با پیام های خلاقانه فراتر از لوگو عمل کنید

1

بسیاری از شرکت‌ها می‌دانند که هدایای تبلیغاتی برای افزایش شناخت برند در نمایشگاه‌های تجاری با نمایش نام و برند رسمی، بسیار عالی هستند. با این وجود، آنچه مردم غالباً از آن آگاه نیستند، این است که چگونه کالاهای تبلیغاتی می‌توانند فرهنگ و خلاقیت شرکت شما را نشان دهند.

به جای اینکه لوگوی خود را در محصولات تبلیغاتی بعدی یا در تبلیغات محیطی خود قرار دهید، افزودن پیام‌های منحصر به فرد را برای جلب توجه شخصیت سازمان خود در نظر بگیرید.

اگر مطمئن نیستید چه نوع پیامی برای محصولات تبلیغاتی شما بهتر است، ما به شما در این راه کمک خواهیم کرد.

رونیکس

شعار یا Tagline

شعارها و برچسب‌ها بخش‌های اصلی هر برند هستند. آنها شرکت شما را متمایز می‌کنند و به شما کمک می‌کنند تا مردم شما را به خاطر آورند.

“Tagline” یا برچسب زدن یک عبارت است که شفافیت، سرگرمی و یا تأکید برای کمک به برجسته کردن هدف یا فرهنگ یک برند را نشان می‌دهد.

این شعارها به مصرف کنندگان کمک می‌کند تا بیشتر با برندها ارتباط داشته باشند. شاید متوجه شده باشید که در تبلیغات تلویزیونی، برچسب‌های تبلیغاتی مکررا تکرار می‌شوند.

این تگ‌ها ذهن را به خود معطوف می‌کنند و بدون اطلاع از آن در یاد می‌مانند. شاید شما بتوانید برچسب‌های تبلیغاتی را برای محبوب‌ترین مارک‌ها بدون کوچکترین تاملی به یاد بیاورید. مثل Just Do It که کمپانی نایکی از آن استفاده می‌کند.

اما لازم نیست یک شرکت به اندازه نایکی باشید تا از یک برچسب بهره‌مند شوید. در حقیقت، شرکت‌های تازه تاسیس و کوچک هم نیاز به راهی دارند تا بتوانند خود را از رقبا پیش بیندازند.

یک برچسب خوب، باعث شناخت سریع برند می‌گردد، اما بسیاری از سازمان‌ها هرگز فکر نمی‌کنند که آن را در هدایای تبلیغاتی خود قرار دهند. در نظر بگیرید شعار یا برچسب خود را در اولویت اصلی نکات بازاریابی و تبلیغاتی قرار دهید، به خصوص اگر یک شعار جذاب یا سرگرم کننده در ذهن دارید.

ارزش، دلیل، نتیجه

سایمون سینک در طی همایش معروف TED Talk، گفت: “مردم صرفا چیزی که شما می‌گویید را خریداری نمی‌کنند، بلکه آنها می‌خرند چون دلیلی برای خرید آن می‌بینند.”

وقتی مصرف‌کنندگان ارتباط با یک برند را حس می‌کنند، یک گام دیگر به وفاداری نسبت به آن نزدیک می‌شوند.
ارزش‌گذاری در مورد آنچه که شرکت به آن می‌اندیشد، با جهان پیرامونش ارتباط برقرار می‌کند. چه راهی بهتر از این است که پیام را از قرار دادن تفکرات و مفاهیم ارزشمند خود در بعضی از موارد تبلیغاتی درست کنید؟ این کار به شکل‌گیری شخصیت سازمانی شرکت کمک می‌کند و شما را در نزد مشتریانتان معتبر می‌سازد.
با ارائه مواردی که به این مفاهیم جان می‌بخشد، می‌توانید برای ارتباط با کارمندان و مشتریان استفاده کنید و نهایتا در راستای توسعه و پیشرفت کسب‌وکارتان اقدام کنید.

پیام‌های رویدادی

تا به حال به یک رویداد ویژه رفته‌اید؟ چه چیزی شما را معطوف به خود کرد، و چه چیزی را از آن همچنان به یاد دارید؟ در نظر بگیرید که هدایای تبلیغاتی خود را با پیامی تزیین که به حضار کمک ‌کند تا سال‌های بعد هم این رویداد را به خاطر بسپارند.

