چطور عسل طبیعی را از زنبوردار بخریم؟

0

عسل طبیعی یک جایگزین شگفت انگیز برای قند است و یک ماده طبیعی است که توسط طبیعت ساخته شده و حاوی مواد مغذی فراوان، آنزیم‌های زنده و مواد معدنی است. بزرگ‌ترین مشکلی که بیشتر مردم با عسل دارند، این است که خالص بودن، طبیعی بودن و کیفیت آن را نمی‌توانند تشخیص دهند زیرا در این مورد آگاهی زیادی ندارند. زمانی که قصد مصرف عسل دارید و دوست دارید از این ماده در رژیم غذایی خود استفاده کنید، بسیار مهم است که بدانید عسل طبیعی و خالص است یا خیر.

تمایز قائل شدن و تشخیص عسل طبیعی و ارگانیک از عسل تقلبی و دارای ناخالصی، می‌تواند یک چالش بزرگ باشد. اگر می‌خواهید از طعم و مزایای سلامتی عسل لذت ببرید، نحوه تشخیص طبیعی بودن و دانستن آن بسیار مهم است. برای شروع بگذارید کمی از نحوه تشخیص عسل طبیعی و قلابی برای شما بگوییم.

عسل طبیعی

عسل طبیعی محصولی طبیعی است که توسط زنبورهای عسل تهیه می‌شود که تغذیه آنها از گل‌ها است. آنها با مکیدن گل‌ها، شهد را از روی آنها جمع می‌کنند. سپس عسل جمع آوری شده توسط زنبورها با استفاده از تکنیک‌های خاص توسط زنبوردارها برداشته می‌شود.

رونیکس

در حالی که بسیاری از مردم هنگام خرید عسل طبیعی از فروشگاه‌ها دچار سردرگمی می‌شوند و در پایان عسلی را خریداری می‌کنند که دارای مواد نگه‌دارنده و ناخالصی است، و برای تصمیم گیری درست در مورد خرید عسل خالص و ارگانیک، به دنبال کلماتی مانند عسل خام، طبیعی و ارگانیک روی شیشه آن می‌گردند که با داشتن برچسب مواد تشکیل دهنده به گونه‌ای ایمن‌تر و خالص‌تر خود را نشان می‌دهد.

عسل قلابی

عسل قلابی به عسل تقلبی، دارای ناخالصی یا تشکیل شده از مصنوعی گفته می‌شود که دارای شهد، نشاسته، شربت قند، گلوکز و غیره است. تمام این مواد باعث رقیق شدن عسل می‌شوند.

با دانستن تعریف این دو نوع عسل باید به دنبال روش‌های تشخیص عسل طبیعی از عسل قلابی باشید.

تست تبلور

همان‌طور که قبلاً گفتیم، عسل از مایع غنی از قند معروف به شهد ساخته می‌شود. زنبورهای عسل شهد را با آنزیم‌های خاصی پردازش می‌کنند که به حذف آب از آن کمک می‌کند. بنابراین عسل خالص با گذشت زمان و گذشت مدت زمان نگهداری از آن، تمایل به تبلور دارد که این تبلور تاثیری در رنگ و بافت آن ندارد. در حالی که این مورد در عسل تقلبی و مصنوعی به این صورت نیست.

تست آب

یک لیوان آب و یک قاشق چای‌خوری عسل بردارید و عسل را درون لیوان آب بریزید. اگر عسل در آب حل شود، آن زمان می‌توانید بگویید که عسل تقلبی است زیرا عسل خالص و طبیعی دارای بافت متراکم است و درست در انتهای لیوان قرار می‌گیرد و حل نمی‌شود.

تست کاغذ

یک حوله کاغذی یا یک دستمال کاغذی بردارید و چند قطره عسل را برای آزمایش خالص بودن روی آن بریزید. اگر عسل خالص و طبیعی باشد، جامد باقی می‌ماند و جذب نمی‌شود ولی اگر عسل دارای ناخالصی باشد جذب کاغذ می‌شود و آن را مرطوب می‌کند.

تست انگشت شست

چند قطره عسل را روی انگشت شست خود بکشید و اگر مانند هر مایع دیگری در اطراف انگشت شست شما پخش شود، ممکن است خالص نباشد. عسل خالص و طبیعی از چگالی و چسبندگی خوبی برخوردار است، بنابراین در صورت استفاده روی هر سطحی، آب آن چکه نمی‌کند و پخش نمی‌شود.

تست گرما

چند نمونه عسل بردارید و آنها را گرم کنید، عسل خالص سریع شروع به کاراملی شدن می‌کند و کف نمی‌کند. در حالی که عسل ناخالص و تقلبی ممکن است کاراملی نشود.

تست نان

یک تکه نان تست بردارید و روی آن عسل بریزید. اگر عسل خالص و طبیعی باشد در عرض چند دقیقه روی نان را به حالتی ترد در می‌آورد. اگر عسل ناخالص باشد به دلیل افزودنی‌های موجود در آن، نان را خیس و مرطوب می‌کند.

