از نگهداری سالم تا پسماند بی‌خطر؛ کیسه زباله و سلفون آیری پلاست

0

سلفون: راه‌حلی برای نگهداری سالم مواد غذایی در روزهای آلودگی هوا

نگهداشت سالم مواد غذایی، جلوگیری از فاسد شدن و اسراف آن از اهمیت بسزایی برخوردار است. از سویی دیگر، رعایت نکات بهداشتی پسماند مواد غذایی، علاوه بر انسان، به مسئله محیط زیست هم گره می‌خورد. اما محصولات آیری پلاست چه کمکی برای این چالش‌ها می کند؟

یکی از دغدغه‌های مهم افراد، نگهداشت سالم مواد غذایی است. و مهمترین چالشی که ما هر روزه با آن روبرو هستیم مساله‌ی آلودگی شدید هوا در تهران و کلان‌شهرهاست. اگر حواسمان به مراقبت از مواد خوراکی که در معرض این آلودگی قرار می گیرد نباشد ممکن است اتفاقات ناگواری برایمان رخ دهد و آثار جبران ناپذیری در زندگی روزمره‌مان ایجاد کند که از بیماری‌های رایج‌ گرفته تا بسیاری از ناراحتی‌های روحی و روانی می‌توان اشاره کرد. بنابراین این مورد از آن جهت حائز اهمیت است که به صورت مستقیم با سلامت بدن ما در ارتباط است. البته با یک نگاه کلی‌تر، حتی پیش از این که مواد غذایی فاسد شدنی، مانند سبزیجات و میوه، به منزل ما برسند، در معرض آلودگی هستند. یکی از راه حل‌های مقابله با این آلودگی‌ها، استفاده از سلفون برای محافظت از این گونه مواد غذایی در کل فرایند خرید، نگهداری و زمان استفاده است.

سلفون آیری‌پلاست

استفاده از سلفون می‌تواند از فساد مواد غذایی جلوگیری کند. بدین ‌صورت که از در معرض هوا بودن مواد غذایی جلوگیری کرده و در نتیجه راه تماس بسیاری از آلودگی‌ها به مواد غذایی کاهش می‌یابد و همچنین روند فساد مواد غذایی کند می‌شود. این امر باعث می‌شود استفاده از سلفون برای محافظت از مواد غذایی، جدا از مسئله بهداشت، مقرون به صرفه بوده و امکان استفاده از آن‌ مواد غذایی را تا مدت‌ بیشتری مقدور می‌سازد. در نتیجه به جای دور ریخته شدن مواد غذایی، می‌توانیم آن‌ها را مدتی طولانی‌تر نگهداری و سپس استفاده ‌کنیم.

رونیکس

ویژگی‌های یک سلفون خوب

اما با وجود فراوانی برندهای موجود در بازار، چرا استفاده از سلفون‌های آیری‌پلاست توصیه می‌شود؟

با خرید سلفون از آیری‌ پلاست،چند ویژگی منحصر بفرد که آن را تا حدی از نمونه‌های مشابه متمایز می سازد را تجربه کنید.

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که بعضا بوی سلفون که به مواد غذایی می‌نشیند، همه مزایای مثبت استفاده آن را زیر سوال می‌برد. اما سلفون‌های آیری‌پلاست بدون بو بوده و از این نکته منفی مبرا هستند. یکی دیگر از مزایای این سلفون‌ها، نفوذ سخت آب، روغن و هوا به داخل آن است. این نکته به خصوص برای نگهداشت مواد غذایی به کمک درپوش سلفونی حائز اهمیت است. همچنین این سلفون‌ها کشیدگی نسبتا بالاتری نسبت به موارد مشابه دارند و سخت‌تر پاره می‌شوند. نکته قابل ذکر دیگر آن است که به دلیل عدم تولید الکتریسیته، جذب گرد و غبار توسط آن به حداقل می‌رسد.