محصولات تبلیغاتی و هدایای نمایشگاهی، به عنوان ابزارهای ویژه در این رویدادها و همایش‌ها فعالیت می‌کنند، همچنین به گیرندگان کمک می‌کنند تا برند شما را با رویداد معادل کنند. علاوه بر این، هدایای تبلیغاتی مخصوص رویدادها با پیام‌های متفاوت خود، کمک می‌کنند تا این روزها احساس خاص و ویژه‌تری در شما شکل بگیرد.
در مراحل پیشرفته علاوه بر استفاده از پیام‌های رویدادی، به تم، همگون بودن بصری و حتی ملودی متناسب نیز توجه کنید.

شعار هرچه کوتاه‌تر، بهتر

طرح خود را با متن باز نکنید. هرچه طراحی شما ساده‌تر و مینیمال باشد، بهتر و دوست ‌داشتنی‌تر خواهد بود. استفاده از جملات ثقیل، واژه‌های عجیب، اصرار بر ایجاد یک آوای هارمونیک، قرینه سازی در ابتدا و انتهای عبارت و امثال این روش‌ها نیاز به شرایط خاص و درست خود را دارند. چنانچه این استفاده نا به جا باشد، تمام ارزش عبارتتان را هدر می‌دهد. اما یک عبارت کوتاه، ساده و شیوا به راحتی با چشم خواننده ارتباط می‌گیرد.

مخاطبان خود را در نظر بگیرید

چه کسی این هدایای تبلیغاتی و یا پوشاک تبلیغاتی را دریافت می‌کند؟ کارمندان؟ عابرین پیاده؟ مشتریان ویژه؟ اطلاع داشتن از گیرنده هدیه، به شما کمک می‌کند تا پیام‌هایی را ایجاد کنید که به مخاطب خاص شما موثر باشد. ناهماهنگی در این استفاده شما را به نتایج دلخواهتان نمی‌رساند.

پیام را با محصول مطابقت دهید

از پیراهن تا قلم و هر چیز دیگری که در نظر دارید، سعی کنید پیام خود را با آن محصول هماهنگ کنید. فضایی را که باید در مورد هر نوع محصول برای متناسب‌سازی پیام‌های خود داشته باشید به خاطر بیاورید. همچنین ممکن است پیام ویژه‌ای را برای محصولی که سفارش می دهید در نظر بگیرید. یا حتی بنا به شرایط، مناسبت‌ها و یا محصول متفاوت و خاصی، بخواهید مفهومی را به مخاطبتان القا کنید. توجه به این نکات و همچنین محلی که پیام تبلیغاتی خود را درج می‌کنید به کیفیت نهایی پروسه ختم می‌گردد.

هدایای تبلیغاتی در جایگاه مهمی از صنعت بازاریابی و تبلیغات قرار دارند. علاوه بر اهمیت هدایا، روند آماده سازی و حواشی آن نیز به اندازه بسیاری در نتیجه کار تاثیر خواهد گذاشت. پیام‌های خلاقانه نیز بخش بسیار مهمی از این روند آماده سازی و تکمیل به حساب می‌آید که در کنار لوگو و یا حتی فراتر از آن، تاثیر گذاری محصول را افزایش می‌دهد. هنگامی که می‌خواهید پیام‌های بی‌نظیری را به هدایای تبلیغاتی خود اضافه کنید، به مفاهیم و ارزش‌های تجارتتان فکر کنید و با رعایت نکات اصلی، بهترین نمونه را انتخاب کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

۱ دیدگاه
  1. ندا قلیزاده می‌گوید

    خیلی خوب بود.به نظر من ماندگاری لوگو بیشتر از پیام باشه.چون مغز انسان یجوری هست که تصویر بیشتر از متن در ذهنش میمونه.و بهتره که یک لوگو داشته باشیم که مخاطبان جذب بشن.البته با پیام هایی هم این کار رو میشه کرد.ولی برای برند شدن فک کنم لوگو بهتر باشه تا پیام.خیلی ممنون