زیبایی را با کابینت های آکس چوب به آشپزخانه خود هدیه دهید!

0

برای داشتن یک آشپزخانه‌ی زیبا و چشم‌نواز که البته کارایی قابل قبول و مناسبی نیز برایتان داشته باشد، قبل از هر چیز، باید به سراغ کابینت‌های آن بروید. کابینت‌‌ آشپزخانه، در اصطلاح قلب آن است و اولین و مهم‌ترین جزئی از دکوراسیون آشپزخانه محسوب می‌شود که توجه مخاطب را به خود جذب می‌کند. همه‌ی ما می‌دانیم که وجود کابینت‌های جادار، کاربردی و مقاوم در برابر آسیب‌های محیطی، چه مزیت بزرگی محسوب می‌شوند و این چیزی است که اگر چه همه به دنبال آن هستند، اما معمولا در سایه‌ی قیمت کابینت‌ها، نادیده گرفته می‌شود. در این مقاله قصد داریم جدیدترین مدل کابینت‌های آشپزخانه که امروزه مورد توجه طراحان و معماران داخلی ساختمان قرار دارند را به شما معرفی کنیم. این محتوا، توسط تیم نگارش وب‌سایت آکس چوب نگاشته شده است و از شما دعوت می‌شود آن را همراهی کنید:

کابینت‌های سبک کلاسیک :

همانطور که از اسم این گروه بر می‌آید، کابینت‌های سبک کلاسیک، کابینت‌هایی هستند که طراحی و نمای ظاهری آن‌ها به دوران گذشته بر می‌گردد و ازین روست واژه‌ی کلاسیک بدان‌ها اطلاق می‌شود. کابینت کلاسیک، عموما کابینت‌هایی پر زرق و برق و در اصطلاح اشرافی و سلطنتی هستند و برگرفته از نمای قصرها و کاخ‌های سلطنتی اروپایی یا در نوع بومی آن، برگرفته از ستون‌های هخامنشی هستند.

چنانچه به دکوراسیون کلاسیک و اشرافی علاقمند هستید، کابینت کلاسیک می‌تواند با زیبایی‌های چشم‌نوازی که دارد، هر روزه شکوه و جلوه‌ی اشرافی خود را به رخ‌تان بکشد. نوع عالی و ممتاز کابینت کلاسیک، از چوب طبیعی ساخته شده و طبیعی است که این نوع کابینت، از گران‌ترین و پر ارزش‌ترین نوع کابینت آشپزخانه نیز به حساب آید.

رونیکس

کابینت تمام چوب کلاسیک، کابینت منبت با طرح‌های هخامنشی که به وسیله‌ی هنر دست آدمی ساخته می‌شوند، به دلیل نوع متریال آن که چوب طبیعی است و نوع ساخت آن که نیاز به هنر انسانی و زمان ساخت طولانی دارد، یکی از زیباترین و چشم‌نوازترین کابینت‌هایی است که شما می‌توانید برای آشپزخانه کلاسیک و سنتی خود فراهم آورید.

همانطور که می‌دانید طرح‌های منبت و مشبک ایجاد شده بر روی کابینت کلاسیک که توسط هنر دست هنرمند ساخته می‌شوند، هر چه پرکارتر و بدون نقص‌تر باشند، ارزش هنری بیشتری دارند و همین ویژگی‌ها بر قیمت تمام‌شده‌ی و ارزش آن می‌افزاید.

کابینت‌های سبک کلاسیک، البته به غیر از چوب طبیعی، از متریال دیگری نیز ساخته می‌شوند که طبیعتا فاقد ارزش هنری بوده و قیمت کمتری نیز دارند که معروف‌ترین آن‌ها کابینت ممبران است. ممبران در واقع، نوعی ام‌دی‌اف خام است که توسط ماشین‌های پیشرفته، به مدل‌های سنتی و کلاسیک، طراحی می‌شود و سپس به وسیله‌ی روکش پی‌وی‌سی وکیوم و به شکلی کاملا یکپارچه، روکش و پوشانده می‌شود.

کابینت ممبران اگر چه زیبایی یک کابینت منبت شده از چوب طبیعی را ندارد، اما به عنوان یک کابینت کلاسیک، زیباست و مزیت قابل توجه آن، ضد رطوبت بودن آن و البته قیمت بسیار پایین آن در مقایسه با کابینت تمام چوب است.

کابینت‌های سبک مدرن :

نقطه‌ی مقابل کابینت کلاسیک، کابینت مدرن قرار دارد که در آن، هیچ خبری از طرح‌ها و مدل‌های پیچیده و اشرافی نیست! سادگی و سادگی، بارز‌ترین ویژگی‌ کابینت مدرن است، به طوری که در برخی از انواع آن، حتی دستگیره‌ها نیز به صورت مخفی یا مگنتی، استفاده می‌شود تا باز هم از آنچه به نظر می‌رسد، ساده‌تر باشند.

کابینت مدرن، کاربرد وسیعی در دکوراسیون امروزی خانه‌های ما دارد و با توجه به اینکه معماری کنونی، به سمت شهر نشینی و کاهش متراژ گرایش دارد، کابینت مدرن یک روش ایده‌آل برای هماهنگی با این سبک از زندگی است.

از انواع معروف کابینت مدرن که همه‌ی ما با آن آشنایی داریم می‌توان به کابینت ام‌دی‌اف و کابینت هایگلاس و کابینت ممبران اشاره کرد. همانطور که می‌دانید کابینت ام‌دی‌اف از متداول‌ترین کابینت‌هایی است که امروزه در آشپزخانه‌های ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و علت آن، قیمت اقتصادی و بسیار بهینه‌ی آن در مقایسه با سایر متریال، تنوع رنگ و مدل، هزینه‌ی ساخت بسیار پایین، ساخت و نصب آسان و مقاومت نسبتا مطلوب آن است.

کابینت ام‌دی‌اف ، از خرده‌ها و ضایعات چوب طبیعی که به وسیله‌ی نوعی چسب بسیار قوی و حرارت و تحت فشار پرس شده باشد، تشکیل شده است. حال این تخته‌ی فیبر با چگالی متوسط که اکنون نام آن، ام‌دی‌اف خام است، چنانچه با روکش لمینت پوشانده شود، ام‌دی‌اف و چنانچه با لایه‌ی پلکسی گلس که یک لایه‌ی پلاستیکی فشرده و بسیار شفاف است، پوشانده شود، هایگلاس نامیده می‌شود و همانطور که در بالا اشاره شد، چنانچه توسط لایه‌ی pvc پوشش داده شود، ممبران یا وکیوم نامیده می‌شود.

هر سه این متریال، در ساخت کابینت مدرن کاربرد دارند. کابینت مدرن، به دلیل آن که در طراحی آن از شلوغ‌کاری اجتناب شده است و در برخی از انواع آن، به شکل یکپارچه، یکسره از زمین تا سقف امتداد دارد، کابینتی جادار با فضای بهینه است و یک گزینه‌ی مناسب برای خانه‌های کوچک و نقلی به شمار می‌رود.

سخن پایانی :

ما در این مقاله سعی کردیم، آشنایی کلی و کوتاهی راجع به انواع مدل کابینت آشپزخانه به شما ارائه دهیم تا اطلاعاتی نسبی در این زمینه داشته باشید. در صورتی که تمایل دارید اطلاعات کامل‌تر و تخصصی‌تری در این زمینه داشته باشید، پیشنهاد می‌دهیم با کارشناسان آکس چوب تماس بگیرید و یا به صفحه‌ی وب‌سایت ما مراجعه نمایید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.