سلفون‌های آیری‌پلاست، دارای مجوز KFDA و AVA سنگاپور هستند. این سلفون‌ها فاقد لوبریکنت‌ها (نرم کننده‌ها) و استابیلایزرهایِ (پایدارکننده‌ها) سرطانزا هستند. در سلفون‌های آیری پلاست از مواد افزودنی دارای مجوزهای FDA استفاده شده است. در نهایت، این سلفون‌ها دارای افزودنی آنتی فاگ (ضد مه و بخار) هستند که از بخار گرفتگی و فساد مواد غذایی جلوگیری می‌کند.

کیسه زباله آیری‌پلاست

دلایل استفاده از کیسه زباله و اهمیت توجه به کیفیت آن

فرض کنید که از آزمون مرحله قبل سربلند بیرون آمدیم و به خوبی عمر استفاده از مواد غذایی را افزایش دادیم و همچنین در نگهداشت سالم مواد غذایی موفق عمل کردیم. اما کار ما تمام نشده و برای حفظ بهداشت خود و محیط ما، یک چالش دیگر پیش رو داریم. سوالی که در این بخش مطرح می‌شود این است: با پسماند مواد غذایی چه کار کنیم؟

احتمالا پاسخ این سوال ساده و بدیهی به نظر می‌رسد و نباید انتظار چیزی غیر از این جواب داشت که: آن‌ها را دور می‌اندازیم! اما نکته مهم این است که چقدر به عمق این موضوع پی برده‌ایم؟ به عبارتی آیا هر کیسه زباله‌ای صلاحیت آن را دارد تا به آن برای حفظ بهداشت محیط اطمینان کنیم؟

اینجا یک مرز به باریکی مو بین محیط سالم و ناسالم کشیده می‌شود. شاید حتی نازک‌تر و به باریکی قطر کیسه زباله ما! به عبارت دیگر، کیسه زباله‌ای که ما استفاده می‌کنیم باید بتواند به خوبی از مرز بین محیط آلوده زباله‌ها و محیط بیرون از کیسه، که محل زندگی ماست، حفاظت کند. کیسه‌های زباله آیری‌پلاست، به خوبی از پس این چالش برمی‌آیند. اما چرا؟

ویژگی‌های کیسه زباله مناسب

پاسخ در ویژگی‌های این محصول نهفته است. به عنوان مثال، در کیسه‌ زباله تولید آیری‌ پلاست، از مواد بازیافتی غیر بهداشتی استفاده نمی‌شود. برخلاف برخی از محصولات مشابه که بعضا با استفاده از مواد بازیافتی بیمارستانی به صورت کیسه‌های زباله سیاه رنگ، با بوی ناخوشایند تولید شده‌اند. همچنین در ساخت محصولات آیری‌پلاست، از مواد پلیمری دارای مجوز استفاده شده است. یکی دیگر از نکات مثبت این کیسه‌ها، عدم انتشار بوی زباله‌های داخل آن به محیط بیرون است. جنس این کیسه‌ها هم به شکلی است که نسبت به زباله‌های تیز مانند شیشه شکسته مقاوم‌تر است. در نهایت، دوخت این کیسه‌ها به شکل ستاره‌ای است که احتمالا پارگی آن قبل از استفاده را به حداقل می‌رساند. پس ادعای گزافی نیست اگر بگوییم می‌توان برای حفاظت از محیط زندگیمان به کیسه‌ زباله آیری‌پلاست اطمینان کرد.

آیری‌پلاست ، برگزیده تندیس بلورین جشنواره ملی صنعت سلامت محور و یکی از صد برند برتر ایران، بیش از شش سال است که محصولاتی همچون دستکش خانگی، کیسه زباله، سلفون غذا و کیسه فریزر را به بازار عرضه می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد محصولات آیری‌پلاست، می‌توانید به سایت این شرکت به آدرس https://www.airiplast.ir/ مراجعه کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.