از پایان قرون وسطا تبدیل به یکی از سه ابر قدرت ممکن در قاره اروپا شد. همه این موارد دلایلی است که اثبات می کند فرانسه یکی دیگر از بهترین کشور های دنیا برای زندگی و کار است.

مشابه با یونان، هر ساله عده بسیاری از افراد در دیگر کشور های دنیا به دنبال راهی برای گرفتن مجوز حضور دائم در فرانسه هستند. در این زمینه نیز ویزای خودحمایتی فرانسه، که با نام اقامت تمکن مالی فرانسه نیز شناخته می شود، یکی از بهترین راه های ممکن برای افراد است.

پرتغال، سوئد و لوکزامبورگ بهترین کشور دنیا به لحاظ رفاه خانواده

در بررسی بهترین کشور های دنیا برای زندگی باید به برخی آمار و ارقام نیز اتکا کنیم. براساس بررسی های انجام شده و حتی با وجود تفاوت های موجود در شاخص های کشور های اروپایی، برخی از کشور های دنیا بهترین شرایط ممکن برای زندگی را دارند.

برای مثال کشور استونی با ارائه 85 هفته مرخصی زایمان به همراه حقوق برای مادران، رتبه اول دنیا در این بررسی را داراست. مجارستان و بلغارستان نیز با داشتن شرایطی مشابه در رتبه دوم و سوم این لیست قرار دارند.

اما این فقط یک جنبه قضیه است، سه کشور پرتغال، سوئد و لوکزامبورگ علاوه بر ارائه خدماتی بسیار منحصربفرد برای زندگی، در بحث مرخصی زایمان که از قوانین مهم در کار است، قوانین بهتری دارند. هر سه کشور نامبرده علاوه بر آنکه مرخصی با حقوق برای زنان دارند، برای مردان نیز مرخصی با حقوق در دوره بارداری زنان در نظر گرفته اند. چرا که بخش اعظم رشد ذهنی و روانی کودکان در سال های اولیه زندگی آنها رخ می دهد و حضور پدر و مادر در خانه اهمیت بسیار بالایی دارد.

5 مقصد نامبرده در این نوشتار به عنوان بهترین کشور های دنیا برای زندگی ایرانیان و بطورکلی مردم دیگر کشورهای دنیا شناخته می شوند. هر چند که در این بین نباید از کشور هایی مانند سوئد، بلژیک و ایسلند غافل شد، اما با اینحال هر 5 کشور نامبرده همچنان در صدر لیست بهترین کشور های دنیا برای زندگی قرار دارند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

۱ دیدگاه
  1. عمارت می‌گوید

    بادرود بر شما بزرگوار
    بنده حدود یک سال دیگه بازنشسته می شوم و بسیار دوست دارم در کشور امن و نزدیکی مانند یونان زندگی کنم. لطفن همکاری بفرمایید. سپاس