تست نشاسته

مقداری عسل، آب و یک قطره ید استاندارد را در یک لیوان بریزید. آنها را خوب هم بزنید، اگر رنگ محلول تغییر نکرد به این معنا است که درون عسل هیچ نشاسته‌ای وجود ندارد. اما اگر رنگ محلول به رنگ آبی تغییر کرد، نشان دهنده وجود نشاسته در عسل است.

تست مورچه

چند قطره عسل را روی یک بشقاب در نزدیکی محل وجود مورچه‌ها بگذارید و مدتی آن را در همان محل رها کنید. اگر تعدادی مورچه را در اطراف بشقاب عسل مشاهده کردید، عسل تقلبی و دارای ناخالصی است. اگر هیچ مورچه‌ای در اطراف بشقاب جمع نشد، نشان می‌دهد که عسل خالص و طبیعی است. این امر به این دلیل است که زنبور عسل هنگام ساخت کندو بر روی درختان، ماده‌ای به آن اضافه می‌کند تا از آفات کوچک مانند مورچه‌ها و سوسک‌ها محافظت کند.

تست انجماد

عسل خالص یخ نمی‌زند. این یکی از آسان‌ترین و بهترین روش‌ها برای تشخیص طبیعی و خالص بودن عسل و همچنین روشی برای تشخیص کیفیت آن است. شیشه عسل خود را بردارید و آن را درون فریزر بگذارید، عسل سفت می‌شود اما منجمد یا یخ زده نمی‌شود. شما می‌توانید عسل را میل کرده و از آن در شیر و چای خود بدون تغییر در طعم و مزه، استفاده کنید.

خرید عسل طبیعی از زنبوردار

یکی از بهترین روش‌ها برای خرید عسل طبیعی و مطمئن بودن از خرید خود، خرید عسل طبیعی از زنبوردار است. اینکه به صورت مستقیم و بدون واسطه بتوان عسل را از زنبوردار خرید یک حسن به شمار می‌آید که البته بستگی به روش خرید نیز دارد.

دهچی وب‌سایتی در زمینه فروش عسل طبیعی و به صورت مستقیم از زنبوردارها است.

دهچی عسل را از زنبوردارها تحویل می‌گیرد و آنها را در آزمایشگاه‌های مخصوص تحت آزمایش قرار می‌دهد، که در صورت گرفتن تایید و امتیازهای کیفی مورد نیاز دهچی که میزان نمره قبولی آن تقریبا دو برابر امتیاز كيفيت عسل‌های موجود در سوپرماركت‌ها و فروشگاه‌ها است، عسل‌ها را داخل شیشه می‌ریزد و برای فروش و رساندن به دست مشتریان آماده می‌کند.

برای کسانی که به دنبال عسل طبیعی هستند و دوست دارند آن را از دست زنبوردارهای مطمئن بگیرند، دهچی می‌تواند بهترین گزینه باشد. دهچی پلی میان زنبوردارها و مصرف کننده‌ها است که در واقع کار اصلی آن این است که به مشتریان کمک کند که بهترین و مطمئن‌ترین عسل را خریداری کنند و واسطه‌ها را از میان راه مشتریان و زنبورداران حذف کند.

هدف اصلی دهچی این است که عسل طبیعی و خالص را در اختیار مشتریان بالقوه خود قرار دهد. مشکلی که همه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند ندانستن راه تشخیص عسل طبیعی از عسل تقلبی و دارای ناخالصی است. هدف دهچی این است که مشتریان را بدون داشتن هیچ‌گونه آگاهی از راه‌های تشخیص عسل طبیعی، به عسل طبیعی برساند و همچنین زنبورداران را در چرخه کسب درآمد از تلاش و زحمت خود قرار دهد. آزمایشاتی که بر روی عسل‌ها توسط دهچی انجام می‌شود، سلامت آنها را تایید می‌کند و مصرف کننده با خرید عسل از دهچی از کار زنبورداران حمایت می‌کنند و آنها را به ادامه روند فعالیت خود ترغیب می‌کنند.

بسیاری از زنبورداران به دلیل مشکلات مالی و همچنین نبود امکانات، امکان بسته بندی و فروش محصولات خود در بازارهای بزرگ‌تر را ندارند. به همین دلیل دهچی برای حمایت از زنبورداران و کمک به آنها در بسته بندی محصولات به شکلی مناسب و فروش آنها در بازارهای بزرگ‌تر، فعالیت خود را آغاز کرد. علاوه بر تمام موارد عنوان شده، دهچی بهترین قیمت را روی محصولات تولید شده توسط زنبورداران می‌گذارد که در فروش آنها هم زنبوردار سود کند و هم مصرف کننده از خرید خود نهایت استفاده را ببرد.

وجود چنین سایتی در زمینه خرید عسل طبیعی باعث می‌شود که مصرف کنندگان از خرید عسل طبیعی مطمئن باشند و همچنین زنبورداران به دلیل نبود شرایط فروش و جذب مشتری، شهر و دیار خود را برای پیدا کردن کار و درآمد بیشتر ترک نکنند.

منبع سایت دهچی

www.dehchi.com

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.