کناف سقف چیست؟ شگفت انگیزترین و به روزترین مدل‌های کناف سقف سال

2

خانه معمار :طراحی سقف تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون دارد بنابراین کناف سقف می تواند شما را در رسیدن به یک دکوراسیون بی نظیر کمک کند.

کناف سقف

امروزه به طور گسترده می توان شاهد استفاده ی این نوع مصالح در بخش های مختلف بود.کناف سقف به عنوان گچ در مصالح ساختمانی به کار می رود وجود آن ها به افرادی که برای طراحی دکور داخلی فعالیت می کنند فرصت داده است که بتوانند طرح های مختلفی را اعمال کنند. از آنجا که بیشتر در ساخت سقف منازل به کار می رود این نام را گرفته است و در واقع سازه ای فلزی می باشد که روی آن با گچ و یا سیمان پوشیده شده است.این محصول به عنوان سقف یا دیوارهای داخلی کاربرد دارد و چون سبک است می توان از آن به راحتی در مکان های مختلف استفاده کرد.اما یک نکته مهم!!!

کناف سقف به دلیل سبک بودن و مقاومت بالا، در برابر زلزله و حوادث دیگر بهترین گزینه است; با وجود آن ها خسارت های کمتری حاصل می شود.

رونیکس

علت محبوبیت کناف سقف

کشور آلمان اولین سازندگان این محصول است ولی امروزه بازار فروش آن بسیار رونق دارد.کناف امکان رنگ پذیری و طرح پذیری را دارد و همین عامل سبب شده است به سهولت از آن در بخش های مختلف استفاده گردد. وجود چنین ویژگی هایی استفاده ی آن را رونق داده است.از اصلی ترین ویژگی های کناف سقف می توان به هزینه های کم آن اشاره کرد.به کارگیری این نوع مصالح در طرح های مختلف سقف ها هزینه کمتری می خواهد و از همه مهمتر مدت زمانی که از آن ها را به کار می گیریم بسیار کوتاه است به عبارت دیگر استفاده و به کارگیری آن ها به شما کمک می کند در زمان صرفه جویی کنید. به طور عمده کناف سقف برای پوشش سقف ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد ولی در موارد مختلف می توان از کناف به عنوان دیوار داخلی نیز استفاده کرد .

انواع کناف سقف

کناف امروزه در دو دسته ی مختلف در اختیار مشتری قرار دارد و با توجه به نیاز موجود و البته شرایط می توان یکی از بهترین نوع آن را انتخاب کرد معمولا افرادی که در طراحی دکوراسیون داخلی فعالیت دارند می توانند شما را در انتخاب نوع آن یاری کنند .

انواع کنافکاری سقف بر اساس ظاهر و البته زیر ساخت دو نوع است:

  • کناف سقف یکپارچه : در این سبک، از فولاد به عنوان زیرساخت اصلی استفاده می شود و کناف موجود با استفاده از مهره های مختلف به این نوع زیر ساخت متصل می شود و سپس همه ی درزهای موجود آن به طور کامل پوشانده شده و مورد استفاده قرار می گیرد .
  • کناف سقف مشبک : در نوع مشبک آن از گچ به عنوان زیرساخت استفاده می شود. آن را با استفاده از آویز های خاصی به سقف متصل می کنند . ناگفته نماند که نصب و اجرای این نوع، به سهولت و در کوتاهترین مدت زمان انجام می شود و می تواند از مهمترین مزیت آن ها در نظر گرفته شود و البته این نوع مشبک نسبت به نوع یکپارچه بسیار سبک تر هستند و به آسانی جابه جا و نصب می شوند .

مزایای کناف سقف

استفاده از کناف سقف مزیت های مختلفی دارد.

1) امکان ایجاد طرح های جذاب و متنوع

بسیاری از افراد دوست دارند طرح های زیبایی در سقف منزل خود داشته باشند و به دنبال راهکارهای مختلفی هستند.کناف بهترین گزینه و انتخاب برای این افراد خواهند بود; زیرا به کمک آن فرصت خواهند داشت که طرح های مختلفی را در دکوراسیون داخلی منزل خود اجرا کنند.

2)هزینه کم نسبت به دیگر مصالح

هزینه ی اتمام آن در مقایسه با یک سقف معمولی اصلا قابل قیاس نیست;می توانید به آسانی هزینه ها را مقایسه کنید .

3)نصب و راه اندازی سریع و آسان

راه اندازی و همچنین اجرای چنین سقف هایی بسیار آسان است و در کوتاهترین مدت زمان انجام می شود.

در نهایت

همین عوامل سبب شده است که استفاده این نوع مصالح روز به زور ،رو به گسترش باشد.
در واقع استقاده از این نوع مصالح، فرصتی بی نظیر برای دستیابی به دکوراسیون های داخلی فوق العاده زیبا است .

معایب کناف سقف

کناف سقف با توجه به همه ی مزایایی که دارد البته معایبی نیز دارد.
همانطور که اشاره کردیم نصب و راه اندازی آن، آسان و در کوتاهترین مدت زمان صورت می گیرد ، ولی بدون تردید نصب آن به تیم کارشناس نیازمند است.اگر توسط یک تیم کارشناس انجام نشود; امکان آن است که بعد از نصب شدن توانایی و مقاومت لازم را نداشته باشد.یا به عبارت دیگر در برابر در برابر صدا و حرارت عایق کافی را نداشته باشد. این امر ممکن است سبب هزینه های مازاد نیز شود.پس لازم است درابتدای کار سعی کنید از تیم مجرب در این زمینه کمک بگیرید;در واقع این عیب با به کار گیری یک تیم حرفه ایی قابل حل است .

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 2 دیدگاه)
  1. محمد می‌گوید

    خیلی عالیه

  2. mina می‌گوید

    بسیار عالی من تجربه کار با خانه معمار را داشتم بسیار حرفه ای و با اخلاق هستند