منابع آیلتس ؛ ۵ کتاب فوق‌العاده برای آمادگی آیلتس

1

هر سال، بسیاری افراد، با قصد ادامه تحصیل یا مهاجرت، در آزمون آیلتس شرکت می‌کنند. اما شرکت در این آزمون بین‌المللی چندان ساده نیست. صرف‌نظر از هزینه دوره آیلتس، کسب نمره بالا به مطالعه و پشتکار هم نیاز دارد. در این مقاله، ۵ منبع معتبر آزمون آیلتس را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

نکاتی برای استفاده بهتر از منابع آیلتس

پیش از معرفی کتاب‌های مرجع، لازم است نکاتی درباره استفاده بهتر از منابع آیلتس بدانید:

رونیکس
  • پیش از انتخاب منبعی برای مطالعه، باید به نوع کتاب‌ها دقت کنید. برخی کتاب‌های آیلتس، عمومی هستند و برخی دیگر تخصصی. کتاب‌های تخصصی آزمون آیلتس معمولا اطلاعات بیشتری دارند. باید بدانید که کدام نوع از کتاب‌ها، باتوجه‌به شرایطی که دارید، مناسب‌ترند.
  • کتاب‌هایی را انتخاب کنید که برای شما جذاب باشند، تا در طول مطالعه خسته نشوید. منابع متنوع هستند؛ پس چیزی را انتخاب کنید که از آن خوشتان بیاید.
  • از معلم کمک بگیرید. بخش‌هایی از آزمون آیلتس مانند نوشتن و صحبت‌کردن حتما به مشاوره و پشتیبانی معلم زبان نیاز دارند. از معلم آنلاین نیز می‌توانید کمک بگیرید.

۵. دوره Road to IELTS

منابع آیلتس

دوره Road to IELTS یک دوره آنلاین تعاملی است که در سه نسخه ارائه می‌شود. این دوره امکاناتی مانند ویدئو‌های آموزشی، آزمون‌‌های آنلاین و سایر تمرینات تعاملی را در اختیار شما قرار می‌دهد. نسخه اول که Test Drive نام دارد، یک محتوای رایگان است که تصویری کلی از اینکه آیلتس چیست به شما می‌دهد. در سطح دوم، که Last Minute نام دارد، شما با ثبت‌نام در سایت، به ۳۰ ساعت ویدئوی‌ آموزش زبان انگلیسی دسترسی پیدا می‌کنید. در نسخه کامل یا Full Version نیز، با پرداخت هزینه، به همه محتوای آموزشی شامل ویدئو‌های تخصصی، ۹ آزمون دوره‌ای و ارزیابی ‌نتایج ‌آنها دسترسی پیدا می‌کنید.

۴. کتاب Official IELTS Practice Materials

منابع آیلتس

این کتاب با همکاری برگزارکنندگان آیلتس نوشته شده است. مخاطب این کتاب، علاوه بر فراگیران،‌ معلمانی هستند که به تدریس دروه آیلتس مشغول‌اند. این کتاب شامل انواع تمرین‌ها به‌همراه نکات مهم امتحانی است. در هر بخش کتاب، تمرینات در دو بخش تخصصی و عمومی ارائه شده است؛ همچنین متن امتحانات شنیداری، به‌همراه برگه‌های پاسخ، در این کتاب گنجانده شده است.

۳. کتاب Cambridge IELTS 13 Academic Student’s Book with Answers

منابع آیلتس

این کتاب جدید‌ترین نسخه از سری کتاب‌های آیلتس دانشگاه کمبریج است که ۴ آزمون تخصصی آیلتس را به‌همراه پاسخ‌های تشریحی در خود دارد. همچنین در مقدمه کتاب، نظام رتبه‌بندی و نمره‌گذاری آیلتس نیز معرفی شده است. مانند سایر کتاب‌‌ها، این کتاب نیز دارای محتوای صوتی برای پوشش آزمون‌های شنیداری آیلتس است.

۲. کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS

منابع آیلتس

این منبع کتابی جامع است که برای هر دو گروه از شرکت‌کنندگان آزمون آیلتس (آکادمیک و جنرال) طراحی شده است. در این کتاب، ۸ نمونه آزمون آیلتس به‌همراه راهنمای قدم‌به‌قدم هر آزمون آورده شده است. همچنین با استفاده از تجربیات شرکت‌کنندگان، نکاتی برای کسب نمرات بالا در آزمون طرح شده است. این کتاب نیز به محتوای صوتی و تصویری مجهز است.

۱. کتاب Barron’s IELTS Superpack

منابع آیلتس

این کتاب را باید یکی از کامل‌ترین‌ منابع آیلتس دانست. این مجموعه شامل ۳ کتاب و ۵ لوح فشرده است. ۳ کتاب این مجموعه عبارت‌اند از: کتاب آیلتس بارونز،‌ واژه‌های ضروری برای آیلتس، و تمرینات و استراتژی‌های آزمون آیلتس. هر کتاب یک لوح فشرده به‌همراه خود دارد. دو لوح باقی‌ماندۀ دیگر شامل تمرینات شنیداری هستند. با مجموعه بارونز، علاوه بر لهجه بریتانیایی،‌ با مهارت‌های شنیداری و گفتاری لهجه آمریکایی نیز ‌آشنا می‌شوید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع applyboard
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

۱ دیدگاه
  1. محمد متدین می‌گوید

    چطور میتونم شماره ۱ را تهیه کنم در هیچ مکانی پیدا نکردم.